okul öncesi gezi planı örneği doldurulmuş / Okul Öncesi Etkinlik Havuzu

Okul Öncesi Gezi Planı Örneği Doldurulmuş

okul öncesi gezi planı örneği doldurulmuş

GEZİ PLANI

Eğitim Kurumunun Adı

Gezi Tarihi

Gezi Yeri

Geziye Çıkış Saati

Geziden Dönüş Saati

Gezi Kafile Başkanı

Takip Edilecek Yol

Gezinin Amacı

Gezinin Konusu

Gezi İçin Öğrencilere Verilecek İnceleme- Araştırma Görevi

Değerlendirme

GEZİYE KATILACAK SINIFLAR VE ÖĞRENCİ SAYILARI

Sıra No

Şube

Kız

Erkek

Toplam

1

2

3

4

5

Toplam

GEZİYE KATILACAK SORUMLU VE REHBER ÖĞRETMENLER

Sıra No

Adı Soyadı

İmzası

1

2

3

4

5

6

GEZİYE KATILACAK ARAÇLAR

Yüklenici Firma/ Acente Adı:

……………………………………………

……………………………………………

İşletme Belgesi No:

TÜRSAB Belge No:

B2/D2 Yetki Belgesi No:

Mesleki Yeterlik Belgesi (SRC1/SRC2) No:

……………………………………………….

Şoförün Adı ve Soyadı

Araç Plakası

Model Yılı

1

2

3

4

Ayrıntıları yukarıda belirtilen bir gezi düzenlemek istiyoruz.

             Arz ederim.                                                                                      OLUR

           …/…./……..                                                                                   …/…./……..

    …………………….                                                                     …………………….  

    …………………….                                                                     …………………….  

  Öğretmen/Öğretmenler                                                                      Okul Müdürü

Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik Grubumuza Üye olarak Tüm Gelişmelerden Haberdar Olabilirsiniz 

En güncel gelişmelerden hemen haberdar olmak için Telegram kanalımıza katılın!

Alan Gezisi Etkinlik Planları

ETKİNLİK ADI: İREM PEYSAJ VE BİTKİ HASTAHANESİ GEZİSİ


Etkinlik Türü : Alan gezisi, Türkçe, Sanat (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) - 66 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Gerçek durumu inceler.

BA Kazanım 3:Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:

Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Nesne/varlığın kokusunu söyler.
Nesne/varlığın miktarını söyler.

SDA Kazanım Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:

Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.
Nezaket kurallarına uyar.

SDA Kazanım Estetik değerleri korur.
Göstergeleri:

Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.



MATERYALLER: MÜMKÜNSE HER ÇOCUĞA AİT BİR fOTOĞRAF MAKİNESİ, Çeşitli bitkiler, anket kağıdı, kalemler, Öykü kitabı, ip, satranç, yara bandı ve diğer ilk yardım malzemeleri.



SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:

Ladin, mavi ladin, çam, karanfil, gül, çilek gibi çiçek ve ağaç isimleri.

Uzun-Kısa, Kalın-İnce, Yüksek-Akçak, Aynı-Farklı


ÖĞRENME SÜRECİ

• Piknikte uymamız gereken kurallar ve neler göreceğimiz, yapacağımız açıklanır. Yanımızda götüreceğimiz araçların unutulmaması için kontrol edilir. (İp, minder, top, ıslak mendil, peçete, kâğıt havlu ve ilk yardım malzemesi)
• Minibüs ile pikniğe gidilir.

• Öğretmen, geziden birkaç gün önce, gezi yerini inceleyerek araştırma soruları hazırlar. Velilerle mini bir toplantı yaparak gezi öncesi kendilerine araştırma soruları dağıtılacağı, çocuklarına bu soruları okuyacakları ve çocuklarından alacakları yanıtları çocukların ifadelerine göre yazacakları söylenir.

• Araştırma soruları dağıtılır. Çocuklar ve veliler ile birlikte piknik alanına yerleşilir.
• Piknik alanını tanıma gezisi yapılırken anneler araştırma sorularını çocuklara sorar, çocuklar araştırırlar.
• Gezi sırasında çevrede görecekleri meyve ağaçlarına, çiçeklere, otlara dikkatleri çekilir; tanıyıp tanımadıkları ile ilgili çalışmalar yapılır. Tanımışlarsa nasıl bilebildikleri sorulur.
• Gezi sonrası kilim üzerine oturulur. “Kırda” adlı öykü ya da farklı bir öykü, kitaptan resimleri gösterilerek anlatılır.
• Çevredeki çiçekleri, dalları koparmama, hayvanlara zarar vermeme, çevre koruma üzerine konuşulur.


DEĞERLENDİRME:Öyküde dinledikleriniz ile bulunduğumuz piknik yeri arasında benzerlikler var mı? Farklılıklar neler?
• Annelerle birlikte kahvaltı yapılır.
• Kum ya da toprak üzerine resim yapmalarına yönlendirilirler.
• Kum oyunları oynarlar.
• Çevremizdeki güzellikleri korumak için neler yapılmalı?
• Çevremizdeki güzellikleri neden korumalıyız?
• Kimler çevreyi en güzel şekilde temizledi?

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
• Gezi için önceden inceleme yapıp, görevlilerden gerekli izinler alınıp bir görevli vermeleri için gerekli konuşmalar yapılır.
• Gezi dilekçesi yazılır. Velilerden gezi izin dilekçeleri toplanır.
• Geziye katılan öğretmenler arasında iş bölümü ile görevler belirlenir.
• Çocuklara gezi ile ilgili dikkat edilmesi gereken kurallar açıklanır.
• Çocukların araçlara binerken / araçta ve inerken gerekli kurallar açıklanır.
• Gezi esnasında çocukların anneleri birlikte gezecekleri, annelerinin onlara soru soracakları, bu sorulara cevap vermelerinin önemi açıklanıp daha sonra gezimizde yapılacaklar hakkında çocuklar bilgilendirilirler.



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• İp atlanır. Top oyunları oynanır. “Çömleğinde Ne Var?” gibi halka oyunları oynanır.
***Öğretmen gezide çektiği fotoğraflarla ppt sunum hazırlar. uygun bir zaman diliminde çocuklara izlettirir.
***En son yapılan veli toplantısında bu sunum ile toplantıya giriş yapılır.
***Bu sunum çocukların yaptığı etkinlikleri içeren CD içine kopyalanıp yıl sonunda velilere verilir.

NOT: HAZIRLADIĞIM BU SUNUMU SİZLERİN DE İZLEMESİNİ ÇOK İSTEDİM. BOYUT MB OLMASINA KARŞIN BİR TÜRLÜ YÜKLEYEMEDİM.:(


AİLE KATILIMI:

Bütün çocukların annelerinin katılımı ile gezi yapılacak. geziden bir hafta önce gezinin amaçları ve bütün velilerin neden bu geziye katılmaları gerektiği konusunda mini veli toplantısı yapılacak.

İREM PEYSAJ VE BİTKİ HASTAHANESİ GEZİSİ ARAŞTIRMA SORULARI

Canım anneciğim;
Gezimiz, araştırma, inceleme yaparak öğrenmeye dayalı olacak.
Elinde tuttuğun bu kâğıt aynı zamanda gezi programımızdır.
Bu nedenle öncelikle bütün soruları önce kendiniz okuyunuz. Sonra benim elimden tutarak keşfe çıkacağımızı, bitkilerin nerede durduklarını, isimlerini, cinslerini bilip bilmediğimi anlayabileceğiniz birlikte araştırma görevimiz başlayacak. Bana aşağıdaki soruyu sorduktan sonra benim vereceğim cevabı boş yere yazar mısın, lütfen. Ama size verdiğim cevabı ağzımdan çıktığı biçimde aynen yazar mısın? Verdiğim cevap, güzel Türkçemizi kullanırken kurduğum cümle yapısı hakkında sana bilgi verecek. Bilememişsem, beni bu konuda bilgilendirmeni, gezi sonrası gezide gördüklerimizi tekrarlamamı sağlar mısın? İşte araştırmamız başlıyooor:
funduszeue.infoçeye girdiğimiz kapı neden yapılmış?
2. Giriş kapısının sağında çoook olan ağaçların adı ne?
funduszeue.info ladin ağacını bul, hangi ağaca benzediğini söyle. Neden çam ağacına benziyor olabilir?
4. Bahçenin solunda üzeri örtülü bölüme ne deniyor acaba?
5. Neden seraların üzeri örtü kaplı oluyor?
funduszeue.info önünde aslanağzı çiçekleri var. Bu çiçeklere aslanağzı denmesinin sebebi ne olabilir?
funduszeue.infoğzı çiçeklerinin arkasındaki güllerin renklerini söyler misin?
8. Bizim akrabalarımız var. Kimlerdi söyler misin? Güllerin de akrabalarına ‘’Çeşitleri’’ denir. Gül çeşitlerini öğrenelim.
9.Şu an üzerinde çiçek barındırmayan kokulu çiçekleri bulalım. Sana bir ip ucu, bu çiçekler sağında. Koklayalım. Bu çiçeklerin isimlerini öğrenelim.
İçinde hayvanlar olan at arabasının arkasında poz verecek 5 arkadaşının resmini çek.
İçinde saksılar olan at arabasının arkasında sana poz verecek 8 arkadaşının resmini çek.
Hangi resimde daha çok arkadaşın bulunuyor? İçinde saksı olan at arabasının arkasında duran arkadaşların mı, yoksa içinde hayvanlar olan at arabasının arkasındaki arkadaşların mı?
İçinde hayvanlar olan at arabasının önünde resmini çektiğin arkadaşlarının isimlerini sana poz verdikleri sıraya göre soldan sağa doğru söyler misin?
Çocuk parkında oynama zamanın geldi. Önce salıncağın önünden ve arkasından koşarak geçersen ne olabilir?
Parkta oyun oynarken neler yapmalısın?
Şimdi parktan çıkmalısın. Diğer arkadaşlarına da oyun oynayabilecekleri sıra gelmeli. Araştırmaya devam ediyoruz. Yine elimi tutmalısın.
Havuz bahçenin neresinde?
Bu havuzda kayığa mı vapura mı binilir?
Yüzülür mü? Madem yüzülmüyor, peki bu havuz niçin yapılmış olabilir?
Havuzu bahçenin ortasına neden yapmış olabilirler? Kenara yapsalardı sence nasıl dururdu?
Hayvan heykellerine bakalım. Hangi hayvanlara ait heykeller var?

Sen de onları taklit et. Seçeceğin 10 arkadaşın ve anneleri ile birlikte ‘’Hayvan müzesi oyunu’’ oynayalım.
Çiçekleri sulamak için kullanılan kapları bul, ismini öğren.
Üzeri kapalı bu yerin adını hatırlıyor musun?
Evet, doğru. Burası sera. Şimdi kırmızı karanfilleri bulabilir miyiz acaba?
Şimdi sebze avcısı olalım. Sebzeleri önce tanımaya çalışalım. Hangi sebze fideleri varmış?
Yanında fesleğen çiçeği olan domates fidesini bulalım. Bulabildik mi?
Şimdi de üzerinde çiçeği olan domates bitkisini bulalım. Bak bakalım, üzerinde domates var mı?
Zakkum çiçeğini bulalım. Zakkum çiçeği yerde mi, tezgahın üzerinde mi duruyor?
Zakkum çiçeğinin yanındaki nar çiçeği. Nar çiçeğinin rengi nedir?
Küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk. Hadi bakalım, bilmecenin cevabı olan bitkiyi bulabilecek misin? Hemen yanında fotoğraf çektirmelisin.
Şimdi de aloe vera bitkisini bulalım. Bir yere çarptığında, bir yeriniz kanadığında öğretmeninizin ilk yardım olarak size sıktığı fısfısın içinde işte bu aloe vera bitkisinden de var.
Seradan çıkmadan petunya çiçeklerini bul, bak bakalım kokusu var mı?
Seranın içinde hangi çiçekleri gördün?
Hangi çiçekleri ilk kez tanıdın?
Hangi sebzelerin fidelerini gördün?
Evinde sebze yetiştirmek çok eğlenceli olacak. Saksıda sebze yetiştirmek, onu sevgi ile büyütmek ister misin?
Bitkilerin büyümesi için neye ihtiyacı var?
Senin büyümen için neye ihtiyacın var?
O zaman haydi karnımızı doyurmak için hazırlanalım.



Ellerimizi sildiysek, şimdi masal dinlemek için doğru çadıraaaa.
Resim yapma zamanı. Beğendiğin, ilginç bulduğun bir bitkinin yanına giderek ona zarar vermeden resmini yapabilirsin.
Şimdi serbestsin. Oyun zamanı. İp atlayalım, oyunlar oynayalım.
Annelerimizle birlikte ‘’Boz-yap’’ oyunu oynayacağız. İki gruba ayrılalım. Grubumuz kaç kişilik? Her iki grupta da eşit sayıda oyuncu var mı?
Dondurma yeme zamanı.
Çevremize bakalım. Yanlış bir şeyler var mı? Çevreyi korumak için neler yaptın?

Sence çevreye zarar veren oldu mu? Kim ne yaptı?

Pikniğimiz bittiiiiiiii. ‘’Önce, sonra’’ kelimelerini kullanarak neler yaptığımızı olayları oluş sırasına göre anlat.

Bu piknik ile neler öğrendin?

Ne resmi yaptın?

Sevgili annem; sizce bu pikniğin eğitici değeri var mıydı? Çocuklarınız ile siz de bitkileri tanıdınız mı? Çocuklarınız ile neler paylaştınız?


Geziler sizce nasıl olmalı?
Duygu ve düşüncelerinizi dile getirmek için lütfen bu kâğıdın arkasını kullanınız.
Bizimle olduğunuz, eğitime destek olduğunuz için teşekkürler.




Öğrenci açısından:
Araştırma soruları sayesinde farklı bitki türlerini tanıyabildiler mi?

Öğretmen açısından:
Araştırma soruları sayesinde sadece gözlemci ve rehber olabildim mi?
Bu sayede yorulmadan amaca uygun bir gezi yapabildim mi?

Etkinlik açısından:
Etkinlikler arası geçiş bütünlüğü var mıydı?
Çocuklar hedeften haberdar edilebildiler mi?
Aksaklık yaşanmadan eğitim durumları işlenebildi mi?

ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR

 

D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. )

D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)

D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır. )

D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)

S D G : K : Kazanım Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.)

S D G : K : Kazanım Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.)

S D G : K : Kazanım Sanat eserlerinin değerini fark eder. (Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Giysilerini giyer.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Giysilerini çıkarır.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabılarını giyer. )

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabılarının çıkarır.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Düğme açar.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Düğme kapar.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını çözer.)

Ö B : K : Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar. (Ayakkabı bağcıklarını bağlar.)

Ö B : K : Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Tehlikeli olan durumları söyler.)

Ö B : K : Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.)

Ö B : K : Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası