Merhaba arkadaşlar etkili iletişim teknikleri ders notlarına geçmeden önce sizlere şunu açıkça söyleye bilirim kendim yazmış olduğum bu notları baştan sona 2 defa okusanız bile her haluk-arda çok rahat bu dersi verebilirsiniz fazla uzatmadan ilk ünite olan Etkili İletişim ve Doğru Anlamak ( Ünite 1 ) geçelim.
Not: Arkadaşlar önemli bir hatırlatma daha yapıyım yaptığım özette hiç gereksiz yer yoktur size göre gereksiz gelen yerlerin hepsi aslında sınavda çıkmıştır. Hazırladığım özet son 2 yılın sınavları baz alınarak hazırlanmış ders notlarıdır.
İletişim, insanın ana rahmine ilk düştüğü andan itibaren sahip olduğu en temel beceri olarak değerlendirilmektedir. İyi bir iletişimin temeli SİZSİNİZ!
İletişimin konuları ;
(Üste yazdığım iletişimin konuları doğru düzgün sınavlarda çıkmıyor ama siz yinede tek bir sefer okuyun)
İletişimin Temel Özellikleri; ( Kesinlikle ezberleyin bunları her sınavda soruluyor)
İletişimi yapılandırmada, kelimeler aynı kalmak koşuluyla, Kelimeler %10, Ses %30, ve Beden Dili %60 oranında rol oynar. ( Unutmayın Çıkma şansı yüksek)
Dış dünyanın farkındalığı algıyla başlar.
Algının Farklılaşmasının Nedenleri ;
Algının seçicilik filtresinden kurtulmak için dikkati çekecek bazı yöntemler şunlardır;(Ezberlere)
Anlamak niyet, bilgi ve gayret gerektirir. Anlamak için dinlemek gerekir. Dinlemek, önem vermektir. Dinlemek, bağlantı kurmaktır. Etkin dinleme yaparak;
İyi bir dinleme için düzeltmek zorunda olduğumuz alışkanlıklarımız aşağıdakilerdir;
(Kesinlikle ezberleyin her sınavda çıkıyor)
Empati, bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koymak onun duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamaktır.
Hakkında şöyle düşündüklerimiz empati göstermeyi bilen kişilerdir;
Hakkında söyle düşündüklerimiz ise empati göstermeyi bilmeyenlerdir;
Empati 3 Aşamadan Oluşur;
Empati gösteren kişinin özellikleri şu şekildedir;
Empati de sempati de bir iletişim etkinliğidir. Bu iki kavram çok fazla karıştırılmaktadır;
Eşleri doğum sancısı çeken erkekler benzeri bir sancı duyabilirler. Bu tür sancılar sempatiye örnektir.
İlk üniteyi burada bitiriyorum arkadaşlar tahminen 3 gün içinde 8 ünitenin tamamını burada yayınlayacağım ondan sonrada farklı bir dersin özetlerini yazmaya başlayacağım hepinize kolay gelsin
İkinci Ünite Devamı : Etkili İletişim Teknikleri AÖF Ders Notları (Ünite 2)
ETKİLİ İLETİŞİM VE DOĞRU ANLAMAK ( ÜNİTE 1 )
İletişim, insanın ana rahmine ilk düştüğü andan itibaren sahip olduğu en temel beceri olarak değerlendirilmektedir.
İletişimin konuları ;
İletişimin Temel Özellikleri;
İletişimi yapılandırmada, kelimeler aynı kalmak koşuluyla, Kelimeler %10, Ses %30, ve Beden Dili %60 oranında rol oynar.
İletişimde Algının Rolü
Dış dünyanın farkındalığı algıyla başlar.
Algının Farklılaşmasının Nedenleri ;
Algının seçicilik filtresinden kurtulmak için dikkati çekecek bazı yöntemler şunlardır;
Etkin Dinleme
Anlamak niyet, bilgi ve gayret gerektirir. Anlamak için dinlemek gerekir. Dinlemek, önem vermektir. Dinlemek, bağlantı kurmaktır. Etkin dinleme yaparak;
İyi bir dinleme için düzeltmek zorunda olduğumuz alışkanlıklarımız aşağıdakilerdir;
Empati
Empati, bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koymak onun duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamaktır.
Hakkında şöyle düşündüklerimiz empati göstermeyi bilen kişilerdir;
Hakkında söyle düşündüklerimiz ise empati göstermeyi bilmeyenlerdir;
Empati 3 Aşamadan Oluşur;
Empati gösteren kişinin özellikleri şu şekildedir;
Empati de sempati de bir iletişim etkinliğidir. Bu iki kavram çok fazla karıştırılmaktadır;
Eşleri doğum sancısı çeken erkekler benzeri bir sancı duyabilirler. Bu tür sancılar sempatiye örnektir.
ETKİLİ İLETİŞİM VE DOĞRU ANLATMAK ( ÜNİTE2 )
Etkili bir iletişimin ilk adımı anlamak, ikinci adımı ise anlatmaktır. Etkili bir iletişim için bireyin önce kendisine sonrada çevresine saygı duyması gerekir. İletişimde etkin ve yerinde kılmak için konuşmacı “ben dilini” kullanmalıdır.
“Kendini açma” kavramı ilk olarak Sydney M. Jourard tarafından ele alınmıştır.
Neden ve Nasıl Kızarız ?
Aşağıda, kızgınlık oluştuğunda ortaya çıkan tipik olaylar dizisi sıralanmıştır ;
Yapılan çalışmalar sonucu insanların 2 nedenden dolayı kızdığı ortaya çıkmıştır bunlar;
Öfke duyusuna en sık yol açan nedenlerden birisi “Hedefe Yönelik Davranışlarımızın Engellenmesidir”.
İnsanları öfkelendiren sebepler ;
Amigdala bizim kızmamıza sebep olan beynimizdeki yerdir. İletişim kurarken sadece amigdalaya bağlı kalarak mesaj göndermemiz pişman olacağımız davranışlarda bulunmamıza yol açabilir. Bu lobu kontrol altına almaz isek duygularımızla hareket ederiz ve bu şekilde ifade edilen kızgınlık da yıkıcı olur.
Prefrontal Lob ; Bu lob sözgeç niteliğindedir. Bilgilerin toplandığı, süzgeçten geçirildiği ve ne yapılacağına karar verildiği bölgedir. Bu lob sayesinde kızgınlıklarımızı kontrol edebilir ve mantıklı düşüne biliriz.
“BEN” MESAJI, “SEN” MESAJI
İletişimde kızgınlığımızı bastırmak hiç doğru bir şey değildir. Kızgınlığımızı dışa vurmalıyız ama bunu da sağlıklı bir şekilde yapmalıyız. Kızgınlığımızı sağlıklı bir şekilde ifade etmek için “BEN DİLİ” kullanmalıyız. Kızgınlığımızı sağlıksız dışa vurma yöntemlerinden bazıları şunlardır;
A Tipi Adam : Hayvanlara eziyet edenlerden nefret ederim. Randevularına sadık kalmayanları hiç sevmem. Hayatın tadını kaçıranlardan kaçınırım. Savaş karşıtıyım.
B Tipi Adam : Hayvanları sevenleri severim. Randevularına sadık kalanları takdir ederim. Hayatı zevkli kılan insanlarla yaşamaktan hoşlanırım. Barış yanlısıyım.
A Tipi Adam“Sen Dili” ile konuşup karşısındakinin sınırına girip onu eleştirirken, B Tipi Adam“Ben Dili” ile iletişim kuruyor ve kendi duygusunu ifade ediyor. A Tipi Adam tepki topluyor, B Tipi Adam ise kabul görüyor.
Suçlama, eleştiri ve tehdit içeren “SEN” mesajı, karşımızdakini sinirlendirir ve savunmaya, çoğu zaman da karşı saldırıya geçirir. Bu durumda konuşulan konu önemini yitirir.
“BEN” mesajı ise bizde olumsuz duygular oluşturan durumun tanımını, bizde yarattığı etkiyi ve duyguları içerir. İletişimi başlatan açısından doğru ve etkili anlatmanın önemli bir sonucudur.
Olumlu İlgi
Bazen başarılı bir iletişim için “BEN DİLİ” ile konuşmak yeterli değildir. Olumlu ilgi göstermek, hataları eksiklikleri görmezden gelmek değil, bu hataları ve eksiklikleri doğrulardan sonra söylemektir.
SANAL İLETİŞİM ( ÜNİTE 3 )
İletişim Bağlamı Üç Boyuttan oluşur ;
İletiler ve Kanallar
Tutuğumuz futbol takımının formasını veya aynı renkte kıyafetler giymeyi tercih ederiz ( Sözsüz İletişim )
Gönderilen ve alınan iletilerin iletildiği kanalları iletişim ortamları olarak tanımlıyoruz.
Yansıma
Kaynağa geri gönderilen bilgi yada iletiye yansıma denilir. Yansıma ikiye ayrılır bunlar;
Gürültü
Gürültü, iletişim sistemini etkileyen ve iletileri bozan bir durum olarak tanımlanabilir. Gürültü 3 guruba ayrılır bunlar ;
Daniel BELL = Bilgi Toplumu Kuramını Geliştirmiştir…
İkinci Kuşak Web Hizmetleri
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET (ÜNİTE 4)
Kültürel olarak kurulan kadınlık ve erkeklik fenomenine Toplumsal Cinsiyet adını veriyoruz.
Bandura Toplumsal Öğrenme Kuramı yoluyla, çocukların anne ve babalarını gözlemleyerek ve onlardan aldığı olumlu ve olumsuz tepkilerden yola çıkarak cinsel rollleri öğrendiklerini ileri sürer.
Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı; Toplumsal öğrenme kuramından farklı olarak, çocukların dünyayı algılayıp kavramalarının bilişsel gelişim sürecine bağlı olduğuna, dolayısıyla çocukların edilgin bir konumda olmadığına dayanmaktadır.
Toplumsal Cinsiyet kuramı durağan bir yapı göstermez. Evrim geçirir dönüşüme uğrar.
Onaylanan kadın ve erkek değerlerine ilişkin sınıflandırma
Biçimsel olarak kadın erkek konuşma farklılıklar
Kadın-erkek iletişiminde sözsüz iletişim davranışları (Richmond ve McCroskey)
Mobbing Nedir ?
Mob sözcüğü isim olarak, kanun dışı şiddet uygulayan düzensiz kalabalık fiil olarak da “ortalıkta toplanmak, saldırmak veya rahatsız etmek” anlamına gelmektedir. Latince’de “kararsız kalabalık” anlamına gelen mobile vulgus sözcüklerinden türemiştir. Avusturyalı biliminsanı Konrad Lorenz mobbing terimini, hayvanların bir yabancıyı veya avlanmakta olan bir düşmanı kaçırmak için yaptıkları davranışları tanımlamak için kullanmıştır. Daha sonra İsveçli Peter-Paul Heinemann, çocuklarda zorbalık içeren davranışları araştırırken mobbing terimini, kurbanı yalıtan ve ümitsizlik nedeniyle intihara kadar götürebilen bir davranış olarak nitelendirmiştir. ’li yıllarda ise Dr. Leymann terimi işyerinde yetişkinler arasında, çocuklarda olduğu gibi benzer zorbaca davranış özelliklerini tanımlamak için kullanmıştır.Leyman’a göre mobbing bir ya da bir kaç kişi tarafından diğer bir kişiye yönelik olarak, sistematik biçimde düşmanca ve ahlakdışı bir iletişim yöneltilmesi şeklinde, psikolojik bir terördür.
Anadolu AÖFAÖF Ders Notları
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası