3 yaş gelişim raporu 2 dönem / Anasınıfı 2. Dönem Gelişim Raporu - monash.pw

3 Yaş Gelişim Raporu 2 Dönem

3 yaş gelişim raporu 2 dönem

2. Dönem için Gelişim Raporu Örneği

MERHABA ARKADAŞLAR,

AŞAĞIDAKİ ÖRNEKLER İKİ SEÇENEKLİDİR.

1. DÖNEMDE ''GELİŞİYOR'' yorumlamasını yaptığım kazanımları 2. dönemdeki gelişimlerinin kıyaslamasının yapılabileceği biçimde alarak çocukların 2. dönem raporlarını hazırlamıştım.


SİZ DE 2. DÖNEM RAPORLARINIZI HAZIRLARKEN, çocuklarınızın TAMAMLADIĞI GELİŞİM ÖZELLİKLERİNİ yazarsanız, veli çocuğunun gelişimini daha net görebilecektir.


HEPİNİZE KOLAY GELSİN.



BİLİŞSEL ALAN

Bir olaydan sonra ne olacağını tahmin ediyor. Ev adresini, telefon numarasını biliyor.

Ev adresini öğrenme gelişimi devam ederken, telefon numarasını öğrenebilmiştir.

2. dönem dikkatini konu üzerinde yoğunlaştırabildiği görülmüştür.

Eksilen nesneyi söyleme becerisi kazanmıştır.

Olayları oluş sırasına göre sıralayabilmektedir.


Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırma yapmaya başlamıştır.

Neden-sonuç ilişkisi kurmuş, 5 içinde çıkarma gerektiren problemleri çözmeye başlamıştır.

Problemlere çözüm önerebilmektedir.


DİL GELİŞİMİ

Bazı soyut ifadeleri anlamaya başlamıştır. Espri anlayışı gelişmiş olup, basit şakalar yapabilmektedir.

Dinlediği yeni sözcükleri fark etmeye, sözcüğün anlamını açıklamaya başlamıştır.
Konuşurken sesinin tonunu ve hızını ayarlayabilme gelişimi devam etmektedir.
Verilen sese benzer sesler çıkartabilmekte, sözcüklerin başlangıç seslerini ve aynı sesle başlayan sözcükler söyleyebilmektedir.




İLGİ ALANLARI

Dinleme becerisi yüksektir. Kelime dağarcığı zengin ve hafızası iyidir.

Soyut ve kavramsal düşünebilmektedir.

Duygularını vücut dili ile anlatabilmekte, hamurla oynamayı sevmektedir. Yerinde duramaz.. Kas gelişimi mükemmel düzeydedir.

Hayvanlara, açık havaya, çevreye, doğa olaylarına meraklıdır.

Sunularında resim yapmaktan hoşlanmaktadır. Ritmik konuşur ve mırıldanır.

Arkadaşlarına oranla daha fazla hayal kurmaktadır. Sunulardan ve resimli anlatımlardan hoşlanmaktadır. Anlatmaktan, anlaşmaktan hoşlanmaktadır.


Sosyal ilişki kurmaktan, öğütler vermekten, anlatmaktan, anlaşmaktan hoşlanır.

Güçlü ve zayıf yönlerini bilmektedir. Hatalarından, başarılarından ders çıkartarak öğrenir. Kendi başına çalışmaktan hoşlanmaktadır. Öz saygısı yüksektir.

Sözel dilsel, görsel-uzamsal ve müziksel ritmik zekâya sahiptir.


Büyüyünce ………………………….olmayı düşünmektedir.



ÖZBAKİM BECERİLERİ

Doğru beslenmenin önemini bilmekte ancak, seçtiği yiyecekler olabilmektedir.

Elini istenilen şekilde yıkarken üzerini ıslatmamaya özen gösterebilmektedir.
Elini istenilen şekilde yıkarken üzerini ıslatmaktan hoşlanmakta, böylece dikkati üzerinde yoğunlaştırmayı başarmaktadır.

Bedenini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilmektedir.
Bedenini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme gelişimi devam etmektedir.

Eşyalarını koruyabilmekte, asabilmektedir.
Eşyalarına sahip olmaya başlamıştır.
Eşyalarına sahip olma gelişimi devam etmektedir. Sorumluluklar vermeniz eşyalarına sahip olmayı öğretecektir.

Çevreyi temiz ve düzenli tutabilmektedir.
Çevreyi temiz ve düzenli tutabilme gelişimi devam etmektedir.


PSİKOMOTOR GELİŞİM

Nesneleri değişik malzemelerle bağlayabilme gelişimini tamamlamıştır.
İp atlayabilmekte, bedenini koordineli olarak kullanabilmektedir.
Kalemi düzgün tutma gelişimi devam etmektedir. Bu alanda desteklenmesine devam edilmesi önerilmektedir.


SOSYAL DUYGUSAL ALAN

Kendisine güven duyma gelişimini çok iyi tamamlamıştır.
Başkalarının farklı özelliklerini kabullenmeye başlamıştır.
Yetişkin denetimi olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranmaya başlamıştır.

Kaygı ve korkularını yenmiştir.

Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyabilme gelişimini tamamlamıştır.
Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyabilme gelişimleri devam etmektedir.

Olumlu ve olumsuz duygularını ifade ederken haklarını koruyabilmekte, başkalarının haklarına da saygı gösterebilmektedir.


Duygu düşüncelerini çok iyi ifade edebilmektedir.
Kendi haklarını korurken, başkalarının hakkına saygı gösterebilmektedir.
Kendi haklarını korurken, başkalarının hakkına saygı gösterebilme gelişimi devam etmektedir.

 

2.Dönem Gelişim Raporu Örneği (e-okula göre karakter sınırlı)





Hazır Gelişim Raporu
2.Dönem Gelişim Raporu
Gelişim Karnesi
E-Okul Karnesi
Rapor Süslemeleri
Gelişim Raporu Kapakları


E-Okuldaki karakter sınırlamasına göre yazılmıştır.
Örnek amaçlıdır.


PSİKOMOTOR ALAN
Yürüme,koşma,yuvarlanma,sekme,sıçrama,atlama,yakal ama bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri rahatlıkla monash.pw-göz koordinasyonu gerektiren küçük nesneleri toplamada,nesneleri kaptan kaba boşaltmada,nesneleri takmakta,çıkartmakta;ayrıca nesneleri ipe monash.pwğişik malzemeleri kullanarak şekil çizmekte;malzemeleri istenilen nitelikte kesmekte,yapıştırmaktadır.Büyük kaslarını kullanarak farklı ağırlıktaki nesneleri itmekte,çekmekte,kaldırmakta,döndürmektedir.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Kendinin belli başlı fiziksel-duyuşsal özelliklerini sömonash.pwarını rahatça söylemekte,duygularının nedenlerini,sonuçlarını açıklamaktadımonash.pwarını müzik,dans, drama yollarla ifade monash.pwiğinden bir işe başlamakta,başladığı işi bitirme çabası gömonash.pwiğinde lideri izler,liderliği ümonash.pwürk ile ilgili etkinliklere katılımonash.pwürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirmektedir.


DİL ALANI
Sesin kaynağını göstermekte,sesin geldiği yönünü sömonash.pwıca verilen sese benzer sesler çıkarımonash.pwşurken nefesini doğru kullanmakta kelimeleri zorlanmadan çıkarmaktadır.Düşüncelerini hayallerini söyler,yaratıcı yollarla açımonash.pw konu hakkında dinlediklerini başkalarına anlatır,dinlediklerine ilişkin sorular sorar,cevap monash.pwikleri arasında yeni sözcükleri fark ederek yeni olan sözcüğün anlamını sorar,anlamına uygun olarak kullanır.

BİLİŞSEL ALAN
Ele aldığı olay yada varlıkların özelliklerini açıklar,karşılaştırımonash.pw edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark etmekte,dikkatini yoğunlaştırmakta açıklamaktadımonash.pwıkları renklerine,şekillerine,büyüklüklerine,miktarlarına ,dokunsal özelliklerine, kullanım şekillerine,sayılarına göre gruplandırır,eşleşmonash.pwe, kareye, üçgene ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebilmektedir içindeki rakamları okumakla birlikte modele bakarak onları yazabilmektedir.

ÖZBAKIM BECERİLERİ
Temizlikle ile ilgili malzemeleri doğru bir şekilde kullanmaktadımonash.pw,yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkamaktadımonash.pwtini yardımsız monash.pwme için gerekli araç-gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanmakla beraber içinde bulunduğu çevreyi temiz tutmaktadımonash.pw ve hava koşullarına uygun giyeceği seçmekte, giysilerini yardımsız çıkarmakta ve monash.pweli bir durum olduğunda o tehlikeyi söylemekte ve ondan uzak durmaktadır.

 

Gelişim Raporlarını hazırladığınız bugünlerde monash.pw ekibi olarak Okul öncesi eğitim uzmanları rehberliğinde örnek formlar oluşturduk.

Her öğrencinin gelişimi bireysel olarak devam etse de arkadaşları ile paralellik gösteren noktalar olabilir. Bireysel farklılıklara mutlaka yer vermeliyiz.


Eğer öğrencimizin gelişiminde desteklenmesine ihtiyaç duyduğu alanlar varsa bunları çaba gösterir, desteğe ihtiyaç duyar, özen gösterir, rehberliğe ihtiyaç duyar gibi uygun ifadeler kullanmanızı,


Öğrencimizin gelişimi yaş gelişim özelliğinden öndeyse,  model olur, özgün ürünler oluşturur gibi ifadeler kullanmanızı öneriyoruz.


Sizlere 2. Dönem kullanılması muhtemel kazanım ve göstergelerden yola çıkarak bireysel farklılıklara göre örnek ifadeler oluşturduk. Öz bakım alanı her kuruma göre farklılıklar gösterdiğinden sizlere önerimiz sadece gözlemlediğiniz göstergelere yönelik olarak yazmanızı öneriyoruz.

Hepinize şimdiden iyi tatiller diliyoruz.

Siz tatildeyken biz sizin için çalışıyor olacağız :)

 


 

3 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesne ve varlıkların büyüklüğünü,uzunluğunu,sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri monash.pwerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. İleriye doğru birer birer ritmik monash.pw, durum, olaya dikkatini verir.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Denge gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ:Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.  Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

monash.pw

 

4 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. Çevresindeki yazıları gösterir.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM:Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

monash.pw

 

5 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Sözcüklerin başlangıç ve bitiş sözcüklerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar. Çevresindeki yazıları gösterir. Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Ayakkabılarının bağcıklarını çözer, bağlar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

monash.pw

- Yılı Okul öncesi Gelişim Raporu (Sunu)

 B İ L İ Ş S E L    G E L İ Ş İ M    

*Nesne ,olay ve durumla ilgili ipuçlarını birleştirerek tahminini söylemesi önemli bir zihinsel beceridir.
*Gösterilen iki resimden birinde var olan farklılıkları ve nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları bulur.
*İleri ve geriye doğru sayma becerisine sahiptir.
*Belli bir olaydan sonra ne olacağını tahmin eder.
*Ölçme sonucunu tahmin ederek söyleyebilmektedir.
*Günlük yaşamdaki sembolleri tanıyabilmektedir.
*Atatürk’ü tanımada önemli bir gelişim göstermiştir. Atatürk’ün Türk toplumu için öneminin farkındadır.
*Nesnelerle örüntü(yeni bir şekil)oluşturabilmekte ayrıca nesneleri kullanarak toplama -çıkarma işlemleri yapabilmektedir.
*Renk ve şekilleri iyi derecede biliyor ve bunu günlük
hayatındaki cümlelerine doğru bir şekilde yansıtıyor.
*Verilen yönerge doğrultusunda nesneyi uygun yere yerleştirir. *Yarım bırakılan olay ,durum ,şiir , ve öyküyü özgün bir şekilde kısaca tamamlar.
*Bir bütünün parçalarını söyler. İki yarımı birleştirerek bir bütün elde eder. Bütünü iki eş parçaya böler.
*Nesnenin mekandaki konumunu bilir. Eksilen ve eklenen nesneyi fark eder.
*Söz hakkı aldığı zaman istenilen etkinliği başarıyla yerine getirebilmektedir.
*Algıladıklarını hatırlamada olumlu bir gelişim sergilemektedir

*Verilen bilgileri kavrar. Sayı, şekil, varlıkları özelliklerine göre sınıflama, sıralama vb. becerilerde gelişimi devam etmektedir.
*Verilen bilgileri çabuk kavramakta ve uygulamaktadır. Gözlem yeteneğine sahiptir.
*Problem durumlarda probleme çözüm yolları önermekte
mantıklı açıklamalar yapabilmektedir.

 B İ L İ Ş S E L    G E L İ Ş İ M    

*Yaşına uygun düzeyde zihinsel beceriye sahiptir
*Anlama ve fark etme düzeyi iyi. Aynı sesle başlayan
nesnelere    örnekler verir.
*Dikkatini toplamada ve sürdürmede başarılıdır.
*1’den 10’a kadar olan sayıları tanır ve yazar.
*1 den 20 ye kadar ritmik olarak sayar.
* Algı düzeyi iyidir ve algıladıklarını çok rahat bir şekilde ifade
edebilmektedir.
*Kavram, sayı, gruplandırma, eşleme v.b.. çalışmalarda dikkatlidir.
*Bir konunun neden-sonuç ilişkilerini anlaşılır bir biçimde
açıklar.
*Dün, bugün ve yarın ile ilgili zaman bildiren kelimeleri cümlelerinde kullanır.
*Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabilir ve olayları oluş sırasına göre sıralayabilir.

*Nesnelerle sayılar arasındaki ilişkiyi kurar, sayıları tanır ve
yazar.
*    Nesnelerle basit toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
*    Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve olayları
oluş sırasına göre sıralayabiliyor.
*    Çeşitli nitelikteki yap-bozları tamlamada, geometrik şekilleri tanımada ve onlarla özgün ürünler oluşturmada başarılıdır.
*Eksik bırakılan bir hikayeyi kendi sözcükleriyle tamamlar.
*Nesnelerin bir sıra içindeki konumunu (birinci, ikinci, üçüncü
gibi) isimlendirir. "En az, en çok, bir kaç’ın anlamını bilir ve uygun davranışı gösterir.
*Sayı, şekil, renk vb. kavram bilgilerinin kazanımı ve ileri düzey
bilişsel becerilerde gruplama, sırlama, gelişimi devam etmektedir.
*Bilişsel beceriler olan bilme, anlama, uygulama gibi
yeterliliklere sahiptir
*    Sayı, şekil, varlıkları özelliklerine göre sınıflama, sıralama ve benzeri becerilerde gelişimi sürmektedir.
*    Dikkatlidir çabuk algılar iyi bir gözlemcidir.

 D İ L    G E L İ Ş İ M İ    


*Şarkı tekerleme ve parmak oyunlarını öğrenmede başarılıdır.
*Belli bir konuda konuşmayı başlatmada ve konuşurken
göz teması kurmada desteklenmesi gerekmektedir.
*Kelimeleri doğru telaffuz eder.
*Sözcük dağarcığında yaşının özelliklerini göstermektedir.
*Gelişmiş bir sözcük dağarcığına sahiptir.
*Dinlediklerini başkalarına anlatma becerisinin geliştirilmesi gerekmektedir.
*Türkçeyi ve konuşurken sesini ve nefesini doğru kullanmaktadır.
*Sohbete katılır, söze iletişim becerisine sahiptir.
*Ses bilgisine sahiptir. Sesin geldiği yönü belirleyebilir.
*Konuşmalarında jest ve mimiklerini kullanabilmektedir.
*Sorulan sorulara mantıklı ve doğru cevaplar verebilmektedir.
*Dinlediklerini müzik, resim    ve drama vb. yollarla sergileyebilmektedir.
*Ses bilgisinde farkındalığı gelişmiştir, sözcüğün başlangıç sesini tanımakta ve aynı sesle başlayan farklı sözcükler kurabilmektedir.
*Sesin kaynağını söyler, sesin geldiği yönü söyler, dinlerken konuşurken göz teması kurar, genel olarak yapılan sohbetleri, okunan kitapları, şarkıları ve parmak oyunlarını dinlemekte ve kolayca öğrenip tekrar edebilmektedir.


 D İ L    G E L İ Ş İ M İ    

*Kendini ifade etmede net ve anlamlı cümleler kullanabilmektedir.
*Olumlu olumsuz duygu ve düşüncelerini grup içinde
rahatlıkla açıklaya bilmektedir.
*Şarkı, şiir tekerleme, parmak oyunlarını kısa sürede
öğrenebilmekte ve tek başına söylemekten keyif almaktadır. Duygu, düşünce ve hayallerini
* kelimelik cümleler kurabilir, söylendiğinde tekrarlayabilir.
*    Soyut nesnelerin anlamlarını sorar.
*Zıt anlamlı soyut kelimeleri söyler.
*Zıt anlamlı somut kelimeleri söyler.
*Günlük yaşantılarını anlatır.
*Yer ve adres bilgilerini tarif eder.
*Niçin sorusunu açıklayarak cevaplar.
*Kelimelerin anlamlarını merak ederek ne anlama geldiğini sorar.
*Arkadaşlarına basit şakalar yapmayı sever. Espri anlayışı gelişmiş bir öğrenci.
*İzlediği filmden ya da dinlediği bir müzikten aklında kalanları beklenmedik anda mırıldanma derecesinde söylüyor.
*Dinlediklerini ve izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
*Şarkı, şiir tekerleme, parmak oyunlarını kısa sürede öğrenebilmektedir.
*Çeşitli nesneleri bir araya getirip kısa hikayeler
oluşmonash.pw isimlerini oluşturduğu hikayede kullanır.


 S O S Y A L    D U Y G U SA L    G E L İ Ş İ M    

*Arkadaşları ile olan ilişkilerinde son derece başarılı ve başkalarının haklarına saygılıdır.
*Sakin, uyumlu ve paylaşımcı bir    yapıya sahiptir.

*Yeni katıldığı bir ortamda öncelikle çevresindeki kişileri gözlemler, güven duyduğu kişinin yanında olmayı tercih
eder, daha sonra uygun bulursa oradakiler ile iletişim başlatır.
*Olumlu ve olumsuz duygularını ifade ederken haklarını
koruyabilmekte, başkalarının haklarına da saygı gösterebilmektedir.
*Duygu düşüncelerini çok iyi ifade edebilmektedir.
*Öğretmenin sorduğu sorulara cevap verebiliyor.
*Arkadaşları ile olan ilişkilerinde son derece başarılı ve başkalarının haklarına saygılıdır.
*Sorumluluklarını yerine getirir.
*Başkalarının farklı özelliklerini kabullenir ona göre davranır.
*Arkadaşları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
*Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
*İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranmaya çalışır.
*Konuşmak için söz alır ve sırasını bekler.
*Etkinliklere kendi isteğiyle katılarak sorumluluklarını yerine getirir.
*    Grup içerisinde iletişimi kendiliğinden başlatabilir.
*Grup içerisinde liderlik özelliği baskındır.
*Kurallara uyar uyumludur.
*Kendine olan güveninin geliştirilmesi için başarmaya yönelik etkinliklerle olumlu pekiştireçlerle ödüllendirilmesi
gerekmektedir.


 S O SY A L    D U Y G U SA L    G E L İ Ş İ M İ    

*Grup etkinliklerine katılıp, grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
*Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
*Sorumluluk alır aldığı sorumlulukları yerine getirir.

*Duygularının farkındadır, nedenlerini ve sonuçlarını
açıklar
*Kendini tanıyabilen, duygusal ve sosyal özellikleri gelişmiş bir öğrencidir.
*Özgüven duygusu gelişmiştir.
*Liderlik özelliğinin baskındır.
*Gerektiği durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
*Kendisine ve ailesine ait özellikleri söyler.
*Adres ve telefon bilgileri öğretilmeye yönelik desteklenmelidir.
*Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki vermesi dikkatli

ve sorumlu olduğunu göstermektedir.
*Bir işi yada görevi başarmak için kendini güdüler.
*Farklılıklara saygı gösterir farklı kültürel özellikleri kavramada gelişim süreci devam etmektedir.
*Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları
söylemesi estetik anlayışının geliştiğinin gösterir.
*Grup önünde kendini ifade eder.
*Gerekli durumlarda farklı görüşlerini ifade eder.
*Sorunlarını çözemediğinde yetişkinlerinden yardım ister.
*Gerekli zamanlarda uzlaşmacı bir tavır sergiler.
*Sınıf içerisindeki araç-gereçleri istekli toplar, sınıfı düzenler.


 P S İ KO M O T O R    G E L İ Ş İ M  

*Farklı ağırlıktaki nesneleri iter, çeker ve kaldırır.
*Etkinliklerde verilen malzemeleri istenilen nitelikte kesme, katlama, çizme konusunda başarılıdır.
*El-göz koordinasyon becerisine sahiptir.
*Nesneleri takma, çıkarma, toplama, boşaltma vb.
becerileri rahatlıkla yerine getirir.
*Büyük kaslarını kullanarak koşma atlama zıplama
tırmanma gibi koordinasyon ve güç gerektiren hareketleri rahatlıkla yapabilir.
*Küçük kaslarını kullanarak toplama, çıkarma, takma,
malzemelere şekil verme; kesme katlama vb. becerileri rahatlıkla yapar. *Kalemi düzgün tutar.
*Denge gerektiren hareketleri yerine getirebilmektedir.
*Bedenini ve nesneleri kullanarak ritim çalışmalarını uygun olarak yapabilmektedir.
*Müzik ve ritim eşliğinde dans edebilmektedir.
*Küçük nesneleri toplar, nesneleri üst üste dizer, takar,
çıkarır, nesneleri ipe dizer ve el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
*El göz koordinasyonu gerektiren kazanımlardan
şekilleri çizme, malzemeleri istenilen nitelikte kesme, çeşitli malzemeleri katlama, yeni şekiller oluşturma vb. hareketleri yapmakta başarılıdır.
*Hamur gibi yumuşak materyalleri kullanarak
parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan kompozisyon oluşturur.
*Yürüme, koşma, yuvarlanma, sekme, sıçrama, atlama,
yakalama vb. bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilmede yaşının özelliklerini gösterir.
*Model    gösterildiğinde    kağıdı    çapraz    şekilde    katlar
yönergeye göre çalışmasını tamamlar.
*Yemeğini kendi kendine yer. Tekrar yemek istediğinde servisini taşıyıp tekrar yemek alır.
*Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır.
*Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar.
*Giysilerini yardımsız giyip çıkarabiliyor, katlayabiliyor, asabiliyor. *Sınıfta yemek yemeyi seviyor    besin seçmiyor
*Beslenmesini problemsiz severek bitiriyor.
*Okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
*Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
*Giysilerini yardımsız çıkarır ve giyer.
*Okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
*Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
*Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılmaktadır.
*Düğme ilikleme, fermuar çekme, bağcık bağlama gibi becerilerinin geliştirilmesi için desteklenmelidir.
*Yiyecekleri yeterli miktarda ve ayrım yapmadan yer.
*Doğru beslenmenin öneminin farkındadır.
*Temel güvenlik kurallarını bilir.
*Sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklayabilir.
*Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçların farkındadır.
*Sağlığını korumak için gerekenleri uygular.
*Sınıfımızda etkinlik sonrası sınıfın toplanmasında aldığı sorumluluğu başarıyla yerine getirir.
*Eşyalarını düzenli kullanır, elbiselerinin temiz olmasına özen gösterir.
*Eşyalarını kullanırken oldukça özenli davranır.
*Tehlikeli olan durumları söyler ve herhangi bir tehlike anında bir yetişkinden yardım ister, tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
*Temiz düzenli ve tertiplidir.
*Çalışırken masasının dağınık olmamasına dikkat eder.


 G Ö R Ü Ş     V E    Ö N E R İ L E R    

*Uzaktan eğitim sürecinde gönderilen etkinliklerin çoğunu istekle ve azimle yaparak güzel gelişimler gösterdin.
*Canlı etkinliklere katılarak ve etkinlik öncesi hazırlıklarını yaparak gelişim alanlarının bir çoğunda başarı gösterdin.
* Aile ile yapılan etkinliklerde aktif katılım sağlayarak olumlu geri
dönüşlerde buludun.
*Evde spor ve çeşitli beden egzersizleri yaparak süreci verimli bir şekilde değerlendirdin.
*Gönderilen sanatsal etkinliklere kendi fikirlerini de ekleyerek orijinal çalışmalar oluşturdun ve bunları benimle paylaştın.
*Karantina kurallarına uyarak örnek bir öğrenci oldun.
*Verilen mutfak etkinliklerinde görev alarak sonuçlarını benimle paylaştın.
*Ebada verilen etkinlikleri takip ederek aktif katılım sağladın.
*Çocukların dışarıda olduğu saatlerde doğada bulundun çok güzel ve verimli zaman geçirerek doğa materyalleriyle özgün çalışmalar yaptın.
*Yüz yüze eğitimde ve pandemi sürecindeki gözlemlerime göre tüm gelişim alanlarından başarı sağladın.
*Etkinliklere istekle katıldın ve çalışmalarının sonuçlarını benimle
paylaştın.
*Gönderdiğim şiir, bilmece, parmak oyunu, ve hikaye dinleme, resmetme etkinliklerini başarıyla yaparak olumlu dönütler sağladın.
*Pandemi sürecinde bol bol yeni kitaplar keşfederek kitaplardaki yeni kelimelerin anlamlarını öğrenerek evin uygun bir bölümüne kendi kitap köşeni yaparak kaliteli zaman geçirmeni öneriyorum.
*Azmin gayretin,istekle ve heyecanla katıldığın tüm etkinliklerde başarılı monash.pw tebrik eder,başarılarının devamını dilerim.
*    Uzaktan eğitim sürecindeki çabaların,gayretin etkinliklere istekle
ve mutlu bir şekilde katılımların için seni kutluyorum ve başarılarının devamını diliyorum. seni çok seviyorum.


 G Ö R Ü Ş      V E    Ö N E R İ L E R    

*    Sakin bir yapıya sahiptir. Genel olarak tüm gelişim alanlarında çok başarılıdır.
*    Sosyal etkinliklerde aktiftir.
*    Dinleme becerisi ve öz saygısı yüksektir.
*    Öğrenmeye çok meraklıdır. Satranç ve akıl oyunları oynama resim çizme, evcilik köşesinde vakit geçirme ve öğretmenine yardım etmeyi çok sever.

*Hafızası iyidir. Yardımsever    çalışkan ve etkinliklerde çok hızlıdır. Başarılarının devamını dilerim.
*    Yeni bilgilere ve öğrenmeye çok açık. Resim yapmayı çok seviyor.
*    Sorumluluk almaktan çok hoşlanıyor. Yardımsever ve etkinliklerde çok hızlı bir öğrencidir.
*    Temiz düzenli, başarılı çalışkan bir öğrenci. Verilen görevleri başarıyla yerine getirir. Arkadaşlarına öğütler verir. Oyun arkadaşı olarak tercih edilen bir öğrenci. Başarılarının devamını dilerim.
*Kurallara uyum sağlayabilmesi için birlikte belirlenecek kurallara uymanın gerekliliğinin açıklanması yerinde olacaktır.
*Genel olarak tüm gelişim alanlarında çok başarılıdır.
Özgüveni yerinde, sosyal etkinliklerde aktif, arkadaşlarıyla ve öğretmeniyle uyumu iyidir.
*    Gelişimi çok güzeldir.
*Meraklı, ilgili, heyecanlı bir öğrencidir.


 G Ö R Ü Ş      V E    Ö N E R İ L E R    

*    Meraklı ilgili ve heyecanlı bir çocuk.
*    Yeni bilgilere çok açık ve öğrendiği şeyleri çabuk unutmuyor.
*    Merakını artırmak için birlikte eğitici filmler izleyebilir, doğa
yürüyüşleri yapabilirsiniz.
*    Kendi işlerini kendinin yapması yönünde desteklemeniz, sorumluluk bilincinin gelişmesini sağlayacaktır.
*    Dikkat geliştirici oyunlar oynamayı öneririm.
*Çizgi çizme, resim yapma ve boyama gibi el ve göz koordinasyonu gerektiren çalışmaları evde de devam etmelisiniz.
*    Sayıları ve renkleri tanıma, çizgileri doğru yönde yazması
için pekiştirme çalışmaları yapmalısınız.
*    Kas gelişimini desteklemeniz için evdeki küçük işlerde yardım etmesini isteyebilirsiniz. Basit bağlama çözme oyunları oynayabilirsiniz.
*    Her gün öykü okumalı okunan öykü ile ilgili cevap
vermesini istemelisiniz. Öyküde geçen yeni sözcükler hakkında konuşmanız dil gelişimini destekleyecektir.
*    Her fırsatta sayı saymasını, renk ve şekil söylemesini oyunlar ve kitaplarla destekleyiniz.
*    Genel olarak tüm gelişim alanlarında yaşıtlarının üzerinde
performans sergiliyor. Bu başarının artarak devam etmesi için, okul içi ve okul dışı ilginizi sürdürmenizi öneririm.
*    Hareketli oyunları çok sever, bedensel koordinasyonu çok iyidir. Dolayısı ile kendisi ve çevresine zarar vermemesi için yoğun olan bu enerjisini kontrol edip, doğru yönlere kaydırmasını öneririm. Bunu futbol, basketbol, yüzme gibi enerjisini faydalı etkinliklere yönlendirerek yapabilirsiniz.

Diğer Gelişim Raporu Örneklerimiz;

 Bilişsel Alan Gelişim Raporu (Sunu)
 Dil Alanı Gelişim Raporu (Sunu)
 Öz Bakım Gelişim Raporu (Sunu)
 Psikomotor Gelişim Raporu (Sunu)
 Yılı Sosyal Duygusal Alan Gelişim Raporu Örnekleri
Görüş ve Öneri Alanı Gelişim Raporu Örnekleri

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır