gazi tıp sınav sonuçları / GAZİ ÜNİVERSİTESİ - İngilizce Tıp Fakültesi | Üniversite Tercihleri

Gazi Tıp Sınav Sonuçları

gazi tıp sınav sonuçları

Tıp Fakültesi

  • SAY

    6 Yıl

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    :
    :
    :

    :
    :
    :

    :
    :
    :

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    İngilizce

    :
    :
    :

    :
    :
    :

    :
    :
    :

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    KKTC Uyruklu

    :
    : 0
    :

    :
    :
    :

    : 1
    : 1
    : 1

Merhabalar, ben stajyer doktor Furkan Alp Eren. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 4. sınıf öğrencisiyim. Neden Tıp Fakültesi’ni tercih ettim? Çünkü; hekim ve hakim tabiri vadır. Hekimin kelime kökü Aramice’den gelir ve hükmetmek kelimesinden köken alan bir kelimedir. Bu kelime bir insanın başka bir insanın vücudu üzerine hükmetme yetisini temsil eder aslında. Bu bence çok büyük, çok önemli bir olay. Ben bu büyüye kapıldım ve bir tıbbiyeli olmayı tercih ettim. Gazi Tıp Fakültesi’ni tercih ettim; çünkü çok sağlam kökenlere dayanan ve başkentin göbeğinde bir şehir üniversitesi. Tıp Fakültesi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Gazi Üniversitesi’nin aydınlık gelecek yolunda tıbbiyeliler yetiştirmek üzere yılında kurulan bir tıp fakültesidir. Temel olarak tıp fakültesinde alınan dersler iki gruptur. İlk 3 sınıfta temel bilim dersleri daha ağırlıklıdır. Bu dersler çoğunlukla da amfi dersleri şeklinde ilerler. Burada genetik, biyokimya, anatomi, fizyoloji, patoloji gibi tıbbın temel ilkeleri, temel disiplinleri öğretilir. Daha sonraki üç sınıfta ise daha çok klinik branş dersleri ağırlıktadır. Kadın doğum, genel cerrahi, dahiliye, pediyatri gibi branş dersleri daha sonraki yıllarda ağırlık kazanmaktadır. Laboratuvar derslerini ağırlıkla ilk üç sınıfta görmekteyiz. Bunlar daha çok Biyokimya, Patoloji, Anatomi, Fizyoloji gibi derslerde kullanılan laboratuvarlardır. Tıp fakültelerinde ilk üç sınıfta komite sistemi vardır. Komite, süreleri 1 ay, 3 hafta, 6 hafta gibi süreler şeklinde değişen, bir dönem boyunca aldığınız tüm dersleri kapsayan, dönem sonunda girdiğiniz bir sınavdır. Bu sınavları sene boyunca geçip sene sonunda da finali vermeniz gerekir. Daha sonraki yıllarda ise sistem birazcık daha değişir. 4. ve 5. sınıfta stajlar alırsınız. Stajları geçmeniz yeterlidir. Final sınavı olmaz. Bu stajların sonunda pratik, teorik ve sözlü sınavlarına girersiniz. Son sene, 6. sene ise intörnlük senesidir. Bu sene herhangi bir sınava girmezsiniz ancak sizin belli bir rotasyonu tamamlamanız, tüm branşları yerinde ziyaret etmeniz beklenir.

DAHA FAZLASINI GÖRÜNTÜLE

İngilizce Tıp Fakültesi

  • SAY

    6 Yıl

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    :
    :
    :

    :
    :
    :

    :
    :
    :

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    İngilizce

    :
    :
    :

    :
    :
    :

    :
    :
    :

  • Tıp Fakültesi
    ANKARA

    KKTC Uyruklu

    :
    : 0
    :

    :
    :
    :

    : 1
    : 1
    : 1

Ben Ayşenur Kozlu. Gazi Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesi’nde okuyorum. Ben hem bilimsel yönü olan hem de sosyal yönü olan bir mesleğe sahip olmak istiyordum. Tıp Fakültesi’ni lise yıllarımdan beri araştırıyordum. Onun dışında diğer fakülteleri de araştırdım ama bana en uygun fakültenin Tıp Fakültesi olduğuna karar verdim. O nedenle de burayı seçtim. Ben köklü bir üniversite de okumayı istiyordum. Düzeni oturmuş, kendini kanıtlamış bir üniversite de okumak istiyordum. O eğitimi aldıktan sonra kendimden emin olmak istiyordum. Yani, iyi bir eğitim alacağımdan emin olmak istiyordum. Bu yüzden de Gazi Tıp Fakültesi’ni seçtim. Tıp Fakültesi; genetik, biyofizik, tıbbi biyoloji gibi temel bilimlerden başlayıp insan yapısının anatomisi, fizyolojisi ile daha sonra hastalıkları, patolojisi ve patofizyolojisi gibi konularında eğitim vererek öğrencileri kliniğe hazırlar. Klinik yıllarında da yani 4. ve 5. sınıflarda da bir hekim gibi çalışmanın nasıl bir şey olduğunu göstermeyi hedefleyen bir fakültedir. 4. ve 5. sınıflarda klinik içerisinde bulunarak, hasta hazırlayarak kendimizi hekimliğe hazırlıyoruz ve bu sayede buradan en iyi şekilde ayrılmamız sağlanıyor. 1. sınıfta öncelikle çok temelden başlıyoruz. Tıbbı Biyoloji, Genetik gibi lise bilgilerini pekiştiren derslerimiz ile eğitime başlıyoruz. Daha sonra bu derslere paralel olarak laboratuvar derslerimiz de başlıyor. Sonrasında Anatomi, Fizyoloji gibi insan sistemine yönelik derslere başlıyoruz. Bunlar yine pratik dersler yani laboratuvar dersleri ile paralel olarak ilerliyor. Derslerimiz pratik ve teorik derslerdir. Sonrasında 3. sınıfta patoloji derslerimiz başlıyor. Patoloji, Mikrobiyoloji, Sempto Biyoloji öğrendiğimiz derslerimiz başlıyor. Bu dersler bizi klinik yıllarına hazırlıyorlar. 4. ve 5.sınıfta artık tamamen klinikte oluyoruz. Klinik derslerimiz teorik derslerle de destekleniyor. Bu dönem sürekli hastane içerisinde oluyoruz. Cerrahi stajlarımız oluyor, ameliyatlara giriyoruz. Her stajda hasta hazırlayarak kendimizi hekim olmaya alıştırmaya başlıyoruz. Sonrasında intörnlük yılımızda bizzat bir hekim gibi çalışarak periferde ya da ülkemizin herhangi bir köşesinde veya dünyanın herhangi bir köşesinde nasıl çalışacağımızı görüfunduszeue.info okulumuzun sosyal yönlerden oldukça fazla faydalandım. 1. sınıftan itibaren birçok kulübe üye oldum. Türk Tıp Öğrencileri Birliği, Bilimsel Araştırma Topluluğu, GENMED (Tıp Fakültesi Nörobilim, Genetik ve Medikal Topluluğu) yani genetik ve nörobilim üzerinde çalışan topluluğumuz. Bu toplulukların hepsinin içerisinde bulundum. GENMED’in kurulması aşamasında da yer aldım. Bunların dışında akademisyenlerle iletişimin iyi olduğunu düşünüyorum. Çok büyük bir üniversite de okuyoruz. Çok başarılı hocalarımız ile beraberiz. Onlarla iletişime geçme imkanımız var burada. Onlarla bilimsel çalışmalar hakkında konuşma fırsatımız oluyor. Bunu iyi değerlendirdiğimi düşünüyorum. Onlarla iletişimimi kuvvetlendirmeye çalıştım. Bu şekilde mesleğim hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya çalıştım. Tıp Fakültesi’nden mezun olan bir öğrenci pratisyen hekim olarak ülkemizin herhangi bir yerinde çalışabilir. Eğer isterse TUS gibi bir sınava girip ya da yurt dışında da buna benzer birçok sınav var, bunlardan birine girip uzmanlık elde edebilir. Daha sonrasında yan dalını seçebilir. Akademik veya klinik çalışmaları içerisinde bulunarak kendini geliştirebilir. Ben TUS veya herhangi uzmanlaşmamızı sağlayacak bir sınava girip psikiyatri alanında uzmanlaşmak istiyorum. Daha sonrasında da laboratuvar kısmında da bulunmak istiyorum. Nörobilim üzerinde çalışabilme imkanı sağlamak istiyorum kendim için. Umarım bunları başarabilirim. Buraya gelecek olan adaylar kolaylıkla fakülte okumayacaklarını zaten biliyorlardır ama bana kalırsa önemli olan istekli olmaktır. Zoru başarmanın tek yolu budur. Tıp Fakültesi’ne istekli olan öğrencileri bekliyoruz. İstekli olan ama yine de tereddütleri olan adaylar, ilgili öğrenciler ile iletişim kurarak tereddütlerini giderebilirler ya da kendilerine uygun daha iyi fakülte seçebilirler. Tıp Fakültesi’ne gelecek öğrenciler gerçekten çok güzel bir maceraya atılıyorlar aslında. Tıp Fakültesi zorlu bir macera ama güzel sonuçları olan bizi çok mutlu edecek bir fakültedir. Fakültemize isteyen herkesi bekliyoruz. Bu sene sınava girecek olan öğrencilerimizin hepsine başarılar diliyorum. Eğer gerçekten iyi bir hekim olarak mezun olmak istiyorlarsa, iyi bir fakülteden, iyi hocalardan eğitim almak istiyorlarsa hepsini Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne bekliyoruz.

DAHA FAZLASINI GÖRÜNTÜLE

Yönetmelik

Gazi Üniversitesinden:

Gazi Üniversitesi Eğitim-Öğretim

ve Sınav Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı; Gazi Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksekokullarda kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2 — Bu Yönetmelik; Gazi Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksekokullarda kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3 — Bu Yönetmelik, sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncümaddesi ile 44 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 — Bu Yönetmeliktegeçen;

Üniversite: Gazi Üniversitesini,

Rektör: Gazi Üniversitesi Rektörünü,

Fakülte: Gazi Üniversitesine bağlıfakülteleri,

Yüksekokul: Gazi Üniversitesine bağlı yüksekokulları,

Senato: Gazi Üniversitesi Senatosunu,

İlgili Kurul: Fakülte ve Yüksekokul Kurullarını,

İlgili Yönetim Kurulu:Fakülte veya Yüksekokul Yönetim Kurullarını,

Dekan: Fakülte Dekanını

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Eğitim-Öğretimle İlgili Esaslar

Eğitim - öğretim yılı

Madde 5 — Gazi Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksekokullarda eğitim-öğretim; ilgili kurulların kararlaştırdığı ve Senatonun onayladığı akademik takvime göre yürütülür.

Eğitim-öğretim türleri

Madde 6 — İlgili kurulların teklifi, Senatonun uygun görmesi ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile örgün, ikili, yaygın ve ekstern öğretim yapılabilir.

Eğitim - öğretim dönemleri

Madde 7 — Eğitim-öğretim dönemleri, güz ve bahar yarıyıllarından oluşur. Bir yarıyıl en az 70 eğitim-öğretim günüdür (en az 14 hafta). Kayıt ve dönem sonu sınavları için ayrılan süreler bu sürenin dışındadır. Eğitim-öğretim dönemleri, gerektiğinde ilgili kurulların kararı ve Senatonun onayı ile yeniden düzenlenebilir.

İlgili kurulların kararı ve Senatonun onayı ile yaz okulu açılabilir.

Dersler bir yarıyıl sürecek şekilde düzenlenir. Ancak zorunlu hallerde ilgili kurulların kararı ve Senatonun onayı ile derslerin yıllık olarak düzenlenmesi mümkündür.

Fakülte ve yüksekokullar kayıt, öğretim, sınav, yarıyıl tatili ve yaz tatili dönemlerini ihtiva eden bir sonraki eğitim – öğretim yılına ait akademik takvim tekliflerini, en geç Nisan ayı içinde Senatonun onayına sunar.

Hazırlık sınıfında öğretim, sınav ve başarı notu ilkeleri ilgili kurullarca hazırlanıp Senatonun onaylayacağı yönergelerle düzenlenir.

Eğitim - öğretim süresi

Madde 8 — Üniversiteye bağlı fakülte ve yüksekokullarda; İki yıllık programların dört, dört yıllık programların yedi, beş yıllık programların sekiz, altı yıllık programların dokuz yılda tamamlanması zorunludur. Bu süreler içinde mezun olamayan son sınıf öğrencileri aşağıdaki hükümlere tâbidir:

a) Bu süreler sonunda mezun olabilmek için beşten daha fazla dersten başarısız olan son sınıf öğrencilerinebu Yönetmeliğin21 inci maddesinde öngörülen sınav koşullarını yerine getirdiği dersler için iki ek sınav hakkı funduszeue.info koşullarınyerine getirilmemesi nedeni ile başarısız olunan ders sayısı beşten fazla ise öğrencinin Üniversite ileilişiği kesilir.

b) Ek sınavlar sonucunda başarısız olduğu ders sayısını beşe indirenlere, bu derslerin açıldığı üç yarıyıl ( yıllık dersler için iki yıl) içinde açılacak sınavlara girme hakkı tanınır.

c) Azami sürenin bitiminde mezun olmak için dört veya beş dersi kalan öğrencilere, bu derslerin açıldığı dört yarıyıl (yıllık dersler için iki yıl) içinde açılacak sınavlara girme hakkı tanınır.

d) Azami sürenin bitiminde veya yukarıdaki sınav haklarının kullanılmaları sonucunda mezun olmak için üç veya daha az dersi kalanlara, bu derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır.

e) Bu fıkranın (b), (c) ve (d)bentleri kapsamına giren durumlarda, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesindeki şartların yerine getirilmediği dersler için bu şartlar yerine getirilerek sınava girilir. Ancak, uygulamalı ve uygulaması olan dersler için bu Yönetmeliğin 21 inci maddesindekişartların yeniden yerine getirilmesi gerekir.

f) Bu fıkranın(a), (b), (c) ve (d)bentlerindeki durumlar için açılan sınavlarda başarılı olunması için en az (CC) harf notunun alınması gerekir. Başarı notunun hesaplanmasında ara sınav notu dikkate alınmaz.

Yukarıdaki sınav haklarını kullanan öğrenciler, katkı payını ödeyerek dönem kayıtlarını yaptırmak zorundadır. Ancak bu öğrenciler sınav hakkı dışında diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Sınırsız sınav hakkı elde eden öğrenciler üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılına kayıt yaptırmadıkları veya sınava girmedikleri takdirde sınırsız sınav haklarını kaybederler.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğrenci Kayıt İşlemleri ve Dersler

Üniversiteye giriş ve kayıt şartları

Madde 9 — Üniversiteyebağlı fakülte ve yüksekokullara kayıt için aşağıdaki şartlar aranır:

a) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak (yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanması gerekir.).

b) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan yerleştirme sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarına kayıt hakkı kazanmış olmak veya ön kayıt sistemi ile öğrenci alınacak birimlerde o öğretim yılı içinde geçerli olan puana ve şartlara sahip bulunmak.

Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat ile Rektörlük tarafından belirlenen ilke ve şartlar çerçevesinde yapılır.

Üniversiteye kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için şahsen başvurmaları gerekir. Posta ile başvuru kabul edilmez. Öğrencilerin fakülte ve yüksekokullara kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara göre yapılır.

Kayıt yenileme ve geçici kayıt

Madde 10 — Her öğrenci, akademik takvime göre yarıyıl/yıl başında katkı payı veya ikinci öğretim öğrenim ücretini ödeyerek ve bu Yönetmeliğin 11, 12 ve 13 üncü maddeleriçerçevesinde ders alma işlemlerini tamamlayarak kaydını yenilemek zorundadır. Belirtilen sürede kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl/yılda derslere ve sınavlara giremez. Bu süre, bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen öğretim süresinden sayılır.

Öğrenci, ilgili yönetim kurulunca kabul edilmiş bir mazereti yoksa, kaydını bizzat yenilemek zorunda olup, kayıt işlemlerinin yürütülmesinden sorumludur.

Mazereti sebebiyle kaydını belirlenen süre içinde yenilemeyen öğrenci, mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edildiği takdirde, akademik takvimde belirlenen ek süre içinde kaydını yenileyebilir. Bu süre içerisinde de kaydını yenilemeyen öğrenci, izleyen yarıyıl/yılın başında kaydını yenilemek zorundadır. Aksi halde Üniversite ile ilişiği kesilir.

Öğretim programları ve dersler

Madde 11 — İlgili kurullar diplomaya yönelik öğretim programlarını, öğretim türlerini (ders, ders grubu, uygulamalı ders, uygulama, blok uygulama, atölye, proje, klinik çalışması, laboratuar, staj, kazı ve benzeri ) ve bu türler için öngörülen dönem ve süreleri Senatonun onayına sunarlar. Haftalık ders programı eğitim-öğretim yarıyıl/yılı kayıt döneminden en az bir hafta önce Dekanlık/Yüksekokul Müdürlüğünce ilan edilir.

Öğrenci, bulunduğu her eğitim-öğretim yarıyıl/yılının başlamasından önce; akademik takvimde belirtilen süre ve Rektörlükçe tespit edilen esaslar doğrultusunda ve danışmanının denetiminde alacağı dersleri belirler.

Öğrenci, süresi içinde ve usulüne uygun olarak kaydolmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavlarına giremez. Girdiği takdirde, bunlar geçersiz sayılır.

Üniversitede eğitim,sınıf geçme veya ders geçme esaslarına göre yapılır.

Sınıf geçme esası ve işleyişi

Madde 12 — Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerinde eğitim-öğretim,sınıf geçme esasına göre yapılır. Bu fakültelerde dersler,ders kurulu (grubu), uygulama, staj, kazı programları, eğitim-öğretim yılının başında bütün olarak verilir. Kaydını yenileyen öğrenci o yıl programının bütün derslerine kaydolmuş sayılır. Öğrenci, o yıla ait derslerin birinden dahi başarısız olursa, ertesi yılda, bir üst sınıftan hiçbir ders alamaz ve sadece başarısız olduğu dersi/dersleri tekrarlar. Ancak bunları başardıktan sonra, üst sınıfa geçer.

Ders geçme esası ve işleyişi

Madde 13 — Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri dışında kalan, fakülte ve yüksekokullarda, ders geçme esası uygulanır.

Ders geçme esası uygulanan fakülte/yüksekokullarda, normal olarak alınması gereken yarıyılda alınmamış olan veya alınmış fakat başarılı olunmamış dersler,o derslerin verildiği ilk yarıyılda, en alt yarıyıldan başlayarak,öncelikle alınmak zorundadır. Ders alma sırasında aşağıda belirtilensınırlamalar dikkate alınır:

a) Öğrenci, en az bulunduğu yarıyıl için belirlenmiş kredi miktarı tutarında ders almak zorundadır. Ancak bulunulan yarıyıldaki derslerden bir kısmı daha önce başarılmış ise söz konusu alt sınır uygulanmaz.

b) Ağırlıklı genel not ortalaması in altında olan öğrencinin bir yarıyılda alabileceği derslerin azami kredi miktarı, o yarıyıl için belirlenmişkredi miktarını geçemez.

c) Ağırlıklı genel not ortalaması ila arasında olan öğrencinin bir yarıyılda alabileceği derslerin azami kredimiktarı, o yarıyıl için belirlenmişkredi miktarının 1/5 oranında artırılması ile elde edilen kredi miktarını geçemez.

d) Ağırlıklı genel not ortalaması ve üzerindeolan öğrencinin bir yarıyılda alabileceği derslerin azami kredi miktarı ise, o yarıyıl için belirlenmişkredimiktarının 1/3 oranında artırılması ile elde edilenkredi miktarını geçemez.

Azami kredi miktarlarının hesaplanması sırasında, noktanın sağındaki ondalık kesirler tama tamamlanır.

Önşart olan dersler ve bunlara bağlı önşartlı dersler ilgili kurullarca önerilerek Senato tarafından karara bağlanır. Önşart derslerinden başarısızlık halinde buna dayalı dersler alınamaz.

Seçmeli dersi yeniden alma durumuna düşen öğrenci bu ders yerine bölümce uygun görülen başka bir seçmeli dersi alabilir.

Öğrenci, almak zorunda olduğu dersler hariç olmak üzere, akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde danışmanının onayını almak şartıyla, kaydolduğudersten kaydını sildirebilir veya yeni ders ekletebilir.

Üst yarıyıldan ders almak, sadece ders geçme esası uygulanan fakülte/yüksekokullarda mümkündür ve bu Yönetmeliğin14 üncümaddesindekihükümlere tabidir.

Üst yarıyıldan ders alma

Madde 14 — Öğrenci, ancak danışmanın olumlu görüşüyle, üst yarıyıldan ders alabilir. Bunun için, öğrencinin; önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve ağırlıklı genel not ortalamasının ve üstünde olması şarttır. Üstten alınacak derslerin kredi tutarı, bulunulan yarıyılınkredi miktarının 1/3 ünü aşamaz.Öğrenci, üst yarıyıldan ders alarak, bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen öğrenim süresinden daha kısa sürede mezun olabilir.

Ders muafiyetleri

Madde 15 — Fakülte/Yüksekokula ilk kez kayıt yaptıran öğrenci, ilk iki hafta içinde daha önceki yüksek öğretim kurumlarında almış ve başarmış olduğu dersler için, üzerinden iki yıl geçmemiş olmak şartıyla muaf olmak isteğiyle başvuruda bulunabilir.

Öğrencinin muafiyet talebinde bulunması halinde, ilgili yönetim kurulu öğrencinin önceden başardığı dersleri değerlendirerek, hangilerinden muaf tutulacağını ve birinci, üçüncü veya beşinci yarıyıllardan hangisine intibak ettirileceğini karara bağlar,bunlardan her yarıyılda 17 kredi/hafta ders geçileceği varsayılarak muaf sayılan derslerin tekabül ettiği yarıyıl/yıl sayısı hesaplanır. Bu süre bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde tanınan azami süreden düşülerek programın kalan dersleri, kalan yarıyıl /yıllarda başarı ile bitirilmelidir.

Öğrencinin intibak ettirildiği yarıyılda alabileceği derslerin toplam kredi miktarı o yarıyılın normal kredi miktarı kadardır. Sonraki yarıyıllarda ders alması ise bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesindeki hükümlere tabidir.

Derslerle ilgili intibaklar

Madde 16 — Öğretim programlarında yapılan değişiklikler, program değişikliği sırasında hazırlanan ve Senato tarafından onaylanan uyum esaslarına göre tüm öğrencilere uygulanır.

Yatay veya dikey geçişle fakülte/yüksekokulun herhangi bir yarıyıl/yılından öğrenime devam ettirilen öğrenci, bu yarıyıl/ yılın öğretim programından sorumlu tutulur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Derslere Devam ve Sınavlar

Devam mecburiyeti

Madde 17 — Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80 oranında devamları zorunludur. Derslere ve öteki öğretim faaliyetlerine devam durumu öğretim elemanı tarafından tespit edilir. Devamsızlık sebebiyle ders tekrarına kalmamış olmak şartıyla, uygulamalı ve uygulaması olan dersler dışındaki derslerden ders tekrarına kalan öğrencilerin devam zorunluluğu ilgili yönetim kurulu kararıyla kaldırılabilir. Sağlık raporu devam yükümlülüğünü kaldırmaz.

Danışman görevlendirilmesi

Madde 18 — Öğrencilere, eğitim-öğretim konularında karşılaşacakları problemlerin çözümünde yardımcı olmak üzere, öğretim yarıyılı/yılı başlamadan önce bölüm başkanlığının önerisi dikkate alınarak ilgili yönetim kurullarınca bölüm öğretim elemanları arasından danışmanlar görevlendirilir.

Danışmanlar öğrencilerin ders seçimlerinde yönlendirici olmak ve ders kayıtlarınınkurallara uygun olmasını sağlamakla görevlidir.

Danışmanların görevlerine ilişkin diğer ilkeler ilgili yönetim kurullarınca ayrıca belirlenir.

Sınavlar

Madde 19 — Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, dönem sonu (yarıyıl/yıl sonu) sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve tek ders sınavlarıdır.

Ara sınav ve dönem içi çalışmalar

Madde 20 — Ara sınav, ilgili eğitim–öğretim programında öngörülen derslerden yarıyıl/yıl içinde yapılan sınavdır. Her ders için en az bir yazılı ara sınav yapılır.

Bu sınav dışında, başarı notuna esas olmak üzere, kısa süreli sınavlar, öğrencinin becerilerine dayanan uygulamalar, ödevler ve benzeri dönem içi çalışmalar yapılabilir.

Dönem sonu sınavı

Madde 21 — Dönem sonu sınavı, öğrencinin kaydolduğu dersin ait olduğu yarıyıl /yıl sonunda gireceği sınavdır.

Bir dersin dönem sonu sınavına girebilmek için o derse kayıt olmak, derse devam etmek, yarıyıl/yıl içinde açılacak en az bir ara sınavına (stajlar hariç) katılmak ve dersin uygulaması ve diğer gereklerini başarmak zorunludur.

Bütünleme sınavı

Madde 22 — Bütünleme sınavları,sadece yıllık program uygulayan Tıp ve Diş Hekimliği Fakültelerinde dönem sonunda başarısız olan öğrencilere uygulanır.

Mazeret sınavı

Madde 23 — Mazeret sınavı ilgili yönetim kurulunca kabul edilen haklı ve geçerli bir sebeple sınavlara katılmayan öğrenciler için açılan sınavdır. Mazeret sınav hakkı, sadece ara sınavlar için verilir.

Sağlık mazeretinin kabulü için, sağlık raporunun, Gazi Üniversitesi sağlık kurumlarınca verilmesi veya diğer resmi sağlık kurumlarından alınmış olan sağlık raporlarının, Gazi Üniversitesi sağlık kurumlarınca tasdik edilmesi gereklidir. Sağlık raporunun, rapor süresinin bitiminden sonra en çok yedi gün içinde tasdiki ve idareye verilmesi zorunludur.

Ek sınav

Madde 24 — Öğrencinin bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen sınavlardan yararlanabilmesi için müracaatı ve ilgili yönetim kurulunun kararı gereklidir.

Öğrenciler ek sınav haklarını azami öğrenim sürelerini tamamladıkları yarıyılı izleyen ilk ve ikinci genel sınav dönemlerinde kullanırlar.

Tek ders sınavı

Madde 25 — Tek ders sınavıbu Yönetmeliğin 21 inci maddesindeki şartları daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezun olmak için bir dersten başarısız olan öğrenciler için yapılan sınavdır. Tek ders sınavı, mezun olmak için tek ders durumuna düşülen yarıyıl/yılı takip eden yarıyıl/yılın ilk ayı içerisinde akademik takvimde belirtilen zamanda yapılır. Bu sınavda başarılı olmak içinen az (CC) notu almış olmak gerekir. Bu harf notunun belirlenmesinde ara sınav notu dikkate alınmaz.

Sınavın geçerliliği

Madde 26 — Öğrenci, sınav programında belirtilen zaman ve yerde sınavlara girmek zorundadır. Aksi halde sınavları geçersiz sayılır. Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da iptal edilir.

Hakkında açılan disiplin soruşturması sonucunda sınavlarda kopya çektiği, kopyaya teşebbüs veya yardım ettiğitespit edilenler o dersten (FF) notu ile başarısız olmuş sayılır.

Sınavların düzenlenmesi

Madde 27 — Sınav programı akademik takvim çerçevesinde dekanlık/yüksekokulmüdürlüklerince tespit ve ilan edilir. Dinî ve millî bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.

Bütünleme sınavları dönem sonu sınavlarının bitiminden en az iki hafta sonra yapılır.

Sınav evrakının saklanması

Madde 28 — Her türlü sınav kağıtları, sınava giriş tarihinden itibaren beşyıl süre ile saklanır.

Sınav sonuçlarının ilanı ve sınav notuna itiraz

Madde 29 — Hersınavın sonuç ve belgeleri, o sınav tarihinden itibaren en geç onbeş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe teslim edilir. Sınav sonuçları Rektörlüğün belirlediği yöntemle ilgili birimlerce ilan edildiği anda kesinleşir.

Öğrenci, sınav sonuçlarına maddi hata sebebiyle itirazını, sınav sonuçlarının ilanından itibaren yedi gün içinde yazılı olarak dekanlığa/müdürlüğe yapabilir. Dekan/Yüksekokul müdürü itirazı, ilgili bölüm/ana bilim dalı başkanına veya dönem koordinatörüne incelettirir. Sonuç on gün içinde dekanlığa bildirilir. Tespit edilen maddî hata ilgili yönetim kurulunca düzeltilir.

Başarı notu

Madde 30 — Sınavlar tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.

Bu Yönetmeliğin 21 inci maddesindeki şartlarıyerine getirerek dönem sonu sınavına girenöğrenciler için, yukarıdakişekilde hesaplanan puana, ham başarıpuanı denir.

Ham başarı puanı’ ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı ve üstünde olan öğrencininbaşarı notu ise;sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarakRektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biriolarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

NotlarKatsayılar

AA

BA

BB

CB

CC

DC

DD

FD

FF

B: Kredisiz dersler için başarılı,

K: Kredisiz dersler için kalır,

D: Devamsız,

G: Girmedi,

M : Muaf ,

S: Süren çalışma,

E : Eksik(takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür)

Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.

(B) ve (K)notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.

(M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.

Not yükseltme

Madde 31 — Genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenciler (DC+) notu ile başardıkları dersleri, bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesihükmü çerçevesinde, tekrar alabilirler. Dersin tekrarlandığı yarıyılda alınan en son not geçerlidir.

Not ortalamaları

Madde 32 — Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl/yıl sonunda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca, yarıyıl/yıl sonu vegenel not ortalamalarıhesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten elde ettiği ağırlıklı puan,o dersin kredi değeri ile aldığı harf notu katsayısının çarpımından elde edilir.

Bir yarıyıl/yılın not ortalaması; o yarıyıl/yılda öğrencinin aldığı derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi değeri toplamına bölünmesi ilehesaplanır. Elde edilen ortalama, noktadan sonra iki hane olmak üzere gösterilir.

Ağırlıklı genel not ortalaması ise, öğrencinin, öğrenimi süresincebütün derslerden aldığı son notlar esas alınarak hesaplanacak olan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Sonuç, noktadan sonra iki hane yürütülür.

Gerek yarıyıl/yıl, gerek ağırlıklı genel not ortalamasının hesaplanmasında, (AA) dan (FF) ye kadar verilen notlar esas alınır. Bu sırada, (G) ve (D) notları da (FF) notu işlemi görür.

Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

Öğrenime ara verme

Madde 33 — Öğrencilere, belgeleyecekleri önemli ve haklı nedenlerinin bulunması veya eğitim-öğretimlerine katkıda bulunacak yurtdışı burs, staj ve araştırma imkanları doğması halinde ilgili yönetim kurulu kararı ile, lisans eğitim-öğretimi süresince toplam bir yıla kadar izin verilebilir. Bu tür izin süresi azami kanuni öğretim süresine eklenir. Ancak bu tür izinler ile ilgili başvuruların kayıt yenileme süresi sonuna kadar yapılması gereklidir.

Bir yılı aşkın süre ile rapora dayalı sağlık mazereti bulunan ya da tecil hakkı kaldırılarak silah altına alınan öğrencilerin, rapor veya askerlik süresi içerisindeki öğrenim hakları saklı tutulur. Bu durumdakilerin raporlarıyla veya terhis belgeleriyle birlikte raporun bitiş veya terhis tarihinden itibaren bir ay içinde müteakip döneme kayıtları yapılmak üzere ilgili fakülte/yüksekokula müracaat etmeleri gereklidir.

Değişim programları

Madde 34 —Üniversite ile yabancı ülkelerdeki yüksek öğretim kurumları arasında öğrenci değişim programları uygulanabilir. Avrupa Kredi Transfer Sistemive bu konudaki diğer esaslarÜniversite Senatosunca hazırlanacak yönerge ile düzenlenir.

Yatay geçişler

Madde 35 — Yatay geçişler; 21/10/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik ve Yükseköğretim Kurulu ilke kararlarına göre yapılır.

Dikey geçişler

Madde 36 — Dikey geçiş yoluyla lisans hazırlık programlarına kayıt yaptıran öğrencilerin hazırlık programında alacağı dersler ve intibak programı; 19/2/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak ilgili yönetim kurulunca kararlaştırılır. Ancak adı geçen öğrenciler bu programlarda ders alırken, bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde yer alan ders alma sınırları ile bağlı değildirler.

Bu öğrenciler lisans hazırlık programında ilgili yönetim kurulu tarafından sorumlu tutuldukları derslerden (CC) harf notu ve üstü değerleri aldıkları takdirde o dersten başarılı sayılırlar.

Lisans öğrenimlerini tamamlamayan veya tamamlayamayanlara ön lisans diploması verme veya meslek yüksekokullarına intibak

Madde 37 — Lisans öğrenimini tamamlamayan veya tamamlayamayanların ön lisans diploması almaları veya meslek yüksekokullarına İntibak ettirilmeleri;18/03/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik esaslarına göre yapılır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Diploma ve Disiplin İşlemleri

Mezuniyet ve diploma

Madde 38 — Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için, öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece en az ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir.

Genel not ortalaması arasında olan öğrenciler onur, veya daha yukarı olan öğrenciler yüksek onur listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir.

Fakülte, yüksekokullar ve meslek yüksekokulları tarafından verilecek ön lisans, lisans ve yüksek lisans diplomaları her düzey için farklı, ancak Üniversitenin bütün öğretim kurumlarında müşterek olmak üzere düzenlenir.

Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade edilmek üzere geçicimezuniyet belgesi verilir.

Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı bir belge düzenlenir. Bu belge ve diplomalar; Fakültelerde Rektör ve Dekan, Rektörlüğe bağlı yüksekokullarda Rektör ve Yüksekokul Müdürleri, Fakültelere bağlı Yüksekokullarda ise Rektör, Dekan ve Yüksekokul Müdürleri tarafından imzalanır.

Katkı payları ve ikinci öğretim ücretleri

Madde 39 — Üniversiteye bağlı fakülte ve yüksekokulların öğrencileri her yarıyıl/yılda usulüne göre tespit edilecek katkı paylarını, ikinci öğretim ücretlerini ödemek zorundadırlar. Kayıt silme veya sildirme halinde alınan katkı payları ve ikinci öğretim ücretleri iade edilmez.

İlgili mevzuatuyarınca usulüne uygun olarak tespit edilen katkı paylarını veya ikinci öğretim öğrenim ücretlerini ödemeyenlerin kayıtlarının yenilenmemesi veya silinmesi, öğrencilerin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumlarının yetkili organlarınca karara bağlanır.

Kayıt silme ve sildirme

Madde 40 — Aşağıdaki hallerde fakülte veya yüksekokul yönetim kurulu kararıyla öğrencinin fakülte veya yüksekokulla ilişiği kesilir:

a) Bu Yönetmeliğin 8 inci maddesindeöngörülen süreler içerisinde öğrenimini tamamlayamamış olması,

b) Öğrencinin, 13/1/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde fakülte/yüksekokuldan çıkartılma cezası almış olması,

c) Mazeretsiz olarak süresi içerisinde iki defa üst üste kaydını yenilememiş olması,

d) Şizofreni ve kalıcı yeti kaybına neden olan diğer ruhsal bozukluklar nedeniyle tüm öğrenim süresi içinde devamsızlığı iki yılı aşan öğrencilerden durumlarının sağlık kurulu raporuyla belgelenmesi koşulu ile, öğrenimlerine devam edemeyeceklerine fakülte/yüksekokul yönetim kurulunca karar verilmiş olması,

e) Katkı payı ve ikinci öğretim ücretlerinin yatırılmaması nedeniyle kayıtlarının silinmesine karar verilmiş olması,

f) Kendiisteği ile kaydını sildirmiş olması.

Disiplin işleri

Madde 41 — Disiplin iş ve işlemleri, YükseköğretimKurumlarıÖğrenci Disiplin Yönetmeliğihükümlerine göre yürütülür. Herhangi bir sebeple geçici uzaklaştırma cezası alan öğrenciler bu süre içinde eğitim-öğretime, sosyal faaliyetlere katılamazlar ve Üniversitenin tesislerine giremezler. Tutuklanmış veya hükümlü bulunan, hakkında gıyabi tevkif kararı olan veya aranmakta olduğu resmi makamlarca fakülte/yüksekokula bildirilenler sınava alınmaz ve sınav hakları saklı tutulmaz. Ancak tutukluluk hali sona ermiş, beraat etmiş veya kısa süreli hükümlü bulunanlardan hükümlülük hali sona ermiş olanların tutuklu ve hükümlü kaldıkları süredeki eğitim-öğretim haklarının kullanılma şekli ve usulü, fakülte/yüksekokul yönetim kurulu tarafından kararlaştırılır.

Tebligat-adres bildirme

Madde 42 — Her türlü tebligat, öğrencinin fakülte/yüksekokula kayıt esnasında bildirdiği daimi adrese PTT aracılığı ile iadeli taahhütlü olarak yapılmak veya ilgili fakülte/yüksekokulda ilan edilmek suretiyle tamamlanmış sayılır.

Fakülte/Yüksekokula kayıt olurken bildirdikleri adresi değiştirdikleri halde bunu fakülte/yüksekokula dilekçe ile bildirmemiş bulunan veya yanlış ya da eksik adres vermiş olan öğrenciler kendilerine geçerli tebligat yapılmadığını ileri sürerek hak iddia edemezler.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

Madde 43 — 15/11/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gazi Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğiyürürlükten kaldırılmıştır.

Geçici Madde 1 — Ağırlıklı genel not ortalaması ’ ın altında olan öğrencilerin ders almaları hususunda, bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesi ilegetirilen sınırlamalar, ilk olarak öğretim yılının başında uygulanmaya başlar. öğretim yılının başına kadar, tüm öğrenciler için, alınabilecek derslerin azami kredi miktarı, o yarıyıl için belirlenmiş kredi miktarının 1/3 oranında artırılması ile elde edilir.

Geçici Madde 2 — eğitim öğretim yılında Üniversiteye kayıt olacak öğrencilere bu Yönetmeliğin ders ve muafiyetine ilişkin 15 inci maddesi uygulanıfunduszeue.info tarihten önce kayıt olmuş öğrencilerin, muaf tutulmuş oldukları dersler nedeniyle toplamda bulunduğu yarıyılın kredi miktarını geçmeyecek ölçüde bir üst yarıyıldan ders alması mümkündür.

Yürürlük

Madde 44 — Bu Yönetmelik eğitim öğretim yılı başındangeçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 45 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gazi Üniversitesi Rektörü yürütür.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası