minecraft ders olarak veriliyor / Minecraft: Eğitim Sürümü ödül kazandırdı - Teknoloji Haberler

Minecraft Ders Olarak Veriliyor

minecraft ders olarak veriliyor

Teknopolitik

Yine bir komedi yaşıyoruz. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı 1 ay kadar önce, bir gazetecinin suali üzerine inceleme başlattığı "Minecraft" isimli oyunu yasaklatıyor[1]. Komedi diyoruz çünkü oyunun yasaklandığı başka bir ülke olmaması bir yana, oyun dünyada 7 ve 10+ yaş için sınıflandırılmış[2][3] ve daha da ilginci bu oyun İsviçre'de bir okulun resmi müfredatına girmiş durumda[4].

Olayı hatırlatalım, geçen ay TBMM'deki bir toplantı sırasında bir gazeteci oyunun içinde şiddet olduğu ve oyun oynayan çocuğun kimliğine girdiği karakterin karısını öldürdüğünü belirtiyor. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam da derhal inceleme emri veriyor. İşte o incelemenin sonucu bu "engelleme" kararı veriliyor.


İnceleme nasıl yapıldı?


Ama biz bu incelemenin nasıl yapıldığını çok merak ettik. Hem de 1 ay gibi bir sürede. Hangi uzman ya da uzmanlar yapmış? Kaç tane çocuk üzerinde inceleme yapılmış? Ya da sayın uzmanlar, oyunu oynayıp, "bu şiddet içeriyor" mu demişler?

Bu yazının altlarında bir yerde, dünyada "oyun" ve "şiddet" başlığını taşıyan bir kaç akademik araştırma göreceksiniz. Bunlar, oyunlardaki şiddetin çocuklar için terapi görevi gördüğünü ortaya çıkarmışlar. 

ESRB Değerlendirmesi 10+, PEGI Değerlendirmesi 7+ Yaş'a Uygun

Ama biz önce başka bir değerlendirmeye de göz atalım:

Dünyada elektronik oyunlar konusunda sınıflandırma yapan kuruluşlar var. Bunlar, aynen filmlerde olduğu gibi digital oyunlar konusunda da, uzmanlardan kurulu ekiplerle her yeni çıkan oyunu alıp inceliyor ve sınıflandırma yapıyor. Dünyadaki ülkeler/aileler ise bu sınıflandırmaya göre oyunu değerlendiriyorlar.

Bu kuruluşlardan birisi ESRB (Entertainment Software Rating Board), bu oyunu 10+ yaş olarak sınıflandırıyor ve şöyle detaylandırıyor;

Bu bulmaca şeklindeki macera oyununda, oyuncular stilize küp benzeri malzemelerle alanlar oluştururlar. Birinci şahıs perspektifinden bakıldığında, oyuncular açık-dünya ortamındai tehlikelerden sakınarak, yeni yapılar kurarak ve silahlar oluşturarak (kılıç, ok ve balta), sık sık canavarlarla savaşarak (zombiler, kurtlar, dev örümcekler) oynarlar. Oyuncular hayvanları ateşte pişirmek, hayvanları silahlarla öldürmek gibi şiddet içeren hareketler yapabilir. Oyuncular yaratıkları öldürmek ya da çevreyi kazmak için sık sık dinamit kullanarak patlamalar oluşturabilir.

Diğer değerlendirme kuruluşu PEGI (Avrupa Oyun Bilgi Kuruluşu)[5], ise oyunları 5 kategoride değerlendiriyor; 3 - 7 - 12 - 16 - 18 Yaşlar. Bu kuruluşun MineCraft için yaptığı değerlendirmede şunlar belirtilmiş;

Bu oyunun içeriği 7 yaş ve üstü için uygundur. İçinde fantazi karakterlerle oluşturulan gerçekçi olmayan şiddet bulunuyor. Resimler ve sesler çok küçük çocuklar için korkutucu olabilir. O nedenle ayarlanmalıdır. Karakterlerle oluşan gerçekçi olmayan şiddet derken insanlar çok detaylı değildir. Oyun online olarak oynanabilir.


İsveç'de MineCraft yaratıcılığı teşvik için okul müfredatına alınmış 

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın yasakladığı ve ülkemizdeki bazı psikologların "zararlı" bulduğu oyun, dünya oyun sınıflandırma otoriteleri tarafından "uygun" bulunmakla kalmıyor. Ek olarak yılından bu yana bir okulda müfredata konulmuş durumda[6].

Bu kültür farkını ne kadar ortaya koyan bir durum değil mi? Ve de ne kadar Vahim?

O okul neden bunu yapmış diye baktık[6]; Viktor Rydberg, İsveç'in 'lerde yaşamış önemli bir edebiyatçısı. Adını taşıyan okul ise ortaokul ve liseyi kapsayan bir eğitim kuruluşu. Eğer kendi tanıtımlarına bakarsanız, diğer İsveç okullarının önünde olarak, yaratıcılığı desteklediklerini söylüyorlar[7]. 

Okulda kadar öğrencinin MineCraft ile deneysel bir çalışma yaptıkları açıklanıyor. Ders 13 yaşındaki öğrencilere "zorunlu ders" olarak veriliyor ve öğretmen Monica Ekman, öğrencilerin bu oyun sayesinde şehir planlama, çevresel konular, görevleri tamamlama ve geleceği planlama gibi konularda eğitildiğini söylüyor. Okul da, Minecraft oyununu İsveç'teki "Geleceği Şehri" yarışmasında kullanacağını açıklamış. 

Oyunları Yasaklayan Zihniyetlerle Ülke Hangi Yaratıcılığı Yakalayabilir?

Bu olay gerçekten üzücü. Dünyanın en modern ülkelerinden birisi olan İsveç ile aramızdaki farka bakın. Onlar oyunu faydalı tarafı ile kullanıyorlar ve çocukları eğitirken bir yandan da yaratıcılığa yönlendiriyorlar.

Biz ise, "neden bizde yaratıcılık olmuyor?" diye dert yanıyoruz. Kosgeb ne kadar teşvik verse, TÜBİTAK ne kadar desteklese, eğitim buysa, biz nereye gideceğiz?

Oyunların en güzel özelliği çocuklara hiç farkında olmadan öğretmesi, zekalarını geliştirmesi, yaptığı hataları gösterebilmesi. 

Dünya 'lerden beri "oyunla eğitim" konusunda çalışıyor. Oyunla eğitim sadece okullardaki öğrenciler için de değil. Yanısıra gerçek hayatta "yeni işe girenlerin oryantasyon programında", doktorlar gibi öğrenim için gerekli malzemenin zor bulunduğu mesleklerde filan da kullanılıyor.

AKP'ye göre oyunlar tehlikeli, aileleri bölüyor

AKP hükümetinin ilk günden bu yana "Elektronik Oyun" konusuna yaklaşımı, hep yasaklamak üzerine kurulu. Katıldığım bazı etkinliklerde de, devletten gelen konuşmacıların cümleleri hep kötüye yönelik. Yani şiddete özendirdiği, aileden kopardığı, yalnızlaştırdığı, dersleri ihmal etmesine neden olduğu gibi nedenler ileri sürülüyor. Hatta el şeklinin bozulacağını söyleyen doktorlarla da karşılaştım.

Yani hep kötü yönler ifade ediliyor. 

Peki oyunla elde edilebilecek olan yararlar? Bunun üzerine kafa yoran birileri var mıdır? 

ve Araştırmalar Şiddet İçerikli Oyunlar Çocukların İçindeki Şiddeti Boşaltmalarına Yardımcı Oluyor

Bu arada bir çok kişi basmakalıp ve bilimselliği, araştırmaya dayanmayan cümleler kullanıyor ama dünyada yapılan bazı araştırmalar, oyunların içindeki şiddetin çocukların içini boşalttığını ve rahatlattığını yani bir nevi terapi olduğunu ortaya koymuş. Örneğin; New York Times haberinde yayınlanan araştırmaya bir göz atın

Araştırmanın kendisini ise burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.

Yani oyunlar harika mı?

Bu yazıyı bir oyunun dayanaksız bir şekilde yasaklanması nedeniyle yazıyoruz. Ama oyunların zararları yok mudur denilirse, yaş sınıflandırmaları bu işe yarıyor. Bu sınıflamalara dikkat etmek lazım. Anne - babaların buna bakmaları lazım.

Bir başka sorun ise, "bağımlılık". Bu konuda da ailelere ve eğitimcilere düşen görevler var.

Ama bu nedenlerle yararlı olabilecek bir "araç"ı tamamen dışlamak doğru mu? Üstelik dünyada bu konudaki pek çok gelişme varken, bunların dışında kalmak. Gözlerini kapayıp, sadece kötü yönleri görmek ne kadar doğru?

Oyun Federasyonu (Tudof) ve oyunların sınıflandırması

Sırası gelmişken bir konuyu daha hatırlatalım. yılında ülkemizde, Sobee'nin kurucusu Mevlut Dinç'in çabalarıyla TUDOF yani "Türkiye Digital Oyun Federasyonu" kurulmuştu. Bu federasyonun hedeflerinden bir tanesi de oyunların yaş gruplarına göre sınıflandırılması idi. 

Dünyada e-Spor anlamında oyun federasyonu olmakla birlikte, Türkiye'deki Oyun Federasyonu çok geniş bir perspektiften bakıyordu; yani sadece s-spor'u değil, yanı msıra sınıflandırma ve oyun sektörünün geliştirilmesi gibi hedefleri vardı.

Tudof, 1 yıllık sürede, konunun uzmanları ile bir "oyun yaş sınıflandırması" yönetmeliği de hazırladı. Ancak o arada, bakanlığa gelen Suat Kılıç'ın ekibinden bir kişiyi federasyonun başına geçirme çabaları başladı. Bu çabalara karşı Tudof görevden çekilmeyince de, Tudof Kılıç tarafından lav edildi.

Sorular Sorular 7 farkı bulun!

Şimdi başlıktaki 7 farkı bulun konusuna dönelim ve soralım;

Şikayet eden Gazeteci, neye göre şikayet etti?

Acaba Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığındaki araştırmayı kim ya da kimler yaptı?

Hangi methodla yaptı?

Kaç tane çocuk üzerinde araştırma yapıldı?

Ne kadar süre ile araştırıldı?

MineCraft oynanması nasıl engellenebilecek? Mesela evlerde?

Arkadan hangi oyunların yasaklanması gelecek? Ya da Gelecek mi?

ve.. benim en son merakım da şu;

MineCraft oyuncuları ve diğer oyuncular BUNA TEPKİ GÖSTERECEKLER mi?? 



(1) Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, MineCraft Oyununa İnceleme Başlattı

[2] RATING INFORMATION - Minecraft: Playstation Vita Edition

[3] PEGI - MineCraft Değerlendirmesi

(4) İsviçre'de Bir Bilgisayar Oyunu Resmi Eğitim Müfredatına Girdi

[5] Wikipedia - PEGI (Pan European Game Information)>/a>

[6] Minecraft at the Center of Experimental Lesson Plan at the Viktor Rydberg School in Stockholm, Sweden

[7] Viktor Rydberg Okulları Vakfı

[8] Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TUDOF) Kuruldu

[9] Lav'edilen TUDOF'un Yönetimi Açıklama Yaptı

Kuzey İrlanda'da okullara bedava Mınecraft dağıtılacak!

funduszeue.info SERVİSİ

Türkiye'de "şiddet içerdiği" gerekçesiyle yasaklanması düşünülen popüler oyun Minecraft Kuzey İrlanda'da eğitim amaçlı kullanılacak.

Dijital gelişimi destekleme kuruluşu CultureTECH, Kültür-Sanat Bakanlığı'nın desteğiyle Kuzey İrlanda genelindeki ortaokul ve 30 kütüphaneye, Minecraft'ın eğitim versiyonu MinecraftEdu dağıtacak. Okullara ve kütüphanelere bedava indirme kodu sağlanacak.

Çocukların Minecraft'ta çalışma konusunda cidden hevesli olduğuna dikkat çeken CultureTECH CEO'su Mark Nagurski "Bu hevesi, yaratıcılığı ve enerjiyi doğru kullanırsanız ciddi bir eğitim potansiyeli elde ediyorsunuz. Minecraft'ın bir diğer avantajı ise paylaşımın kolay olması. Eğer bir öğretmen Minecraft üzerinden tarih anlatmak için etkili bir yöntem bulursa bunu hemen diğer öğretmenler de kullanabilir" diye konuştu.

yılında piyasaya çıkan ve 60 milyon adetten fazla bir satış rakamına ulaşan Minecraft, giderek daha çok eğitim amaçlı kullanılıyor. Piyasaya çıktıktan kısa bir süre sonra Finlandiya ve ABD'li girişimciler TeacherGaming şirketini kurarak oyunun eğitim versiyonu olan MinecraftEdu'yu geliştirdi. TeacherGaming MinecraftEdu'nun dünyada 3 binden fazla öğretmen tarafından kullanıldığını belirtiyor.

yılında İsveç'te bir okul Minecraft'ı müfredata sokarak zorunlu hale getirdi. Aynı yıl Google da Spyridon Michalakis firmasına işbirliğine giderek, çocuklara Minecraft'ı kullanarak kuantum mekaniğini öğretmek için qCraft'ı yarattı.

Minecraft'ın eğitim potansiyeli piyasaya çıktığı anda farkedilse de Kuzey İrlanda oyunu eğitim sistemine bu kadar kapsamlı bir şekilde entegre eden ilk ülke olacak.

International Child and Information Safety Congress “Digital Games” April 11–13, – Ankara, TURKEY S Minecraft education edition: Learning community analysis Şahin Gökçearslan1*, Funda Erdoğdu2, Burcu Berikan1 1 Gazi University 2 Dumlupınar University Games help children integrate their inner world with the outer social world. Games that change children's physical, social and psychological development by amusing them teach them to tolerate and respect other people within the group (Başal, ). Games are not only played by children. Mankind has played different games in different geographies and cultures and sometimes different and sometimes similar games since ancient times (Kukul, ). Games make us experience a variety of developmental processes such as facts about situations, skills, decision making processes, behavioral change, interpretation, rules, processes, creativity, language development, observation and communication (Prensky, ). The first digital computer game was introduced with the name Spacewar in This game refers to a learning experience with all its features. (Morreim, ). With the widespread use of personal computers in the s, digital games became available to more people. At that time games conduced to the sales of millions of computers. Digital games offer a variety of experiences to individuals. Digital games offer simultaneous response and deep learning experiences for people to recreate themselves in new worlds (Gee, ). Many digital games have been presented to users. The Nintendo company has announced that the popular and old Mario game has sold million units worldwide (Plunkett, ). Minecraft has reached 58 million users (Minecraft, ). In a study conducted with secondary and high school students in Turkey, Minecraft has been on the fifth rank among 21 game types that are played the most (Taylan, Kara, & Durğun, ). Various studies have been conducted concerning that platform which has reached so many users and also has an educational aspect (Short, ; Schifter and Cipollone, ; Lane and Yi, ; Tessler, Givony, Zahavy, Mankowitz and Mannor, ) Games and training tend to be mentioned together on many platforms. Microsoft conducts studies to participate in educational projects and has put signature to a remarkable project. Having purchased all the product rights from the Minecraft producer Mojang since ; Microsoft aims to offer a training version of the product in 41 countries in 11 different languages (Tatari, ). What makes Minecraft popular is that the game combines the components of aesthetics, sensibility, mechanics, continuous development and creativity in a fascinating way. Minecraft is considered not only a game, but also a platform developed for new meaningful experiences. (Duncan, ). The Minecraft training edition offers a platform promoting the development of 21st century skills for learning environments. Teachers are able to share the lessons they develop with 6 International Child and Information Safety Congress “Digital Games” April 11–13, – Ankara, TURKEY their stakeholders in learning communities. By this way, they share experiences about learning objectives regarding courses, student activities and performance expectations in learning communities. There are many experiences on the platform regarding a number of lessons from mathematics to chemistry and computer science. The Minecraft learning community allows teachers to share. Wilson and Ryder () define a group that supports each other on learning platforms as a "learning community". Teachers help each other in solving a problem by participating in the community (Palloff and Pratt, ). It creates an ideal sharing and learning environment for groups working away and an ever-developing platform. On the other hand, it is believed that a profound analysis of views in learning communities will contribute to educational outputs. The objective of this study is to analyze the posts the learning community on the Minecraft training platform profoundly. According to that objective, an analysis will be carried out on the basis of qualitative data to reveal the scope of teachers’ experiences. The data acquired will be analyzed with descriptive analysis method, which is among qualitative data analysis methods (Yıldırım and Şimşek, ). The post sent by teachers in the community called “general” are more than and on various subjects. It is believed that analyses to be conducted regarding the posts of a real and non-formal learning and sharing community will guide teachers and researchers working on this subject. Keywords: Minecraft, learning community, community posts 7

Findings-Minecraft Learning Community theme number theme number lesson plan / sharing of 53 student cooperation 7 knowledge for course execution teaching a specific course 33 undergraduate 6 problem working with codes 30 Where to start 4 technical problems 21 language problem 3 suggestion presentation 16 produce 3 specific theme ( New Year, 15 İnvitation to courses 2 Valentine's Day activity invited teacher collaboration 13 projects 2 learning 10 creativity 10

Minecraft eğitim platformu: Öğrenme topluluğu analizi Dr. Şahin Gökçearslan, Dr. Funda Erdoğdu, Ar. Gör. Burcu Berikan Gazi Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Gazi Üniversitesi • Minecraft Ders Planları Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi İçin Minecraft Ders planı • Ders tanımı • Öğrenme hedefleri • Rehber fikir ve sorular • Öğrenci etkinlikleri • Performans beklentileri Oyun • Oyun, çocuğun iç dünyasını dıştaki sosyal dünya ile birleştirmesine yardım eder. • Çocukların fiziksel, sosyal ve psikolojik gelişimini eğlenerek değiştiren oyunlar, grup içerisinde hoşgörü ve diğer bireylere saygı göstermeyi öğretir (Başal, ). Oyun • Oyunlarla durumlara yönelik gerçekler, beceriler, karar verme süreçleri, davranış değişimi, anlamlandırma, kurallar, süreçler, yaratıcılık, dil gelişimi, gözlem, iletişim gibi çok çeşitli gelişim süreçleri yaşanmaktadır (Prensky, ). Dijital bilgisayar oyunu • İlk dijital bilgisayar oyunu Spacewar adındaki oyunla yılında tarihte yerini almıştır. Bu oyun tüm özellikleriyle bir öğrenme deneyimine işaret etmektedir (Morreim, ). Dijital oyunlar • Dijital oyunlar bireylere çeşitli deneyimler sunmaktadır. Dijital oyunlar insanların yeni dünyalarda kendilerini yeniden yaratmaları için eş zamanlı tepkide bulunma fırsatı ve derin öğrenme deneyimi sunmaktadır (Gee, ). Mario • Bir çok dijital oyun kullanıcılarıyla buluşmuştur. Nintendo firması popüler ve eski Mario oyununun dünya üzerinde milyon adet satıldığını ilan etmiştir (Plunkett, ). Minecraft • Minecraft oyunu 58 milyon kullanıcıya ulaşmıştır (Minecraft, ). Türkiye’de ortaokul ve lise öğrencileri ile gerçekleştirilen bir çalışmada Minecraft 21 oyun türünde en çok oynanlar arasında 5. sırada yer almıştır (Taylan, Kara, & Durğun, ). Minecraft • Bu kadar kullanıcıya ulaşmış ve eğitsel yanı bulunan bu platform hakkında çeşitli araştırmalar yürütülmüştür (Short, ; Schifter ve Cipollone, ; Lane ve Yi, ; Tessler, Givony, Zahavy, Mankowitz ve Mannor, ) • Microsoft • Microsoft eğitim projelerinde yer almak için çalışmalar yürütmekle birlikte dikkat çeken bir projeye imza atmıştır. Minecraft yapımcı firması Mojang’dan yılında ürünün haklarını satın alan Microsoft ürünün eğitim sürümünü 41 ülke 11 farklı dilde sunmayı amaçlamıştır (Tatari, ). Minecraft • Minecraft'ı popüler yapan özelliği, oyunun estetik, duyarlılık, mekaniklik, sürekli gelişim ve yaratıcılık bileşenlerini etkili bir biçimde bir araya getirmesidir. • Minecraft sadece bir oyun değil, aynı zamanda yeni anlamlı deneyimler için bir geliştirilmiş bir platform olarak görülmektedir. (Duncan, ). Minecraft eğitim sürümü • Minecraft eğitim sürümü, öğrenme ortamları için yüzyıl becerilerinin gelişmesini destekleyen bir platform sunmaktadır. • Öğretmenler geliştirdikleri dersleri öğrenme topluluklarında paydaşları ile paylaşabilmektedir. Bu sayede, öğrenme topluluklarında derslere ilişkin öğrenme hedefleri, öğrenci etkinlikleri, performans beklentilerine yönelik deneyimler paylaşılmaktadır. • Platformda, matematik dersinden kimya ve bilgisayar bilimlerine kadar bir çok ders için deneyimler yer almaktadır. Öğrenme toplulukları • Minecraft öğrenme topluluğu öğretmenlerin paylaşımda bulunmasına olanak sunmaktadır. Wilson ve Ryder () öğrenme platformlarında birbirlerine destek olan grubu “öğrenme topluluğu” biçiminde tanımlamıştır. Öğretmenler topluluğa katılarak bir problemin çözümünde birbirine yardımcı olmaktadır (Palloff ve Pratt, ). Minecraft eğitim • Uzakta çalışan guruplar için ideal paylaşım ve öğrenme ortamı oluşmaktadır. Gelişen bir platform oluşmaktadır. Bununla birlikte öğrenme topluluklarında yer alan görüşlerin derinlemesine analizinin eğitimsel çıktılara katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Amaç • Bu çalışmanın amacı, Minecraft eğitim platformunda öğrenme topluluğunda yer alan gönderilerin derinlemesine analizini yapmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin deneyimlerinin kapsamını ortaya çıkarmak için nitel veriler üzerinden analiz gerçekleştirilmiştir. • Gerçek ve formal olmayan bir öğrenme ve paylaşım topluluğu gönderileri ile ilgili yapılacak analizlerin öğretmenlere ve bu konuda çalışan araştırmacılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Yöntem • Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi ile analiz edilecektir (Yıldırım ve Şimşek, ). Genel adı verilen toplulukta öğretmenlerin yazdığı gönderi sayısı ’ün üzerinde ve çeşitli konulardadır. • Yalnızca İngilizce dilindeki gönderiler temel alınmış, bu dil yoğunlukta kullanılmaktadır. Bulgular Topluluk Paylaşımları tema sayı tema sayı ders planı/ders yürütmeye yönelik bilgi paylaşımı 53 öğrenci işbirliği 7 belirli bir dersin öğretimi 33 lisans problemi 6 kodlarla çalışma 30 nereden başlamalı 4 teknik problemler 21 dil sorunu 3 öneri sunma 16 üretme 3 belirli bir tema (yılbaşı, sevgililer günü) etkinliği 15 kursa davet 2 2 öğretmen işbirliği 13 proje oyunla öğrenme 10 yaratıcılık 10 Sonuç ve Öneriler • Öğretmenlerin Minecraft eğitim platformunu sıklıkla • Ders planı ve derse yönelik bilgi paylaşımı için, • Belirli bir dersin öğretimi için • Kodlarla çalışmak • Teknik problemler • Öneride sunma • Belirli bir temada etkinliği paylaşmak • Öğretmenlerle işbirliği oluşturmak için kullandığı görülmektedir. Sonuç • Öğretmenlerin ders öğretimi ve uygulaması aşamasında özel yaşanmış bir konu üzerinde birbirleri ile paylaşımda bulunması önemli görülmektedir. • Özellikle branş bazlı paylaşımlar yaşanan sorunlara çözüm bulma veya bilgi paylaşımı açısından öğretmen gelişimini destekler niteliktedir. • Teknik problemler ve kodlarla ilgili paylaşımlar öğretenlerin birbirini desteklemesine yardımcı

“Daha İyi Bir Dünya Tasarla” Minecraft Eğitim Challenge’a katılın, öğrencilerinizi dünyamızın sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi sınayıcı sorunlarına birlikte yenilikçi çözümler sunmaya teşvik edin.

Minecraft Eğitim Sürümü Temel Okuryazarlık ve Uzaktan Eğitime Giriş Webinarı

Dünyanın dört bir yanındaki eğitimciler, Minecraft: Eğitim Sürümü” nü ders işlemek, öğrencilerine STEM projeleri yaptırmak, onların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek ve onlara proje tabanlı olarak daha kalıcı, etkin ve eğlenceli bir öğrenim deneyimi sunmak için kullanıyorlar.

Minecraft: Eğitim Sürümü, 30 Haziran ’ye kadar tüm Office Eğitim e-posta adresine sahip eğitim kurumlarına ücretsizdir.

Minecraft: Eğitim Sürümü ile uzaktan eğitime başlamak veya proje oluşturmak için daha önce Minecraft: Eğitim Sürümü üzerine eğitim almış olmanız gerekmemekte ya da kullanımında akıcı olmanız beklenmemektedir. Minecraft: Eğitim Sürümü her branştan öğretmenin kullanımına uygun ve ön hazırlık gerektirmeyen, kolay kullanılabilen bir öğretim tasarım aracıdır.

Bu bir saatlik oturumda, Minecraft: Eğitim Sürümünü nasıl
kullanacağınızı, uzaktan eğitime geçeceğinizi ve Minecraft Eğitim Challenge’a proje oluşturacağınıza dair bilgi edineceksiniz.

  • Minecraft: Eğitim Sürümü Nedir? Bir oyundan eğitimde kullanılmak üzere bir öğretim tasarım aracına dönüşümü
  • Oyun ve proje tabanlı öğretim tasarım aracının eğitim senaryolarında kullanım alanları.
  • Minecraft: Eğitim Sürümü ile oyun kontrol komutları ve ayarlarına giriş
  • Minecraft: Eğitim Sürümü ile öğretim tasarımı blok mekaniklerine genel bakış
  • Minecraft: Eğitim Sürümüne özgü “Kamera”, “Portföy”, “Kitap ve Tüy” blokların kullanımı ile ölçme değerlendirme.
  • Minecraft: Eğitim Sürümü’ne özgü “Sınıf Modu”ile kontrollü bir çevrimiçi sınıf ortamı oluşturmak ve ders saatini etkin kullanmak.
  • Minecraft: Eğitim Sürümü’ne özgü “Kod Oluşturucu” ile blok (Scratch, MakeCode vb.) ve text (Javascript, Python) tabanlı kodlama.
  • Challenge’a hazırlık için size ilham verecek örnek ders planları / projelere genel bakış
  • Minecraft Eğitim Challenge’a hazırlık ve duyuru materyallerine genel bakış

WEB SEMINERINE KATILIN

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası