ihtiyaç yayınları eğitim bilimleri deneme pdf / KPSS Eğitim Bilimleri - Çok Satan KPSS Eğitim Bilimleri Deneme

Ihtiyaç Yayınları Eğitim Bilimleri Deneme Pdf

ihtiyaç yayınları eğitim bilimleri deneme pdf

Kpss Deneme

Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS), kamu görevlerine atanmak için girilmesi gereken bir sınavdır. Bu imtihan ülke genelinde düzenlenir ve her seferinde oldukça yoğun bir katılım olur. Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından hazırlanan sınavda pek çok farklı oturum yer alır. Bunlar; Genel Yetenek-Genel Kültür, Alan Bilgisi ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) ve Eğitim Bilimleri şeklindedir. Sınava hazırlanan kişilerin, A grubu ya da B grubu kadrolara hazırlanmasına bağlı olarak, farklı gün ve saatlerde düzenlenen oturumlardaki sınavlara girmeleri gerekir. Özetle, her kadroya aynı oturumlardaki sınavlarla atama yapılmaz ve her bir oturum farklı derslerden soruları kapsar. Bu da, adayların atanmayı hedefledikleri ve istedikleri kadrolar için sorumlu oldukları derslerin konularına çalışacak şekilde bir sınav programı hazırlamalarını zorunlu hale getirir. Zaman yönetimi hazırlık sürecinde önemli bir etkendir. Bundan dolayı KPSS deneme çeşitleri sayesinde adaylar, gerçek bir sınav deneyimi yaşama imkanı elde edebilirler. Testleri gerçekte yapılacak olan sınavla eşit sürede ve hiç ara vermeden çözmeleri halinde, girecekleri imtihana zamanlama açısından da hazırlanmış olurlar. Dileyen adaylar, çıkmış sorular KPSS deneme kitapçıkları ile bu deneyimi yaşama imkanını elde edebilirler. Bu üründe farklı olan, soruların da önceki yıllarda yapılmış sınavlardan alınmış olmasıdır. Bu sayede, ÖSYM’nin soru tipleri hakkında da bilgi edinme fırsatını elde etmek mümkün olur. Bir diğer KPSS hazırlık ürünü olan çözümlü KPSS deneme kullananlar, yanlış cevapladıkları ya da emin olamadıkları soruların cevaplarını yalnızca şıklar üzerinden değil, çözüm yolları ile beraber görme şansını yakalarlar. Böylece, benzer sorularla karşılaşmaları halinde, olası çözüm yolları hakkında fikir sahibi olabilirler. Hazırlık materyallerinin sayıca çok oluşu, bazı adaylara göz korkutucu gelebilir. KPSS 5’li deneme ürünleri, bu adaylar için hazırlanmış gibidir. Sayıca az oldukları için, bu paketlerin bitirilmesi onlar için daha az kaygı vericidir. Zengin ürün yelpazesi ile adayların hizmetine sunulan bu hazırlık materyalleri arasından ihtiyacınıza uygun olan online KPSS denemelerini Trendyol’da bulabilir ve kolayca satın alabilirsiniz.

KPSS’ye Farklı Düzeylerde Hazırlanan Adaylar İçin Denemeler

KPSS’ye Farklı Düzeylerde Hazırlanan Adaylar İçin Denemeler

Lise ya da dengi meslek lisesi mezunları ile bu kurumlardan mezun olabilecek durumda olan adaylar KPSS Ortaöğretim alanına girme hakkı kazanır. Bununla birlikte üniversitelerin iki yıllık eğitim veren ön lisans programlarından mezun olan adaylar ile 2 yıl içerisinde mezun olması mümkün olan öğrenciler ise KPSS Ön Lisans bölümüne girme hakkını elde eder. Benzer şekilde, üniversitelerin dört ya da daha fazla yıllık eğitim veren lisans programlarından mezun olan ve mezun olabilecek durumda olan adaylar ise bu sınava lisans düzeyinden girme hakkını elde eder. Buna karşın farklı eğitim seviyelerindeki adayların Kamu Personeli Seçme Sınavı’na birden fazla öğrenim düzeyinde girmeleri mümkün değildir. Ortaöğretim denemeleri, ortaöğretim kurumlarından mezun olan ve devlet kadrolarında iş bulmayı hedefleyen adaylar için hazırlanan materyaller arasında yer alır. Bu sınava hazırlanan adaylar girdikleri oturumlarda yeterli puanları aldıkları takdirde; berber, kuaför, terzi, garson, hizmetli, koruma ve güvenlik görevlisi, sekreter, şoför, zabıt katibi, teknisyen, veznedar, tahsildar, iş makinesi sürücüsü, itfaiyeci, bekçi, kaloriferci, aşçı ya da hasta bakıcı gibi kadro ve pozisyonlara atanma imkanı elde edebilirler. İmtihanlara hazırlık sürecinde bu adaylar, Genel yetenek ve genel kültür olmak üzere iki farklı oturuma yönelik çalışırlar. Genel yetenek testi ağırlıklı olarak adayların bilgiyi yorumlama seviyelerini ölçer. Genel kültür testi ise bilgiyi ölçmeye odaklanır. Genel yetenek testinin içeriğinde türkçe, matematik ve geometri soruları yer alırken, genel kültür testinde tarih, coğrafya, vatandaşlık dersleri ile güncel bilgilerden sorular bulunur. KPSS önlisans denemeleri, ön lisans programlarından mezun olmuş ya da olacak olan adayların bu zorlu imtihana hazırlık sürecinde faydalanabilmeleri amacı ile satışa sunulan ürünlerdir. Her ne kadar lisans düzeyindeki imtihanlar ile benzerlik gösterse de kapsamı dar olduğundan ortaöğretim/ön lisans düzeyinde sınava hazırlanan adayların bu alanlar için özel olarak hazırlanmış kaynaklar ile çalışmaları tavsiye edilir. Aksi halde, mevcut bilgi birikimlerinin ötesinde soru çeşitliliğine ve tarzına maruz kalacak olmaları sebebiyle zorlanabilirler. Çeşitli KPSS deneme yayınları, adaylara bu anlamda içerikler sunar. Bu süreçte zaman yönetimi oldukça önemli ve ayrıştırıcı bir etken olarak ön plana çıkar. KPSS lisans deneme ürünleri, üniversitelerin lisans düzeyinde eğitim veren dört yıllık programlarından mezun olmuş ve mezun olabilecek durumda olan, A grubu ya da B grubu kadrolardan birine atanmayı hedefleyen adaylar için hazırlanmış hazırlık materyalleridir. Adaylardan girdikleri oturumlarda yeterli puanları alanlar; hemşire, ebe, fizyoterapist, avukat, veteriner, mühendis, mimar, öğretmen, psikolog, biyolog, kimyager, eczacı ve laborant gibi kadrolara atanma imkanını elde edebilirler. Bahsi geçen bu düzeyler arasından hazırlandığınız düzey için oluşturulmuş KPSS deneme kitaplarından edinmek için Trendyol’u tercih edebilir, açıklamalarını dikkate alarak incelemenizi yapabilirsiniz.

Önceden Çıkmış Soruları İçeren KPSS Denemeleri

Önceden Çıkmış Soruları İçeren KPSS Denemeleri

Her yıl milyonlarca adayın devlet kadrolarına atanma hayalleri ve hedefleri ile yola çıktığı ve beklenti içine girdiği Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda birçok aday hazırlık aşamasında sıkıntı yaşar. KPSS hukuk deneme ve farklı alanlar için hazırlanan ürünler, bu sıkıntıları gidermeyi amaçlar. Zorlu sınav hazırlığı sürecinde adayların stres düzeylerini kontrol edebilmeleri, kendi motivasyonlarını yükseltmelerine imkan sunacak bir çalışma programı hazırlamaları ve bu programa düzenli bir şekilde uymaları önem arz eder. KPSS deneme fasikül çözmek bu noktada adayların sınav tekniğine alışmaları bakımından önemli ölçüde destek sunar. Bu testler, bir imtihan simülasyonu havası oluşturur. Adayların ister ev ister ister işyerlerinde olsun, diledikleri ortamda kendilerini test etme imkanına kavuşmalarını sağlar. Bunun yanı sıra bu materyaller, soru tipi ve tarzı bakımından adayların gerçek sınavda karşılaşabilecekleri sorulara aşina olmaları için bir fırsat sunması nedeniyle tercih edilir. Kamu Personeli Seçme Sınavı deneme testinde, kaynağın hangi düzey için hazırlandığından bağımsız olarak sorular, gerçek imtihanda yer alan oturumlardaki sorular ile örtüşecek şekilde sıralanır. Yani bu materyallerdeki ders ve soru dizilimleri, gerçek sınavla benzeşir. Burada amaçlanan, adayın imtihan tarzına alışma sürecinin hızlandırılmasıdır. KPSS deneme yorum hukuk deneme materyalleri sayesinde adaylar, kendi sınav deneyimlerini yaşama imkanına kavuşur. Burada dikkat edilmesi ve kesinlikle gözden kaçırılmaması gereken birkaç nokta vardır. Bunlardan biri de soruları çözerken zamanı doğru kullanmaktır. Her soru için belirli bir süre ayırmaya özen gösterebilirsiniz. Aynı zamanda bu kitapçıklarda yer alan paragraf soruları da çalıştığınız konulara dair ipuçları verebilir. Kendinizi test edebilmeniz ve zamanı doğru yönetebilmeniz için bu materyallerin kullanılması önemlidir. Aynı zamanda kaynakların doğru şekilde uygulanması gerekir. Bu noktada zamanın doğru ve etkin kullanılması kilit bir rol oynar. Bunu sağlayabilmek için kaynaklar çözülürken gerçek imtihanda yer alan sürelere riayet edilmesi önemlidir. KPSS deneme defteri ile iyi bir sınav deneyimi için Trendyol’da yer alan kaynaklar arasından dilediğinizi seçebilir, hazırlandığınız alana uygun olanları zahmetsiz bir şekilde bulabilirsiniz.

KPSS Genel Yetenek Sınavına Hazırlanabileceğiniz Kaynaklar

KPSS Genel Yetenek Sınavına Hazırlanabileceğiniz Kaynaklar

Genel yetenek testi; Türkçe, matematik ve geometri sorularından oluşur. KPSS Türkçe deneme ile bu dersteki mevcut bilgi birikiminizi test etme imkanı bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra çözdüğünüz sorular yardımı ile okuduğunuzu anlama, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama kapasitenizi artırabilirsiniz. Halihazırda bildiğinizden emin olduklarınızı da unutmamanız ve tekrar ederek bilgilerinizi taze tutmanız için değerli bir kaynaktır. Bunların yanında göz korkutan ve kalıplar halinde arka arkaya dizilmiş olan paragraf sorularına da aşina olmanızı kolaylaştırır. Paragraf sorularında her adayın kendi taktiğini geliştirebilmesi açısından bol soru tekrarı yapılması önemlidir. KPSS matematik denemeleri, çok sayıda aday açısından genel yetenek testi’nin korkutucu kısmına hazırlık aşamasında kurtarıcı bir kaynak olarak görülür. Matematik, sanılanın aksine bir ezber dersi olmanın oldukça ötesindedir. Tüm formülleri ezberlemiş olsanız bile karşılaştığınız her matematik sorusunu kolayca çözemeyebilirsiniz. Ezberi bir yöntem olarak benimsemiş adaylar açısından bu noktada bir açmaz doğabilir. Bundan kurtulabilmenin güvenli yollarından biri, bol miktarda soru çözümü yapılmasıdır. Bu sayede benzer sorularla sıkça karşılaşılır. Adaylar ancak bu şekilde, ezberlemiş oldukları formülleri nerede ve ne şekilde kullanılması gerektiği hakkında fikir sahibi olabilir. Bol pratik, kendilerine hız kazandırır ve zamandan tasarruf ettirecek stratejiler geliştirmelerine olanak sağlar. Bu durum, zamanla yarışmanın kilit bir rol oynadığı imtihanda adaylara paha biçilemez bir katkı sağlar. İmtihana hazırlık sürecinde ev ortamında kendinizi test etmenize imkan sunacak KPSS deneme seti ürünlerini Trendyol’da kolaylıkla bulabilir, ürünleri sıralayabilir ve karar verme sürecini pratik bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Karar vermeden önce müşterilerin online olarak yaptığı değerlendirmeleri de inceleyebilir, böylece satın almış olanların deneyimlerinden yararlanabilirsiniz.

Sınava Hazırlanırken Kullanabileceğiniz Materyaller

Sınava Hazırlanırken Kullanabileceğiniz Materyaller

Adayların hazırlandıkları kadrolara atanabilmeleri için, geçerli bir KPSS puanı almış olmaları zorunludur. Bu geçerlilik şartını sağlayabilmek için de her oturumda belirli sayıda soruyu doğru cevaplamaları gerekir. Genel kültür testi kapsamında adaylar; tarih, coğrafya ve vatandaşlık dersleri ile güncel bilgiler alanlarından gelecek soruları cevaplamakla yükümlüdür. Yıllardır hemen her kademede eğitim gören öğrencilerin gözünde tamamen bir ezber dersi olarak kodlanmış olan tarih dersini zihninizde bu etiketten sıyırmanızı sağlayacak bir kaynak arıyorsanız, KPSS deneme tarih setlerinden yararlanabilirsiniz. KPSS tarih denemeleri, imtihana hazırlık sürecinde kurtarıcınız olabilir. Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi, Kurtuluş Savaşı hazırlık dönemi, Kurtuluş Savaşı cepheleri, İslamiyetten önceki Türk devletleri, ilk Müslüman Türk devletleri gibi konularda bilgilerinizi tazeleme olanağı bulabilirsiniz. Bunlar, KPSS coğrafya deneme kaynakları ile desteklendiğinde genel kültür test hazırlığınızı büyük ölçüde halletmenize yardımcı olur. Bu kaynaklar; Türkiye’nin coğrafi konumu, yer şekilleri ve özellikleri, iklimi ve bitki örtüsü, beşeri coğrafyası, ekonomik coğrafyası ve bölgesel coğrafyası gibi konu başlıklarında kafanıza takılan sorulara cevap bulmanızı, bilmediklerinizi öğrenmenizi, yanlış bildiklerinizi doğruları ile değiştirmenizi sağlayabilir. KPSS vatandaşlık denemeleriyle; temel hak ve ödevler, devlet sistemleri, hükümet sistemleri, anayasa hukuku ve Türk anayasa tarihi, TBMM’nin kuruluşu ve çalışma düzeni, meclis çalışmaları, meclis kararları gibi konularda kendinizi test edebilir ve cevap anahtarlarından kontrol ederek doğru ve yanlışlarınızı görme şansı bulabilirsiniz. Soruların doğru cevapları kadar çeldiriciler de konuya hakimiyetinizi güçlendirebilir. Böylece bir soruyu çözerken başka sorulara cevap olacak yeni bilgiler edinme imkanı sunarak öğrenme sürecinizi çeşitlendirip zenginleştirebilir. Genel kültür testinde başarı oranını artırmanıza yardımcı olacak KPSS deneme online seçeneklerini Trendyol’dan inceleyebilir, zaman kaybetmeden alışverişinizi tamamlayabilirsiniz.

Öğretmen Adayları İçin KPSS Hazırlık Süreci

Öğretmen Adayları İçin KPSS Hazırlık Süreci

KPSS’ye öğretmen kadroları için başvuran adayların hem Genel Yetenek-Genel Kültür oturumuna hem Eğitim Bilimleri oturumuna hem de hazırlandıkları alana bağlı olarak Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne (ÖABT) katılmaları zorunludur. Genel Yetenek-Genel Kültür sınavı, yukarıda da bahsedildiği üzere tüm adayların hazırlanması gereken bir sınavdır. Eğitim Bilimleri testi ve ÖABT ise öğretmen adaylarına özel sınavlardır. Eğitim bilimleri KPSS deneme ürünleri ile öğretim ilkeleri ve yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, öğrenme psikolojisi, rehberlik ve özel eğitim, gelişim psikolojisi, sınıf yönetimi, program geliştirme, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı alanlarındaki mevcut bilgilerinizi test etme ve tazeleme imkanı elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra kavramakta güçlük çektiğiniz alanlarda kendinizi geliştirme fırsatına kavuşabilirsiniz. Her testte olduğu gibi eğitim bilimleri testlerinde de, gerçek sınavda verilen süre kadar zaman ayrılması ve denemenin ortasında herhangi bir amaçla mola vermekten kaçınılması tavsiye edilir. KPSS GK GY denemeleri, sınava her alandan hazırlanan adaylar gibi öğretmen adayları için de büyük ölçüde önemli ve ayırt edicidir. Bu kaynaklarla tek tek ders denemeleri yerine; tarih, coğrafya, vatandaşlık dersleri ile güncel bilgiler alanında tüm soruları bir arada görme, sınav esnasında soru çözme sıralamanızı belirlemek üzere kendi stratejinizi geliştirme imkanı elde edebilirsiniz. Edebiyat KPSS branş denemeleri; Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı ile Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği bölümlerinden mezun olmuş ya da olacak adaylar için hazırlanmış kaynaklardandır. Bunların çözümlü olanları ile emin olamadığınız ya da kavramakta zorlandığınız kavram ve konularda bilginizi derinleştirme imkanı bulabilirsiniz. Öğretmen adayları için uzman kadrolar tarafından özenle hazırlanmış kaynakların set ya da tek ürün şeklinde satışa sunulanları arasından ihtiyacınıza uygun olanları Trendyol’da kolayca ve hızlıca bulabilirsiniz.

Bütçe Dostu KPSS Denemeleri

Bütçe Dostu KPSS Denemeleri

Her yıl bir defa yapılan KPSS’nin telafisi yoktur. Bu nedenle adayların atanmayı hedefledikleri kadrolar için sorumlu oldukları oturumları ve bu oturumların ders içeriklerini sınav başvuru sürecinde ayrıntılı bir şekilde araştırması önem arz eder. Bu sayede değerli zamanlarını kaybetme ihtimalinin önüne geçmiş olurlar. Bunun yanında; kalan vakitlerini verimli şekilde değerlendirmek adına, gerekli sınav materyallerini inceleme ve temin etme fırsatını yakalamış olurlar. KPSS deneme yorumlarına göz gezdirerek bu ürünleri öncesinde kullanmış olan adayların tecrübelerinden yararlanabilirsiniz. Onların ürünlerden memnun kalıp kalmama ya da bu ürünlerle hazırlandıkları sınavlarda istedikleri başarıyı elde edip etmeme durumlarına bakarak kararınızı verebilirsiniz. KPSS deneme önerilerinde bulunan adayların ya da atanmış kişilerin tavsiyelerini inceleyebilirsiniz. Müşteri tavsiyeleri sayesinde başarıya bir adım yaklaşabilir ve çalışma programınızı gözden geçirebilirsiniz. Böylece KPSS deneme indirimlerinden haberdar olarak kararınızı verebilirsiniz. Avantajlı ürünlerden yararlanabilir, hazırlık sürecinizi maksimum verim alacak şekilde organize edebilirsiniz. Ürünlerin fiyatlarının değişkenlik göstermesinin çeşitli sebepleri vardır. KPSS deneme fiyatları temel olarak; alan, ders, içerik, kapsam gibi değişkenlere bağlı olarak çeşitlilik gösterir. Sınav hazırlık materyalinin hacmi ve üretiminde kullanılan malzemeler de fiyatların belirlenmesi sürecinde etki eden faktörler arasında yer alır. Bunun yanı sıra çoklu paketlerin fiyatları, birim fiyatı düştüğü için oldukça uygun hale gelebilir. Tekli ürün alımlarında düşük fiyatlarla karşılaşmanız olası olduğu halde, birim fiyat yükselir ve tek bir ürüne ödeyeceğiniz tutar artmış olur. KPSS deneme kampanyalı ürünleri, indirimli fiyatlarla satın alma imkanını online alışverişte bulabilirsiniz. Hazırlandığınız alanlar ve dersler için derlenen uygun fiyatlı testleri incelemek ve KPSS deneme satın almak için Trendyol’da ayrıntılı arama yapabilir, dilediğiniz ürünü hızlı bir şekilde temin edebilirsiniz.

21

, KPSS, Eğitim, Bilimleri, 20, Deneme, Sınavı, Seti, Pegem, Akademik, Yayınları, tamamı, çözümlü, eb, Öğretim, İlke, ve, Yöntemleri, , Gelişim, Psikolojisi, , Ölçme, Rehberlik, Özel, Öğrenme, Program Geliştirme, Pegem Komisyon

Kargo BEDAVA

%29 KPSS Eğitim Bilimleri 20 Deneme Sınavı Seti Pegem Akademik Yayınları KPSS Eğitim Bilimleri 20 Deneme Sınavı Seti Pegem Akademik Yayınları

Mağaza: AVM Ankara

TL TL
Gross Ürünü

33

KPSS, Eğitim Bilimleri Deneme Seti, Pegem Akademi Yayınları, , , , , , , Pegem Komisyon

Kargo BEDAVA

%40 KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Seti Pegem Akademi Yayınları KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Seti Pegem Akademi Yayınları

Mağaza: KitapSeç

TL TL
Aynı gün Kargo

1

2 TÜM ADAYLAR İÇİN KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI İSABETLİ SORULAR Genel Yetenek - Genel Kültür Eğitim Bilimleri ISBN YAZARLAR KOMİSYON İhtiyaç Yayıncılık, Bu kitabın basım, yayın ve satış hakları İhtiyaç Yayıncılık, Dershanecilik, Uzaktan Eğitim Bilişim Hizmetleri, Turizm, Reklam, Otomotiv, İnşaat, Organizasyon Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. ne aittir. Bu kuruluşun izni alınmadan yayınların tümü ya da herhangi bir bölümü mekanik, elektronik, fotokopi, manyetik, kayıt ya da başka yöntemlerle çoğaltılamaz, basılamaz ve dağıtılamaz. BU KİTAP T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞININ BANDROLÜ İLE SATILMAKTADIR. Dizgi İhtiyaç Yayıncılık Dizgi Ekibi Grafik/Tasarım İhtiyaç Yayıncılık Grafik/Tasarım Ekibi Baskı ve Cilt Ertem Basım Ltd. Şti. / ANKARA Tel: () Fax: () İHTİYAÇ YAYINCILIK İletişim Adresi: Kızılırmak Cad. Nu. 53 Kızılay/ANKARA İrtibat Telefonu: (pbx) Faks: GSM: Web: E-posta: [email protected]

3 İŞTE KPSS İŞTE İHTİYAÇ İHTİYAÇ, KPSS de gelenekselleşen iddiasını bu yıl da sürdürdü. Geçmişten elde ettiği birikimleriyle kaynaştırdığı deneyimlerini hem kaynaklarında hem de adaylarında ustalıkla başarıya dönüştürdü. Şöyle ki bütün kitaplarında, sınavlarda çıkan soruların konularını tam ve doğru olarak vermiş; testlerinde her bir sorunun onlarca benzerini adaylara sunmuştur. İHTİYAÇ YAYINCILIK, eğitime çağdaş bir anlayışla baktığı için olanla asla yetinmemekte; teknik, taktik ve yöntemlerini de her zaman geliştirmektedir. Bunun sonucunda yeteneklerini konuşturan yani her soruyu bir kez dikkatlice okuyup çözen adaylar yetiştirmekte ve sınavlarda mükemmel sonuçlara imza atmaktadır. Sizlere sunduğumuz KPSS ile İHTİYAÇ sorularının karşılaştırması, yukarıda söylediklerimizin en güzel kanıtıdır. Genel Yetenek - Genel Kültür alanında Türkçeden 27, matematikten 18, tarihten 21, coğrafyadan 17 ve vatandaşlıktan 9 soru; Eğitim Bilimleri alanından ise program geliştirmeden 7, öğretim yöntem ve tekniklerinden 14, gelişim psikolojisinden 3, öğrenme psikolojisinden 21, ölçme ve değerlendirmeden 10 ve rehberlikten 14 soru yakalayarak sizin başarınıza katkı sağlamanın haklı grurunu yaşıyoruz. Ancak bu başarı bizim başımızı döndürmeyecek. Çünkü daha mükemmeline ulaşmak için çalışmalarımızı yoğun biçimde sürdürmekteyiz. Biz bu konuda bundan dolayı iddialıyız. Siz de başarının zirvesine imza atmak istiyorsanız bizi iyi tanımalısınız. Başarı doğru seçimlere bağlıdır. Doğru seçimlerin kaynağı da İHTİYAÇ tır. İhtiyaç Yayıncılık

4 TÜRKÇE MATEMATİK TARİH COĞRAFYA VATANDAŞLIK PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ REHBERLİK

5

6 TÜRKÇE SORULARININ DAĞILIMI KMS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS TOPLAM Sözcükte Anlam Cümlede Anlam Paragraf Ses Bilgisi ve Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri Dil Bilgisi Anlatım Bozukluğu TOPLAM

7 KPSS Soru: 1 Kişiliğimizin oluşup gelişmesinde okuduklarımızın büyük payı vardır. Her yazar, kişiliğimizin temeline ayrı bir taş koyar. Bu, edebiyatın temel işlevlerinden biridir. Bu parçadaki altı çizili cümleyle, yazarlara ilişkin olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Duyuş, davranış özelliklerimizi geliştirip zenginleştirdikleri B) Bizi yanlış düşüncelerden uzaklaştırdıkları C) Yaşama biçimimizi belirledikleri D) Bizi başka insanların dünyasına taşıdıkları E) Yaşamı sevme, ondaki güzellikleri görme gücümüzü pekiştirdikleri CEVAP: A TG Deneme Sınavı Deneme: 1 Soru: 1 Gereksiz tek bir söz ya da sözcük bulamazsınız bu yazılarda. Anlatım, coşkun bir dere gibi akarken dipte de anlamın çakıl taşları parlıyor. Böyle olunca doyamıyorsunuz onları okumaya. Bu parçadaki altı çizili cümleyle yazar, aşağıdakilerden hangisini anlatmak istemiştir? A) Yeterli ölçüde ayrıntıya yer verdiğini B) Ele alınanı her yönden aydınlattığını C) İçtenliği temel aldığını D) Değişik görüşlere kısaca değindiğini E) Duygu ve düşünceleri en kısa yoldan anlattığını CEVAP: E KPSS Soru: 2 Kendi aralarında üç beş sözcükle konuşan gençlerimizi gördükçe onların, beyin ve dil yetilerinin daha gelişme evresindeyken kurumuş olmasından kaynaklanan sözcüksel çölleşme içinde olduklarının ayrımına varıyorum. Bu cümledeki altı çizili sözle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisi olamaz? A) Anlatımsal yavanlık B) Düşünsel sınırlılık C) Duyguları yansıtmada eksiklik D) Algısal yetersizlik E) Kural tanımazlık CEVAP: E Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 2 Soru: 9 Bu konuyu seninle enine boyuna konuşmalıyız. Bu cümledeki altı çizili söz öbeğinin yerine aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) genişçe B) en ince ayrıntısına kadar C) uzun uzadıya D) tüm yönleriyle E) ana hatlarıyla CEVAP: E 3

8 KPSS Soru: 3 İnsanoğlunun çaresizliğe düştüğü, yaşadığı toplumsal ortamda bir başına, yapayalnız kaldığı ve başkalarının yardımına gereksinim duyduğu anlar vardır. Böyle zamanlarda her kapıyı çalar. Ne var ki bütün kapılar kapanmıştır yüzüne. Tam anlamıyla bir çaresizlik içindedir. Bir öyküye, bir romana konu olabilecek böyle bir durumu deyimiyle somutlaştırıcı bir biçimde ne güzel anlatmıştır Türkçemiz. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygundur? A) ötesi çıkmaz sokak B) havanda su dövmek C) yer demir gök bakır D) dört duvar arasında E) iki arada bir derede CEVAP: C Modüler Soru Bankası Cevaplı Konu Testi: 1 Soru: deyimi bir insanın ister güzelliğiyle ister bilgisiyle ya da herhangi bir niteliğiyle başkalarını kendine hayran bırakmak anlamında kullanılır. Bu cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki deyimlerden hangisi gelmelidir? A) Göz kaş süzme B) Göz kırpmak C) Göz boyamak D) Göz kamaştırmak E) Göz atmak CEVAP: D KPSS Soru: 4 Aşağıdaki cümlelerden hangisi, ayraç içinde verilenlerle uyuşmamaktadır? A) Benim müziğe yaklaşımım, çevremdeki müzisyenlerin çoğunun benimsediği bu akımla örtüşmüyor (karşılaştırma). B) Onun hangi albümünü alırsanız alın, niteliksizlikle, özensizlikle ya da düzeysizlikle karşılaşmayacağınızdan emin olabilirsiniz (nesnellik). C) Ülkemizde yetişmiş piyanistlerin bir kısmı, ilk albümlerinin repertuvarında gösterdikleri başarıyı sonrakilerde gösteremiyor (saptama). D) Son albümlerindeki başarısızlıkları, önceki çalışmalarında kazandıkları başarıdan dolayı duydukları aşırı öz güvenden kaynaklanmış olabilir (tahmin). E) Türkiye de dünyaca ünlü piyanistlerin yetişmiş olması, sanatımızın gelecek vadettiğini gösteriyor (çıkarım). CEVAP: B Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 7 Soru: 3 I. Bu kitabı daha çok sevmişti. (Karşılaştırma) II. Bir kere de derslerini zamanında yapsa. (Yakınma) III. Buraya kadar geldin de bana uğramadın ha! (Sitem) IV. Bu işleri de yapamayacak göreceksin. (Ön yargı) V. Bugünlerde memleketime kar yağmıştır. (Kesinlik) Numaralanmış cümlelerin hangisi parantez içindeki anlamla uyuşmamaktadır? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. CEVAP: E 4

9 TG Deneme Sınavı Deneme: 12 Soru: KPSS Soru: 5 (I) Bu kitap, ünlü dil bilimcinin dostları, öğrencileri, şair ve yazar arkadaşlarıyla paylaştığı anılarından oluşuyor. (II) Yazılara ek olarak fotoğraflara da yer verilmiş. (III) Bu kitap yazara bir saygı duruşu niteliğinde. (IV) Dil bilimini genç kuşaklara eğlenceli üslubuyla anlatan yazar, bir eğitimci aynı zamanda. (V) Onun bu yapıtı, okuyanların, yazarı her yönüyle tanımalarına olanak sağlıyor. Bir kitap ve yazarına ilişkin bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) I. cümlede, içeriğiyle ilgili bilgi veriliyor. B) II. cümlede, kapsamındaki çeşitliliğe değiniliyor. C) III. cümlede, taşıdığı anlam açıklanıyor. D) IV. cümlede, mesleki durumuyla ilgili bilgi veriliyor. E) V. cümlede, farklı bir tutumu üzerinde duruluyor. CEVAP: E (I) Taksim için ilk proje, 30 lu yıllarda Atatürk ün davetiyle İstanbul a gelen Fransız mimar şehir plancısı Henri Prost tarafından yapıldı. (II) Bu düzenlemede kentin gelişen semti Şişli ile tarihî merkezi Beyoğlu arasındaki mezarlıklar, yeşil alanlar ve eski Topçu Kışlası ndan oluşan bölge, rekreasyon ve kültür vadisi hâlini aldı. (III) Taksim Meydanı na bakan geniş merdivenler de Gezi olarak adlandırılan bu vadiye yaya erişimi sağlamak için tasarlandı. (IV) Ancak daha sonra Hilton Oteli nin ve arkasından başkalarının yapılması bölgenin bu ilk işlevini değiştirdi. (V) Vadi, da düzenlenen BM Habitat Konferansı sonrasında Kongre Vadisi olarak adlandırıldı. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) I. cümlede, projenin kim tarafından ve ne zaman yapıldığı açıklanmıştır. B) II. cümlede, projenin uygulandığı alanlar belirtilmiştir. C) III. cümlede, eylemin hangi amaçla gerçekleştirildiği dile getirilmiştir. D) IV. cümlede, bölgenin görevinin nasıl farklılaştığı vurgulanmıştır. E) V. cümlede, vadinin yeniden adlandırılmasının nedeni verilmiştir. CEVAP: E 5

10 TG Deneme Sınavı Deneme: 12 Soru: KPSS Soru: 6 (I) Bebeğiniz bir yaşına yaklaşırken artık yalnızca, annesinin ya da babasının ona okuduğu kitaptaki resimlerle ilgilenmez. (II) Onların söylediklerine de kulak vermeye başlar. (III) Onun kolayca anlayabilmesi için karmaşık olmayan, basit hikâyeler seçmelisiniz. (IV) Okuduklarınızı onunla birlikte tekrar etmeye çalışmalısınız. (V) Bu, bebeğin dil ve zekâ gelişimi bakımından çok önemlidir. Bebeklere, annelere ve babalara ilişkin bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) I. cümlede, açıklanacak bir değişikliğin ipuçları verilmiştir. B) II. cümlede, I. cümlede belirtilenin ne olduğu açıklanmıştır. C) III. cümlede, okunacak hikâyelerin nitelikleriyle ilgili ölçüt belirtilmiştir. D) IV. cümlede, okunanların, bebeğin bildiği sözcüklerden oluşması gerektiği belirtilmiştir. E) V. cümlede, IV. cümlede önerilenin yararları dile getirilmiştir. CEVAP: D (I) Türkiye nin en büyük özel koleksiyonuna sahip olan İş Bankası, 13 Mayısta yapılan bir kokteyl ile sanatseverlerin karşısına ressamın tablosuyla çıktı. (II) Bunlar, tan başlanıp günümüze kadar ressamın tablosu arasından oluşturulan paha biçilmez bir sanat hazinesi olarak değerlendiriliyor. (III) Mimar Sinan Üniversitesi tarafından restore edilerek Mimar Sinan Üniversitesi Kültür Merkezi adıyla sanat dünyasına kazandırılan Tophane i Amire de açılan bu sergi, Türk resim sanatının kronolojik bir tarihçesi niteliğini taşıyor. (IV) Sergi, asker ressamlar kuşağından başlayarak günümüze dek uzanan süreçte, Türk resminin temel taşlarını oluşturan çeşitli ekollerden sanatçılar ve onların koleksiyonda yer alan en önemli yapıtlarından oluşuyor. (V) Sergi, 26 Hazirana kadar sanatseverlerle buluşmaya devam edecek. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) I. cümlede, karşılaştırma yapılmıştır. B) II. cümlede, tabloların çok değerli olduğu vurgulanmıştır. C) III. cümlede, serginin düzenlendiği yer belirtilmiştir. D) IV. cümlede, sergideki resimlerin temaları söylenmiştir. E) V. cümlede, serginin bitiş tarihi verilmiştir. CEVAP: D 6

11 KPSS Soru: 7 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, ayraçlarla belirtilen yerlere ötekilerden farklı bir noktalama işareti konulmalıdır? Modüler Soru Bankası Test: 16 Soru: 3 A) Buraya yerleşince ev almışlar, büyükbaş hayvan almışlar ( ) ipek böcekçiliği, dokumacılık yapmışlar. B) Kabadayı ( ) şımarık bir delikanlı on sekiz yaşındaki dayımla tartışmış. C) Ailece aldıkları karar, hiç yılmamak, teslim olmamak ( ) sonuna kadar direnmekmiş. D) Yaşar Bey in kiraladığı üç katlı ( ) her katında ikişer oda bulunan teraslı eve yerleşmişler. E) Sabah erkenden kalkıyor ( ) dükkânı açıp ortalığı topluyormuş. CEVAP: A Türkiye (I) Almanya (II) İngiltere (III) İsveç gibi ülkelere göre değişik bir yaşam tarzına sahiptir. Bunun sebebi sanırım, iklimin (IV) bitki örtüsünün (V) insan yapısının bu ülkelerden farklı olmasıdır. Bu parçadaki numaralanmış bölümlerin hangisinde diğerlerinden farklı bir noktalama işareti kullanılmalıdır? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. CEVAP: A TG Deneme Sınavı KPSS Soru: 8 Deneme: 8 Soru: 14 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır? A) Bu fakültede sekiz yüz elli öğrenci eğitim görüyor. B) Marmara denizindeki kirlilik oranının günden güne arttığı söyleniyor. C) Bahçeye çıkarken üzerine pembe bir şal almıştı. D) Romanında çocukluk günlerine çokça yer vermişti. E) Daha on beş yaşındayken yaşamın acı yüzüyle tanışmıştı CEVAP: B (I) Özel bir turist hac yeri olan kuzeydoğu İngiltere deki Durham ı fotoğraflama üzerine yapılmış ilgi çekici bir araştırma örneği var. (II) Araştırma, gerçekte turistlerin Prebend Köprüsü nden çektikleri şato fotoğraflarından hoşnut kalmadıklarını gösteriyor. (III) Turistler, gördükleri manzaraya ilişkin anılarının Lewis in ölü doğruluk olarak tanımladığı fotoğraflara göre daha zengin ve dolu olduğunu düşünmüşlerdir. (IV) Ve daha doğrusu bu tür imajlar, turistleri her zaman düş kırıklığına uğratabiliyor. (V) Yine de bu, insanları durmaksızın yeni yer imajları arayışından alıkoyamamaktadır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır? A) III. B) I. C) V. D) II. E) IV. CEVAP: B 7

12 KPSS Soru: 9 Edebiyatın, okuru evindeki rahat koltuğundan kaldırma ve onu eyleme sürükleme gücüne sahip I olduğu hep göz ardı edilir. Bu sözümden, edebiyatın II bir propaganda aracı olması gerektiğini savunduğum anlaşılmasın. Ben okurunu bilinçlendiren edebiyatı III severim. Ama yazınsallığı öldürmeden, türü kötüye IV kullanmadan ve yaptığı işin hakkını vererek Bu parçadaki altı çizili sözcüklerin türleri aşağıdakilerin hangisinde sırasıyla, doğru olarak verilmiştir? A) Zamir, isim, isim, sıfat B) İsim, zarf, sıfat, isim C) Zamir, zarf, isim, isim D) İsim, sıfat, sıfat, zarf E) İsim, sıfat, zamir, sıfat CEVAP: C TG Deneme Sınavı Deneme: 2 Soru: 14 Yaşam, kapımızdan ağır ağır çekip gidiyor. I Fotoğraflar ile aynalar, bedensel gücün azalması II bunun en iyi kanıtı. Bu görünümü almamak, yaşını III göstermemek için insanoğlu bir dizi çaba sarf ediyor kendince. Güneşli, sımsıcak sabahlar, değişimlere IV uğrayarak yerini sert rüzgârlara, dinmeyen yağmur V lara bırakıyor. Bu parçadaki numaralanmış sözlerden hangileri, ötekilerden farklı türden sözcükleri nitelemiştir? A) I. ve II. B) I. ve V. C) II. ve III. D) III. ve IV. E) IV. ve V. CEVAP: B KPSS Soru: 10 Mavi kapıları, suya gömülmüş ağaçları, çöpleri I II III karıştıran kedileri, kıyıdaki sazlıkları çekmek için IV fotoğraf makinemi yanıma aldım. V Bu cümledeki numaralanmış tamlamalardan hangisi tür bakımından ötekilerden farklıdır? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. CEVAP: E Sınav Provası Deneme: 8 Soru: 15 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde isim tamlaması yoktur? A) Göğün maviliği, içimi ısıtıyordu. B) Köyün yolları yeni yapılmıştı. C) Güvercin sesleri etrafta yankılanıyordu. D) El sanatları ülkemizde oldukça yaygındır. E) Mor kazağı ona çok yakışmıştı. CEVAP: E 8

13 KPSS Soru: 11 Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 34 Soru: 2 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde -ş eki bir eylemin karşılıklı olarak yapıldığını gösterme işleviyle kullanılmıştır? A) Kuşlar havada cıvıldayarak uçuşuyordu. B) Birbirlerini görmeden yıllarca yazışmışlar. C) Bu, yorucu bir yürüyüştü. D) Hepsi aynı anda sağa sola kaçıştılar. E) Bu, çok görkemli bir açılıştı. CEVAP: B Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir eylemin karşılıklı olarak yapılması söz konusudur? A) Gün geçtikçe bu çocuk esmerleşiyor. B) Seninle güzel bir mayıs akşamı tanışmıştık. C) Mehmet Hoca haftaya kadar iyileşir. D) Bu kız zaman geçtikçe güzelleşiyor. E) Saçları bu olaylardan sonra beyazlaştı. CEVAP: B Sınav Provası Deneme: 6 Soru: KPSS Soru: 12 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ikileme, ötekilerden farklı bir görevde kullanılmıştır? A) Buz gibi sudan hepimiz kana kana içtik. B) Güneş ışınlarının vurduğu deniz suyu pırıl pırıl parlıyordu. C) Biraz ötemizdeki derenin suyu şırıl şırıl akıyordu. D) Geziden kucak kucak papatyalarla döndüler. E) Çevremizdeki doğal güzellikleri doya doya seyrettik. CEVAP: D Hastanenin önündeki çiçekçiden kardeşine kucak kucak çiçek almıştı. Bu cümleye altı çizili ikilemenin kattığı anlam aşağıdakilerin hangisinde vardır? A) Bu dediklerimi eninde sonunda yapacaksın ama kim bilir ne zaman? B) Yürüye yürüye ta dağın tepesindeki kulübeye vardılar. C) Güzel güzel konuşuyorduk biz, sen niye karışıyorsun ki olaya? D) Bardak bardak su içti ama hâlâ kendine gelemedi. E) Er geç sen de anlayacaksın beni, tıpkı kardeşinin anladığı gibi. CEVAP: D 9

14 TG Deneme Sınavı KPSS Soru: 13 Deneme: 8 Soru: 11 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde dolaylı tümleç, belirtili isim tamlamasından oluşmaktadır? A) Bekçi, her zaman yaptığı gibi dolambaçlı sokaklarda yürüdü. B) Yaşlı adam kendisine uzatılan zarfa baktı. C) Kasabada yağmurun şiddeti gittikçe artıyordu. D) Masanın üstündeki çiçekleri büyük vazoya koydu. E) Bahçe, odanın penceresinden çok güzel görünüyordu CEVAP: E Aşağıdaki cümlelerin hangisinde eylemden etkilenen varlık isim ya da sıfat tamlaması değildir? A) Ünlü yazarla karşılıklı birer çay daha içiyoruz. B) Yaşlı kadın, kınanın kalanını avuçlarına boca etmişti. C) Ölümünden sonra geçen şu birkaç yıl içinde onu sürekli anımsadım. D) Dizlerinin ağrısını giderirken yapacağı işleri sıraya koyuyordu. E) Prof. Dr. Ecrin Şiir Arslan, birçok şiir kitabı yayımlamıştır. CEVAP: C Sınav Provası Deneme: 3 Soru: KPSS Soru: 14 (I) Geldiğimizde güneş parlıyordu karların üzerinde. (II) Giderken de Ankara nın keskin soğuğu yalıyordu yüzümüzü. (III) Hava karanlık, ortalık sessizdi. (IV) Yerler buzlu ve kaygandı. (V) Eve dönmekte biraz zorlandık. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangileri yüklemine göre ötekilerden farklıdır? A) I. ve II. B) II. ve III. C) III. ve IV. D) III. ve V. E) IV. ve V. CEVAP: C I. Ağaçlara bakmak, stresten kurtulmak için en kestirme yolmuş. II. Bu görüşün sahibi, ağaçların insanlar üzerindeki etkisini araştıran bir profesörmüş. III. Araştırmalara göre çamın stresi azaltıcı etkisi diğer ağaçlardan daha fazladır. IV. Bahçesi olan insanların daha mutlu oldukları, olumsuz düşüncelerden arındıkları söyleniyor. V. Ağaç olmayan yerlerde yaşayanlara da manzara resimleri almaları öneriliyor. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangileri yükleminin türüne göre ötekilerden farklıdır? A) I. ve II. B) li. ve III. C) III. ve IV. D) III. ve V. E) IV. ve V. CEVAP: E 10

15 KPSS Soru: 15 Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 42 Soru: 11 Postmodern romanlarda yazar, söyleminin tekdüzeleşmesine direnmek için, yazarlığın verdiği ayrıcalıklardan vazgeçtiği biliniyor. Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişikliklerin hangisiyle giderilebilir? A) yazar sözcüğü yazarın yapılarak B) için yerine amacıyla sözcüğü getirilerek C) verdiği yerine sağladığı sözcüğü getirilerek D) romanlarda sözcüğü atılarak E) biliniyor yerine bilinegeliyor sözcüğü getirilerek CEVAP: A Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır? A) Türk şiirinin tarihsel gelişimi, belli bir ölçü üzerine kurulmuştur. B) Tiyatro, sadece bir eğlence değildir. C) Kuşlar yağmurun değil, akşamın habercileridir. D) Aydın, hiçbir zaman kuşkudan korkmayan kişidir. E) Her öğrenci, kendine has bir çalışma sistemi olduğu söylenebilir. CEVAP: E TG Deneme Sınavı KPSS Soru: 16 Deneme: 8 Soru: 16 Bu konuda onun söyledikleri yerden göğe kadar haklıdır. Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişikliklerin hangisiyle giderilebilir? A) bu konuda sözü onun sözcüğünden sonra getirilerek B) onun sözcüğü atılarak C) söyledikleri yerine söylediklerinde sözcüğü getirilerek D) kadar sözcüğü atılarak E) onun söyledikleri yerine o sözcüğü getirilerek CEVAP: E Bu ülkede yaşayan herhangi bir çocuk gibi, henüz ortaokuldayken ben de o yazarımızı biliyor ve saygı duyuyordum. Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişikliklerin hangisiyle giderilebilir? A) yaşayan sözcüğü cümleden atılarak B) henüz sözcüğü cümleden atılarak C) biliyor sözcüğü yerine tanıyordum sözcüğü getirilerek D) ve bağlacından sonra ona sözcüğü getirilerek E) ve bağlacının yerine virgül getirilerek CEVAP: D 11

16 TG Deneme Sınavı KPSS Soru: 17 Deneme: 6 Soru: 18 Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır? A) Senin, verdiğin randevuya hiç zamanında geldiğin oldu mu? B) Düşüncelerini neden bizimle paylaşmıyorsun? C) Sorduğum sorunun cevabı bu muydu? D) Yeterince problem yarattığınız yetmedi mi? E) Sence, böyle konuşması doğru mu? CEVAP: D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sözcüğün yanlış anlamda kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır? A) Umarım öğrenciler arasındaki bu karşılıklı dayanışma uzun sürer. B) Adamı karşısında görünce anlamıştı baltayı taşa dokundurduğunu. C) Seni arayan adam yaklaşık altmış yaşlarında kel ve şişman birisiydi. D) Ailesi nüfuslu yerlerde olmasına rağmen bu durumu iş bulmak için kullanmadı. E) Yaşamı boyunca acıları nasıl iç içe biriktirdiğini anlattı bana. CEVAP: D KPSS Soru: 18 TG Deneme Sınavı Deneme: 12 Soru: 19 (I) Çocuk yetiştirme yöntemleri, ülkeden ülkeye değişen kültürel kodlar taşıyor. (II) Bazı ülkelerde çocuklar, daha küçük yaşlardayken gazete dağıtmaya, kendi yatağını toplamaya başlayarak sorumluluk duygusu kazanıyor. (III) Önce sorumluluk nedir, onu incelemekte yarar var. (IV) Ama sofradan tabağını kaldırmayan, çıkardığı giysilerini sağa sola fırlatan çocuklar da var. (V) Kimi aileler, böyle çocuklara ses çıkarmıyor. (VI) Çocuklara sorumlulukları hatırlatılmadıkça bu sorunu çözmek zor görünüyor. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI. CEVAP: B (I) Mutlaka okunması gerekir, diyerek bu güzel kitabı tanıtmaya başlıyorum. (II) Ötüken Yayınları arasından çıkan birbirinden güzel kitaplar var ama bu kitap bir başka. (III) Kitap, insanlar arasındaki iletişimi sağlamak açısından ve sözcük dağarcığımızı geliştirmek için en iyi araçtır. (IV) Öyle coşturucu bir üslupla yazılmamış, Türkçülüğün temellerini de anlatmıyor. (V) Abartıdan uzak, sade bir muhteva kuşatması ile 43 güzide şahsiyeti tanıtıyor bu kitap. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V. CEVAP: C 12

17 KPSS Soru: 19 Birçok kent vardır, oraya gitmeseniz de çeşitli kitaplar okuyarak o kent hakkında bilgi edinmeye çalışırsınız. Bir ölçüde bunu başarabilirsiniz. Fakat söz konusu kent Şanlıurfa ise işiniz oldukça zordur. -. Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Toprağının rengini görüp sokaklarının kokusunu, insanlarının sesini duymadan tanıyamazsınız bu kenti B) Burası, görmeniz gereken yerler listesinde ilk sırayı almayı hak etmektedir C) Orada her şey farklıdır; çay daha buruk, daha hoş kokuludur D) Daha önce hiç gelmemiş de olsanız kendinizi, evinizdeymiş gibi rahat hissedersiniz E) Güzelliğinin ve farklılığının, barındırdığı kültürel zenginlikten kaynaklandığı herkesçe bilinmektedir CEVAP: A KPSS Soru: 22 Hemen ünlü olmak isteyen öğrencilerime Shakespeare in, ölümünden yüz elli yıl sonra üne kavuştuğunu; Dostoyevski nin, çağdaşlarından çok daha sonra kabullenildiğini hatırlatırım ve eklerim: Roman yazmak, geleceğe mektup göndermek gibidir. İki yüz yıl sonra da okunuyorsan bu iş tamam demektir. Bu parçada romancılıkla ilgili olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Büyük sanatçıların yapıtları örnek alınmalıdır. B) Başarının ölçütü kalıcılıktır. C) Yapıtın belirli sanatsal nitelikler taşıması gerekir. D) Ancak çok yetenekli kişiler başarı kazanabilir. E) Çok emek ve sabır isteyen çileli bir iştir. CEVAP: B Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 19 Soru: 10 Atatürk ün ilk cumhurbaşkanı olarak Türkiye yi idare ettiği yıllar, sosyal ve ekonomik sahalarda olduğu kadar sanat ve edebiyat sahalarında da dikkat çekici özellikler taşır. İstiklal Savaşı sonunda kazanılan zafer, yeni bir Türk devleti kurma azmi ve başlarında Atatürk gibi büyük bir kumandan ve devlet adamının bulunması, Türk aydınlarının hayata, dünyaya, memlekete Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) bakış açılarını değiştirir B) uygun eserler yazdığı görülür C) savaş açtıkları belirtilmiştir D) katkıda bulunmasına örnek olmuştur E) sevgisini artırmıştır CEVAP: A Modüler Soru Bankası Test: 7 Soru: 11 Ömer Seyfettin in yılında yazdığı ve Selanik te çıkan Genç Kalemler dergisinde neşrettiği bu hikâye o yıllarda başlayan Türkçülük ve Milliyetçilik akımı ile yakından ilgilidir. Mesela bunlardan birisi millî dil ve kültürüne yabancı olarak yetiştirilen Türk çocuğu konusudur. Aşırı Batı hayranlığının tesiriyle gençlik yıllarında bir İtalyan kadını ile evlenen Kenan Bey, ilk çocuğuna İtalyanlar gibi Primo diye hitap eder ve onu tamamıyla İtalyan terbiyesine göre yetiştirir. Evde İtalyanca konuşulduğu için Primo, Türkçeyi öğrenemez. Suç, çocuğun değil, ana ve babasınındır. Bu kadar aşırılık, çocuğun kendini bilmemesiyle ortaya çıkar. Bu parçada anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) İtalyanlar, Türklere karşı hep ön yargılı olmuştur. B) Türkçülük ve Milliyetçilik akımının başlamasının sebepleri vardır. C) Çocuk, kendi toplumunun dili ve kültürüyle yetiştirilmelidir. D) Aşırı Batılılaşma, insanları yoldan çıkarmıştır. E) Eşler hangi ırktan olursa olsun birbirlerine saygılı olmalıdır. CEVAP: C 13

18 Hey 15 li Deneme: 4 Soru: KPSS Soru: 23 Yaşlılıkta edinilen zenginlikler saymakla bitmez. Ama ben bunları kazanmak için yaşlılığı beklemedim. Bunları yaşını başını almış kişilerden öğrenmeye çalıştım. Bu nedenle izlemeyi, dinlemeyi, okumayı tercih ettim. Kısa yoldan, özellikle yaşamaya cesaret edemediklerimi öğrenirim sandım. Ama öyle olmuyormuş, bunu şimdilerde anlıyorum. Bu parçada söylenenlerden aşağıdakilerin hangisine ulaşılabilir? A) Yaşam birikimi ancak yaşanarak oluşur. B) İnsan gençlik döneminde elindeki olanaklardan nasıl yararlanacağını bilemez. C) Yaşlılık, insanlara olaylar karşısında daha serinkanlı davranmayı öğretir. D) Yaşlılık, insanı başkalarının haklarına saygı duymaya yönlendirir. E) Yaşlılık, ruhsal ve fiziksel açıdan bir tükeniş dönemidir. CEVAP: A İnsanlar gibi ağaçların da sevgiye, ilgiye muhtaç olduğunu, sevildikçe büyüyüp serpildiğini, eziyet görüp horlanınca hastalandığını, ölmeye durduğunu düşündünüz mü bilmem. Adları ağaçtır ama onların da biz insanlar gibi kederleri ve sevinçleri, hastalıkları ve ölümleri vardır. Her birinin dili, söylediği başka başkadır. Ve onların yaşamları da ölümleri de biz insanoğlunun elindedir. Uzun ve mutlu bir yaşam sürmeleri, bizimle olan ilişkilerine bağlıdır. Bu parçada söz konusu ağaçlar ile ilgili olarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir? A) Ağaçlar her yönüyle insana benzediği için onların hayattaki durumunu, insanın onlara gösterdiği davranışlar belirler. B) İnsanın hayatla olan ilişkisinde ağaçların küçümsenmeyecek bir yeri vardır. C) Ağaçlar, yaşadığımız çevreye renk kattığı için insanların onları koruyup gözetmesi gerekiyor. D) İnsan dışındaki doğa varlıklarının tükenmemesi için onlara yönelik koruyucu önlemlerin alınması gerekir. E) Yaşamın geçiciliğini bilen insan, çevresini kuşatan diğer varlıklarla bir bütünlük oluşturmalıdır. CEVAP: A 14

19 KPSS Soru: 24 Hey 15 li Deneme: 9 Soru: 17 Usta edebiyatçılarla görüşmeye gideceğiniz zaman, onlara, kitaplarını okuduğunuzu kanıtlamalısınız ki kendisini tanıdığınıza inansın. Böylece, donanımlı olarak gittiğimiz yerden daha donanımlı olarak çıkabilirsiniz. Eğer hiçbir şey bilmeden giderseniz televizyonlarda çok rastladığım ve güldüğüm, Sizi tanıyabilir miyiz? diye soran birinin durumuna düşersiniz. Ustalarla görüşmelerimden çıkardığım ve her zaman uyguladığım kural budur. Bu parçada başarılı edebiyatçılarla yapılacak röportajlarla ilgili olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Tanınmış sanatçılarla görüşebilmenin bazı kuralları olduğu B) Görsel basında yayımlanan görüşmelerin, izleyicinin ilgisini çekmediği C) Sanatçı hakkında bilgi sahibi olarak gitmenin, sanatçıdan daha fazla bilgi almayı sağlayacağı D) Sorulacak soruların, çok yönlü bir nitelik taşıması ve soran kişinin işindeki başarısını yansıtıcı nitelikte olması gerektiği E) Sanatçılarla yapılan görüşmelerin, onların ününü artırdığı CEVAP: C Çocuk dergileri, çocuğun güncel ile olan bağını kurması yanında, eğlendiricilik ve eğiticilik vasıflarını da bünyesinde barındıran bir nitelik taşır. Ders kitaplarının öğretici havasından uzak, bilgiyi bir eğlence havasında veren bu dergiler çocukta okuma becerisinin gelişmesine de hizmet eder. Ancak burada eğiticilik vasfının ön plana çıkarılarak dergilerin sıkıcı bir hâl almasının da önüne geçmek gerekir. Bu sebeple seçilen metinlerin salt içerikleri değil, edebî özellikleri de büyük önem taşımaktadır. Bu parçada çocuk dergileri ile ilgili olarak anlatılmak istenen nedir? A) Çocuk dergileri çocuğun hayatında önemli bir yere sahiptir. B) Çocuk dergileri çocuğun okuma becerisinin gelişmesine yardımcı olur. C) Çocuk dergilerinde içerik kadar üslup da önemlidir. D) Çocuk dergilerinin sıkıcı olmaması gerekir. E) Çocuk dergileri, çocuğun güncel ile olan bağını kurmasına yardımcı olur. CEVAP: C 15

20 KPSS Soru: 25 Edebiyat tarihçisi ve eleştirmen olan yazar lan Walt, yüzyıl İngiliz edebiyatının önde gelen romancılarından Defoe, Richardson ve Fielding üzerine incelemeler yapıyor. Bu isimlerin, modern roman geleneğinin oluşmasındaki rollerini tartışıyor. Araştırmasını, Batı tarihini belirleyen olayları, toplumsal oluşumları ve ekonomik durum gibi çeşitli dış etkenleri göz önüne alarak yapan yazar, bunların modern roman üzerindeki etkilerini okurlara sunuyor. Bu parçada anlatılan yazara ve onun çalışmalarına ilişkin olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir? A) Çağdaş romanı, içinde oluştuğu öteki koşullarla birlikte değerlendirdiğine B) İncelemelerini tanınmış sanatçılar üzerine yaptığına C) Mesleki açıdan iki alanla ilgili olduğuna D) İncelediği yazarların çağdaş romana katkıda bulunduğuna E) Daha önce bilinmeyenleri gün ışığına çıkardığına CEVAP: E TG Deneme Sınavı Deneme: 12 Soru: 24 Freud un bilinç dışına doğru açtığı yolun anlaşılmasında, psikiyatrist, psikanalist ve bunlardan da önce bir şair olan Lacan ın çok önemli katkıları var. Geçen yüzyıl başında Paris te doğan Lacan seksen yıllık yaşamı boyunca yazılı çok az eser vermiştir. Temel eseri Ecrists (Yazarlar) larda aydınlar çevresinde yeniden keşfedilmiştir. Sadece psikanalizle sınırlı kalmayıp dil, ideoloji ve bazen dolaylı bazen dolaysız biçimde sanat tartışmalarının da odağına yerleşmiştir. Yazılarının anlaşılmasının güçlüğüne karşın iyi bir konuşmacı olan Lacan ın Paris te verdiği seminerler de yoğun ilgi toplamıştır. Bu parçada tanıtılan yazarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir? A) Kaç yaşına kadar yaşadığına B) Yazılı eserinin az olduğuna C) Konuşmasının sade ve akıcı olduğuna D) Farklı alanlarla da ilgilendiğine E) Yazılarının anlaşılmasının zor olduğuna CEVAP: C 16

21 TG Deneme Sınavı Deneme: 15 Soru: KPSS Soru: 26 Bir süredir öyküler yazmayı deniyordum. Bunları kitaplaştırmak gibi bir amacım yoktu. Akşam bilgisayarın başına geçip öykülerimi yazarken hayal dünyasında gezinmek, günlük yaşamın yavanlığından kurtulmak istiyordum. Onu yaptım. Böyle yaptığımda sabahları daha mutlu, daha çok şey öğrenme isteğiyle uyanıyordum. Kendi kendime yetiyordum yani. Bir de zamanın olgunlaştırmasına bıraktım öykülerimi, hemen kitap olsun istemedim. Bu parçada konuşan kişi, öykücülüğü ve öyküleriyle ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine değinmemiştir? A) Yazmanın kendi üzerindeki olumlu etkilerine B) Yazmaya başlarkenki amacına C) Yazmanın haz veren, çekici bir iş olduğuna D) Neden hemen kitaba dönüştürmediğine E) Yayımlamada hangi sıkıntılarla karşılaştığına CEVAP: E Göçebelikten gelen Türk toplumunun sözlü anlatım geleneğinden yazılı anlatım olanaklarına geçmesi hayli zaman almıştır. Toplumumuzda, şiirin bütün sanat dallarından daha çok ilgi görmesinin nedeni de bu sözlü kültür alışkanlığından ileri gelmektedir. Şiirin akılda kalıcılığı ve kulaktan kulağa taşınarak başkalarına aktarılabilmesi ona böylesi bir öncelik tanımaktadır. Tekerlemeleri, bilmeceleri, ninnileri ve masalları da bu kapsam içinde düşünebiliriz. Gerçi masallar anlatıla anlatıla büyük değişikliklere uğramaktadır ama bu değişikliklerle masalların bazı çapaklarından temizlendiği ve daha da olgunlaştığı düşünülebilir. Bu parçada aşağıdakilerin hangisine değinilmemiştir? A) Türk toplumunun yazılı anlatıma geçmesinin zaman aldığına B) Şiirin, diğer sanat dallarından daha çok ilgi görmesinin sebebine C) Şiirle, halkın duygu ve düşüncelerinin daha iyi bir şekilde aktarıldığına D) Şiirin kulaktan kulağa aktarılabildiğine E) Masalların, kişiden kişiye aktarılırken değişikliğe uğradığına CEVAP: C 17

22 KPSS Soru: 28 Yazarlık hep içimde taşıdığım, derinlerde bir yerlerde olgunlaşıp zamanı gelince kendi kendine ortaya çıkacak bir hevesti sanırım. Bu heves, ilk belirtilerini lise yıllarındaki okul gazetesine ya da duvar panolarına yazdığım yazılarda kendisini göstermişti. Daha sonra gerçeküstü olayların anlatıldığı kısa öykü denemelerim oldu. Fakat cesaretsizlik, bunların bir köşede unutulmasına yol açtı. Bir gün aklımdan geçenleri küçük kâğıtlara not almaya başladım. Bunları, tanıdıklarıma okuttuğumda çok ilginç bulduklarını söylediler, bu yazıların hangi yazara ait olduğunu sordular. Benim yazmış olduğum düşüncesi o an için pek çoğuna inandırıcı gelmedi. Sonra onlarla yaptığım görüşmeler beni heveslendirdi ve cümleler sayfalara dönüştü. Bu parçadan, bunları söyleyen yazarla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisi çıkarılamaz? A) Yazmaya öğrencilik yıllarında ilgi duyduğu B) Lise yıllarında yazdığı öykü denemelerini beğenilmediği için ortaya çıkarmadığı C) Öykü denemelerinde anlattıklarının, gerçekleri olduğu gibi yansıtmadığı D) Başkalarınca, kimi yazılarının, onun olabileceğinin düşünülmediği E) Yakınlarının yüreklendirmesiyle yazmayı sürdürdüğü CEVAP: B Yaprak Test (Çek Kopart) Test: 15 Soru: 3 Radyo gibi çok kısa zamanda binlerce kişiye haber ulaştıran haberleşme araçlarına kitle iletişim araçları denir. Radyodan başka hangi kitle iletişim araçları ile çok kısa zamanda dünyanın değişik yerlerinden bilgi edinilebilir ki? Kitle iletişim araçları insanlar arasında bilgi alışverişini sağladıkları için etkileşimi hızlandırır. Etkileşimin olduğu bir iletişimde insanlar, birbirilerini daha iyi anladıkları için yaşadıkları olaylara kayıtsız kalamazlar. Bu parçadan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz? A) Kitle iletişim araçları etkileşimi artırır. B) Kısa zamanda radyodan en çok bilgi edinilir. C) Kitle iletişim araçları insanların birçok şey öğrenmesini sağlar. D) Etkileşim varsa insanlar birbirlerini daha iyi anlar. E) Kitle iletişim araçları insanların mutlu olmasını sağlar. CEVAP: E 18

23 Sınav Provası KPSS Soru: 29 Bu sanatçımız çok iyi bir şair olmasına karşın şiir üzerine neredeyse hiç konuşmaz, bir şey söylemez. Kendisine sorulsa çoğu kişiye yabancı gelebilecek ve onları şaşırtacak düşünceler öne sürerek onlarda olumsuz bir etki bile yaratabilir. Ama ben hem kendisini hem şiirini çok severim. Eğer şair kişilik diye bir şey varsa odur. Aşağıdakilerden hangisi kendisinden böyle söz edilen bir şairin özelliği değildir? A) Şiirle ilgili farklı düşünceleri olan B) Güzel şiirleri olduğuna inanılan C) Sanatı üzerine konuşulmasından hoşlanmayan D) Şiiriyle kişiliği arasında etkileşim bulunan E) Şiir üzerine görüşlerini açıklamaktan kaçınan CEVAP: C Deneme: 10 Soru: 24 Liseli yıllarımdan bu yana okurum onu. Yalnızca bir okuyucusu değil aynı zamanda hastalık derecesinde hayranıyım da. Hemen şunu söyleyeyim ki dilimizin büyük ustalarındandır. Sık sık söz sanatlarından yararlanır. Bir dilci olduğundan güzel yazma, bir tutkudur onda. Bunlara eklenecek en önemli özellik de onun bir ozan - düşünür olmasıdır. Dışı içe uygun yapıtlarında serinkanlı, mantıklı tutkular, dilekler, duygusal bir iklimde oluşan özlemler, yermeler, övmeler anlatımda kaynaştırılır. Düşüncelerini yaşamından devşirir. Sonra onları okuyucuyla paylaşır. Aşağıdakilerden hangisi bu parçada sözü edilen yazarın bir özelliği değildir? A) Yazılarında belli kurallara sıkıca bağlı kalma B) Anlatımda söz oyunlarına başvurma C) Yaşam deneyimlerinden yararlanma D) Düşüncelerini şiirsel bir dille anlatma E) Biçimle içeriği başarıyla kaynaştırma CEVAP: A 19

24 KPSS Soru: 30 Yaprak Test (Çek Kopart) Kendine güven duyma, insanın, çocukluk yıllarından başlayarak yaşadığı çevrede kendini ne kadar güvende hissettiğiyle ilişkilidir. Kendine güveni olmayan kişi, güveni hissedebilmek için başkalarından kabul görmeye çalışır. Ama kendini daha iyi ve güvende hissetmek için yaptıkları, onu daha çekingen ve sorumluluk alamaz hâle getirir. Yapmak istediklerini değil de yaparsa kabul göreceğini düşündüğü şeyi yapar; bu da onun kendisinden uzaklaşmasına ve kararsızlığının artmasına yol açar. Giderek başkalarına bağımlı hâle gelir. Bazen çok önemsiz kararlar için bile başkalarının önerilerine ihtiyaç duyar. Bu parçadan güven duygusuyla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisi çıkarılamaz? A) Bunu duyumsayamayanların, kişilikleri yeterince gelişmez. B) Bundan yoksun kişi, başkalarının onayına gereksinim duyar. C) Güvenli ortamlarda yetişenlerde, gerektiği ölçüde kazanıldığı görülür. D) Bu duygunun gelişmediği kişiler toplumdan dışlanır. E) Sorumluluk duygusuyla arasında bağ vardır. CEVAP: D Test: 15 Soru: 6 Tatlı tatlı sohbet etmek, güzel konuşmak, elbette ki bir sanattır. Ne kadar hoş sohbet biri. dediğimiz kişi konuşurken bizi alıp bir yerlerden bir yerlere götürebilir. Bu yüzden güzel konuştuğu için kendini sevdirmeyi de çok iyi becerir. Güzel konuşan insanda şeytan tüyü vardır. Yani çekicidir. Muhabbet ettiği kimseye istediğini yaptırır, onları etkisine alır. Bu parçadan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz? A) Sohbeti iyi olan insan, kendini etrafa kabul ettirir. B) Güzel konuşan kişi, çevresindekiler tarafından çok sevilir. C) İyi ve güzel konuşan bir insanın çekiciliği had safhadadır. D) Güzel sohbeti olan kişinin evlilik hayatı çok güzel geçer. E) Güzel konuşmak bir saattir ve bunun da incelikleri vardır. CEVAP: D 20

25

26 MATEMATİK SORULARININ DAĞILIMI KMS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS TOPLAM Temel Kavramlar Sayı Sistemleri Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme Asal Çarpanlara Ayırma, OBEB OKEK Rasyonel Sayılar Basit Eşitsizlik ve Sıralama Mutlak Değer Üslü Sayılar Köklü Sayılar Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme Oran-Orantı Denklem Çözme Sayı Problemleri Kesir Problemleri Yaş Problemleri İşçi-Havuz Problemleri Hareket Problemleri Yüzde, Kâr-Zarar ve Faiz Problemleri Karışım Problemleri Grafik Problemleri Kümeler İşlem Modüler Aritmetik 1 1 Permütasyon - Kombinasyon Olasılık TOPLAM

27 GEOMETRİ SORULARININ DAĞILIMI KMS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS TOPLAM Doğruda Açılar 1 1 Üçgende Açılar Üçgende Açı-Kenar Bağıntıları Özel Üçgenler Açıortay-Kenarortay Bağıntıları 1 1 Üçgende Alan Üçgende Benzerlik Dörtgenler Çember-Daire Analitik Geometri Katı Cisimler TOPLAM

28 KPSS Soru: , + 1, , 02, işleminin sonucu kaçtır? A) 2 B) 4 5 C) 2 3 D) 4 5 E) 4 CEVAP: A Konu Anlatımlı Modüler Set Sayfa: Soru: 9 09, - 04, + 16, 01, işleminin sonucu kaçtır? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 CEVAP: B KPSS Soru: 34 TG Deneme Sınavı Deneme: 11 Soru: 35 3 x- 2 9 = 81 olduğuna göre, x kaçtır? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8 CEVAP: E 5 x = 3 3 olduğuna göre x kaçtır? A) B) 3 C) 10 D) 16 E) 18 CEVAP: D 24

29 KPSS Soru: 37 L Muhteşem Soru Bankası K M Sayfa: Soru: 2 Şemadaki taralı bölgeyi ifade eden küme aşağıdakilerden hangisidir? A) (L\K) k M B) (K\L) k M C) (K\M) k (K\L) D) (L\M) k (K\L) E) (L\K) k (L\M) CEVAP: E A, B, C kümeleri için taralı bölgeyi aşağıdakilerden hangisi ifade eder? A) (A C) B B) (A B) (A C) C) A B C D) A (B C) E) C (A B) CEVAP: A TG Deneme KPSS Soru: a b+ b a a - 2ab+ b : a - b ab - a b ifadesinin sadeleştirilmiş biçimi aşağıdakilerden hangisidir? A) 1 B) 1 C) a b D) a + b E) a CEVAP: A Deneme: 7 Soru: a b+ ab a b 3 a : 2 a - ab ifadesinin en sade hâli aşağıdakilerden hangisidir? A) a b 1 D) a : b B) a 1 2 E) b a a: b C) a - b CEVAP: A 25

30 KPSS Soru: 39 Yaprak Test (Dershane) Test: 12 Soru: 8 x : x 2 = 1 denklemini sağlayan x değerlerinin toplamı kaçtır? A) 1 B) 2 C) 3 2 D) E) CEVAP: E x 2 x + 2 = 1 olduğuna göre x değerleri toplamı kaçtır? A) B) C) 0 D) 2 3 E) 2 5 CEVAP: C KPSS Soru: 40 Gerçel sayılar kümesi üzerinde ) işlemi Z 2 b - a, ] a) b = [ -b ], 2 \ a bise a > bise biçiminde tanımlanıyor. 1 Buna göre, 1 ) < :_-3iF işleminin sonucu kaçtır? 2 Konu Anlatımlı Modüler Set Sayfa: Soru: 7 Reel sayılar kümesi üzerinde işlemi, a + b 1, a b ise, a b = 2a b, a > b ise, biçiminde tanımlanıyor. Buna göre (2 1) 3 işleminin sonucu kaçtır? A) 2 1 D) 4 5 B) 3 1 E) 5 3 C) 4 3 A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7 CEVAP: C CEVAP: D 26

31 KPSS Soru: 42 Modüler Soru Bankası Sayfa: 21 Soru: 4 5 e bölündüğünde 1 kalanını, 4 e bölündüğünde ise 2 kalanını veren üç basamaklı en büyük doğal sayının rakamları toplamı kaçtır? A) 21 B) 22 C) 23 D) 24 E) 25 CEVAP: C 9 ile bölündüğünde 7, 5 ile bölündüğünde 2 kalanını veren iki basamaklı en büyük doğal sayının rakamları toplamı kaçtır? A) 12 B) 13 C) 14 D) 15 E) 16 CEVAP: E KPSS Soru: 43 Modüler Soru Bankası Sayfa: Soru: 10 Aşağıdaki doğrusal grafik, yeni dikilen bir fidanın ilk beş haftalık sürede boyundaki değişimi göstermektedir. Dikildiği anda 6 cm olan bu fidanın boyu, dikildikten 5 hafta sonra 36 cm olmuştur. boy (cm) 3 Boy (metre) 36 2 O 4 Yıl zaman (hafta) Yukarıdaki grafik bir ağacın yıllara göre büyüme miktarını göstermektedir. Buna göre, dikildikten 4 hafta sonra bu fidanın boyu kaç cm olmuştur? A) 24 B) 26 C) 28 D) 30 E) 32 CEVAP: D Buna göre yılın sonunda ağacın boyu kaç metre olur? A) 3,5 B) 4 C) 4,5 D) 5 E) 5,5 CEVAP: C 27

32 KPSS Soru: 44 Modüler Soru Bankası Sayfa: Soru: 15 Bir miktar para 8 kişiye eşit olarak paylaştırılıyor. Aynı para 12 kişiye eşit olarak paylaştırılsaydı kişi başına 10 TL daha az para düşecekti. Buna göre, paylaştırılan toplam para kaç TL dir? A) B) C) D) E) CEVAP: E Bir miktar bilye 16 kişi arasında paylaştırılıyor. Eğer bilyeler 12 kişi arasında paylaştırılsaydı kişi başına düşen bilye sayısı 3 fazla olacaktı. Buna göre bilye sayısı kaçtır? A) B) C) D) E) CEVAP: B KPSS Soru: 45 Bir sinemada film seyretme ücreti, öğrenciler için 6 TL, öğrenci olmayanlar için ise 8 TL dir. Bu sinemadan 30 kişi bilet almış ve toplam TL ödemiştir. Buna göre, bu 30 kişiden kaçı öğrenci bileti almıştır? A) 10 B) 13 C) 15 D) 18 E) 20 CEVAP: B TG Deneme Sınavı Deneme: 5 Soru: 44 Bir kuaför askerleri 4 TL ye sivilleri 5 TL ye tıraş etmektedir. Kuaför 18 kişiyi tıraş ettiğine ve 78 TL kazandığına göre kuaför kaç askeri tıraş etmiştir? A) 6 B) 8 C) 10 D) 12 E) 14 CEVAP: D 28

33 KPSS Soru: 46 Bir bahçedeki kiraz ağaçlarının sayısının 2 katı, erik ağaçlarının sayısının 3 katına eşittir. Kiraz ağaçlarının 8 tanesi, erik ağaçlarının da 7 tanesi kuruyunca kiraz ağaçlarının sayısının 5 katı, erik ağaçlarının sayısının 8 katına eşit oluyor. Başlangıçta bu bahçedeki kiraz ağaçlarının sayısı kaçtır? A) 48 B) 52 C) 54 D) 60 E) 64 CEVAP: A Sınav Provası Deneme: 10 Soru: 49 Murat ın parasının üç katı, Musa nın parasının iki katından 2 TL fazladır. Musa, Murat a 6 TL verirse, Murat ın parası Musa nın parasının iki katından 8 TL eksik oluyor. Buna göre Murat ın parası kaç TL dir? A) 24 B) 20 C) 18 D) 14 E) 10 CEVAP: D KPSS Soru: 47 Modüler Soru Bankası Sayfa: 65 Soru: 24 Bir okuldaki öğrencilerin % 45 i kızdır. Kız öğrencilerin üçte biri, erkek öğrencilerin ise beşte biri siyah saçlıdır. Siyah saçlı kız öğrencilerin sayısı, siyah saçlı erkek öğrencilerin sayısından 20 fazla olduğuna göre, bu okulda toplam kaç öğrenci vardır? A) B) C) D) E) CEVAP: B Bir gruptaki insanların % 60 ı bayan bayanların ise % 20 si esmerdir. Bu grupta bulunan esmer bayanlar ile esmer erkeklerin sayıları birbirine eşit olduğuna göre grubun yüzde kaçı esmer olmayan erkektir? A) 16 B) 18 C) 20 D) 22 E) 28 CEVAP: E 29

34 KPSS Soru: 48 Konu Anlatımlı Modüler Set Sayfa: Soru: kadın ve 24 erkeğin çalıştığı bir iş yerinde kadınların yaş ortalaması 30, erkeklerin yaş ortalaması ise 37 olduğuna göre, tüm çalışanların yaş ortalaması kaçtır? A) 33 B) 33,5 C) 34 D) 34,5 E) 35 CEVAP: C 15 erkek ve 12 kızın bulunduğu bir grupta, erkeklerin yaş ortalaması 27, kızların yaş ortalaması ise 18 dir. Buna göre grubun yaş ortalaması kaçtır? A) 21 B) 22 C) 23 D) 24 E) 25 CEVAP: C Hey 15 li KPSS Soru: 50 Deneme: 8 Soru: 55 Anne, baba, iki kız ve bir erkek çocuktan oluşan bir aile, biri 3 kişilik diğeri 2 kişilik bir oturma grubuna kız çocuklar yan yana olmak üzere kaç değişik şekilde oturabilir? A) 18 B) 20 C) 24 D) 30 E) 36 CEVAP: E Aralarında Fatma ve Zarif in de bulunduğu dört kişilik bir grup, iki kişilik iki koltuğun bulunduğu bir odada oturacaktır. Fatma ve Zarif aynı koltukta oturmak koşuluyla, bu dört kişi odaya kaç farklı şekilde yerleşebilir? A) 2 B) 8 C) 12 D) 16 E) 20 CEVAP: B 30

35 KPSS Soru: 51 Muhteşem Soru Bankası Sayfa: Soru: 19 Eni metre, boyu metre olan dikdörtgen biçimindeki bir arsanın tamamı kare biçimindeki eş parsellere ayrılacaktır. Buna göre, bu arsa en az kaç parsele ayrılabilir? A) 45 B) 48 C) 50 D) 56 E) 60 CEVAP: D Kısa kenarı 50 m, uzun kenarı 80 m olan dikdörtgen şeklindeki bir tarla, hiç boşluk kalmayacak biçimde eşit kare parsellere ayrılacaktır. Buna göre en az kaç parsel elde edilir? A) 13 B) 20 C) 24 D) 36 E) 40 CEVAP: E KPSS Soru: 54 Bir grup işçi günde 8 saat çalışarak bir işi 12 günde bitiriyor. Bu gruba 2 kişi katılırsa ve işçiler günde 2 saat daha fazla çalışırsa aynı işi 8 günde bitirebiliyorlar. Buna göre, başlangıçta bu grupta kaç işçi vardır? A) 9 B) 10 C) 12 D) 14 E) 15 CEVAP: B Konu Anlatımlı Modüler Set Sayfa: Örnek: 16 6 tane işçi, günde 8 saat çalışarak bir işi 10 günde bitirebiliyor. Buna göre aynı işi 15 işçi, günde 4 saat çalışarak kaç günde bitirebilir? A) 5 B) 6 C) 8 D) 9 E) 10 CEVAP: C 31

36 KPSS Soru: 55 Muhteşem Soru Bankası Sayfa: Soru: 9 A ABC bir üçgen a [AN] açıortay % m( ABC) = 48 % macb ( ) = 40 ABC bir üçgen, [BD] açıortay, m(bac) = 48 B 48 b N c 40 C AN = a birim BN = b birim m(bca)=44 CN = c birim Yukarıdaki verilere göre, a, b ve c arasındaki sıralama aşağıdakilerden hangisidir? olduğuna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) a < b < c B) a < c < b A) a = b = c B) b > c > a C) b < a < c D) b < c < a C) a = b > c D) a > b = c E) c < b < a CEVAP: C E) b = c > a CEVAP: C KPSS Soru: 56 Konu Anlatımlı Modüler Set D 3 C ABCD bir yamuk Sayfa: Soru: 7 A B DC/ / AB % mdab ( ) = 60 % m( ABC) = 45 AD = 4 cm DC = 3 cm Yukarıdaki verilere göre, ABCD yamuğunun alanı kaç cm 2 dir? A) B) C) D) E) CEVAP: C A D 4 C B ABCD yamuk m( \ BAD) = 30 m( \ ABC) = 60 BC = 6 cm CD = 4 cm dir. Yukarıdaki verilere göre ABCD dörtgeninin alanı kaç cm 2 dir? A) 24 3 B) 26 3 C) 28 3 D) 30 3 E) 32 3 CEVAP: D 32

37

38 TARİH SORULARININ DAĞILIMI KMS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS KPSS TOPLAM İslamiyet Öncesi Türk Tarihi İlk Müslüman Türk Devletleri ve Beylikleri Osmanlı Devleti nde Kuruluş ve Yükselme Dönemi Osmanlı Devleti nde Kültür ve Uygarlık XVII. Yüzyılda Osmanlı Devleti (Duraklama Dönemi) XVIII.Yüzyılda Osmanlı Devleti (Gerileme Dönemi) XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti (Dağılma Dönemi) XX. Yüzyılda Osmanlı Devleti ve I. Dünya Savaşı Millî Mücadele Hazırlık Dönemi (Genelgeler - Kongreler) I. TBMM Millî Mücadele Muharebeler Dönemi (Cepheler - Antlaşmalar) İç Politika İlkeler Atatürk İnkılapları Dış Politika ve Atatürk Sonrası Gelişmeler TOPLAM

39 KPSS Soru: 1 Konu Anlatımlı Tarih Kitabı (Renkli) Sayfa: 31 Soru: 16 Aşağıdakilerden hangisi İslamiyetten önce, Türklerde ölen kişinin eşyalarıyla birlikte gömüldüğü mezara verilen addır? A) Yuğ B) Şad C)Kurgan Eski Türk topluluklarında ölülerin gömüldüğü mezarlara verilen isim aşağıdakilerden hangisidir? D)Toy E) Tigin CEVAP: C A) Şaman B) Kam C) Yuğ D) Kurgan E) Balbal CEVAP: D KPSS Soru: 2 Yaprak Test (Dershane) Test: 1 Soru: 15 Aşağıdakilerden hangisi, Hunların neden olduğu Kavimler Göçü nün sonuçlarından biri değildir? A) Avrupa nın etnik yapısının değişmesi B) Avrupa da bir Hun Devleti kurulması C) Roma İmparatorluğu nun bütünlüğünü ve üstünlüğünü yitirmesi D) Avrupa da skolastik düşüncenin egemen olması E) Göktürk Devleti nin yıkılması CEVAP: E Aşağıdakilerden hangisi Kavimler Göçü nün sonuçlarından biri değildir? A) Avrupa nın siyasi yapısının değişmesi B) Derebeylik rejiminin yıkılması C) Roma İmparatorluğu nun ikiye ayrılması D) Avrupa Hun Devleti nin kurulması E) Bugünkü Avrupa milletlerinin temelinin atılması CEVAP: B 35

Daha göster

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası