Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı’na bağlı, Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Tezli Yüksek Lisans programını tamamlayan mezunlar, hastayı tüm yönleri ile değerlendirme, gerekli objektif ve subjektif testleri yapabilme, tanılama ve gerektiğinde amplifikasyon açısından yönlendirme becerilerine sahip olmalıdır. Odyolojik ve vestibüler tüm test sonuçlarını birlikte değerlendirilebilmeli, gerektiğinde re(habilitasyon) konusunda hastayı yönlendirebilmelidir. Odyoloji bilgisinin yanısıra dil/konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapi tekniklerinin uygulanması konusunda donanımlı bir bilgi düzeyine sahip olmalıdır. Akademik düzeyde çalışma planlayabilen ve yürüten bilim uzmanları olarak yetiştirilmektedirler. İşitme, dil/konuşma, ses ve denge problemleri ile ilgili klinik ve akademik çalışmalarında uzmanlık alanını geliştirebilir, bu doğrultuda edindiği yeterlilikleri kullanabilir, ileri düzeyde mesleki uygulama ve araştırma yapabilir.
Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyen, alanında ileri ve derin bilgisi olan, bilgilerini klinik ve bilimsel çalışmalarla bütünleştirebilen, sonuçları yorumlayabilen, yaşam boyu öğrenmeye devam edebilen, alan ile ilgili eğitim programlarına katkı verebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde Odyolog ve Dil/konuşma terapistleri yetiştirmektir.
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde işitme, denge ve konuşma bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
Odyoloji ve Konuşma bozukluklarının ilişkili olduğu Kulak Burun Boğaz, Fizyoloji, Nöroloji, Genetik, Dil Bilim, Biyofizik gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişki kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede kullanır, uzmanlık bilgileri ile birleştirerek özgün sonuçlara ulaşır. |
Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü cihaz bilgisine sahiptir. |
Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir; işitme ve re(habilitasyon), denge ve re(habilitasyon), dil-konuşma ve ses ile ilgili olarak alana özgü cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri çözer. |
Odyoloji ve konuşma bozuklukları ile ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, deneysel araştırmayı planlar ve yaptığı araştırmanın raporunu yazar. |
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana ugulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir |
Alanıyla ilgili öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makale yayınlayabilir ya da bilimsel bir toplantıda sunum yapar. |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda görev alabilir. |
Çalışmalarını bağımsız olarak ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
Çalışma prosedürlerini bilir. |
Sağlık alanına ve mesleğine ilişkin yasal düzenlemelerde bilgi sahibidir. |
Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Çalışmalarında, alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular. |
Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalarla ilgili araştırmalar yapar. |
Sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmeye ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Alanındaki bilgileri, güncel gelişmeleri ve çalışmalarını alan içindeki ve dışındaki gruplarla sözlü, yazılı ve görsel olarak sistemli bir şekilde tartışır ve paylaşır. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini ve yetkinliğini sergileyebilir. |
Ulusal/uluslararası ve disiplinler arası iletişim kurabilir. |
Araştırma etiğine uygun davranır. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanları; Üniversitelerde öğretim elemanı olarak, devlet, üniversite ve özel hastaneleride uzman odyolog ve konuşma terapisti olarak istihdam edilebilmektedir. Yenidoğan üniteleri, özel hastane kliniklerinde, özel odyoloji ve konuşma bozuklukları merkezleri, işitme cihazı satış ve uygulama merkezleri, endüstriyel kurumlar ve özel eğitim merkezleri olmak üzere geniş çalışma alanlarına sahip bulunmaktadırlar.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin üzerinden en az almaları gerekir.
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin üzerinden en az almaları gerekir.
Harf notlarının katsayıları ve puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmişfunduszeue.infor Notlar Katsayılar A 4, B1 3, B2 3, B3 3, C1 2, C2 2, C3 2, F1 1, ve aşağısı F2 0,00Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C1) 2,75 ve üstünde not aldığı dersler sayılır. Öğrenci, zorunlu derslerden başarılı olmak zorundadır. Başarısız olunan seçmeli dersler yerine farklı ders alınabilir.
Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, katsayı üzerinden en az olması gerekir.b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.ç) Adaylar mülakatta tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKLTESİ - DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ - - LİSANS
Lisans
Lisans
Bu programa kabul edilebilmek iin lise mezunu olmak gerekir. Programa LYS'nin MF-3 puan tr ile ğrenci kabul edilir.
Yksekğretim Kurumlarında nlisans Ve Lisans Dzeyindeki Programlar Arasında Geiş, ift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Ynetmelik uygulanmaktadır.
ğrencinin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programından mezun olabilmesi iin en az kredi/ AKTS ders ykn tamamlamış olması gereklidir. İZT Lisans Eğitim-ğretim Ynetmeliğindeki mezuniyet koşullarını sağlaması gereklidir.
Programımızdaki derslerin %75'i zorunlu, %25'i semeli derslerden oluşmaktadır. ğrenciler, semeli dersleri alan ii ve/veya alan dışı tercih edebilir.
Dil ve Konuşma Terapistliği meslek kanunu, 26 Nisan tarihinde Sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hkmnde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun kapsamında T.C. Resmi Gazete'de yayımlanarak yrrlğe girmiştir. Dil ve konuşma terapisi alanında lisans eğitimi veren faklte veya yksekokullardan mezun veya diğer lisans eğitimleri zerine dil ve konuşma terapisi alanında yksek lisans veya doktora yapan, bireylerin ses, konuşma ve dil bozukluklarının nlenmesi iin alışmalar yapan ve ilgili uzman tabip tarafından teşhisi konulmuş yutkunma, dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunu sağlayan sağlık meslek mensubudur. Dil ve konuşma terapistleri başlıca hastanelerde, zel sektrde, niversitelerde, zel eğitim kurumlarında ve devlet bnyesinde olmak zere geniş alışma alanlarına sahip bulunmaktadırlar.
yksek lisans
ğrencinin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programından mezun olabilmesi iin en az kredi/ AKTS ders ykn tamamlamış olması gereklidir.
Tam Zamanlı
1 | Alanında edindiği uzmanlık dzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 | Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla işbirliği sağlayabilme |
3 | Alanında zmsediği bilgiyi ve problem zme yeteneklerini, disiplinler arası alışmalarda uygulayabilme |
4 | Bilimsel bilginin retimiyle ilgili yntemleri kavrayabilme. |
5 | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, gvenirliliği ve geerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
6 | Alanı ile ilgili ğretim programları, ğretim strateji, yntem ve teknikleri ile lme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. |
7 | Alanıyla ilgili zgn bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
8 | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı zm nerileri geliştirebilme. |
9 | Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma |
10 | Alanında mdahale srecinde teknolojik cihaz ve araları kullanarak dil ve konuşma fonksiyonlarının klinik değerlendirmesini yapabilme |
11 | Dil ve konuşma terapisiyle ilgili nleme, ayırıcı tanı koyma ve mdahale/terapi programı hazırlayabilme ve uygulayabilme |
12 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin ailelerine danışmanlık yapabilme ve toplumsal farkındalığı arttırabilme |
TYY
Program ıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BİLGİ
1
BECERİ
1
2
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
2
3
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
2
3
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
2
3
4
5
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
2
Ders Adı
Program ıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Akıcılık Bozuklukları ve Kuramları
Akıcılık Bozuklukları: Değerlendirme ve Terapi
Atatrk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I
Atatrk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II
Baş Boyun Anatomisi
Bilimsel, Tıbbi ve Mesleki Etik
Bitirme Projesi-I
Bitirme Projesi-II
Biyoistatistik
ocukluk ağı Dil Bozuklukları
ocukluk ağı Dil Bozuklukları: Değerlendirme ve Terapi
Dil Edinim Kuramları
Dil ve konuşma terapisi, dil ve konuşma bozuklukları uzmanlık alanını temsil etmektedir. Anabilim dalı, yılında kurulmuştur. Programın amacı; öğrencilere insan iletişimi, gelişimi ve bozuklukları konusunda ayırıcı tanılama ve ayırıcı tanılama sürecinden başlayarak dil ve konuşma bozukluklarını kendi alanı içinde bağımsız olarak değerlendirme, planlama, terapi ve tedavi etme yetkisine sahip, sağlık bilimlerine özgü meslek uzmanı yetiştirmektir.
Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı eğitim yılı güz yarıyılında açılmıştır. Tezli yüksek lisans programının süresi dört yarıyıl olup program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dil ve Konuşma Terapisi lisans programından mezun öğrenciler dışındaki diğer programlardan gelen öğrenciler Anadolu Üniversitesinde yüksek lisans veya doktora programlarına başvuramazlar. Tezli yüksek lisans programından mezun olmak için toplam 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 7 ders, tez önerisi ve seminer dersleri yanında Dil ve Konuşma Terapisi Kliniği I-II derslerini alması gerekmektedir.
Klinik derslerinde Dil ve Konuşma Terapisi lisans programından gelen öğrenciler için saat denetimli pratik/uygulama yapmak gerekmektedir. Uygulamalar, uzman dil ve konuşma terapisti öğretim üyeleri denetimindedir.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası