doğa okulları sınav sonuçları / Doğa Koleji bursluluk sınavı sonuçları ne zaman açıklanacak? - Timeturk Haber

Doğa Okulları Sınav Sonuçları

doğa okulları sınav sonuçları

Ölçme, Seçme ve Yerle&#;tirme Merkezince (ÖSYM) 81 il ve Lefko&#;a'da düzenlenen, 3 milyon bin aday&#;n ba&#;vurdu&#;u Yüksekö&#;retim Kurumlar&#; S&#;nav&#;'n&#;n (YKS) ilk oturumu Temel Yeterlilik Testi (TYT) bugün yap&#;ld&#;. YKS kapsam&#;nda saat 'te ba&#;layan TYT'de adaylara, Türkçe Testinde 40, Sosyal Bilimler Testinde 20, Temel Matematik Testinde 40, Fen Bilimleri Testinde 20 soru olmak üzere soru soruldu ve dakika süre verildi. Peki, TYT sorular&#; nas&#;ld&#;?

Do&#;a Koleji'nden yap&#;lan aç&#;klamaya göre, 3 milyon bin aday&#;n kat&#;ld&#;&#;&#; TYT'nin bu y&#;l s&#;nav süresi uzat&#;ld&#;. TYT’ye giren ö&#;renciler soruyu dakikada çözdü. 'te ba&#;layan s&#;nav 'te sona erdi.

Do&#;a Koleji Lise Koordinatörü Arzu Uz, sorular&#;n temel kazan&#;mlardan olu&#;tu&#;unu ve ölçme de&#;erlendirme kriterlerine uygun haz&#;rland&#;&#;&#;n&#; belirtti. Süreyi iyi kullanabilen ö&#;rencilerin ba&#;ar&#;l&#; olabilece&#;i bir s&#;nav oldu&#;unu belirten Uz, TYT sorular&#;n&#;n MEB’in kazan&#;mlar&#;na, testlerine uyumlu oldu&#;unu söylüyor.

TÜRKÇE SORULARI

Do&#;a Koleji Türk Dili ve Edebiyat&#; Bölüm Ba&#;kan&#; Emrah Özcan ise YKS'nin ilk oturumu olan TYT’de Türkçe sorular&#; de&#;erlendirildi&#;inde anlam sorular&#;n&#;n son senelerde oldu&#;u gibi s&#;nav&#;n en önemli belirleyicisi oldu&#;unu belirtti.

Özcan, &#;unlar&#; kaydetti:

"Paragraf sorular&#;n&#;n çok uzun olmamas&#;na ra&#;men baz&#; sorular&#;n zor ve çeldiricilerinin güçlü olmas&#; bekledi&#;imiz durumdu. ÖSYM’nin geçen seneki s&#;navda uygulad&#;&#;&#; bir paragrafa ili&#;kin iki sorunun soruldu&#;u ba&#;l&#; soru tipi kar&#;&#;m&#;za ç&#;kt&#;.

Üç farkl&#; metin üzerinden alt&#; tane ba&#;l&#; soru soruldu. Dil bilgisi sorular&#; son dönemlerdeki gibi az ç&#;km&#;&#;, sorular kolay sorulmu&#;, bunun yan&#;nda yaz&#;m ve noktalama soru say&#;s&#;nda art&#;&#; görülmü&#;tür. Anlamsal sorular; muhakeme, okudu&#;unu anlama, yorumlayabilmeyi ölçen sorulard&#;."

TYT F&#;Z&#;K SORULARI

Do&#;a Koleji Fizik Bölüm Ba&#;kan&#; Sema Balkan da TYT s&#;nav&#;nda fizik sorular&#; gerçek hayatla ba&#;lant&#; kurulmu&#; deney ve bilimsel çal&#;&#;ma içeren ve okudu&#;unu anlama becerisini ön plana ç&#;karan ba&#;lamsal sorulardan olu&#;tu&#;unu belirtti.

Balkan, "Son y&#;llarda yap&#;lan s&#;nav sorular&#; dikkate al&#;nd&#;&#;&#;nda MEB’in aç&#;klad&#;&#;&#; kazan&#;mlara uyumlu, yoruma dayal&#;, adaylar&#;n analiz edebilme gücünü ölçen ve gündelik hayat içinden al&#;nt&#;lar yap&#;lan soru tarz&#;n&#;n bu y&#;l da aynen devam etti&#;i görüldü." aç&#;klamas&#;nda bulundu.

TYT K&#;MYA SORULARI

Do&#;a Koleji Kimya Bölüm Ba&#;kan&#; &#;brahim Türken, TYT kimya sorular&#; ö&#;rencilerden ald&#;klar&#; bilgilere göre, 9 ve s&#;n&#;f müfredat kapsam&#;ndan geldi&#;ini kaydetti.

Türken, sözlerini &#;öyle sürdürdü:

"Sorular&#;n geneline bakt&#;&#;&#;m&#;zda geçti&#;imiz y&#;llardaki s&#;navlar&#;n zorluk derecesine benzer oldu&#;u fark edilmi&#;tir. YKS 1. oturumda kimyan&#;n temel kazan&#;mlar&#; test edilmi&#;tir.


Ö&#;rencilerin kimya okuryazarl&#;&#;&#;, temel kavramlar&#; bilme ve yorumlama, temel kimya hesaplamalar&#; yapma gibi becerileri ölçülmü&#;tür. S&#;navda süreyi do&#;ru kullanan ve kimyaya yeterli zaman&#; ay&#;ran ö&#;renciler temel kazan&#;mlara dair sorular kar&#;&#;s&#;nda çok zorlanmam&#;&#;lard&#;r."

TYT B&#;YOLOJ&#; SORULARI

Do&#;a Koleji Biyoloji Bölüm Ba&#;kan&#; Muhammet K&#;l&#;çöz, " YKS’nin 1. oturumu olan TYT‘de biyoloji sorular&#; müfredata uygun, zorluk derecesi kolay ve orta düzeyde olan sorulardan olu&#;tu&#;u söylenebilir. Sorular&#;n önceki y&#;llarla paralellik gösterdi&#;i, temel biyoloji konular&#;na hâkim, görsel verileri yorumlayabilen ve dikkatli olan ö&#;renciler için yap&#;labilir düzeyde oldu&#;u görülmü&#;tür." de&#;erlendirmesinde bulundu.

TAR&#;H SORULARI

Do&#;a Koleji Tarih Bölüm Ba&#;kan&#; Cem &#;im&#;ek, " TYT tarih sorular&#;n&#;n s&#;n&#;f düzeylerine ve konulara göre da&#;&#;l&#;m &#;u &#;ekildeydi, 9. s&#;n&#;f 2 soru yüzde 40, s&#;n&#;f 1 soru yüzde 20 ve s&#;n&#;f 2 soru yüzde " ifadelerini kulland&#;.

CO&#;RAFYA SORULARI

Do&#;a Koleji Co&#;rafya Bölüm Ba&#;kan&#; Osman Nuri Yakupo&#;lu, Yüksekö&#;retim Kurumlar&#; S&#;nav&#;’n&#;n ilk oturumu olan TYT’de Sosyal Bilimler Testi içerisinde ÖSYM format&#;na ve MEB müfredat&#;na uygun 5 co&#;rafya sorusu yer ald&#;&#;&#;n&#; aç&#;klad&#;.

9. s&#;n&#;f kazan&#;mlar&#;ndan 2, s&#;n&#;f kazan&#;mlar&#;ndan 3 soru soruldu&#;unu belirten Yakupo&#;lu, "Sorular net, anla&#;&#;l&#;r, bilgiyi kullanma ve birden fazla konuyu birbiriyle ili&#;kilendirmeye yönelik nitelikteydi." ifadelerini kulland&#;.

Do&#;a Koleji Felsefe Bölüm Ba&#;kan&#; Sabri Y&#;lmaz, YKS ilk oturumunda sorulan felsefe sorular&#; temel yeterlilik, felsefe okuryazarl&#;&#;&#; ve paragraf yorumlama &#;eklinde sorulardan olu&#;tu&#;unu kaydetti.

Y&#;lmaz, "Geçen y&#;la göre paragraflar daha zordu çünkü analitik dü&#;ünme ve derinlik gerektiren felsefi paragraflard&#;. Konu da&#;&#;l&#;m&#; olarak &#;slam felsefesi ve felsefi dü&#;üncenin özelliklerinden sorular sorulmu&#;tur." aç&#;klamas&#;nda bulundu.

Do&#;a Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Ba&#;kan&#; Abdullah Albayrak, " YKS ilk oturum (TYT) s&#;nav&#;nda din kültürü ve ahlak bilgisi sorular&#;n&#;n bilgi ile birlikte ö&#;rencilerin alg&#;lama becerisini ve yorum kabiliyetini ölçecek nitelikte sorulardan olu&#;tu&#;u görülmektedir." dedi.

Albayrak, sözlerini &#;öyle sürdürdü:

"Sorular&#;n tüm lise müfredat&#;ndan haz&#;rland&#;&#;&#;n&#;, müfredat d&#;&#;&#; soru olmad&#;&#;&#;n&#; söyleyebiliriz. Mezheplerin ortaya ç&#;k&#;&#;&#; ile ilgili soruda müfredata dayal&#; bilgi düzeyi ölçülmü&#;; &#;slam dininin toplumsal hayat&#;n dinamik yap&#;s&#;n&#; dikkate alan bir din olmas&#; gerçe&#;ini anlatan soru ile Allah'&#;n elçisini taklit etmenin de&#;il örnek alman&#;n önemini vurgulayan, taklit ile örnek alma ayr&#;m&#;n&#;n çok iyi ele al&#;nmas&#; gerekti&#;ini öne ç&#;karan sorularda bilgi ve ç&#;kar&#;m yapma becerisi istenmi&#;tir.


&#;nanç esaslar&#;n&#;n bir bütün oldu&#;u sorusu ve tövbenin önemini ifade eden Gazali ile ilgili soruda ise bilgiden ziyade, okudu&#;unu anlama ve yorum yapma becerisi ön plana ç&#;km&#;&#;t&#;r. Genel olarak bakt&#;&#;&#;m&#;zda 3 yorum, 2 bilgi sorusu oldu&#;u gözlemlenmi&#;tir."

Do&#;a Koleji Lise Rehberlik Bölüm Ba&#;kan&#; I&#;&#;l Can, "TYT s&#;nav&#;nda ö&#;rencilerin bu y&#;l da temel kazan&#;mlar&#; ve yorum kabiliyetini ölçen, analiz yapma ve analitik dü&#;ünme becerileri gerektiren sorularla kar&#;&#;la&#;t&#;&#;&#;n&#; belirtti. Can, " YKS’nin ilk oturumu olan TYT s&#;nav&#;n&#; geride b&#;rakan ö&#;rencilerin s&#;nav sonras&#;nda yar&#;n yap&#;lacak olan AYT s&#;nav&#; için psikolojik iyi olu&#;lar&#;n&#; korumak önemlidir." de&#;erlendirmesinde bulundu.

Doğa Koleji&#;nden LGS değerlendirmesi

Do&#;a Koleji ortaokul bölüm ba&#;kanlar&#;, Milli E&#;itim Bakanl&#;&#;&#;n&#;n (MEB) uygulad&#;&#;&#; Liselere Geçi&#; Sistemi'ni (LGS) de&#;erlendirdi.

Do&#;a Koleji'nden yap&#;lan aç&#;klamaya göre, sözel ve say&#;sal alandan olu&#;an s&#;nav sorular&#;; ö&#;rencilerin okudu&#;unu anlama, yorumlama, sonuç ç&#;karma, problem çözme, analiz yapma ve ele&#;tirel dü&#;ünme gibi becerilerini ölçtü.

S&#;nav esnas&#;nda dikkatli ve zaman yönetimi olan ö&#;rencilerin ba&#;ar&#; düzeylerinin daha yüksek olmas&#; bekleniyor. S&#;navda ba&#;lamsal sorular kadar kazan&#;m kavrama sorular&#; da ön planda yer al&#;rken, Türkçe bran&#;&#;, zaman yönetimi bak&#;m&#;ndan belirleyici oldu.

Aç&#;klamada görü&#;lerine yer verilen Do&#;a Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Ba&#;kan&#; Gül&#;en Aksu, baz&#; ö&#;rencilerin s&#;navdan sonra erken kalkman&#;n ve s&#;nav heyecan&#;n&#;n etkisiyle kendini yorgun ve halsiz hissedebilece&#;ini, bu sebeple baz&#; ailelerin s&#;navdan sonra ö&#;rencilerin psikolojik iyi olu&#;unu desteklemek amac&#;yla sosyal aktiviteleri ö&#;rencilerin görü&#;lerini alarak planlanmalar&#; gerekti&#;ini aktard&#;.

S&#;navdan sonra baz&#; ö&#;rencilerin s&#;nav ile ilgili tüm duygu ve dü&#;üncelerini payla&#;ma ihtiyac&#;n&#;n oldu&#;unu ancak baz&#; ö&#;rencilerin ise konu&#;mak istemeyebilece&#;ini belirten Aksu, ebeveynlerin bu süreçte anlay&#;&#;l&#; olmas&#;n&#;n, ö&#;rencinin konu&#;mas&#; için &#;srar edilmemesinin, ileti&#;ime aç&#;k kap&#; b&#;rak&#;larak çocuklar&#;n&#;n kendini konu&#;maya haz&#;r hissetmesini beklemelerinin önemli oldu&#;unu vurgulad&#;.

Ailelerin s&#;nav hakk&#;nda çocuklar&#; ile konu&#;urken sadece yapamad&#;&#;&#; sorular üzerinden de&#;il, yapabildi&#;i sorular&#; da konu&#;malar&#;, ba&#;ar&#;l&#; oldu&#;u alanlar&#; da takdir etmesinin önemli oldu&#;unu kaydeden Aksu, ö&#;rencilerle konu&#;urken beden dilinin de söylenilen sözcüklerle tutarl&#; olmas&#;na özen gösterilmesi gerekti&#;ini bildirdi.

Merkezi-yerel tercihler ö&#;renciyi tan&#;yan uzmanlarla yap&#;lmal&#;

Ö&#;rencilerin s&#;navlar&#; nas&#;l geçmi&#; olursa olsun önemli olan&#;n s&#;nav&#;n sonucu de&#;il, ailelerin, s&#;nava haz&#;rl&#;k sürecinde ö&#;rencilerin verdikleri emek oldu&#;unu çocuklar&#;na hissettirmesi gerekti&#;ini belirten Aksu, tercih döneminin iyi de&#;erlendirilmesi ve merkezi-yerel tercihlerin mutlaka ö&#;renciyi tan&#;yan uzmanlarla yap&#;lmas&#;n&#; tavsiye etti.

Do&#;a Koleji Türkçe Bölüm Ba&#;kan&#; ve Ortaokul Koordinatörü Çi&#;dem Mollaibrahimo&#;lu da s&#;navda Türkçe testinin ana oda&#;&#;n&#;n okuma becerileri oldu&#;unu aktararak, &#;unlar&#; kaydetti:

"Buna ba&#;l&#; olarak bu y&#;l da grafik-tablo ve görseli yorumlamaya, metindeki i&#;lem basamaklar&#;n&#; takip edebilmeye dayal&#; sorular sorulmu&#;tur. yüzy&#;l becerileri, analitik ve ele&#;tirel dü&#;ünmeyi gerektirir. Türkçe testindeki metin sorular&#;n&#; çözerken de bu dü&#;ünme yöntemlerini kullanabilme becerisi geli&#;mi&#; olmal&#;d&#;r. Soru kökleri ve ön bilgilerde verilen ipuçlar&#;n&#; yakalama, zaman yönetimi bak&#;m&#;ndan Türkçe testinin; s&#;nav&#;n belirleyici bran&#;&#; oldu&#;unu söyleyebiliriz. Ö&#;rencilerimiz; dinleme/izleme, konu&#;ma, okuma ve yazma çal&#;&#;malar&#;yla yorum becerisini geli&#;tirmi&#; ve okumay&#; günlük hayat&#;n&#;n bir parças&#; haline getirmi&#; ise s&#;nav&#; bir ad&#;m önde tamamlam&#;&#;lard&#;r."

Mollaibrahimo&#;lu, ö&#;rencilerin s&#;navda yaln&#;zca birinci dönem konular&#;ndan sorumlu oldu&#;unu hat&#;rlatarak, "S&#;nava dahil olan dil bilgisi kazan&#;mlar&#;n&#;n hepsinden soru sorulmam&#;&#;t&#;r. Yaz&#;m ve noktalamayla ilgili sorular, dikkat ve bilgi gerektirirken, fiilimsi sorusu beklenen soru tarz&#; ve kolayl&#;ktayd&#;." de&#;erlendirmesinde bulundu.

Do&#;a Koleji Matematik Bölüm Ba&#;kan&#; Berivan Dül&#;er ise s&#;navdaki matematik sorular&#;na ili&#;kin &#;unlar&#; kaydetti:

"Beklendi&#;i gibi s&#;nav&#;n tamam&#;; öncelikle kazan&#;m bilgisi, sonras&#;nda dü&#;ünme ve dikkat becerisi gerektiren sorulardan olu&#;maktad&#;r. Anlat&#;m&#; aç&#;k, dikkatli okundu&#;u takdirde h&#;zl&#; yorumlanabilen sorulardan olu&#;mu&#;tur. Matematiksel i&#;lem becerisini ve analitik dü&#;ünme becerilerini ölçmektedir. Ö&#;rencilerin s&#;nava haz&#;rl&#;k sürecinde kulland&#;klar&#; test kitaplar&#; ve LGS denemelerinde s&#;kça kar&#;&#;la&#;t&#;klar&#; sorularla benzerlik dikkat çekmektedir. S&#;navda tüm sorular okudu&#;unu anlamaya, bilgiyi kullanarak çözüm üretmeye dayal&#;d&#;r. Sorular, görsel anlamda zengindir ve problem çözme yetene&#;ini ölçmektedir."

Do&#;a Koleji Fen Bilimleri Bölüm Ba&#;kan&#; Fatih Tüfekçi, "S&#;nav sorular&#;n&#;n bilgi hakimiyeti ve yorum becerisini ölçmeye yönelik oldu&#;u görülmektedir. Deneysel düzeneklerin ve günlük ya&#;amdan örneklerin kullan&#;ld&#;&#;&#;, metin, grafik ve görsellerin yer ald&#;&#;&#; sorular ö&#;rencilerimizin kar&#;&#;s&#;na ç&#;km&#;&#;t&#;r. Müfredat ve kazan&#;mlara hakim, okudu&#;unu anlayarak yorum yapabilen ö&#;rencilerin zorlanmadan ba&#;ar&#;l&#; bir &#;ekilde yapabilecekleri bir s&#;nav uygulamas&#; olmu&#;tur." de&#;erlendirmesinde bulundu.

"S&#;nav ilk 3 ünitemizin kazan&#;mlar&#; do&#;rultusundad&#;r"

Do&#;a Koleji Sosyal Bilgiler Bölüm Ba&#;kan&#; Çi&#;dem Karaka&#; da &#;unlar&#; kaydetti:

"&#;nk&#;lap tarihi ve Atatürkçülük dersi sorular&#;, dersimiz ö&#;retim program&#;na uygun ve zorluk seviyesi bak&#;m&#;ndan orta düzeyde haz&#;rlanm&#;&#;t&#;r. Sorular genel itibar&#;yla ö&#;rendi&#;i bilgileri yorumlayabilen, bilgiden hareketle sonuca ula&#;abilen ve kazan&#;mlar aras&#; ili&#;ki kurarak bilgileri transfer edebilen ö&#;rencilerin çözebilece&#;i düzeydedir. Önceki y&#;llarda ve y&#;l içinde yay&#;mlanan örnek sorular ile çal&#;&#;ma sorular&#;nda kar&#;&#;m&#;za ç&#;kt&#;&#;&#; gibi ö&#;rencilerin verilen metni yorumlama yetene&#;ini ölçer niteliktedir. S&#;nav ilk 3 ünitemizin kazan&#;mlar&#; do&#;rultusundad&#;r ve sorular&#;n ünitelere da&#;&#;l&#;m&#; dengelidir. Yaln&#;z bilgi düzeyinin ölçülmedi&#;i, kavram haritas&#; ve kronolojik tablo yorumlama sorular&#;n&#;n da yer ald&#;&#;&#; görülmektedir."

Do&#;a Koleji &#;ngilizce Bölüm Ba&#;kan&#; &#;ebnem Göceci Ku&#;çu ise &#;ngilizce sorular&#;n&#;n Milli E&#;itim Bakanl&#;&#;&#;n&#;n konu, kazan&#;m ve aç&#;klamalar&#;na uygun oldu&#;unu belirterek, "Sorular&#;n; MEB taraf&#;ndan yay&#;nlanan örnek sorulara göre daha k&#;sa, anla&#;&#;l&#;r ve kolay sorulardan olu&#;tu&#;u görülmü&#;tür. Yay&#;mlanan örnek sorular ile LGS sorular&#;n&#; k&#;yaslad&#;&#;&#;m&#;zda, s&#;nav sorular&#;n&#;n analiz yapmaya ve yorumlamaya ihtiyaç duyulmayan sorulardan olu&#;tu&#;unu söyleyebiliriz. LGS haz&#;rl&#;k sürecinde MEB kitab&#;ndaki metinleri ve diyaloglar&#; dikkatli bir &#;ekilde okuyan, kelimelere çal&#;&#;an ve okuma-anlama becerisi iyi olan ö&#;rencilerin ö&#;rendikleri bilgiyi do&#;ru &#;ekilde kullanarak s&#;nav&#; ba&#;ar&#;yla tamamlad&#;&#;&#;n&#; söyleyebiliriz." ifadelerini kulland&#;.

Do&#;a Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Ba&#;kan&#; Abdullah Albayrak, "Din kültürü ve ahlak bilgisi bran&#;&#;na ait sorular&#;n ölçme-de&#;erlendirme kriterlerine uygun olarak haz&#;rland&#;&#;&#; görülmektedir. S&#;navda yer alan sorular&#;n ilk 3 üniteden olu&#;tu&#;u ve ders içi kazan&#;mlar&#;n kapsaml&#; bir &#;ekilde sorulara da&#;&#;t&#;ld&#;&#;&#; görülmektedir. Sorular&#;n, MEB taraf&#;ndan y&#;l boyunca yay&#;mlanm&#;&#; örnek sorulara göre zorluk derecesine yak&#;n oldu&#;u görülmektedir." de&#;erlendirmesinde bulundu.

Sorularda verilen ayet, hadis ve örnek olaylar ile konular aras&#;ndaki ili&#;kinin ön planda oldu&#;unu vurgulayan Albayrak, &#;unlar&#; kaydetti:

"Hz. Muhammed'in kendisinden zekat isteyen ki&#;iyle aras&#;nda geçen diyalogda zekat vermenin baz&#; kriterleri ve bu konuda Allah'&#;n hüküm koyucu oldu&#;unun belirtildi&#;i soru, do&#;al afetlerdeki insan kaynakl&#; ihmallerin vurguland&#;&#;&#; sorular bunun somut örne&#;idir. Verilen sözün yerine getirilmesinin önemi ile ilgili soru, ö&#;rencilerimizin en çok zorland&#;&#;&#; soru olarak kar&#;&#;m&#;za ç&#;km&#;&#;t&#;r.

LGS s&#;nav&#;nda din olgusu ile dini ve ahlaki de&#;erlerin tan&#;msal olarak ö&#;rencinin zihnine yerle&#;tirilmesi de&#;il, tüm bu de&#;er ve olgular&#;n ö&#;rencide fark&#;ndal&#;k uyand&#;rarak onlara kazand&#;r&#;lmas&#;n&#;n hedeflendi&#;i görülmektedir. Orta zorluk seviyesinde oldu&#;u görülen sorular&#;n, ö&#;rencilerimize y&#;l boyunca yapm&#;&#; oldu&#;umuz deneme sorular&#;na oldukça yak&#;n oldu&#;u görülmektedir."

Doğa Koleji bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Sonuç sorgulama ekranı linki?

Doğa Koleji bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Sonuç sorgulama ekranı linki? Doğa Koleji bursluluk sınavı başvuru formu okulun resmi internet sitesi üzerinden kullanıma açıldı. Doğa Koleji bursluluk sınavlarına girmek isteyen öğrenciler bu başvuru formunu doldurarak hafta sonu yapılacak sınava girmeye hak kazanacak. Doğa Koleji bursluluk sınav sonuçları açıklandı mı? Sonuç sorgulama ekranı linki?

DOĞA KOLEJİ BURSLULUK SINAVI BAŞVURU SONUCU

Doğa Koleji eğitim öğretim yılı bursluluk sınavı önümüzdeki hafta sonu gerçekleşiyor. Bursluluk sınavına 4. sınıftan sınıfa kadar tüm öğrenciler başvurabilecek.

Doğa Koleji'nden yapılan açıklamaya göre, her yıl binlerce öğrencinin hem kendini denediği hem de yüzde 'e varan burs imkanı için katıldığı sınav, tüm Türkiye'deki Doğa Koleji kampüslerinde eş zamanlı olarak düzenlenecek.

4, 5, 6 ve 7. sınıflar 14 Ocak'ta, 8, 9, 10 ve sınıflar ise 15 Ocak'ta sınava katılabilecek.

puan üzerinde değerlendirilecek olan sınav sonuçlarına göre başarılı öğrenciler sınava girdikleri kampüsün kontenjanına göre yüzde 'e varan eğitim bursundan faydalanacak.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Doğa Koleji Genel Müdürü Enis Eryaman, Türkiye'nin dört bir yanında her seviyede öğrencinin, hem ortaokul hem de lise eğitiminde erişebileceği bursları eğitimde fırsat eşitliğinin temeli olarak değerlendirerek, 'Türkiye geneli tüm öğrencilerin katılımına açık olan bursluluk sınavına bu yıl rekor başvuru bekliyoruz. Fırsat eşitliği anlayışı, başarının ödüllendirilmesi ile buluşunca bursluluk sınavlarımızın değeri ortaya çıkıyor.' ifadelerini kullandı.

DOĞA KOLEJİ BURSLULUK SINAVI ŞARTLARI

Sınava katılım ücretsiz ve kontenjanlarla sınırlıdır.

Doğa Koleji öğrencileri sadece 4 ve 8. sınıf düzeyinde sınava katılabilirler.

Burs, Eğitim Öğretim Yılı'na kayıt yaptıracak öğrenciler için geçerlidir.

Burs, kazanılan kademe(ortaokul veya lise) süresince geçerlidir.

Sınav puan üzerinden hesaplanacaktır.

4, 5, 6, 7. sınıflarda yanlış cevaplar doğru cevabı etkilemeyecektir. 8. sınıflarda 3 yanlış cevap 1 doğru cevabı götürecektir. 9, 10 ve sınıflarda 4 yanlış cevap 1 doğru cevabı götürecektir.

Sınav yeri, öğrencinin online başvuru formunda ve giriş belgesinde belirtilen okuldur.

Burs oranları, ilgili kampüs için belirlenen burslu öğrenci kontenjanına göre düzenlenir.

Eşit puan alan öğrencilerden yaşı küçük olana bursluluk önceliği verilir.

Başvuruda belirtilen öğrencilerin sınava katılmamaları durumunda yerlerine başka öğrenciler giremez.

Sınava cep telefonu, akıllı saat, hesap makinesi, cetvel vb araç gereçle gelmeyiniz.

Sınava katılacak öğrenciler, online başvuru sonrasında oluşturulan giriş belgesini (.pdf), kimlik kartını veya resimli/onaylı öğrenci belgelerini yanlarında getirmek zorundadır.

Sınav giriş belgesi ve kimlik belgesi olmayan öğrenciler sınava alınmazlar.

Sınav için iki adet yumuşak uçlu kurşun kalem, silgi getirilmelidir. Öğrenciler pet şişe içinde su getirebilirler.

Sınavda kullanılacak sınıflar bir gün önceden hijyen şartlarına uygun olarak hazırlanacaktır.

funduszeue.info 

DOĞA KOLEJİ BURSLULUK SINAVI BAŞVURU SONUCU SOGRULAMA

Doğa Koleji'nin bursululuk başvuruları 19 Ocak tarihi itibariyle açıklandı.

Başvuru sonucunu öğrenmek için şu adresi kullanabilirsiniz: 

funduszeue.info?islem=ok#cevap 

DOĞA KOLEJİ BURS ORANLARI NE KADAR?

Doğa Koleji'nde yeni burs oranları tam olarak bilinmiyor; ancak önceki yıllarda uygulanan burs oranları şöyleydi:

ve üzeri puan alan öğrencileri %

arasında puan alan öğrencilere %80,

arası puan alan öğrencilere %60

arası puan alan öğrencilere %50 

arası %5’ten %40’a kadar değişen oranlarda burs veriliyor.


 

Doğa Kolejibursluluk sınavı

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası