Ölçme, Seçme ve Yerletirme Merkezince (ÖSYM) 81 il ve Lefkoa'da düzenlenen, 3 milyon bin adayn bavurduu Yükseköretim Kurumlar Snav'nn (YKS) ilk oturumu Temel Yeterlilik Testi (TYT) bugün yapld. YKS kapsamnda saat 'te balayan TYT'de adaylara, Türkçe Testinde 40, Sosyal Bilimler Testinde 20, Temel Matematik Testinde 40, Fen Bilimleri Testinde 20 soru olmak üzere soru soruldu ve dakika süre verildi. Peki, TYT sorular nasld?
Doa Koleji'nden yaplan açklamaya göre, 3 milyon bin adayn katld TYT'nin bu yl snav süresi uzatld. TYT’ye giren örenciler soruyu dakikada çözdü. 'te balayan snav 'te sona erdi.
Doa Koleji Lise Koordinatörü Arzu Uz, sorularn temel kazanmlardan olutuunu ve ölçme deerlendirme kriterlerine uygun hazrlandn belirtti. Süreyi iyi kullanabilen örencilerin baarl olabilecei bir snav olduunu belirten Uz, TYT sorularnn MEB’in kazanmlarna, testlerine uyumlu olduunu söylüyor.
TÜRKÇE SORULARI
Doa Koleji Türk Dili ve Edebiyat Bölüm Bakan Emrah Özcan ise YKS'nin ilk oturumu olan TYT’de Türkçe sorular deerlendirildiinde anlam sorularnn son senelerde olduu gibi snavn en önemli belirleyicisi olduunu belirtti.
Özcan, unlar kaydetti:
"Paragraf sorularnn çok uzun olmamasna ramen baz sorularn zor ve çeldiricilerinin güçlü olmas beklediimiz durumdu. ÖSYM’nin geçen seneki snavda uygulad bir paragrafa ilikin iki sorunun sorulduu bal soru tipi karmza çkt.
Üç farkl metin üzerinden alt tane bal soru soruldu. Dil bilgisi sorular son dönemlerdeki gibi az çkm, sorular kolay sorulmu, bunun yannda yazm ve noktalama soru saysnda art görülmütür. Anlamsal sorular; muhakeme, okuduunu anlama, yorumlayabilmeyi ölçen sorulard."
TYT FZK SORULARI
Doa Koleji Fizik Bölüm Bakan Sema Balkan da TYT snavnda fizik sorular gerçek hayatla balant kurulmu deney ve bilimsel çalma içeren ve okuduunu anlama becerisini ön plana çkaran balamsal sorulardan olutuunu belirtti.
Balkan, "Son yllarda yaplan snav sorular dikkate alndnda MEB’in açklad kazanmlara uyumlu, yoruma dayal, adaylarn analiz edebilme gücünü ölçen ve gündelik hayat içinden alntlar yaplan soru tarznn bu yl da aynen devam ettii görüldü." açklamasnda bulundu.
TYT KMYA SORULARI
Doa Koleji Kimya Bölüm Bakan brahim Türken, TYT kimya sorular örencilerden aldklar bilgilere göre, 9 ve snf müfredat kapsamndan geldiini kaydetti.
Türken, sözlerini öyle sürdürdü:
"Sorularn geneline baktmzda geçtiimiz yllardaki snavlarn zorluk derecesine benzer olduu fark edilmitir. YKS 1. oturumda kimyann temel kazanmlar test edilmitir.
Örencilerin kimya okuryazarl, temel kavramlar bilme ve yorumlama, temel kimya hesaplamalar yapma gibi becerileri ölçülmütür. Snavda süreyi doru kullanan ve kimyaya yeterli zaman ayran örenciler temel kazanmlara dair sorular karsnda çok zorlanmamlardr."
TYT BYOLOJ SORULARI
Doa Koleji Biyoloji Bölüm Bakan Muhammet Klçöz, " YKS’nin 1. oturumu olan TYT‘de biyoloji sorular müfredata uygun, zorluk derecesi kolay ve orta düzeyde olan sorulardan olutuu söylenebilir. Sorularn önceki yllarla paralellik gösterdii, temel biyoloji konularna hâkim, görsel verileri yorumlayabilen ve dikkatli olan örenciler için yaplabilir düzeyde olduu görülmütür." deerlendirmesinde bulundu.
TARH SORULARI
Doa Koleji Tarih Bölüm Bakan Cem imek, " TYT tarih sorularnn snf düzeylerine ve konulara göre dalm u ekildeydi, 9. snf 2 soru yüzde 40, snf 1 soru yüzde 20 ve snf 2 soru yüzde " ifadelerini kulland.
CORAFYA SORULARI
Doa Koleji Corafya Bölüm Bakan Osman Nuri Yakupolu, Yükseköretim Kurumlar Snav’nn ilk oturumu olan TYT’de Sosyal Bilimler Testi içerisinde ÖSYM formatna ve MEB müfredatna uygun 5 corafya sorusu yer aldn açklad.
9. snf kazanmlarndan 2, snf kazanmlarndan 3 soru sorulduunu belirten Yakupolu, "Sorular net, anlalr, bilgiyi kullanma ve birden fazla konuyu birbiriyle ilikilendirmeye yönelik nitelikteydi." ifadelerini kulland.
Doa Koleji Felsefe Bölüm Bakan Sabri Ylmaz, YKS ilk oturumunda sorulan felsefe sorular temel yeterlilik, felsefe okuryazarl ve paragraf yorumlama eklinde sorulardan olutuunu kaydetti.
Ylmaz, "Geçen yla göre paragraflar daha zordu çünkü analitik düünme ve derinlik gerektiren felsefi paragraflard. Konu dalm olarak slam felsefesi ve felsefi düüncenin özelliklerinden sorular sorulmutur." açklamasnda bulundu.
Doa Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Bakan Abdullah Albayrak, " YKS ilk oturum (TYT) snavnda din kültürü ve ahlak bilgisi sorularnn bilgi ile birlikte örencilerin alglama becerisini ve yorum kabiliyetini ölçecek nitelikte sorulardan olutuu görülmektedir." dedi.
Albayrak, sözlerini öyle sürdürdü:
"Sorularn tüm lise müfredatndan hazrlandn, müfredat d soru olmadn söyleyebiliriz. Mezheplerin ortaya çk ile ilgili soruda müfredata dayal bilgi düzeyi ölçülmü; slam dininin toplumsal hayatn dinamik yapsn dikkate alan bir din olmas gerçeini anlatan soru ile Allah'n elçisini taklit etmenin deil örnek almann önemini vurgulayan, taklit ile örnek alma ayrmnn çok iyi ele alnmas gerektiini öne çkaran sorularda bilgi ve çkarm yapma becerisi istenmitir.
nanç esaslarnn bir bütün olduu sorusu ve tövbenin önemini ifade eden Gazali ile ilgili soruda ise bilgiden ziyade, okuduunu anlama ve yorum yapma becerisi ön plana çkmtr. Genel olarak baktmzda 3 yorum, 2 bilgi sorusu olduu gözlemlenmitir."
Doa Koleji Lise Rehberlik Bölüm Bakan Il Can, "TYT snavnda örencilerin bu yl da temel kazanmlar ve yorum kabiliyetini ölçen, analiz yapma ve analitik düünme becerileri gerektiren sorularla karlatn belirtti. Can, " YKS’nin ilk oturumu olan TYT snavn geride brakan örencilerin snav sonrasnda yarn yaplacak olan AYT snav için psikolojik iyi olularn korumak önemlidir." deerlendirmesinde bulundu.
Doa Koleji ortaokul bölüm bakanlar, Milli Eitim Bakanlnn (MEB) uygulad Liselere Geçi Sistemi'ni (LGS) deerlendirdi.
Doa Koleji'nden yaplan açklamaya göre, sözel ve saysal alandan oluan snav sorular; örencilerin okuduunu anlama, yorumlama, sonuç çkarma, problem çözme, analiz yapma ve eletirel düünme gibi becerilerini ölçtü.
Snav esnasnda dikkatli ve zaman yönetimi olan örencilerin baar düzeylerinin daha yüksek olmas bekleniyor. Snavda balamsal sorular kadar kazanm kavrama sorular da ön planda yer alrken, Türkçe bran, zaman yönetimi bakmndan belirleyici oldu.
Açklamada görülerine yer verilen Doa Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Bakan Gülen Aksu, baz örencilerin snavdan sonra erken kalkmann ve snav heyecannn etkisiyle kendini yorgun ve halsiz hissedebileceini, bu sebeple baz ailelerin snavdan sonra örencilerin psikolojik iyi oluunu desteklemek amacyla sosyal aktiviteleri örencilerin görülerini alarak planlanmalar gerektiini aktard.
Snavdan sonra baz örencilerin snav ile ilgili tüm duygu ve düüncelerini paylama ihtiyacnn olduunu ancak baz örencilerin ise konumak istemeyebileceini belirten Aksu, ebeveynlerin bu süreçte anlayl olmasnn, örencinin konumas için srar edilmemesinin, iletiime açk kap braklarak çocuklarnn kendini konumaya hazr hissetmesini beklemelerinin önemli olduunu vurgulad.
Ailelerin snav hakknda çocuklar ile konuurken sadece yapamad sorular üzerinden deil, yapabildii sorular da konumalar, baarl olduu alanlar da takdir etmesinin önemli olduunu kaydeden Aksu, örencilerle konuurken beden dilinin de söylenilen sözcüklerle tutarl olmasna özen gösterilmesi gerektiini bildirdi.
Örencilerin snavlar nasl geçmi olursa olsun önemli olann snavn sonucu deil, ailelerin, snava hazrlk sürecinde örencilerin verdikleri emek olduunu çocuklarna hissettirmesi gerektiini belirten Aksu, tercih döneminin iyi deerlendirilmesi ve merkezi-yerel tercihlerin mutlaka örenciyi tanyan uzmanlarla yaplmasn tavsiye etti.
Doa Koleji Türkçe Bölüm Bakan ve Ortaokul Koordinatörü Çidem Mollaibrahimolu da snavda Türkçe testinin ana odann okuma becerileri olduunu aktararak, unlar kaydetti:
"Buna bal olarak bu yl da grafik-tablo ve görseli yorumlamaya, metindeki ilem basamaklarn takip edebilmeye dayal sorular sorulmutur. yüzyl becerileri, analitik ve eletirel düünmeyi gerektirir. Türkçe testindeki metin sorularn çözerken de bu düünme yöntemlerini kullanabilme becerisi gelimi olmaldr. Soru kökleri ve ön bilgilerde verilen ipuçlarn yakalama, zaman yönetimi bakmndan Türkçe testinin; snavn belirleyici bran olduunu söyleyebiliriz. Örencilerimiz; dinleme/izleme, konuma, okuma ve yazma çalmalaryla yorum becerisini gelitirmi ve okumay günlük hayatnn bir parças haline getirmi ise snav bir adm önde tamamlamlardr."
Mollaibrahimolu, örencilerin snavda yalnzca birinci dönem konularndan sorumlu olduunu hatrlatarak, "Snava dahil olan dil bilgisi kazanmlarnn hepsinden soru sorulmamtr. Yazm ve noktalamayla ilgili sorular, dikkat ve bilgi gerektirirken, fiilimsi sorusu beklenen soru tarz ve kolaylktayd." deerlendirmesinde bulundu.
Doa Koleji Matematik Bölüm Bakan Berivan Düler ise snavdaki matematik sorularna ilikin unlar kaydetti:
"Beklendii gibi snavn tamam; öncelikle kazanm bilgisi, sonrasnda düünme ve dikkat becerisi gerektiren sorulardan olumaktadr. Anlatm açk, dikkatli okunduu takdirde hzl yorumlanabilen sorulardan olumutur. Matematiksel ilem becerisini ve analitik düünme becerilerini ölçmektedir. Örencilerin snava hazrlk sürecinde kullandklar test kitaplar ve LGS denemelerinde skça karlatklar sorularla benzerlik dikkat çekmektedir. Snavda tüm sorular okuduunu anlamaya, bilgiyi kullanarak çözüm üretmeye dayaldr. Sorular, görsel anlamda zengindir ve problem çözme yeteneini ölçmektedir."
Doa Koleji Fen Bilimleri Bölüm Bakan Fatih Tüfekçi, "Snav sorularnn bilgi hakimiyeti ve yorum becerisini ölçmeye yönelik olduu görülmektedir. Deneysel düzeneklerin ve günlük yaamdan örneklerin kullanld, metin, grafik ve görsellerin yer ald sorular örencilerimizin karsna çkmtr. Müfredat ve kazanmlara hakim, okuduunu anlayarak yorum yapabilen örencilerin zorlanmadan baarl bir ekilde yapabilecekleri bir snav uygulamas olmutur." deerlendirmesinde bulundu.
Doa Koleji Sosyal Bilgiler Bölüm Bakan Çidem Karaka da unlar kaydetti:
"nklap tarihi ve Atatürkçülük dersi sorular, dersimiz öretim programna uygun ve zorluk seviyesi bakmndan orta düzeyde hazrlanmtr. Sorular genel itibaryla örendii bilgileri yorumlayabilen, bilgiden hareketle sonuca ulaabilen ve kazanmlar aras iliki kurarak bilgileri transfer edebilen örencilerin çözebilecei düzeydedir. Önceki yllarda ve yl içinde yaymlanan örnek sorular ile çalma sorularnda karmza çkt gibi örencilerin verilen metni yorumlama yeteneini ölçer niteliktedir. Snav ilk 3 ünitemizin kazanmlar dorultusundadr ve sorularn ünitelere dalm dengelidir. Yalnz bilgi düzeyinin ölçülmedii, kavram haritas ve kronolojik tablo yorumlama sorularnn da yer ald görülmektedir."
Doa Koleji ngilizce Bölüm Bakan ebnem Göceci Kuçu ise ngilizce sorularnn Milli Eitim Bakanlnn konu, kazanm ve açklamalarna uygun olduunu belirterek, "Sorularn; MEB tarafndan yaynlanan örnek sorulara göre daha ksa, anlalr ve kolay sorulardan olutuu görülmütür. Yaymlanan örnek sorular ile LGS sorularn kyasladmzda, snav sorularnn analiz yapmaya ve yorumlamaya ihtiyaç duyulmayan sorulardan olutuunu söyleyebiliriz. LGS hazrlk sürecinde MEB kitabndaki metinleri ve diyaloglar dikkatli bir ekilde okuyan, kelimelere çalan ve okuma-anlama becerisi iyi olan örencilerin örendikleri bilgiyi doru ekilde kullanarak snav baaryla tamamladn söyleyebiliriz." ifadelerini kulland.
Doa Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Bakan Abdullah Albayrak, "Din kültürü ve ahlak bilgisi branna ait sorularn ölçme-deerlendirme kriterlerine uygun olarak hazrland görülmektedir. Snavda yer alan sorularn ilk 3 üniteden olutuu ve ders içi kazanmlarn kapsaml bir ekilde sorulara datld görülmektedir. Sorularn, MEB tarafndan yl boyunca yaymlanm örnek sorulara göre zorluk derecesine yakn olduu görülmektedir." deerlendirmesinde bulundu.
Sorularda verilen ayet, hadis ve örnek olaylar ile konular arasndaki ilikinin ön planda olduunu vurgulayan Albayrak, unlar kaydetti:
"Hz. Muhammed'in kendisinden zekat isteyen kiiyle arasnda geçen diyalogda zekat vermenin baz kriterleri ve bu konuda Allah'n hüküm koyucu olduunun belirtildii soru, doal afetlerdeki insan kaynakl ihmallerin vurguland sorular bunun somut örneidir. Verilen sözün yerine getirilmesinin önemi ile ilgili soru, örencilerimizin en çok zorland soru olarak karmza çkmtr.
LGS snavnda din olgusu ile dini ve ahlaki deerlerin tanmsal olarak örencinin zihnine yerletirilmesi deil, tüm bu deer ve olgularn örencide farkndalk uyandrarak onlara kazandrlmasnn hedeflendii görülmektedir. Orta zorluk seviyesinde olduu görülen sorularn, örencilerimize yl boyunca yapm olduumuz deneme sorularna oldukça yakn olduu görülmektedir."
Doğa Koleji bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Sonuç sorgulama ekranı linki? Doğa Koleji bursluluk sınavı başvuru formu okulun resmi internet sitesi üzerinden kullanıma açıldı. Doğa Koleji bursluluk sınavlarına girmek isteyen öğrenciler bu başvuru formunu doldurarak hafta sonu yapılacak sınava girmeye hak kazanacak. Doğa Koleji bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Sonuç sorgulama ekranı linki?
Doğa Koleji eğitim öğretim yılı bursluluk sınavı önümüzdeki hafta sonu gerçekleşiyor. Bursluluk sınavına 4. sınıftan sınıfa kadar tüm öğrenciler başvurabilecek.
Doğa Koleji'nden yapılan açıklamaya göre, her yıl binlerce öğrencinin hem kendini denediği hem de yüzde 'e varan burs imkanı için katıldığı sınav, tüm Türkiye'deki Doğa Koleji kampüslerinde eş zamanlı olarak düzenlenecek.
4, 5, 6 ve 7. sınıflar 14 Ocak'ta, 8, 9, 10 ve sınıflar ise 15 Ocak'ta sınava katılabilecek.
puan üzerinde değerlendirilecek olan sınav sonuçlarına göre başarılı öğrenciler sınava girdikleri kampüsün kontenjanına göre yüzde 'e varan eğitim bursundan faydalanacak.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Doğa Koleji Genel Müdürü Enis Eryaman, Türkiye'nin dört bir yanında her seviyede öğrencinin, hem ortaokul hem de lise eğitiminde erişebileceği bursları eğitimde fırsat eşitliğinin temeli olarak değerlendirerek, 'Türkiye geneli tüm öğrencilerin katılımına açık olan bursluluk sınavına bu yıl rekor başvuru bekliyoruz. Fırsat eşitliği anlayışı, başarının ödüllendirilmesi ile buluşunca bursluluk sınavlarımızın değeri ortaya çıkıyor.' ifadelerini kullandı.
Sınava katılım ücretsiz ve kontenjanlarla sınırlıdır.
Doğa Koleji öğrencileri sadece 4 ve 8. sınıf düzeyinde sınava katılabilirler.
Burs, Eğitim Öğretim Yılı'na kayıt yaptıracak öğrenciler için geçerlidir.
Burs, kazanılan kademe(ortaokul veya lise) süresince geçerlidir.
Sınav puan üzerinden hesaplanacaktır.
4, 5, 6, 7. sınıflarda yanlış cevaplar doğru cevabı etkilemeyecektir. 8. sınıflarda 3 yanlış cevap 1 doğru cevabı götürecektir. 9, 10 ve sınıflarda 4 yanlış cevap 1 doğru cevabı götürecektir.
Sınav yeri, öğrencinin online başvuru formunda ve giriş belgesinde belirtilen okuldur.
Burs oranları, ilgili kampüs için belirlenen burslu öğrenci kontenjanına göre düzenlenir.
Eşit puan alan öğrencilerden yaşı küçük olana bursluluk önceliği verilir.
Başvuruda belirtilen öğrencilerin sınava katılmamaları durumunda yerlerine başka öğrenciler giremez.
Sınava cep telefonu, akıllı saat, hesap makinesi, cetvel vb araç gereçle gelmeyiniz.
Sınava katılacak öğrenciler, online başvuru sonrasında oluşturulan giriş belgesini (.pdf), kimlik kartını veya resimli/onaylı öğrenci belgelerini yanlarında getirmek zorundadır.
Sınav giriş belgesi ve kimlik belgesi olmayan öğrenciler sınava alınmazlar.
Sınav için iki adet yumuşak uçlu kurşun kalem, silgi getirilmelidir. Öğrenciler pet şişe içinde su getirebilirler.
Sınavda kullanılacak sınıflar bir gün önceden hijyen şartlarına uygun olarak hazırlanacaktır.
funduszeue.info
Doğa Koleji'nin bursululuk başvuruları 19 Ocak tarihi itibariyle açıklandı.
Başvuru sonucunu öğrenmek için şu adresi kullanabilirsiniz:
funduszeue.info?islem=ok#cevap
Doğa Koleji'nde yeni burs oranları tam olarak bilinmiyor; ancak önceki yıllarda uygulanan burs oranları şöyleydi:
ve üzeri puan alan öğrencileri %
arasında puan alan öğrencilere %80,
arası puan alan öğrencilere %60
arası puan alan öğrencilere %50
arası %5’ten %40’a kadar değişen oranlarda burs veriliyor.
Doğa Kolejibursluluk sınavı
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası