kıraat nasıl öğrenilir / 🥇Kur-an Okuma Özel Dersleri - En İyi Öğretmen | Özel Ders Alanı

Kıraat Nasıl Öğrenilir

kıraat nasıl öğrenilir

Kitabımız, Yaratan Rabbinin adıyla Oku emriyle başlar. Bu emre, kadın erkek, büyük küçük her Müslüman muhataptır. Her mükellef mümin, yazılı metinden yahut ezbere Kur’ân’dan bir şeyler okumakla yükümlüdür. Zira Müslümanın onsuz olamayacağı namaz ibadetinin sahih olabilmesi için mutlaka Kur’ân’dan bir şeylerin okunması şarttır. Çünkü kıraat namazın rukünlerinden biridir. Namazda Kur’ân tercümesinin okunması ile bu rukün gerçeklemeyeceğine göre, her Müslüman mutlaka Kur’ân okumak zorundadır. Yeni Müslüman olmuş bir kimse de en kısa zamanda Fatiha suresini ve namaz geçerli olacak kadar birkaç Kur’ân ayetini öğrenmekle yükümlüdür. Kur’ân-ı Kerîm’de okuma ile ilgili pek çok kavram ve âyet vardır. Kur’ân, kıraat, tilâvet ve tertîl kavramları ile kendisini okumaya bizleri davet eder. "O halde Kur'ân'dan kolayınıza geleni okuyun (fakraû)."1 "Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler onu hakkını gözeterek (hakka tilâvetih) okurlar (yetlunehu). Çünkü onlar ona îmân ederler".2 "Kur'ân'ı tertîl ile tertîl et (ve rattili'l-kur'âne tertîlâ)."3Namazdan bahseden bir ayette4 de ‘kur’âne’l-fecr’ ifadesi kullanılmıştır. Bu ifade beş vakit namaz olarak anlaşıldığı gibi, sabah namazı olarak da anlaşılmıştır. Çünkü namaz, ancak Kur’ân kıraati ile sahih olur. Bu yüzden de namaz, kıraat diye isimlendirilmiştir.5 Sabah namazı için, sabah okuyuşu denilerek sabah namazının, sabah namazındaki okumanın ve günü Kur’ân okuma ile başlatmanın önemine vurgu yapılmıştır. Bu kavramlar farklı Kur’ân okumalarına işaret eder. Şöyle ki kıraat, anlayarak yahut anlamadan Kur’ân okumaktır. Tilavet ise, özellikle anlayarak okumaktır. Tertîl ise, harflerinin hakkını vererek, anlayarak Kur’ân’ı okumaktır. Buna göre her Müslüman, gücü nispetinde hem kıraat, hem tilâvet ve hem de tertîlden nasiplenecektir. Dahası bu üç okuma şekliyle başlayan ve devam eden okuma, hayata yansıyarak kemale erecektir. Kur'ân'da bu kavramlardan en çok KaRaE (seksen altı yerde)ve TeLâ kökü (altmış üç yerde) kullanılmıştır. Kıraat, tilâvet ve tertîl. Cenâb-ı Hak, kitabını okumamızı isterken her üç kökten türemiş olan kelimeleri kullanmıştır. Hem kıraat etmemizi, hem de tilâvet etmemizi, hem de tertîl etmemizi bizden istemiştir. Biraz daha açarsak; seviyesi ne olursa olsun her insan Kur'ân'ı okumalı, O'nu kıraat etmelidir. O'ndan kolay gelen yerleri, kendisine nasıl kolay gelirse okumalıdır. Kıraat, kitaba bir başlangıçtır. Bu yüzden ilk emirde, "kıraat et (ikra’)” şeklinde gelmiştir. Tilâvet ve tertîl ise hedef ve sonuçtur. Kıraat düzeyinde başlayacak olan okuma işi, tertîl ile olgunlaşacak ve hakkıyla tilâvetle zirveye ulaşacaktır. Kur'ân'da RaTeLe kökü, ara vererek üzerinde durarak ve açıklayarak okuma anlamına gelen kapsamlı bir kavramdır. Bu yüzden alelacele Kur'ân okuyan bir kimse için "kıraat etti/okudu" denir ama "tertil etti" denmez. Burada kıraat ile tertil, belirgin bir şekilde birbirinden ayrılmaktadırlar. Nitekim şu hadisde bu kelimeler özenle seçilip ayrı ayrı kullanılarak aralarındaki fark açık bir şekilde ortaya çıkmıştır: "Kur'ân sahibi için kıyamette şöyle denir: Oku (ikra') ve yüksel! Dünyada tertil ettiğin gibi tertil et. Şüphesiz senin makamın (dünyada) en son okuduğun (tekraü) âyetin yanındadır."6 Gerçek mümin, Kur’ân’ı doğru okuyan, gücü nispetinde onu anlamaya çalışan ve onun gereklerini yerine getirmek için çırpınan kimsedir. Bir ayetinde Rabbimiz şöyle buyurur: De ki: “Ben, yalnız her şeyin sahibi olan ve bu kutlu kılınmış şehrin Rabbine kulluk etmekle emrolundum. Müslümanlardan olmakla ve Kuran okumakla emrolundum.”7Yüce Yaratıcının kullarına seslenişi, onların problemlerini çözücü ve onları dünya ve ahirette mutlu bir hayata taşıyıcı olan Kur’ân, insan içindir ve o tüm insanlığın hayrına, yararına inmiştir. O, insanlığın hayatını programlamak için Yüce Rabb’in katından bir öğüt, bir rehber, bir rahmet ve bir şifa kaynağı olarak gelmiştir. Kur’ân tüm insanlara hitap eden ve hayatın her alanına yön veren ilahî bir mesajdır. O, yalnızca namaz ibadetinde, belli gün ve aylarda, ölüm döşeklerinde, hastalık anlarında hatırlanmaktan çok yücedir. O, diriler için gelmiş ve onlara hayat vermek için gelmiş bir kitaptır. Hayat Kitabımız Kur’ân’ı okumak, anlamak ve yaşamak bizim önceliklerimizin başında yer almalıdır. Kur’ân’ı önemsememek, onu sıradan bir kitap gibi görmek, ona rağmen yaşamak, onun ilgi alanlarını daraltmak, onu anlaşılmaz bir kitap görmek, onu anlamaktan korkmak Kur’ân’ı doğru anlamanın önündeki engellerdir. Kur’ân’a muhatap bir insan olarak, onun tüm ayetlerini sanki kendimize iniyormuş gibi algılayarak, onu ciddiye alarak; onun Mushaf’ına gösterdiğimiz saygıdan daha fazlasını, onun içeriğine göstererek onu anlamaya ve onun gereklerini yerine getirmeye gayret etmeliyiz. İnanan her insanın bilgi dağarcığında, mutlaka Kur’ân’dan bir buket olmalıdır. Bu noktada, her seviye, her yaşta hepimize görevler düşmektedir. Bunun için her şeyden önce, Kur’ân’ı anlamanın gereğine inanarak onunla tanışmaya karar vermek gerekir. Bu kesin kararın ardından da azimli ve fedakâr bir çaba ve çalışma gereklidir şüphesiz. Öte yandan, bugün ileri sürülen hiçbir gerekçeye sığınmadan, geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımıza mutlaka Kur’ân eğitimi aldırmalı ve onları Kur’ân’lı bir hayata hazırlamalıyız. Unutmayalım ki, dünya ve ahirette cennet mutluluğunu yakalamak Kur’ân ile olmakla mümkündür. Bu aynı zamanda bizlere Kur’ân ile olma, onunla yaşayıp onunla ölme payesini; dünyada onun aydınlığına, ahirette de onun şefaatine mazhar olma şerefini kazandıracaktır. Çocuğun Kur’ân Eğitimi Kur’ân-ı Kerim, Allah’a ibadetten hemen sonra ana-babaya iyilik üzerinde durur. Rabbin, yalnız Kendisine tapmanızı ve ana babaya iyilik etmeyi buyurmuştur.8 Ana babayı bu kadar saygın kılan, onların çocuk üzerindeki etkileri olsa gerektir. Gerçekten de anne baba, çocuğun dünyaya gelişinde, onun yetişmesinde ve eğiminde en temel faktördür. İslam’a yatkın olarak dünyaya gelen çocuğu ilk şekillendiren anne babadır. Çocukların yetişmesinde anne babanın sorumluluğu çok büyüktür, bu sorumluluk onlara anne-baba haklarını kazandırmıştır. Onlar, çocuklarına karşı bu sorumluluklarını yerine getirebildikleri oranda, bu haklara sahip olabileceklerdir. Uzmanlar, çocuğun yetişmesinde ve eğitiminde ailenin önemini sürekli dile getirirler. Çocuk üzerine ilk ve kalıcı imzayı atanlar anne ve babadır. Anne babanın çocukları üzerindeki bu etkisi, daha yuvanın kurulması aşamasında başlar. Eş seçimi, aynı zamanda çocuğuna anne yahut baba seçimi demektir. Her bakımdan iyi bir insanı kendisine eş olarak seçen kadın yahut erkek, çocuğunun ebeveynini de seçmiş olmaktadır. Çocuğun anne karnında iken duyduğu sesler, gördüğü manzaralar ve annenin ruhî durumunun da çocuğun kişiliğine etki edeceği söylenmektedir. Buna göre çocuğun eğitimi daha ana karnında iken başlamaktadır. Hamile annenin yiyip içtiklerine dikkat etmesi kadar, dinlediklerine ve hatta gördüklerine dikkat etmesi de gerekmektedir. Aynı şekilde duygularını da kontrol altında tutmalıdır. Artık o, kendi sorumluluğu yanında çocuğunun da sorumluluğunu taşımaktadır. Aslında her insan, dünyada kendinden ibaret olmadığının bilincinde davranışlarına dikkat etmelidir. Burada temiz ve sağlıklı beslenmenin içerisine helalinden beslenmenin de dâhil olduğunu belirtmekte yarar vardır. Doğduğu anda çocuğun ilk duyacağı sesler de son derece önemlidir. Bu yüzden İslam, doğan çocukların kulaklarına ezan ve kamet cümlelerini okumayı emretmiştir. Ezan ve kamet cümleleri, İslam’ın özetidir. Bu cümlelerle çocuk, adeta İslam’a perçinlenmektedir. Büyüdüğünde kişiliğine bu cümleler de etki edecektir. Çocuğun konuşmaya başladığında ilk söyleyeceği kelime ve cümlelerin de kişiliğine etki edeceği ortadadır. Bu yüzden çocuğa Allah, peygamber, Kur’ân, Lâilâhe illallah gibi dinî içerikli kelime ve cümlelerin öğretilmesi önemlidir. Sahabenin konuşmaya başlayan çocuklarına “Allah’a inandım, şeytan ve putları reddettim” cümlesi ile, şu ayeti öğrettikleri bildirilmektedir: “Çocuk edinmeyen ve hükümranlıkta ortağı olmayan Allah'a hamdolsun!”9 Bu uygulama ile çocuklara tevhidin temelleri öğretilmektedir. Çocuk için en etkili örnek anne babadır. Onlar söz ve davranışlarıyla çocuklarının beyinlerini sürekli olarak işlemektedirler. Bu yüzden anne babanın, özellikle çocuklarının yanında konuşma ve hareketlerine son derece dikkat etmeleri gerekir. Onlar, çocuklarına en güzel hedefleri göstermeli ve kendileri de onlar için en güzel modeli sunmalıdırlar. Sözgelimi evde çocuğun gözü önünde namazlarını cemaatle kılan, gürül gürül Kur’ân okuyup dinleyen, sofraya ellerini yıkayarak ve besmeleyle oturup dua ile kalkan bir anne baba davranışlarıyla çocuğun beynini yıkamakta, onun geleceğini inşâ etmektedir. Anne babanın çocukları için hoca/öğretmen/okul seçimi de önemlidir. Çocuğa ilk aldırılacak bilgilerin dinî yönünün olması da gerekir. Sünnet, çocukların eğitim öğretiminde konuşma yaşını esas alır. Çocuğun eğitimi evlilikle başlar, ana rahminde devam eder. Doğduktan sonra kulağına ezan kamet okuma, güzel isim verme, helal lokma ve diğer uygulamalarla sürer gider. Çocuğun dünyaya gelir gelmez duyacağı ilk sesle (ezan-kamet), çocuğa ilk öğretilen cümleler onun kişiliğinin oluşmasına etki eder. Peygamberimiz yedi yaşından itibaren çocuklara namazı emretmiş, ümmetine de bunu öğütlemiştir. Bunun için yedi yaşından önce çocuk namazla tanışmalıdır. Zira namaz, başlı başına bir okuldur. Bir hadislerinde Peygamberimiz ümmetine şu görevi verir: Çocuklarınızı şu üç şeyle eğitiniz: Kur’ân okumasını öğreterek, peygamber sevgisini aşılayarak, peygamberin ailesinin sevgisini aşılayarak.”10 Kur’ân eğitiminde erken yaşlarda başlamak ve ağzı düzgün (fem-i Muhsin) bir hocadan ders almak çok önemlidir. Kur’ân’ı hayat düsturu edinen ecdadımız, geleceklerini emanet edecekleri çocuklarının Kur’ân eğitimine de büyük önem vermişler ve buna büyük özen göstermişlerdir. Bu yüzden her mahalle ve köyün olmazsa olmazı olan cami merkezli mahalle mektepleri, Kur’ân eğitiminin merkezleri olmuş, medreselerdeki eğitim de Kur’ân eğitimi ile başlamış ve şekillenmiş, Kur’ân eğitimi Dâru’l-Huffaz ve Dâru’l-Kurrâlarda ihtisaslaşarak devam etmiştir. Kevâkib-i Seb’a adlı eserde Osmanlı Medreselerindeki Kur’ân eğitimi şöyle anlatılmaktadır: İlme yeni başlayan bir öğrenciye önce, anlayışı kadar iman telkîn edilir. Ergenlik çağına girmiş ise, üzerine namaz farz olduğundan, kendisine Fatiha suresi ve birkaç kısa sure öğretilir. Sabî ise, her şeyden önce besmele ile Rabbi yessir duası yapıldıktan ve elifbâ cüzü öğretildikten sonra heceye geçilerek Amme cüzüne başlanır. Bir mücevvidden (tecivid hocası) Kur’ân öğrenilerek hatmedilir. Daha sonra Kur’ân’ı tecvidle okumak farz-ı ayn olduğundan sabî, Arap ise Arapça, Türk ise Türkçe muhtasar bir tecvid kitabı okur… Bu arada Kur’ân’ı ezberler. Bir büyük mecliste hafızlar ve kurrâ huzurunda Kur’ân’ı başından sonuna altı ya da yedi saatte dinletir. Şükranesi için büyük bir ziyafet verilir. Ziyafettekilere hediyeler takdim edilir. Hıfzını altı saatte dinleten hafıza hâfız-ı seri derler. Bu sırada sabî, sekiz dokuz yaşlarındadır. Arapça kelimelere alışması için İbn Ferişteh gibi beş on yapraktan ibaret manzûm sözlük okutulur… Bu esnada haftada bir iki gün camilerde kurrâ meclislerine devam edip her derste ikişer üçer, mümkünse beşer onar ayet okuyarak ondört kıraati tekmil eder. Kur’ân-ı kerimi tecvîd ile öğrenmek iktisâr, hafız olmak istisâd, kıraati ile almak istiksâ rütbesidir… Bundan sonra diğer ilimlere başlar.11 Bu tespitlerden şu sonuçları çıkarabiliriz: Osmanlı’da Kur’ân eğitimi, küçük yaşlarda başlayan ve sekiz dokuz yaşlarda büyük ölçüde tamamlanan bir eğitimdir. Bu eğitimden amaç Kur’ân’ın doğru bir şekilde okunması ve ezberlenmesidir. Kur’ân okuyanlara ezberletilen İbn Ferişteh sözlüğü ise, Kur’ân kelimelerinin tamamını kapsayan bir Kur’ân sözlüğüdür. Sözlükte civarında Kur’ân kelimesinin Türkçe karşılığı verilmiştir. Zaten Kur’ân kelimeleri tekrarsız kadardır. Bu kelimelerin önemli bir kısmı da Türkçe’de kullanılmaktadır. Bu sözlüğün okutulması ve ezberletilmesiyle çocuk Kur’ân’ın manasına aşina hale gelecektir. Yani Kur’ân eğitiminin hedeflerinden biri de onun anlaşılmasıdır. Zaten ilerleyen zamanlarda okutulacak Arapça, Kur’ân ilimleri ve Tefsîr dersleri ile bu süreç tamamlanacaktır. Osmanlı Müslüman tebasının okuma yazma oranını tespitte, onların Kur’ân okuyanlarının hesaba katılması belirleyici olacaktır. Aksi takdirde, bu konuda sağlıklı sonuçlara ulaşılamaz. Demek ki, Kur’ân bizim hayat kitabımızdır, ona iman ettik demekle iş bitmiyor. Önemli olan küçük yaşlardan itibaren Kur’ân ile olmak, Kur’ân ile dolmak, Kur’ân’ın yolunda bir hayat yaşayıp, Kur’ân’ın vaat ettiği bahtiyar bir hayatı dünyada yaşamak, bu şekilde âhirette Kur’ân’ın şefaatine mazhar olmaktır. Prof. Dr. Ali Akpınar (Ağustos )Dipnotlar: [1] Müzemmil, 2 Bakara, 3 Müzzemmil, 4. 4 İsrâ, 5 İbnü’l-Cevzî, Tefsîr, V, 6 Tirmizi, Sevabü'l-Kur'ân 18; Ebû Davûd, Vitr 7 Neml, 8 İsra, 9 İsra, 10 Münâvî, Feyzü’l-Kadîr, I, 11 Bkz. Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, s,  

Abone Ol

En son haberleri doğrudan gelen kutunuza alın. Asla spam yapmayız!

İstanbul Makamla Kuran Okuma Dersleri

Ülkemizin en büyük şehri İstanbul aynı zamanda çok büyük bir tarihi varlığıyla İslam dünyası için oldukça önemli bir şehirdir. Müslümanlar tarafından feth edilmesi ile bildirilen şehir İstanbul, İslam dünyasında oldukça önem verilen ve ilgi çeken bir şehirdir. İstanbul sahip olduğu dini öneme sahip yerler ve şehrin büyüklüğü ve aynı zamanda büyük bir Müslüman nüfusa sahip oluşu nedeniyle sadece Türkiye’de değil tüm dünyada oldukça büyük bir öneme sahiptir. İslam dünyasında bu yüzden İstanbul’u ziyaret etmek isteyen pek çok kişi bulunuyor. Tüm bu sebeplerden dolayı ve İstanbul’daki nüfusun manevi yönünün gelişmiş olmasından kaynaklı olarak İstanbul’da Kur’an dersi almak isteyen pek çok kişi bulunur.

İstanbul Kur’an-ı Kerim okuyup İslam dini ile çok daha yakın ilişkiler kurmak için oldukça iyi bir şehirdir. Kur'an-ı Kerim okumak İstanbul’da her yaştan ve eğitim seviyesinden pek çok kişinin hedeflediği bir aktivitedir. İstanbul’da Kur'an-ı Kerim okumak şehrin sunduğu sonsuz olanaklar sayesinde oldukça mümkündür. Kur'an-ı Kerim okumak isteyen kişiler İstanbul’da kendilerine uygun eğitimi kolaylıkla bulabilirler. Kur'an-ı Kerim okumak için genellikle Arapça bilgisi gerekli olur. Kur’an-ı Kerim her ne kadar türkçeye çevrilmiş olsa da, Kur'an- Kerim’in yazılış dili Arapça olduğu için pek çok müslüman bu kitabı Arapça okumak istemektedir. İslam’ın yazılı kaynağı olan Kur'an-ı Kerim Müslümanlar için iyi bir şekilde öğrenilip ezberlenmesi ve anlanması gereken kutsal kitaptır. İstanbul’da Kur'an Kerim okuma dersleri rahatlıkla alınabilir. İstanbul büyük nüfusa sahip olmanın verdiği avantajları sizlere rahatlıkla sunacaktır.

İstanbul Kur'an-ı Kerim Okuma Hocası Seçenekleriniz Neler?

Türkiye’deki en fazla Kur’an-ı Kerim okuma hocası İstanbul’da bulunur. Bunun nedeni İstanbul’un Türkiye’nin en fazla nüfusa sahip olan şehri olmasıdır. Bu nüfus 15 milyonu geçmekle birlikte oldukça dinamik ve özellikle hizmet sektörünün geliştiği bir nüfus olduğu için Kur’an-ı Kerim okuma hocaları da büyük sayıda bulunur.

İstanbul’da Kur’an-ı Kerim’i okumak isteyen kişiler İstanbul’un her semtinde ve mahallesinde Kendilerine uygun bir Kur’an-ı Kerim okuma hocası bulabileceklerdir. İstanbul büyük bir şehir olmakla birlikte çok fazla farklı ilçeye ve semte sahiptir. Her ilçe ve Semt kendi içinde gerekli hizmetlere ve diğer tüm gereklilikleri barındırır. Bununla birlikte Kur'anı Kerim hocaları da Kadıköy’den Şişli’ye, Fatih’ten Ataşehir‘e kadar İstanbul’un her noktasında bulunur. Bunun nedenlerinden biri aynı zamanda İstanbul’da Kur’an-ı Kerim okumaya olan talep ile de bağlantılıdır.

İstanbul’da çok fazla Kur’an-ı Kerim hocası seçeneğinizin bulunması sizlere de çok fazla seçim şansı verir ve bu şekilde kendinize en uygun Kur'anı Kerim dersini planlama şansımız olur. Kur'anı Kerim hocaları hem kurslarda hem de özel ders olarak bulunabilir. Özel dersler sizlerin en verimli ve en güvenli şekilde Kur'anı Kerim okumayı öğrene bilmeniz için en iyi kaynak olacaktır. İstanbul’da Kur’an-ı Kerim özel dersleri almak diğer eğitim yöntemlerine göre sizlere çok daha fazla avantaj sağlayacaktır.

Neden Kur'an-ı Kerim Özel Ders?

Özel dersler öğrencilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş olan tamamen öğrencinin seçimine dayalı derslerdir. İstanbul’da özel ders almak isteyen kişiler Kur’an-ı Kerim okuma hedeflerine en hızlı ve en kişiselleştirilmiş şekilde gerçekleştirebilirler. Özel dersler sayesinde öğrenciler Kur'an derslerinin Saatlerini kendi isteklerine göre ayarlayabilirler. Kurslarda belirli bir program veya belirli bir ders saati ve günü bulunduğu için bu kurs saatleri herkese uymayabilir veya öğrenciler dersleri kaçırabilirler. Özel derslerde böyle bir sorun oluşmamaktadır. Özel derslerde öğrenciler Kur’an-ı Kerim derslerini kendi programlarına göre planlarlar. Bu da demek oluyor ki öğrenciler hangi gün ve hangi saatte müsaitse öğretmenler de onlara göre bir plan oluştururlar.

Kur’an-ı Kerim özel dersleri sizlere sadece Kur’an okumayı değil aynı zamanda Kur'an Arapçasını da öğretebilir. Kur’an‘ın orijinal dili Arapça olduğu için her ne kadar türkçeye çevrilmiş olsa da pek çok kişi Kur'anı Kerim’i Arapça okumak istemektedir. Özellikle Türkçe meali değilde Arapça Yazılış kaynak dilinde okumak isteyenler çok fazla. Bu oldukça normal bir durumdur. Bunun için de Kur’an-ı Kerim Arapçası hem de Arapça Kur’an okuma dersleri verebilecek bir özel ders hocası gereklidir. Böyle bir hocayı bulabilmek ve sizin öğrenme hızınıza göre dersleri işlemesini sağlayabilmek için özel ders seçeneğini sizlere en iyi yardımı sunacaktır.

İstanbul’da Kur’an-ı Kerim okuma özel dersleri sayesinde bu şehri çok daha iyi tanıyabilirsiniz. İstanbul’un hem nüfusunun sahip olduğu kültür hem de şehrin mimarisi ile İslam ve Kur'an okumaları oldukça önemli olduğu şehirlerimizin başında gelir.

Kur’an-ı Kerim özel dersleri sırasında hocanızın tüm ilgisi sizin üzerinizde olur. Böylelikle kurslarda olduğundan çok daha özel bir ilgi görürsünüz. Kurslarda hocalar pek çok öğrenci ile aynı anda ilgilendiğinden sizinle sadece ilgilenmesi ve anlamadığınız noktalarda en iyi eğitimi vermesi daha zor olabilir.

Kur’an-ı Kerim Okumak Sizi Nasıl Geliştirir?

Kur'anı Kerim okumak sizlere İslam dinine çok daha fazla bağlayacaktır. İslam dinini gerçekten de oldukça derindir ve bu yüzden iyice anlamak için üzerinde vakit harcanması gereken manevi yönü yüksek bir dindir. Sadece Müslümanlar değil aynı zamanda diğer dinlere mensup kişiler de Kur'anı Kerim’i okuyarak aydınlanabilirler ve Hazreti Muhammed’e indirilen bu kutsal kitabın değerlerini öğrenebilirler. Kur'anı Kerim bir yandan bireylere öğütler de bulunurken aynı zamanda toplumsal anlamda bir düzenin ve iyiliğin oluşması için de ayetler barındırır.

Kur'anı Kerim içerdiği ayetler sayesinde bizlere yaşadığımız dünyayı ve ölüm sonrası bizleri nelerin beklediğini göstermesi açısından dünyadaki sayılı dini kaynaklar arasındadır. Özellikle bu konulara merak duyan yani dünyanın düzeni ve dünyanın yaratılış nedeni, insanın nereden geldiği ve insanın varoluşu ve insanın öldükten sonra neler olacağı ve daha geniş olarak olduğu gibi kavramları İslam gözünden öğrenmek için Kur’an-ı Kerim okunabilir. Elbette Kur'anı Kerim ve İslam tamamen inanç üzerine kuruludur. Kur’an-ı Kerim okurken kişiler inanç sistemleri çerçevesinde bu kitabı okurlar ve ona göre değerlendirirler.

Kur’an-ı Kerim okurken sadece İslam dinini değil aynı zamanda geçmişte var olan yani İslam dininden önce ortaya çıkmış diğer dinler hakkında da bilgi edinebilirsiniz.

Kur’an-ı Kerim bugün Kuzey Afrika kıtasından Orta Asya ve hatta Uzakdoğu Asya’ya kadar uzanan bir coğrafyada en çok inanılan din durumundadır. Tabii ki bunun yanında her ülkede İslam dinine inanan kişiler bulunur. İstanbul büyük nüfuslu ve oldukça merkezi konumu nedeniyle her milletten ve her ülkeden kişinin yaşadığı bir şehirdir. İslam dini ve Kur'anı Kerim’i okumak sizlere çevrenizdeki diğer müslümanlarla daha da yakınlaştıra bilir. Bu kişiler komşunuz, aynı şehirde yaşayan kişiler, hemşehrileriniz, yurttaşlar veya diğer ülkelerin vatandaşları da olabilir. Kur'anı Kerim okuyarak aslında insanların birbirine çok daha yakın olduğunu da keşfedebilirsiniz. Kur’an-ı Kerim okuduktan sonra çevrenizdeki insanlara ve hatta dünyadaki insanlara bakış açınız değişebilir. Sadece insanları değil aynı zamanda yer yüzünde ve hatta evrende var olan tüm varlıklara karşı bakış açınız değişebilir.

Tecvid ne demektir? Tecvid kuralları neler? İşte tecvidli güzel Kur’an okumanın püf noktaları

Tecvid kuralları ile Yüce kitabımız Kur'a-ı azimu şani okumak vaciptir. Kuran-ı Kerim'i tecvid kurallarına göre okunmadığında asıl anlamından çıkıp başka manalar içereceği için her Müminin tecvidli Kur'an okuması bir elzemdir. Peki tecvid nedir, tecvidli nasıl okunulur? Tecvid kuralları nelerdir, hangi harfler tecvidli okunur?

Tecvid, Kıraat ilmi içinde yer alan, Kur'an okuma usulü ve ilmidir. Harflerin çıkış yeri, sıfatı, uzun veya kısalığı, genişlik veya darlığı, birleştirme ve ayırma, kalın ve ince vurguları konuları tecvid ilminin konularıdır, aynı zamanda Kur'an'ı kuralına uygun okumaktır.

Kelime manası olarak tecvid, cewede جود kökünden gelip, bir şeyi güzel yapmak, süslemek, hoşça yapmak manasına gelir. Cewde جودة Arapça’da kalite demek olur ki, bir şey çok güzel olduğu zaman kullanılır. Kur'an'ı çok güzel ve kuralına göre okuyan insana, Kuran'ı okumasıyla güzelleştiren manasında “

” denir.

Terim manası ise harfin hakkının verilerek çıkış yerine göre, gerek zati (her zaman onda bulunan, yani harften ayrılmayan, belirtilmediğinde genellikle namazın bozulduğu) gerekse arızi (değişikliğe uğrayan, başka bir deyişle harften kalktığında harfin zatını değiştirmeyen, namazın bozulmasına neden olmayan) sıfatların hakkı verilerek Kur'an'ın okunmasıdır.

Tecvid kuralları nelerdir?

tecvid, kelimelerin inceliği, kalınlığı, ağızdan çıkış özelliğine göre farklılık göstermektedir. Çıkış bölümlerine göre tecvid farklı bölümlere ayrılmaktadır. Burun, burun sonu, geniz, üst dudak, alt dudak, dilin her iki yan kısmı, dilin ortası, dilin sonu, halkın aşağısı, halkın ortası, halkın yukarısı, boğaz, cevlin evveli gibi kısımlar tecvidin kısımlarıdır.

Tecvid harfleri hangileri, çıkış yerleri neresidir?

  • ,

    mim. Ön diş harfleri

    tı, peltek se, te, sad, sin, zı, peltek ze, ze, dal

    . Dilin ortasındaki harfler,

    ve

    harfidir. Dilin sonunda bulunan harfler kef ve kaf harfleridir. Boğaz yani halk harfleri

    ve

    harfidir. Bu harfler boğazdan çıkar. Halkın ortasındaki harfler,

    ve

    harfleridir.

Halkın sonu cevlinin evveli yani göğüsten çıkan harfler güzel

ve

harfleridir. Dilin yan kısımlarından çıkan harf dat harfidir.

Peltek olan se, dal, zel, zı ve dat harfleri nasıl okunur?

ve

harfleridir. Bu harfler dilin dişlerin arasına hafifçe sıkıştırılması ile çıkan harflerdir. Bu nedenle peltek harf denilmektedir.

Tecvidli güzel Kur’an okumanın püf noktaları

Tecvid kuralları ile okumak vaciptir. Kuran-ı Kerim'i bu kurala göre okunmadığında başka manalar çıktığı için her Müslümanın tecvidli Kuran okuması gerekir.

Tecvid kuralları şunlardır:

  1. Harf-i Med harfleri elif, vav ve ye harfleridir. Uzatma harfleridir.

  2. Medd-i Muttasıl harfi hemze'dir.

  3. Medd-i Munfasıl harfi vav ve ya harfidir.

  4. Tenvin ve Nun-u Sakin. İki üstün, iki esre ve iki ötre Tenvin, nun harfi ile biten kelimeler 'nun-u sakin' dir.

  5. İhfa, Tenvin ve nun-u sakinden sonra sad, zel, se, cim şın, gaf, sin, kef, dat, zı, ze, te, dal, tı fe gelirse ihva olur.

  6. İzhar, tenvin ve nun-u sakinden sonra elif, ha, haa, ayın, gaa ve he gelirse izhar olur.

  7. İklab, tenvin veya nun-u sakinden sonra be gelirse iklab olur.

  8. İdgam-ı Meal Gunne, tenvin ve nun-u sakinden sonra ye, mim, nun ve vav gelirse idgam-ı meal gunne olur.

  9. İdgam-ı Bila Gunne, tenvin ve nun-u sakinden sonra lam ve ra harfleri gelirse kural uygulanır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası