postacı şapkası okul öncesi / Ant Kırtasiye | funduszeue.info

Postacı Şapkası Okul Öncesi

postacı şapkası okul öncesi

MESLEKLERLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

Bilmeceler

Yürüyerek dolaşır,
Her eve mektup taşır. ( Postacı )

Testereyle keser,
Çivileri çeker
Tahtayı masa yapar. ( Marangoz )

Kumaşları seçerler,
Makas ile biçerler,
Ölçüyü iyi alıp,
Sonra giysi dikerler. ( Terzi )

Başında beresi var,
Renkleri karıştırır,
Harikalar yaratır. ( Ressam )

Başında büyük şapkası
Elindedir kepçesi
Lezzetli yemeklerin
O dur ilk deneyicisi. ( Aşçı )

Saçları keser
Sakalları tıraş eder. ( Berber )

Yarışlara katılır,
Her güçlüğe katlanır.
Eğer rekor kırarsa,
Madalyalar kazanır. (Sporcu)

Parmak Oyunları

MESLEKLER
Ben berberim. Traş ederim. (İşaret parmağı ile orta parmak makas gibi hareket ettirilir.)

Ben funduszeue.info dikerim.(Baş parmak ile işaret parmağı iğne tutarmış,dikermiş gibi hareket ettirilir.)

Ben yazarıfunduszeue.infoı yazarım.(Yazı yazma hareketi yapılır.)

Ben koşucuyum,koşarım .(İki parmak ile koşma hareketi yapılır.)

Ben pilotum,uçarım.(Elin parmakları açık,uçma hareketi)

Ben sunucuyum,konuşurum.(Parmak uçları birleştirilip,açılır) Ben de sizi izliyorum,keyfimden oynuyorum!(İki elin parmakları şıklatılır.)

 MESLEKLER

Şoförler araba sürer (Araba kullanma hareketi yapılır)

Pilotlar ise uçak (İki elle uçak yapılır)

Terziler elbise diker( İğne dikiş dikme hareketi yapılır)

Berberlerse saç keser( Saç kesme hareketi yapılır)

Fırıncılar ekmek yapar( Yoğurma hareketi yapılır)

Çocuklarda durmaz kapar (Kapıp kaçılır)

KASAP

Ben kasabım (Kendisini işaret eder)

Etleri keserim (Eliyle kesme hareketi yapılır)

Bazen kıyma yapar (Kıyma makinası gibi çevirme yapılır)

Bazen etleri döverim (Tokmakla dövüyormuş gibi yapılr)

Ben aşçıyım (Aşçı şapkası el ile taklit edilir)

Etleri alırım (El ile alma hareketi yapılır)

Doğrayıp yemek yaparım (Doğrama ve yemek pişirme hareketi yapılır)

Ben de güzelce yerim (Yeme hareketi yapılır)

 Tekerleme

NE OLSAM
Ben ne olsam ne olsam
Taksiye şoför olsam
Pilot olsam ister bir uçak
Gökyüzünde uçacak
kaptan olsam bir gemi bulmak lazım değil mi?
Araba olsam ya yokuşta kalırsam
Makinistin treni ya koparsa freni
Yok öylesi şöylesi yaya kalır böylesi.

Drama

Çocuklardan birine postacı şapkası, çantası ve mektuplar verilir.Çalıştığı bir postanedeki mektupları sahibine götürmesi istenir.Sınıfta bir mahalle oluşturulur.Çocuklar da o evlerde oturan bireyler funduszeue.infoğişik yönergelerle ( Postacının mektup, telgraf ve kartları dağıtması, bunları alan kişilerin hangi haberleri aldığı ve bu haberleri okuyunca neler hissettikleri, postacının hissettikleri gibi ) canlandırmaları istenir.

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor

belkisdemir


Yaş Grubu (Ay) : (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)
images

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

SDA Kazanım Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

MATERYALLER: 
Postacı çantası ve şapkası, mektup zarfları

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Zarf, mektup

ÖĞRENME SÜRECİ

Masalardaki zarflardan farklı özellikleri olan zarflar seçilir. ‘’Bu zarfı kim getirmişti, hatırlıyor musunuz?, diye sorulur. Postacı çantası olarak kabul edilen bir çantanın içine zarflar konur. Öğretmen, çocuklardan birini postacı olarak seçmek için gözlerini kapatıp kendi çevresinde döner ve parmağı ile bir çocuğu işaret eder. Parmak kimi gösteriyorsa o çocuk postacı olur. Çantayı omzuna takar. “Postacı Amca” şarkısı, söylenmeye başlanır. Çocuk, şarkı bitinceye kadar zarfları sahiplerine doğru olarak dağıtabilirse, bir başka postacıyı yine gözlerini kapatıp çevresinde dönerek seçer. Şarkı bitinceye kadar mektupları dağıtamamışsa mektupların sahipleri bulunur, yeni mektuplar alınır ve tekrar postacı olur.

POSTACI AMCA
Postacı amca geliyor.
Bize mektup veriyor. (2 )
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Yılbaşı, bayram demeden,
Bize mektup veriyor.
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor

Oyun Etkinlik Planları





ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR


PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler programına uygundur. Siz İSTERSENİZ programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.



ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: SANAT, OYUN (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

SDA Kazanım Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:

Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.


Materyaller:
Boş sürpriz yumurta kutuları, fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi


'ırklar' ppt sunum

funduszeue.info




Sözcükler ve Kavramlar:
İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.

ÖĞRENME SÜRECİ

&#; Çocuklar, getirdikleri patatesi ya da boş sürpriz yumurta kutusunu alır; fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi malzemeleri kullanarak farklı ten renginde insan figürlü kuklalar yaparlar.
NOT: Dünya çocukları mandalası yapılacaksa, &#; Bir Dünya Bırakın&#; adlı şarkılı oyunun ardından geçiş yapılması uygun olur.

Çocuklar, bitirdikleri kuklaları sıra ile arkadaşlarına tanıtırlar. Örneğin; &#;Çinli bir çocuk yaptım.&#;,&#;Zenci bir çocuk yaptım.&#;, &#;Kızak kayan Eskimo yaptım.&#; gibi.


&#; &#;KİMİN KUKLASI?&#; OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
&#; Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
&#; Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
&#; Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: &#;&#;Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.

DEĞERLENDİRME: &#; Etkinliğin sonunda, ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.
&#;Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.



ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
&#; Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
&#; Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve &#;&#;iyilik&#;&#; için gerekli olduğu söylenir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Sanat etkinliğinde; materyalleri sanat merkezinden kendilerinin almalarına,
'iyilik' konusunun sık sık hatırlatılmasına dikkat edilmelidir.

Postacı Amca Bana Mektup var mı? , Oyunu

Şarkılı oyun
oyun
postacı
mektup
zarf
oyun etkinlikleri
yaş etkinlikleri
plan




ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR


PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: POSTACI AMCA OYUNU:


ETKİNLİK TÜRÜ: OYUN

Yaş Grubu (Ay) : (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler programına uygundur. Siz programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

SDA Kazanım Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.


MATERYALLER:
Postacı çantası ve şapkası, mektup zarfları

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Zarf, mektup


ÖĞRENME SÜRECİ

Masalardaki zarflardan farklı özellikleri olan zarflar seçilir. ‘’Bu zarfı kim getirmişti, hatırlıyor musunuz?, diye sorulur. Postacı çantası olarak kabul edilen bir çantanın içine zarflar konur. Öğretmen, çocuklardan birini postacı olarak seçmek için gözlerini kapatıp kendi çevresinde döner ve parmağı ile bir çocuğu işaret eder. Parmak kimi gösteriyorsa o çocuk postacı olur. Çantayı omzuna takar. “Postacı Amca” şarkısı, söylenmeye başlanır. Çocuk, şarkı bitinceye kadar zarfları sahiplerine doğru olarak dağıtabilirse, bir başka postacıyı yine gözlerini kapatıp çevresinde dönerek seçer. Şarkı bitinceye kadar mektupları dağıtamamışsa mektupların sahipleri bulunur, yeni mektuplar alınır ve tekrar postacı olur.

POSTACI AMCA
Postacı amca geliyor.
Bize mektup veriyor. (2 )
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Yılbaşı, bayram demeden,
Bize mektup veriyor.
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Salih Akkaş


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Posta Güvercini” şarkısının notaları Salih Akkaş’ın müzik kitabından flütle çalınır, çocuklar dinler. Daha sonra, sözler birlikte söylenir.
**funduszeue.info#post LİNKİNDEKİ 'ZARFLAR' ETKİNLİK PLANI UYGULANABİLİR.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bütn çocukların postacı rolü üslenmesi için yüreklendirilmelidirler. Ancak duygusal zekaya sahip çocuklar rol almak istemezlerse ısrarcı olunmamalı, kediliğinden görev alması sağlanmalıdır.


VELİ KATILIMI:
• Bugün okula farklı özellikte zarflar, kâğıtlar götürürsem, Renk, Boyut, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış özelliklerine göre önce gruplandıracağız. Sonra sıralama oyunlarını oynayacağız. Postacı şapkası ve çantası bulabilir miyiz? Postacıları özel bir giysi giydikleri için tanıyabildiğimizi evde konuşalım.
• ’Ne Kayıp?” oyununu altı zarf kullanarak oynayacağız. Evde benimle oynar mısınız? Ben masadan bir zarf alacağım; siz gözünüzü açınca hangi zarfın kaybolmuş olduğunu bilmeye çalışacaksınız. Bilemezseniz ben o zarfla ilgili belirli özellikleri söyleyerek size ipuçları vereceğim. Sonra ben ebe olacağım.

 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası