Türkiye’de yenilikçi bir eğitim anlayışının hayata geçirildiği Fide Okullarının Kurucusu Ali Koç, tüm dünyada eğitim alanındaki en yenilikçi uygulamaları destekleyen ve bunların yaygınlaştırılmasını amaçlayan HundrED projesinin Türkiye’deki elçisi olarak görev yapacak.
Hızla değişen dünyada eğitim anlayışının da değişmesi gerektiğini savunan, bu amaçla dünyanın her yerinde yenilikçi eğitim uygulamalarını destekleyen Finlandiya merkezli HundrED projesi, her yıl yeni ufuklar açan eğitim uygulamasını belirliyor ve bunların yaygınlaştırılması için çalışıyor.
Çeşitli ülkelerde alanında fark yaratmış yenilikçi eğitimcileri HundrED Elçisi olarak tanımlayan proje, yılında açılan, yol haritasını eğitimi dönüştürmek üzere tasarlayan, Fide Okullarının Kurucusu Ali Koç’u Türkiye Elçisi olarak belirledi.
Ali Koç, Ankara’dan Cizre’ye, Alanya’dan Batman’a kadar pek çok farklı coğrafyada öğretmenlik ve yöneticilik yapmış, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan STK’lara, özel okuldan köy okuluna kadar pek çok farklı kurumda görev yaparak Türkiye’deki eğitim sistemine her açıdan bakma fırsatını bulmuş deneyimli bir eğitimci ve bağımsız eğitim platformu Eğitimpedia’nın da kurucusu.
Dünyada yeni bir eğitim anlayışının öncülüğünü yaparak özel bir saygınlık kazanan HundrED’ın Türkiye Elçisi olmaktan mutluluk duyduğunu belirten Ali Koç, şunları söyledi:
“Biz Fide Okullarında farklı bir kültür yaratmayı hedefliyoruz. Başarı anlayışını; her öğrencinin bir birey olarak görüldüğü, kendine özgü beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi için olanakların yaratıldığı ve egemen olduğu bir kültür içinde hayata geçiriyoruz. Bu yüzden farklıyız. Nitekim, hayata geçirdiğimiz eğitim anlayışımız, HundrED projesinin ‘yenilikçilik’, ‘etkide bulunma/sonuç alma’ ve ‘dünyanın başka yerlerinde uygulanabilirlik’ kriterlerine uygun bulundu ve bu nedenle projenin Türkiye Elçisiyim. Fide Okulları bu saygın global eğitim inisiyatifinin bir parçası haline geldi. Bu, dünyanın değer verdiği ve geliştirmeye çalıştığı bir yolda ilerlediğimizin en güzel kanıtı.”
HundrED projesinin “Yüz Elçi” programı
Finlandiya’da kurulan ve global ölçekte faaliyet gösteren HundrED, dünyanın her yerinden yenilikçi eğitim anlayışını paylaşan eğitimcileri çabalarına katkıda bulunmaya davet ediyor. HundrED, Yüz Elçi programını da yenilikçi eğitimin öncülerinin, her yıl seçtikleri yenilikçi uygulamayı kendi ülkelerinde tanıtmaları ve kendi ülkelerindeki yenilikçi uygulamalar hakkında bilgi paylaşmaları için başlatmış. Eğitimde gelenekselden yenilikçiliğe değişimin tabandan başlayan bir hareketle gerçekleşeceğini savunan HundrED, dünyanın çeşitli ülkelerinden Elçilerini projenin değerlerini paylaşan her kesimden bireyler arasından seçiyor.
Aylin RANA AYDIN
Öretmen yetitirmek amacyla gelecek yl ‘öretmen enstitüsü’ açacaklarn söyleyen Fide Okullar Kurucusu Ali Koç, her yl eitim fakültesi örencisini alp bir yl eitim vereceklerini açklad. Koç, “Hem kendimize hem de sektöre öretmen yetitireceiz” dedi.
Sektörde birçok kurumda yöneticilik ve eitim konusunda akademik çalmalar ile de tannan Ali Koç’un 5 yatrmc ortakla birlikte kurduu Fide Okullar’nn ikincisi bu yl eylül aynda açlacak. Sektörde yln dolduran Koç’un bir anlamda eitim fikirlerini uygulad ilk okul, kiralk tekstil fabrikas dönütürülerek Maltepe’de “Mahalle okulu” konsepti ile kurulmutu.
Koç, “Evet, mahalle okulu. Belirli mesafelerde servis yok. Mümkün oldukça çocuklarn yürüyerek gidip gelebildikleri, her birinin birer ‘fide’ olarak görüldüü bir okul… Okul da fide yetitirmek gibi. Issn suyunu doru ayarlarsanz güçlü kökleri olan, büyüyen bir fide olur. stiyoruz ki çocuklar okulda doru eitimi alsn ve nerede nasl yaamak istiyorsa oraya uyum salasn.
‘Fide hayattr’ diye bir slogan kullanyoruz. kinci okulu Eylül aynda açacaz. Maltepe’de 5 ortaz. Birinci snftan altnc snfa kadar örencimiz var. Kademeli açyoruz. Altnc snftaki örenciler sekizinci snf bitirdii yl liseyi de açacaz. Mevcut okulumuzda ilk ve ortaokul örencileri var. Eylülde açlacak okulda da ana snf ve ilkokul örencileri eitim alacak. kiilik kapasiteyle açlacak. Avrupa Yakas’na da geçeceiz. Dier illere de geçmeyi elbette hedefliyoruz. Talep var” dedi.
Birinci snftan itibaren örencilerefelsefe ve masal dersleri verdiklerini söyleyen Ali Koç, “Derslerimiz arasnda bisiklet tamiri de var. Bizden mezun olan her çocuk bir zafer kazansn istiyoruz. Bünyemizde özel gereksinimli çocuklar da bulunuyor” diye konutu.
“Önümüzdeki yl kendi bünyemizde öretmen enstitüsü açacaz” diyen Ali Koç öyle anlatt:
“Atanamayan öretmenlerden bahsediyoruz ama okullar da öretmen bulamyor. Her yl tane 4. snf eitim fakültesi örencisini alp Türkiye’nin en iyi okullarnda staj yaptracaz ve bir yl süren eitim vereceiz. Daha sonra da okullara ‘size öretmen bulduk bunu istihdam edin’ diyeceiz. O zaman ben kendi öretmen kaynam üretmeye balayacam. Türkiye’nin her yerine okul açmak gibi ansm olabilecek hem de her yl tane öretmeni sektöre kazandracaz.”
Ali Koç, ayn zamanda Eitimpedia platformunun da kurucusu. Eitim alannda dünyadaki tüm gelimeleri eitimcilere, velilere hzl ve kapsaml ekilde aktardklarn söyleyen Koç öyle konutu: “Eitimpedia’da iyi eitim nasl yaplyor onu paylatm.
Finlandiya ile ilgili de bir yaz yazmtk. Dünyann en artc eitim sistemi diye. Finlandiya’ya da eitimcileri ve eitim yatrmclarn götürdüm. Türkiye’de tamamen snav odakl bir eitim sistemimiz var. Eitimde geleneksel modellere daha yaknm. Köy okulu mezunuyum. u an dünyann gittii model de karma eitim. Eitimde akran örenmesi çok önemli.”
38 yıl sonra Kırşehir’deki ilkokul öğretmenini arar Ali Koç. “KazımÖğretmenim ben Ali” der. Kısa bir duraksamadan sonra Kazım Öğretmen“Kuzum nasılsın, neler yapıyorsun” diye yanıt verir. Köy Enstitülü bir öğretmendir Kazım Hoca, hemen tanımıştır eski öğrencisini. Ali Koç’un “Beni ben yapanilk taşları o döşedi” dediği öğretmenini aramasının nedeni kurduğu okulun açılışına davet etmek ve kurdeleyi onun kesmesini istemek içindir
Ali Koç, (Koç Grubu’nun Ali Koç’u ile ilgisi sadece isim benzerliği) bir eğitimci. Ankara’dan Cizre’ye, Alanya’dan Batman’a kadar pek çok farklı coğrafyada öğretmenlik ve yöneticilik yapmış biri. Israrla “Başka bireğitim mümkün,” deyip üstelik bunu yaşama geçirebilmiş. yılını kutlamaya hazırlandığımız Cumhuriyet Bayramı öncesinde Ali Koç’u ve yeni kurduğu Fide Okulları’nı anlatmak istiyorum. Cumhuriyet temellerinden sarsılırken, terör, toplumsal şiddet, cehalet sarmalı tüm ülkeyi sarmışken küçük bir nefes alış mı dersiniz, dar kapıdan sızan küçük bir ışık mı dersiniz bilemem ama ilginizi çekeceğinden eminim. Biliyorsunuz eğitim bu ülkenin kanayan yarası. Yıllardır zaten var olan sorunlar AKP iktidarının icraatlerı ve eğitimi tamamen imam hatipleştirmesi ile farklı bir boyut kazandı. Türkiye, proje okullar, yap boz tahtasına dönen TEOG, yaşayamadığı çocukluğunu sınavlara kurban veren çocukların ülkesi haline dönüştü.
Ali Koç “Oysa Türkiye bugün tüm dünyanınimrenerek baktığı, Finlandiya’nın eğitimsistemine yabancı değildi ki” diyor ve Cumhuriyetin ilk dönemlerindeki eğitim deneyimleri ile örtüşen bu modeli, Türkiye’nin önünün açılmasında en önemli stratejik konu olarak gördüğünü vurguluyor. Yeni kurduğu Fide Okulları da zaten Finlandiya modelinden esinlenerek eğitim veriyor. “Bugünbizim Fide’de yapmaya çalıştığımızı benimdönemimde zaten Kazım Öğretmen ve onungibi idealist öğretmenler yapıyordu” diyen Koç, bu modelin temelinde çocukların oyun hakkının elinden alınmadığı, bilgi odaklı/ akademik değil beceri odaklı bir eğitim felsefesinin yattığını belirtiyor ve temel eğitimlerini oyun ile alan öğrencilerin ileride daha başarılı olduklarının araştırmalarla da saptandığını söylüyor. İstanbul Maltepe’de eski bir tekstil fabrikasının okula dönüştürüldüğü Fide’de çocuklar bisiklet tamir etmeyi de öğreniyor, çivi çakmayı da, çadır kurup balık filesi dikmeyi de Kuralların, yasakların olmadığı, çocuklara öz disiplinin aşılandığı bir sistem. Sınav yok, ev ödevi yok. Farklılıklara açık. Özel gereksinimli, engelli çocuklar da birlikte ders yapabiliyorlar. “Başarınınsırrı iyi öğretmendir” anlayışından yola çıkarak öğretmen odaklı eğitimi benimsediklerini belirten Koç, İstanbul’da 2 okul daha açacaklarını, ayrıca İzmir ve Ankara’dan da yoğun talep geldiğini söylüyor.
Rezil bir eğitim sistemine sıkışıp kalan bu ülkede doğru bir alternatif eğitime talep her zaman var. İşin acısı şu ki; bu eğitimin taşları Cumhuriyet’in ilk yıllarında döşenmeye başlamıştı. Üstelik parasız, üstelik ülkenin her yerinde. Bundan vazgeçildi.
Finlandiya’nın destansı eğitim modelini anlatan Beyaz Zambaklar Ülkesi ilk kez Mustafa Kemal Atatürk zamanında Türkçeye çevrilmişti. Atatürk kitabı o kadar beğendi ki kitabın okulların, özellikle askeri okulların müfredatına dahil edilmesini emretti. Kitap o kadar çok ilgi gördü ki, Kuranıkerim’den sonra en çok okunan kitap haline geldi. Tüm yoksulluğa, elverişsiz doğa koşullarına rağmen, bir avuç aydının önderliğinde; askerlerden din adamlarına, öğretmenlere, doktorlardan iş insanlarına kadar, her meslekten insanın omuz omuza dayanışma sergileyerek, Finlandiya’yı, geri kalmışlıktan kurtarmak için nasıl büyük bir mücadele verdiklerini gözler önüne seren bu kitabı Cumhuriyet’in yılında yeniden okumak ve okutmak zamanı
Demokratik kapitalizm krizde Başka yol peki?23 Haziran
Biz kendi bataklığımızda debelenirken Haziran
Biz kendi bataklığımızda debelenirken Haziran
Sadk Güleç [email protected]
Örencilerin eitim müfredatn belirledii bir okul olabilir mi… Oyun saatlerinin ders saatlerinden fazla olduu, her yatan örencinin okula kendi gidip geldii, not almadklar, hiç ödev yapmadklar, örenciye özel ders programnn yapld, her çocuun kefedilmemi bir yeteneinin olduundan hareket eden bir okuldan söz ediyoruz. Eitimpedia adl internet sitesinde bir araya gelen öretmenler bunlar tartyor. Yaklak üç yl önce kurulan sitede eitimin sorunlarn tartan öretmenler imdi bütün bunlarn en azndan bir ksmnn uygulanabildii bir okulda bir araya geldiler. stanbul Maltepe’de bulunan Fide Okulu bütün bu tartmalardan ortaya çkan sonuçlar uygulamak için kuruldu.
SINAV ODAKLI SSTEMDE OLMAZ DYENLER YANILIYOR
Eitim Pedia’nn ve okulun kurucusu Ali Koç, Türkiye eitim sisteminde uygulanamaz sanlan birçok konunun aslnda zihinlere konan engelden kaynaklandn düünüyor. Bunlarn banda ise bu snav sisteminde böylesi bir okulun baarl olamayaca düüncesi: “Türkiye’de ne yaparsanz yapn snav odakl eitim var, snav gerçei var diyen bir yaklam var. Sanki snav bir tek Türkiye’de var. Akademik baary önemsemek bir tek Türkiye’ye özgü gibi. Siz bu bilgiye sahipseniz o bilgi size çoktan seçmeli mi soruldu, yazarak m soruldu bir önemi olmaz. Siz zaten yant verirsiniz. Odaklanmamz gereken çocuun nasl yant vermesi gerektii. Biz sürekli örenmeyi ölçmeyi konuuyoruz.”
Yüksek not odakl bir sistem ise daha düük not alan çocuklarn daha balangçta sistemin dna dümesine yol açyor. Ali Koç, bu durumda ortaya çkan sonucu u sözlerle aktaryor; “hayatnn en önemli çalarnda çocuu sistem dna atyorsun. Türk eitim sisteminin çocuklara örettii en önemli baar örenilmi çaresizliktir.”
OYUN ÇOCUUN TEMEL HAKKIDIR
lkokul ve ortaokuldan oluan Fide Okullar ilk kaytlarna bu yl balad. Peki Türkiye eitim sisteminin içinde yer alan bu okulda neler farkl olabilecek. Türkiye’de okuyan çocuklarn oyun oynayamadnn altn çiziyor Ali Koç; “Fide’de çocuklar oyun oynamann ne olduunu anlyor. Oyun, çocuun temel hakk ve temel örenme biçimidir. Türkiye’de bütün çocuklara hiperaktif tehisi konuyor. Çünkü çocuk hareket etmiyor. Teneffüs dier okullarda be, alt dakikadr. Biz en az on be dakika olsun dedik. Türkiye’de çocuklarn okulda futbol oynama hakk yok. Futbol oynamak bir hakka dönüebilir mi?”
ATÖLYE KURMAYI ÇOCUKLAR TALEP EDECEK
Kurulan okulda en büyük farkll kurulan atölyeler yaratacak. Milli Eitim’in müfredatn takip eden okul bunun yannda çeitli alanlarda atölyeler kurmu. lk olarak birinci snftan itibaren çocuklarn katlacaklar felsefe, kodlama, satranç ve ahap tasarm atölyesi kurulmu. Bu atölyelerin kurulma nedenini Ali Koç öyle açklyor; “ Felsefe dersi güçlü sorular sordurur. Kodlamay çocuklar yazlmc yapalm diye öretmiyoruz. Analitik düünme becerilerini gelitirmek istiyoruz. Bir problemi zihinlerinde soyutlayabilsinler. Ahap atölyesini bir eylere dokunsunlar yeniden tasarlasnlar üretsinler diye açtk.”
Bu atölyelerin dndaki bütün atölyelerin çocuklarn talepleri dorultusunda kurulacan belirten Ali Koç, “Çocuklar atölye talep edecekler, kendileri kuracaklar, kendileri üretecekler. Yani üç örenci ‘hocam biz balk tutmay örenmek istiyoruz, oltay tanmak istiyoruz’ derlerse onlara bir etkinlik tasarlyoruz” diyor.
ETM DÖNÜTÜRME DDAMIZ VAR
Fide’yi Eitimpedia adl internet sitesinde üç yl boyunca tarttklar konularn uygulanaca bir “uygulama okulu” olarak tanmlayan Ali Koç, eski bir tekstil fabrikas olan okulu, depreme dayankl olan iskeletini ayakta brakarak yeniden tasarladklarn belirtiyor. Dünya’da eitimin zirvesinde saylan Finlandiya’ya yaptklar bir inceleme gezisinde öretmenlerin “hocam burada bir ey yok” dediklerini aktaran Koç “çünkü akll tahtalar, bilgisayarlar, teknoloji görmeyi bekliyorlar” diyor. Koç, Türkiye’de bilinenin aksine örenci velilerinin de sürekli örenciyi ölçmeye çalan bu sistemden kaçmaya çaltn belirterek “Yllarca özel eitim kurumlarnda çaltm. Özel okul danmanym ayn zamanda.. Benim bildiim kadaryla ilk defa açlan bir okula bu kadar youn talebi ilk defa gördüm. Youn talepten üç ube yaptm. Bundan sonraki üç yln kaytlar da doldu. Hiçbir veli ‘bu nasl okul’ demedi. Aksine yllardr Eitimpedia’da yazdklarmz, sektörde benim yaptklarm gördüklerinde bu iin, sadesinin en doal ve dorusu olduuna ikna oldular. Bir de bizi daha çok yurtdnda yaam ve Türkiye’ye dönmü aileler tercih ediyor”
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası