ege üniversitesi uzaktan eğitim ebelik lisans tamamlama / EGE ÜNİVERSİTESİ İzmir Atatürk Sağlık Yüksek Okulu

Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim Ebelik Lisans Tamamlama

ege üniversitesi uzaktan eğitim ebelik lisans tamamlama

Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim

Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim

Türkiye’de açık öğretim deyince akla ilk gelen üniversite Anadolu Üniversitesi olmasına rağmen, aslında açık öğretimi Türkiye’ye kazandıran üniversite Ege Üniversitesi’dir. Türkiye’de fiziksel imkânsızlıkların ortadan kaldırılarak uzaktan ya da açık olarak üniversite eğitiminin verilmesi fikrini li yıllarda Ege Üniversitesi’nin girişimleri ile başladığını sanırım pek az insan bilmektedir. Açık Öğretim ile yılları arasında yaklaşık öğrenciye uzaktan eğitim vermeyi başaran Ege Üniversitesinden daha sonra görevi Anadolu Üniversitesi devralmış ve açık öğretim konusunda Türkiye’nin marka üniversitesi olmayı başarmıştır.

Şu günlerde ise Ege Üniversitesi uzaktan eğitim konusunda yeniden bir atağa girişmiş ve hem kampüs içi eğitimlerde hem de kampüs dışı uzaktan eğitim öğrencilerine uzaktan eğitim kanalı ile eğitim vermeye başlamıştır. Hâlihazırda kampüs dışı olarak uzaktan eğitim eMBA Yüksek Lisans programı, Lojistik Yönetimi ve İktisat eğitimi veren Ege Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi, kampüs içi olarak da tıp fakültesi stajyer öğrencilerin kişisel gelişimleri için eğitim vermektedir.

Ayrıca yurt içinde çeşitli seminer ve uzaktan eğitim çalıştaylarına da aktif olarak katılan Ege Üniversitesi, BİTAM grubu altında sürdürdüğü uzaktan eğitim faaliyetlerine yeni programlar eklemiştir. Bunlar; Lojistik Yönetimi Tezsiz e – Yüksek Lisans ve İktisat Tezsiz Yüksek Lisans programlarıdır. Ayrıca Ege Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi, sosyal ağlarla entegre olan birkaç örnek uzaktan eğitim merkezinden de bir tanesi. Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi gelişmelerini sitemizden ve merkezin facebook sayfasından takip edebilirsiniz.

Ege Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programları

eMBA Yüksek Lisans Programı (İşletme Tezsiz e – Yüksek Lisans Programı)

Lojistik Yönetimi Tezsiz e – Yüksek Lisans Programı
İktisat Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Ege Üniversitesi İletişim Bilgileri

Adres: Bilgi ve İletişim Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Bornova/İZMİR
Telefon: 0
Fax: 0
E-posta: [email protected]
İnternet Sitesi: funduszeue.info,

Kaynak:uzaktanegitimrehberi

  • Facebook
  • Google

Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması International Open & Distance Learning Conference OPEN EDUCATION SYSTEM funduszeue.info Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması Veysel ŞAHİN,1 Rabia ÜSTÜNDAĞ ALKAN,2 Engin KURŞUN,3 Melike AYDEMİR4 Özet E ğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve bireysel farklılıkları gözeterek öğrenme imkânı sunması açısından önemli olan uzaktan eğitim, günümüzde önemli bir yere sahiptir. Bu imkân yükseköğretimde üniversitelerin uzaktan eğitim merkezleri ve açıköğretim fakülteleri tarafından sağlanmaktadır. Yükseköğretim kurumlarında bulunan uzaktan eğitim programları hakkında yapılan çalışmalar uzaktan eğitim alanındaki değişimler ve talepler doğrultusunda güncelliğini yitirmektedir. Koçdar tarafından yılında yapılan analiz çalışmasının devamı niteliğinde olan bu çalışmada; yılında güncel durumu ortaya koymak ve uzaktan eğitim programlarını da inceleyerek, uzaktan eğit- imin geleceği ile ilgili öngörülebilir durumlar hakkında fikir vermeyi amaçlamayan bir durum değerlendirmesi yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında veriler; alanyazın taraması, ve yıllarında ÖSYM tarafından yayınlanan tercih kılavuzlarında yer alan bilg- iler, Yükseköğretim kurumu internet sitesinde bulunan istatistikler, üniversitelerin in- ternet siteleri, üniversitelerin uzaktan eğitim veren birimleri ile e-posta yoluyla yapılan yazışmalar ve telefon görüşmeleri neticesinde elde edilen verilerden doküman analizi yapılarak toplanmıştır. yılı itibarıyla uzaktan eğitim merkezlerinde yüksek lisans, ön lisans ve lisans tamamlama programları olarak aktif program bulunmaktadır. ile yıllarında uzaktan eğitim programlarının eğitim düzeyine göre dağılımları karşılaştırıldığında; yüksek lisans ve ön lisans programlarının sayısında ciddi bir düşüş olduğu buna karşılık lisans tamamlama düzeyindeki programların sayısında kısmi bir artış görülmüştür. Bu çalışma uygulamacılara ve araştırmacılara; uzaktan eğitim merke- zleri ve açıköğretim fakültelerinin mevcut programlarındaki değişimleri ortaya koyarak geleceğe yönelik planlamaların yapılmasında yol göstermeyi hedeflenmektedir. Anahtar Kelimeler: uzaktan eğitim, program dağılımları, açıköğretim, ortak dersler, açık ve uzaktan öğrenme 1 Ardahan Üniversitesi, Ardahan-Türkiye, e-posta: [email protected] 2 Atatürk Üniversitesi, Erzurum-Türkiye, e-posta: [email protected] 3 Atatürk Üniversitesi, Erzurum-Türkiye, e-posta: [email protected] 4 Atatürk Üniversitesi, Erzurum-Türkiye, e-posta: [email protected] Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı GİRİŞ Araştırma Konusu ve Problemi Türkiye’de ilk ve orta öğretimde eğitim ihtiyacını karşılayabilecek kadar kurum bu- lunmakta ve eğitim ihtiyacı karşılanabilmekteyken, genç nüfus artışı ve eğitime bakış açısındaki değişimlerin de(yaşam boyu öğrenme, mesleki ve kişisel gelişim talebi vb.) etkisiyle yükseköğretimde ortaya çıkan eğitim ihtiyacı örgün eğitime ek olarak açık ve uzaktan eğitim kurumları ile karşılanmaktadır (Bilgiç, Doğan ve Seferoğlu, ). Yükseköğretimdeki açık ve uzaktan eğitim kurumları üniversitelerin açıköğretim fa- külteleri ve uzaktan eğitim merkezlerinden oluşmaktadır. Yükseköğretim kurumların- daki açık ve uzaktan eğitim kapsamında yer alan programlar lisans tamamlama (Ön lisans diploması olup bunu lisans derecesine yükseltme), mesleki gelişim (Lisans me- zunu olup mesleki bilgisini arttırma ve teknoloji ile gelişen yeniliklere ayak uydurma), iş başı eğitim ve örgün eğitime alternatif programlar(Ön lisans, lisans, tezsiz yüksek lisans) olarak karşımıza çıkmaktadır (Gürüz,). Uzaktan eğitim merkezleri ve açık öğretim fakülteleri genel olarak ortak bir amaca hizmet etmelerine rağmen eğitim ver- me şekilleri ve bünyelerinde barındırdıkları programlar bakımından küçük farklılıklar göstermektedirler. Eğitim verme şekilleri bakımından, uzaktan eğitim merkezlerinde canlı dersler (online-senkron) eğitimin temelini oluştururken, açık öğretim fakülteleri içerik paylaşımını temel almakta, barındırdıkları programlar açısından bakıldığında ise uzaktan eğitim merkezleri lisans tamamlama ve tezsiz yüksek lisans, açık öğretim fakültelerinde önlisans ve lisans programları çoğunluk göstermektedir. Balaban() yaptığı çalışmasında güncel verilere ulaşamamasının uzaktan eğitimle ilgili planlama yapılmasını ve alanın geleceğine yönelik çalışmalar yapılmasını zorlaş- tırdığını ifade etmiştir. Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının kaç tanesinde hangi düzeyde ve hangi alanlarda uzaktan eğitim programı sunulduğuna dair inceleme ça- lışması en son yılında Koçdar tarafından yapılmıştır. Sürekli gelişen ve değişen uzaktan eğitim alanındaki bu program bilgilerinin en son yılında değerlendiril- diği düşünülürse bilgilerin güncellenmesi gerektiği açıkça görülmektedir. Bilgiç vd. () son yıllarda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmelerin, var olan ve sürekli artarak değişen bilginin güncel kalması gerekliliğini ortaya çıkardığını ifade etmektedirler. Her geçen gün bireylerin ilgi alanlarında ve ihtiyaçlarında değişmeler olurken kurumlarında kendilerini bu değişimlere ne kadar hazırladıkları ve bu deği- şimler karşısında ne gibi güncellemeler yaptıklarını görmek ve önerilerde bulunmak adına yapılan bu çalışma Koçdar tarafından yılında yapılan “Türkiye’deki açık ve uzaktan öğrenme programlarının bir analizi: eğilimler ve öneriler.” çalışmasının devamı niteliğinde olup güncel bilgiler ışığında bir durum değerlendirmesi yaparak uzaktan eğitimin geleceği ile ilgili öngörülebilir durumlar hakkında fikir vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla aşağıdaki sorulara cevap aranacaktır; 1. yılı ile yılı arasında Türkiye’de uzaktan eğitim verilen eğitim düzeyle- ri (ön lisans, lisans, lisans tamamlama, tezsiz yüksek lisans) ve eğitim program- ları nasıl değişim göstermektedir? 2. yılı ile yılı arasında Türkiye’de uzaktan eğitim verilen alanlarda (sos- yal, sağlık, eğitim, mühendislik, fen) nasıl değişim gözlenmektedir? Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması 3. Türkiye’deki açık öğretim fakültelerinde eğitim programları düzeylerine ve alanlarına göre nasıl dağılım göstermektedir? 4. Türkiye’de kaç yükseköğretim kurumu ortak zorunlu dersleri uzaktan eğitimle vermekte ve verilen dersler nasıl dağılım göstermektedir? Araştırmanın Amacı Sürekli gelişen ve değişen gelişen teknoloji, eğitim tercihleri, eğitim ve eğitim kuru- mu ihtiyaçlarının karşılanmasında önemli bir yere sahip olan uzaktan eğitim kapsa- mında yürütülen programların güncel durumlarının incelenmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi gereklilik olarak görülmektedir. Bu bilgilerinin en son yılında değerlendirildiği düşünülürse bilgilerin güncellenmesi gerektiği açıkça görülmektedir. Bu çalışma; yılında Koçdar tarafından yapılan Türkiye’deki yükseköğretim ku- rumlarının kaç tanesinde hangi düzeyde ve hangi alanlarda açık ve uzaktan öğrenme programı sunulduğuna dair incelemenin güncellenmesini ve geleceğe yönelik öneriler sunulması amaçlamaktadır. Araştırmanın Önemi Günümüz şartları ve öğrenci eğilimlerine yönelik olarak açık ve uzaktan eğitim veren kurumların kendilerini ve eğitim verilen programlarını güncellemesi gerekmektedir. Açık ve uzaktan eğitim veren kurumların, geleceği ile ilgili iyileştirme, geliştirme ve öğrenci eğilimlerine yönelik programların açılması konusunda çalışmalar yapması zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır. Yapılacak olan bu çalışmaları hızlandırmak ve sağlıklı bir şekilde ilerlemelerini sağlamak, öğrenci eğilimlerini ortaya koymak, güncel durumu değerlendirmek, yılından bu yana olan değişiklikleri ortaya koymak ve programların planlanması konusunda fikir verecektir Yöntem Bu çalışma doküman analizi yöntemi ile yapılmış, çalışma kapsamında veriler; alan- yazın taraması, Yükseköğretim kurumu internet sitesinde bulunan istatistikler, üni- versitelerin internet siteleri, üniversitelerin uzaktan eğitim veren birimleri ile e-posta yoluyla yapılan yazışmalar ve telefon görüşmeleri, ÖSYM’nin ve yıllarında yayınladığı üniversite tercih kılavuzları aracılığıyla toplanmıştır. Yükseköğretim kurumundan Türkiye’deki üniversitelerde uzaktan eğitim ile verilen aktif programların listesi talep edilmiştir. Buna ek olarak Yükseköğretim Bilgi Yöne- tim Sisteminde paylaşılmış olan istatistik bilgilerine dayanarak yılı itibarıyla aktif olan üniversite sayısına ve isimlerine ulaşılmış daha sonra bu üniversitelerden açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan birime sahip olanların listesine ulaşılmıştır. Birim- lerin internet siteleri taranmış ve iletişim bilgisine ulaşılan üniversitelerden e-posta yoluyla internet sitelerindeki bilgilerin güncelliği teyit edilmeye çalışılmıştır. E-posta yoluyla ulaşılamayan kurumlarla telefonla irtibata geçip bilgilerin güncelliği teyit edil- miş ya da telefonla güncel bilgiler elde edilmiştir. Açık öğretim fakültelerinde bulunan programlar hakkında Koçdar’ın çalışmasında bilgiler bulunmadığı için ÖSYM tercih kılavuzuna ulaşılmış ve program bilgileri bu kılavuzdan alınmıştır. Programlar ad, düzey ve eğitim alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırma işleminin eğitim alanlarına göre nasıl yapıldığı hakkında Koçdar ile iletişime geçilmiş ve örgün eğitim- Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı de hangi fakülte bünyesinde bu eğitimin verildiği göz önüne alınarak sınıflandırma yapıldığı öğrenilmiştir. Eğitim alanlarına göre sınıflandırma aynı şekilde yapılmıştır. Sınırlılıklar Çalışma yılı itibariyle; yükseköğretim kurumu internet sayfasından elde edilen istatistik verileri, üniversitelerin internet sitelerinin taranması, üniversitelerin kurum çalışanları ile yapılan görüşmeler ve yükseköğretim kurumu ile yapılan yazışmalar so- nucunda ulaşılabilen 77 üniversiteden elde edilen bilgilerle sınırlıdır. Yükseköğretim kurumu istatistik verilerinde belirtilen üniversiteden 33 tanesi bu üniversitelerden bilgi alınamadığı için çalışmaya dâhil edilmemiştir. Geçerlilik ve Güvenilirlik Türkiye’deki üniversitelerin kaç tanesinde uzaktan eğitim merkezi olduğu ve bu uzak- tan eğitim merkezlerinde hangi eğitim programlarının olduğuna dair bilgi edinmek için yükseköğretim kurumu ile yazışma yapılmış ancak bilgi alınamamıştır. Yükse- köğretim kurumunun paylaştığı istatistikler incelenmiş ancak programlar hakkında bilgi bulunamamıştır. Bunun üzerine istatistiksel bilgilerden uzaktan eğitim merkezi bulunan üniversitelerin isimlerine ulaşılmıştır. Bu üniversiteler ve bölümler ÖSYM tarafından yayınlanan tercih kılavuzları aracılığıyla teyit edilmiş ve bu üniversitele- rin uzaktan eğitim merkezlerinin resmi internet sitelerine ulaşılmaya çalışılmış ancak bir kısmının internet sitesinin bulunmadığı büyük çoğunluğunun da internet sitesin- deki bilgilerin güncel olmadığı gözlenmiştir. Güncel ve doğru bilgilere ulaşabilmek için çevrimiçi bilgi toplama formu hazırlanıp çalışma hakkında bilgi verilen bir metin oluşturularak kurum listesinden ilk 20 kurumun resmi adreslerine e-posta gönderil- di. Ancak bir haftalık bir süre içinde herhangi bir dönüş alınmadı. Bunun üzerine tüm kurumlara telefon ile ulaşılmaya çalışıldı. Ulaşılan kurumlar ile daha önceden hazırlanmış olan görüşme formu dolduruldu. E-posta metninde bulunan çevrimiçi formdan dolayı dönüş yapılmamış olabileceği düşünülerek bu form çıkarıldı ve e-pos- ta metni istenen bilgileri içeren sorularla tekrar oluşturularak telefon ile ulaşılamayan kurumlara e-posta gönderildi. Bunun üzerine birkaç kurumdan e-posta ile bilgi alındı. Bilgi alınamayan kurumlardan telefon ile tekrar bilgi alınmaya çalışıldı. Sonuç olarak 77 kurumdan bilgi alındı. Yükseköğretim kurumu verilerine göre uzaktan eğitim mer- kezi ve açık öğretim fakültesi bulunan kurumdan; internet sitesi bulunmayan, bil- gilerinin güncelliği teyit edilemeyen, e-posta ve telefon ile bilgi alınamayan 33 kurum çalışma kapsamından çıkarıldı. Alınan bilgilerin toplanması, sınıflandırılması ve düzenlenmesinde güvenirlik için bir güvenirlik bileşeni olarak kabul edilen eşdeğerlilik analizlerinden gözlemciler arası tu- tarlılık yöntemi kullanılmıştır (Çakmur,). Bilgilerin toplanması ve programların sınıflandırılmasında güvenirliği sağlamak için iki gözlemci ayrı ayrı formlar kullana- rak birbirinden bağımsız şekilde bilgilerin toplanması ve bilgilerin sınıflandırılması- nı yaptıktan sonra oluşturulan formlar karşılaştırılmıştır ve farklılık gözlenen bilgiler tekrar gözden geçirilmiştir. Programların alanlarında göre sınıflandırılması aşama- sında gözlemcilerde farklılık yaşandığı ve ortak nokta bulunamadığı için Koçdar ile iletişime geçilmiş ve sınıflandırmanın nasıl yapıldığı hakkında bilgi alınmıştır. Sonuç olarak programların örgün eğitim olarak hangi fakültede bulundukları göz önüne alı- narak sınıflandırma işlemi yapılmıştır Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması Bulgular Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Merkezlerindeki Programların Dağılımı Yükseköğretim kurumunun paylaştığı istatistik verilerine göre Türkiye’de yılı üniversite açık öğretim ve uzaktan eğitim faaliyetleri yürütmektedir. Bu üniversite- lerden tanesi sadece uzaktan eğitim merkezine sahip, iken 2 tanesi açık öğretim fakültesine sahip 1 tanesi de hem açık öğretim fakültesi hem de uzaktan eğitim mer- kezine sahiptir. Türkiye’deki uzaktan eğitim merkezlerinde ön lisans, lisans tamamlama, tezsiz yüksek lisans ve ortak derslerin eğitimi verilmektedir. Uzaktan eğitim merkezlerinde eğitim düzeylerine göre genel dağılım Tablo 1’de gösterilmiştir. Ön Lisans Ortak Tezsiz Sıra Üniversite Adı (77) Lisans Tamamlama Lisans (0) Dersler Yl. Eğitim Düzeyine Göre Türkiye’de Uzaktan Eğitim Sunan Üniversiteler Tablo 1. incelendiğinde 36 üniversitede tezsiz yüksek lisans, 19 üniversitede ön lisans, 15 lisans tamamlama ve 68 üniversitede ortak ders faaliyetlerini uzaktan eğitimle yü- rüttüğü görülmektedir. 29 uzaktan eğitim merkezinde sadece ortak derslerin uzaktan eğitimle verildiği, 3 üniversitenin ise ön lisans, lisans tamamlama, tezsiz yüksek lisans ve ortak ders uygulamalarının tamamını yürüttüğü görülmektedir. yılı itibarıyla uzaktan eğitim merkezlerinin tüm eğitim düzeylerinde toplam aktif program bulunmaktadır. Bu programların %10’u lisans tamamlama, %29’u ön lisans ve %61’i tezsiz yüksek lisans programlarından oluşmaktadır. Şekil 1. Uzaktan eğitim programlarının eğitim düzeyine göre dağılımıı Program dağılımlarının yılı ile yılı arasındaki karşılaştırması Şekil 2. de gösterilmiştir. yılında YÖK tarafından yapılan bir değişiklik ile uzaktan eğitim Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı lisans programları kaldırıldığından yılında aktif olup öğrenci alan herhangi bir uzaktan eğitim lisans programı bulunmamaktadır. Şekil 2. ile yıllarında uzaktan eğitim programlarının eğitim düzeyine göre dağılımı Önlisans Uzaktan eğitim merkezlerinde bulunan ön lisans programlarının dağılımı, her progra- mın kaç uzaktan eğitim merkezinde bulunduğu ve yılı ile yılı arasında nasıl değişim gösterdiği Tablo 2’de gösterilmiştir. 1 63 Pazarlama Ve Reklamcılık Perakende Sat. ve Mağaza 20 Elektrik Programı 1 2 64 3 Yön. Elektrik Ener. Üre., İlet. Türkiye’de Uzaktan Eğitim ile Verilen Ön Lisans Programları ve ile Yıl- larında Sayıları Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı Tablo 2 incelendiğinde yılında uzaktan eğitim merkezlerinde ön lisans prog- ramı bulunmaktayken yılında bu sayı %64 azalarak 67’ye düşmüştür. Tablo 2 program çeşitliliği açısından incelendiğinde yılında 72 farklı türde ön lisans programı bulunmaktayken 48 tanesi tüm uzaktan eğitim merkezlerinde kapatılmış bu sayı yılında 38’e düşmüştür. Ön lisans programlarının alanlara göre dağılımı ve ile yılları arasında ki değişimi Şekil 3’de gösterilmiştir. Şekil 3. İle Yıllarında Ön Lisans Programlarının Alanlara Göre Dağılımı Yüksek Lisans Türkiye’de yılı itibariyle tane uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı bulunmaktadır. Diğer tüm üniversitelerde tezsiz yüksek lisans programları uzaktan eğitim merkezleri tarafından yürütülmekte iken Anadolu üniversitesinde bu program- ların yürütülmesi açık öğretim fakültesi tarafından yapılmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programlarının dağılımı, her programın kaç uzaktan eğitim merkezinde bulunduğu ve yılı ile yılı arasında nasıl değişim gösterdiği Tablo 3’de gösterilmiştir. ve Siyaset Bilimi ve Kamu 49 1 1 Finansman Yönetimi Sigortacılık Ve Risk 50 Gazetecilik 1 1 1 Yönetimi Gelişimsel Yetersizlikleri 51 1 Siyaset Ve Kamu Yönetimi 1 Olan Çocukların Öğret. Eğitimi İngilizce İşletme 62 1 Türkçe Eğitimi 1 Yönetimi 63 İnsan İlişkileri 1 1 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 1 İnsan Kaynakları ve Uluslararası İliş. ve Avrupa 64 1 1 1 Örgütsel Değişim Birliği İnsan Kaynakları Yön. ve 65 1 Uluslararası İlişkiler 1 1 Kariyer Danış. Türkiye’de Uzaktan Eğitim İle Verilen Tezsiz Yüksek Lisans Programları Ve İle Yıllarında Sayıları Tablo 3 incelendiğinde yılında uzaktan eğitim merkezlerinde ve açık öğretim fakültelerinde tezsiz yüksek lisans programı bulunmaktayken yılında bu sayı %39 oranında azalarak ’ye düşmüştür. Tablo 3 program çeşitliliği açısından ince- lendiğinde yılında farklı türde tezsiz yüksek lisans programı bulunmaktay- ken 69 tanesi tüm uzaktan eğitim merkezlerinde kapatılmış bu sayı yılında 86’ya düşmüştür. Tezsiz yüksek lisans programlarının alanlara göre dağılımı ve ile yılları ara- sında ki değişimi şekil 4’de gösterilmiştir. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı Şekil 4. İle Yıllarında Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Alanlara Göre Dağılımının Lisans tamamlama programları hem uzaktan eğitim merkezleri hem de açık öğretim fakültelerinde bulunmaktadır. Uzaktan eğitim merkezlerinde bulunan lisans tamamla- ma programlarının dağılımı, her programın kaç uzaktan eğitim merkezinde bulundu- ğu ve yılı ile yılı arasında nasıl değişim gösterdiği Tablo 4’de gösterilmiştir. Türkiye’de Uzaktan Eğitim İle Verilen Lisans Tamamlama Programları Ve İle Yıllarında Sayıları Tablo 4 incelendiğinde yılında uzaktan eğitim merkezlerinde 16 lisans tamamla- ma programı bulunmaktayken yılında bu sayı %37 oranında artarak 22’ye yük- Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması selmiştir. Tablo 4 program çeşitliliği açısından incelendiğinde yılında 9 farklı türde lisans tamamlama programı bulunmaktayken yılında da bu sayı farklı tür- lerdeki 5 programın kapanıp 5 programın açılması ile aynı kalmıştır. Lisans tamamlama programlarının alanlara göre dağılımı ve ile yılları ara- sında ki değişimi şekil 5’de gösterilmiştir. Şekil 5. ile yıllarında lisans tamamlama programlarının alanlara göre dağılımının Türkiye’deki Açık Öğretim Fakültelerinde Programların Dağılımı Türkiye’deki açık öğretim fakültelerinde ön lisans, lisans, lisans tamamlama ve tezsiz yüksek lisans düzeylerinde programlar mevcuttur. yılında açık öğretim fakülte- lerindeki programların eğitim düzeylerine göre genel dağılımları Tablo 5’de gösteril- miştir. Lisans Sıra Üniversite Adı Ön Lisans Lisans Tezsiz YL Tamamlama 1 Atatürk Üniversitesi x x x 2 Anadolu Üniversitesi x x x x 3 İstanbul Üniversitesi x x x Tablo 5. Eğitim Düzeyine Göre Türkiye’de Açık Öğretim Fakülteleri Açık öğretim fakültelerindeki ön lisans programlarının sayısı yılında 66 iken yılında bu sayı 82’ye çıkmıştır. Açık öğretim fakültelerindeki ön lisans program- larının dağılımı, her programın kaç açık öğretim fakültesinde bulunduğu ve yılı ile yılı arasında nasıl değişim gösterdiği Tablo 6’de gösterilmiştir. Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı Sıra Ön Lisans Prog. Adı Sıra Ön Lisans Prog. Adı Acil Durum ve Afet 1 2 3 25 Kültürel Miras ve Turizm 2 2 Yönetimi 2 Adalet 2 3 26 Laborant ve Vet Sağlık 1 2 3 Aşçılık 1 1 27 Lojistik 2 2 Bankacılık ve 4 2 3 28 Marka İletişimi 1 1 Sigortacılık 5 Bilgi Yönetimi 1 1 29 Medya ve İletişim 2 2 Bilgisayar Menkul Kıymetler ve 6 1 30 1 1 Programcılığı Sermaye Piyasası Büro Yön. ve Yönetici Muhasebe ve Vergi 7 2 2 31 1 1 Ast. Türkiye’de Açık Öğretim Fakültelerinde Ön Lisans Programları Ve İle Yıllarında Sayıları Tablo 6. incelendiğinde yılında açık öğretim fakültelerinde 66 ön lisans programı bulunmaktayken yılında bu sayı %24 oranında artarak 82’ye yükselmiştir. Tablo 5 program çeşitliliği açısından incelendiğinde yılında 42 farklı türde ön lisans programı bulunmaktayken 1 program türü kapatılmış ve 5 yeni program açılarak bu sayı yılında 46’ya yükselmiştir. Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması Açık öğretim fakültelerindeki ön lisans programlarının alanlarına göre dağılımı da şekil 6’da gösterilmiştir. Şekil 6. İle Yıllarında Ön Lisans Programlarının Alanlara Göre Dağılımının Açık öğretim fakültelerindeki lisans programları da ön lisans programları gibi artış göstermiş ve yılında 28 olan program sayısı yılında 43’e yükselmiştir. Açık öğretim fakültelerindeki lisans programlarının dağılımı, her programın kaç açık öğre- tim fakültesinde bulunduğu ve yılı ile yılı arasında nasıl değişim gösterdiği Tablo 7’de gösterilmiştir. Türkiye’de Açık Öğretim Fakültelerinde Lisans Programları Ve İle Yılla- rında Sayıları Tablo 7 incelendiğinde yılında açık öğretim fakültelerinde lisans programı bu- lunmaktayken yılında bu sayı %54 oranında artarak 43’e yükselmiştir. Tablo 6 program çeşitliliği açısından incelendiğinde yılında 19 farklı türde lisans prog- ramı bulunmaktayken 1 program türü kapatılmış ve 10 yeni program açılarak bu sayı yılında 28’e yükselmiştir. Açık öğretim fakültelerindeki lisans programlarının alanlarına göre dağılımları şekil 7’de gösterilmiştir. Şekil 7. İle Yıllarında Lisans Programlarının Alanlara Göre Dağılımının Lisans tamamlama programları ve kontenjanları yükseköğretim kurumu tarafından belirlenmektedir. Programların yürütülmesi de işbirliği yapılan yükseköğretim ku- rumları tarafından yapılmaktadır. yılında bu işbirlikleri çerçevesinde açık öğre- tim fakültelerinde yalnızca ilahiyat programı bulunmaktayken yılında bu prog- ramların sayısı artmıştır. Bu programların dağılımı Tablo 8’de gösterilmiştir. Türkiye’de Açık Öğretim Fakültelerinde Lisans Tamamlama Programları ve İle Yıllarında Sayıları Açık öğretim fakültelerindeki lisans tamamlama programlarının 4’ü sağlık, 3’ü sosyal ve 1’i de mühendislik alanındadır. yılında açık öğretim fakültelerindeki lisans tamamlama programları ile ilgili bilgiye ulaşılamamıştır. Yükseköğretim kurumlarında ortak zorunlu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi Yükseköğretim kurulunun yılında aldığı bir karar ile bu tarihten itibaren Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil ve Temel Bilgi Teknolojileri dersleri tüm yükseköğretim programlarında ortak zorunlu dersler olarak belirlenmiştir(Yük- seköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul Ve Esaslar, ). yı- lında değiştirilen usul ve esaslar ile bu derslerin uzaktan eğitim ile verilebilmesinin önü açılmış ve yılı itibariyle 67 yükseköğretim kurum tarafından bu dersler uzak- tan eğitim ile verilmektedir. Ortak dersleri uzaktan eğitim ile veren üniversiteler ve or- tak zorunlu derslerin hangilerini uzaktan eğitim ile verdikleri tablo 9’de gösterilmiştir. Üniversite Sıra A.İ.İ.T.Türkiye’de ortak zorunlu dersleri uzaktan eğitimle veren üniversiteler ve derslerin dağılımı Tablo 9 incelendiğinde ortak zorunlu derslerden Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersi 68 üniversitede, Türk Dil dersi 67 Üniversitede ve Yabancı Dil dersi 50 üniversitede uzaktan eğitim ile verilmektedir. Bunlara ek olarak Temel Bilgi Teknolojileri, iş sağlığı ve güvenliği, Hukukun Temel Kavramları, Girişimcilik ve İletişim Teknikleri dersleri de bazı üniversitelerde uzaktan eğitim ile verilmektedir. Bu derslerden temel bilgi tek- nolojileri dersi 14 üniversitede uzaktan verilmekte ve ortak derslerden sonra en çok üniversitede uzaktan eğitimle verilen derstir. SONUÇLAR, TARTIŞMA VE ÖNERİLER Bu çalışma Koçdar tarafından yılında yapılan “Türkiye’deki açık ve uzaktan öğ- renme programlarının bir analizi: eğilimler ve öneriler.” çalışmasının devamı niteli- ğinde olup; bu çalışmada güncel bilgiler ışığında bir durum değerlendirmesi yaparak uzaktan eğitimin geleceği ile ilgili öngörülebilir durumlar araştırılmıştır. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sisteminde paylaşılan istatistik verilerine göre Türki- ye’de yılında bulunan üniversiteden üniversite açık öğretim ve uzaktan eğitim faaliyetleri yürütmektedir. Türkiye’deki uzaktan eğitim merkezlerinde ön lisans, lisans tamamlama, tezsiz yüksek lisans ve ortak derslerin eğitimi verilmektedir. yılı itibarıyla uzaktan eğitim merkezlerinin tüm eğitim düzeylerinde toplam aktif program bulunmaktadır. Bu programların çoğu tezsiz yüksek lisans (%61) düzeyin- de olmuştur. Bu sıralamayı ön lisans (%29) ve lisans tamamlama (%10) programları takip etmiştir. Uzaktan Eğitim merkezlerinin Lisans düzeyinde bir etkinliği olmadığı görülmüştür. Bunun nedeni, yılında YÖK tarafından yapılan bir değişiklik ile uzaktan eğitim lisans programları kaldırıldığından yılında aktif olup öğrenci alan herhangi bir uzaktan eğitim lisans programı bulunmamasıdır. ile yılların- da uzaktan eğitim programlarının eğitim düzeyine göre dağılımları karşılaştırıldığın- da; tezsiz yüksek lisans ve ön lisans programlarının sayısında ciddi bir düşüş olduğu buna karşılık lisans tamamlama düzeyindeki programların sayısında kısmi bir artış görülmüştür. Uzaktan Eğitim Merkezleri, teknoloji ile eğitimi bir araya getirmektedir. Program sayılarındaki azalma Uzaktan Eğitim Merkezlerinin konumunun önemini Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı olumsuz etkileyebileceği için bu azalmanın neden kaynaklandığının araştırılması ve probleme çözüm önerilerinin getirilmesi gerekmektedir. Lisans düzeyinde uzaktan eğitim merkezlerinin yeniden faaliyete geçmesi için gerekli adımların atılması Uzak- tan Eğitim merkezlerinin varlığını güçlendirecektir. Türkiye’deki uzaktan eğitim programları alan bazlı incelendiğinde, programların sos- yal bilimler alanında yoğunlaştığı görülmüştür. Bu sıralamayı sırasıyla sağlık bilimleri, fen bilimleri ve eğitim bilimleri takip etmiştir. ve yılları arasındaki değişim incelendiğinde alan bazlı olarak da bir düşüşün olduğu ortaya çıkmıştır. Uzaktan eği- tim programlarının daha çok teorik alanlara yöneldiği ve uygulama alanındaki prog- ram sayısının az olduğu görülmüştür. Mevcut teknolojiler uygun bir öğretim tasarımı ile birleştirildiğinde uzaktan eğitim uygulamaya yönelik alanlara da uygun olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle sadece teorik alanlarda değil uygulama alanlarında da uzaktan eğitim çalışmaları artırılması önerilebilir. Türkiye’deki açık öğretim fakültelerinin faaliyet alanı incelendiğinde uzaktan eğitim- den farklı olarak lisans düzeyinde de programların olduğu görülmektedir. Uzaktan eğitim programlarına benzer olarak, açık öğretim fakültelerinin de sosyal bilimler ala- nında faaliyet gösterdiği görülmüştür. Fen ve mühendislik alanlarında da açık öğretim fakültesi bünyesinde lisans programlarının açılması konusunda çalışmalar yapılabilir. Yükseköğretim kurulunun yılında aldığı bir karar ile bu tarihten itibaren Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil ve Temel Bilgi Teknolojileri dersleri tüm yükseköğretim programlarında ortak zorunlu dersler olarak belirlenmiştir (Yük- seköğretim Kanunu,). yılında değiştirilen usul ve esaslar ile bu derslerin uzaktan eğitim ile verilebilmesinin önü açılmış ve yılı itibariyle 67 yükseköğre- tim kurum tarafından bu derslerin uzaktan eğitim ile verildiği tespit edilmiştir (Yük- seköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul Ve Esaslar, ). Öğretim elemanı ve yer sıkıntısı yaşanan kalabalık dersler için benzer modeller geliştirilerek bu tarz derslerin de uzaktan eğitimle verilmesi bir çözüm olarak düşünülebilir. Tablo 2 incelendiğinde yılında uzaktan eğitim merkezlerinde ön lisans prog- ramı bulunmaktayken yılında bu sayı %64 azalarak 67’ye düşmüştür. Tablo 2 program çeşitliliği açısından incelendiğinde yılında 72 farklı türde ön lisans programı bulunmaktayken 48 tanesi tüm uzaktan eğitim merkezlerinde kapatılmış bu sayı yılında 38’e düşmüştür. Çalışma sürecinde elde edilen verilerin merkezi bir sistemle yayınlaması uygulayıcı ve araştırmacıların gelecekteki çalışmalarına önemli katkıları olacağını düşünülmektedir. Türkiye’deki Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim Programlarının Bir Analizi: - Karşılaştırılması Bu çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda uygulayıcılara şu öne- rilerde bulunulabilir: Lisans düzeyinde Uzaktan Eğitim merkezlerinin yeniden faaliyete geçmesi için gerekli adımların atılması Uzaktan Eğitim merkezlerinin varlığını güçlendirecektir. Uygulama alanlarında da açık öğretim ve uzaktan eğitim çalışmaları arttırılabilir. Öğrenci program eğilimleri doğrultusunda sertifika programları artırılabilir. Bu çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda araştırmacılara şu önerilerde bulunulabilir: Program sayılarındaki azalma Uzaktan Eğitim Merkezlerinin konumunun önemini olumsuz etkileyebileceği için bu azalmanın neden kaynaklandığının araştırılması ve probleme çözüm önerilerinin getirilmesi gerekmektedir. Öğrenci sayılarının program bazında dağılımları incelenip öğrencilerin program ter- cihlerinin araştırılabilir ve tercih edilmeyen bölümler revize edilebilir. Ülkemizde uzaktan eğitimde yaşanan problemlere benzer durumlar dünyadaki diğer örneklerinde yaşanmış mıdır? Yaşanmışsa geliştirilen çözümler ülkemize de uyarla- nabilir. Yararlanan Kaynaklar Balaban, E. (). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. Işık Üniversitesi, Şubat. Bilgiç, H.G., Doğan, D. & Seferoğlu, S.S. (). Türkiye’de yükseköğretimde çevrimiçi öğre- timin durumu: ihtiyaçlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Yükseköğretim Dergisi, 1(2), Bozkurt, A . (). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygula- maları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), Çakmur, H. (). Araştırmalarda ölçme-güvenilirlik-geçerlilik. TAF Preventive Medicine Bul- letin, 11(3). Gürüz, K. (), Dünyada ve Türkiye’de Yükseköğretim (Tarihçe ve bugünkü sevk ve idare sis- temleri), Ankara: ÖSYM Yayınları. Koçdar, S., & Görü Doğan, T. (). Türkiye’deki açık ve uzaktan öğrenme programlarının bir analizi: Eğilimler ve öneriler. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), Uluslararası Açık ve Uzaktan Öğrenme Konferansı Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu. funduszeue.info TR,/funduszeue.info adresinden edinilmiştir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu. funduszeue.info TR,50/funduszeue.info adresin- den edinilmiştir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (). Dikey geçiş sınavı tercih kılavuzu. https://www. funduszeue.info,/funduszeue.info adresinden edinilmiştir. Yüksek Öğretim Kanunu (). funduszeue.info ad- resinden edinilmiştir. Yüksek Öğretim Kurumu (). Yükseköğretim kurumları sayısı. funduszeue.info adresinden edinilmiştir. Yüksek Öğretim Kurumu (). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar. funduszeue.info usul_pdf/eacdba3f4cec adresinden edinilmiştir.

1 EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU Uzaktan Öğretim Ebelik Lisans Tamamlama Programı

2 Uzaktan Öğretim Ebelik Lisans Tamamlama Programı Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü tarafından yürütülecek olup, yüksekokul "Sağlık Eğitimini Yeniden Yapılandırma Projesi" kapsamında yılında kurulmuştur.

3 da Hemşirelik Bölümü ile eğitime başlamıştır da Ebelik Bölümü ilk öğrencilerini almıştır de Beslenme ve Diyetetik Bölümü açılmıştır

4 de Hemşirelik YO nun Hemşirelik Fakültesine dönüştürülmesi ile öğretim yılında hemşirelik bölümüne öğrenci alımı durdurulmuştur. Yüksekokulda şu anda Ebelik ile Beslenme ve Diyetetik Bölümleri Eğitim-Öğretime devam etmektedir.

5 Misyonumuz Topluma, sağlığı koruyup yükseltmeye yönelik eğitim ve hizmet verebilen, Evrensel ölçüde bilgi üreterek bilim dünyasına katkıda bulunan, Kültürel yönden donanımlı, Etik ilkelere sahip, Özgüvenli Ebe, diyetisyen ve akademik personel yetiştirmek

6 Vizyonumuz Nitelikli sağlık elamanı ve akademik personel yetiştiren, Ulusal ve uluslar arası düzeyde tercih edilen bir akademik birim olmaktır.

7 EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK BÖLÜMÜ

8 PROGRAM TANITIMI Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü eğitim öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde aynı zamanda Lisans Eğitimi yanı sıra Yüksek Lisans ve Doktora Programları da yer almaktadır

9 Prof. Dr. Esin Çeber Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ummahan Yücel Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Birsen Karaca Saydam Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Neriman Soğukpınar Ebelik AD Başkanı

10 PROGRAM TANITIMI Uzaktan Öğretim Ebelik Lisans Tamamlama Programı; Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü bünyesinde Eğitim Öğretim Yılında yürütülmeye başlamıştır.

11 PROGRAMIN AMACI Ebelik Bölümü Uzaktan Öğretim Lisans Tamamlama Programının amacı Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bilimsel bilgi ışığında gerçekleştirecek, etik anlayışa sahip, ekip çalışmasına inanan, özgüveni yüksek, çağdaş ebeler yetiştirmektir.

12 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Birim Koordinatörü Doç. Dr. Neriman Soğukpınar Birim Koordinatörü Uzaktan öğretim ile yürütülen bir diploma programının bağlı olduğu enstitü/fakülte/yüksekokul bünyesinde koordinasyon, görevlendirme ve denetimlerin yapılmasından sorumlu olan öğretim elemanının faaliyetleridir. Birim kapsamında yapılan tüm program ve derslerin yürütülmesinden sorumludur

13 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Program Koordinatörü Doç. Dr. Birsen Karaca Saydam Program Koordinatörü Uzaktan öğretim ile yürütülen bir diploma programının koordinasyon, ders içeriklerin temini, derslerin yürütülmesi, görevlendirme ve denetimlerin yapılmasından sorumlu olan öğretim elemanının faaliyetleridir.

14 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Yayın komisyonu funduszeue.infoç.Dr. Aytül Hadımlı Yayın komisyonu Uzaktan öğretim hizmetlerine yönelik eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülmesi, denetlenmesi ve geliştirilmesine yönelik incelemeleri, yayın kural ve haklarını belirleyen, kararlar alan ve raporlayan komisyon üyelerinin faaliyetleridir.

15 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Yazılı ve görsel eğitim/öğretim materyalinin geliştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Ummahan Yücel Öğretim elemanı tarafından verilen bir dönemlik senaryolaştırılmış ders içeriğinin tamamının kişisel öğrenim seti tarzında geliştirilmesi faaliyetleridir.

16 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Yazılı ve görsel eğitim/öğretim materyalinin denetimi Yrd. Doç. Dr. Ummahan Yücel Öğretim elemanı tarafından verilen telif/tercüme eser, derleme, ders notları ve sunumların telif ve öğretim materyali hazırlama yöntemlerine uygunluğunun denetlenmesi ve raporlanması faaliyetleridir.

17 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Uzaktan öğretim birimi ölçmedeğerlendirme Doç Dr. Hafize Öztürk Can Uzaktan öğretim birimi gözetimli yapılan sınav hazırlık sürecinde soruların değerlendirilmesi, redakte edilmesi, sınavda kullanılacak soru kitapçıklarındaki soruların belirlenmesi, ölçmedeğerlendirme basamaklarında kullanılacak soruların geliştirilmesi için raporlama gibi faaliyetleri kapsayan öğretim elemanı faaliyetleridir.

18 EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM ÇALIŞMA GRUBU Ölçme-değerlendirme soru bankası hazırlama Doç Dr. Hafize Öztürk Can Uzaktan öğretim birimi ölçmedeğerlendirme basamaklarında kullanılacak soruların öğretim elemanı tarafından hazırlanması faaliyetleridir

19 KABUL VE KAYIT KOŞULLARI Lise diplomanın aslı görülmek suretiyle fotokopisi, Önlisans diploması ya da yeni tarihli Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı (başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılmamaktadır.) Nüfus Cüzdanının Fotokopisi (Aslı görülmek suretiyle fotokopisi alınmaktadır.) 3 adet fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.)

20 KABUL VE KAYIT KOŞULLARI Not Durum Belgesi (Transkript): Öğrencilerin mezun olduğu kurumdan alacağı, izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren resmi belge. (Belge yabancı dilde ise Türkçe noter onaylı çevirisi istenmektedir.) Genel akademik not ortalamasının lük sistemdeki karşılığını belirten resmi belge.

21 YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI Ebelik Bölümü Uzaktan Öğretimle Lisans Tamamlama Programından mezun olmak için tüm derslerden ve uygulamalardan başarılı olmak ve bunun Ebelik Bölümü Uzaktan Öğretimle Lisans Tamamlama Çalışma Grubu tarafından kabul edilmesi gerekir. Ebelik Bölümü Uzaktan Öğretimle Lisans Tamamlama Programına kayıtlı öğrencilerin ders başarı değerlendirmeleri aşağıdaki Usul-Esaslar, Yönetmelik ve Yönergeler kapsamında gerçekleştirilir:

22 YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar, tarihli Yükseköğretim Kurulunun Sağlık Alanında Lisans Tamamlama Hakkında Açıklaması, Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Ebelikte Lisans Tamamlama Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar,

23 YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI Ege Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği, Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi, Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Uygulama Usul ve Esasları, İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü Uygulamalı Derslere İlişkin Usul ve Esaslar

24 PROGRAM ÇIKTILARI Atatürk ilkelerine bağlı, kültürel yönden donanımlı, özgüveni yüksek, küresel ve toplumsal değişimlerin farkında olabilme, Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme, Sosyal bir olgu olarak sağlık kavramının bilincinde; kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ebelik ile ilgili hizmet gereksinimlerini belirleyerek, gerekli hizmeti sunabilme,

25 PROGRAM ÇIKTILARI Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilme, Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilme, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilme ve uygulayabilme, Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları etik ilkelere göre kullanabilme,

26 PROGRAM ÇIKTILARI Kişiler arası uygun iletişim ve yönetim becerisi kullanabilme Bilimsel araştırma yaparak ebelik uygulamalarında kullanabilme, Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme, Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslar arası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği kurabilme.

27 KAZANILAN DERECE Lisans Tamamlama Programını başarı ile bitiren mezunlara Ebelik Lisans Diploması verilir. Lisans tamamlama diploması alan ebeler, Avrupa Birliği Müktesebatı doğrultusunda serbest dolaşım hakkı elde ederler.

28 MEZUNLARIN İSTİHDAM PROFİLLERİ Lisans tamamlama eğitimini başarı ile tamamlayan ebeler Sağlık Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlar (Temel ve/veya Aile Sağlık Hizmetleri kapsamında yer alan sağlık ocağı ve toplum sağlığı merkezleri, hastaneler); özel sağlık merkezleri, hastane ya da poliklinikleri, üniversite hastane ya da polikliniklerinde çalışırlar/görevlerine devam ederler.

29 ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ Lisans tamamlama eğitimini başarı ile tamamlayan ebeler; Tezsiz yüksek lisans programında ya da tezli yüksek lisans programında (ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla) öğrenim görerek uzman ebe olma hakkını kazanırlar.

30 SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ege Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Ölçme Değerlendirme Kılavuzu dikkate alınarak Ders Öğretim Planı nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır

31 MEZUNİYET KOŞULLARI Ebelik Bölümünden mezun olabilmek için teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlamak şartı vardır.

32 ADRES VE İLETİŞİM BİLGİLERİ Birim Koordinatörü: Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Program Koordinatörü: Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM Adres: Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu E.Ü. Kampüsü - Bornova/İzmir Tel: () Fax: () E-Posta: [email protected]

33 PROGRAM OLANAKLARI 1 Profesör, 4 Doçent, 2 Yardımcı Doçent 1 Araştırma Görevlisi ÖĞRETİM ELEMANLARI OKUL İMKANLARI 2 adet beceri laboratuvarı

34 PROGRAM OLANAKLARI Uygulama alanı olarak; Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Kamu Hastaneleri Birliğine Bağlı Eğitim-Araştırma Hastaneleri, Devlet Hastaneleri ve Doğumevleri, Birinci Basamak Sağlık Kurumları ve Yerel Yönetimlere ait Sağlık Kuruluşları kullanılacaktır.

35 EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM LİSANS TAMAMLAMA MÜFREDATI Ders ve Sorumlu öğretim üyesi Dersin verileceği yarıyıl Ders saati Ders kredisi AKTS funduszeue.info - GÜZ Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM 1. Yıl Güz Dönemi 4 Teorik 4 12 Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Araştırma Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN funduszeue.info - BAHAR Doğum Yönetimi Doç. Dr. Hafize ÖZTÜRK CAN Sağlık Eğitimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM funduszeue.infoç.Dr. Ummahan YÜCEL 1. Yıl Güz Dönemi 1. Yıl Güz Dönemi 1. Yıl Bahar Dönemi 1. Yıl Bahar Dönemi 8 Teorik 4 Teorik 8 Teorik 4 Teorik Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları Doç. Dr. Rabia EKTİ GENÇ 1. Yıl Bahar Dönemi 8 Teorik 8 12

36 EGE ÜNİVERSİTESİ İZMİR ATATÜRK SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM LİSANS TAMAMLAMA MÜFREDATI Ders ve Sorumlu öğretim üyesi Doğum Sonu Dönem Yönetimi funduszeue.infoç.Dr. Aytül HADIMLI Toplum Ebeliği Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN funduszeue.infoç.Dr. Ummahan YÜCEL Biyoistatistik Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN funduszeue.info - BAHAR Sağlık Bilimlerinde Etik Doç. Dr. Hafize ÖZTÜRK CAN funduszeue.infoç.Dr. Aytül HADIMLI Uygulama* Tüm öğretim üyeleri Dersin verileceği yarıyıl 2. Yıl Güz Dönemi 2. Yıl Güz Dönemi 2. Yıl Güz Dönemi 2. Yıl Bahar Dönemi 2. Yıl Bahar Dönemi Ders saati 8 Teorik 8 Teorik 4 Teorik 2 Teorik Uygulama (Toplam) Ders kredisi AKTS TOPLAM * Uygulama; Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi, Riskli Gebelik Yönetimi, Doğum Yönetimi, Doğum Sonu Dönem Yönetimi, Yeni doğan Sağlığı ve Hastalıkları ile Toplum Ebeliği derslerinin uygulamasını içerir.

37 EGE ÜNİVERSİTESİ EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN ÖĞRETİM LİSANS TAMAMLAMA ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ HAFTALIK DERS PROGRAMI Saatler PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM Gebeliğin Oluşumu ve Sağlıklı Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Birsen KARACA SAYDAM Araştırma Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN Araştırma Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN Araştırma Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN Araştırma Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR Riskli Gebelik Yönetimi Doç. Dr. Neriman SOĞUKPINAR

38 DERSLERE İLİŞKİN GENEL AÇIKLAMALAR Teorik dersler internet aracılığı ile ppt sunum, literatür okuma, ödevler ve küçük sınavlar vb şeklinde yapılır. Ara sınavlar, gözetimsiz elektronik ortamda; dönem sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının gözetimli olarak yüz yüze sınıf ortamında yapılması esastır. Uygulamalı derslere ait olan ve toplam olarak saat olan stajlar dördüncü yarıyılda 20 iş günü seklinde İzmir de yapılacaktır..

39 İYİ BİR PROGRAM VE BAŞARILI AKADEMİK BİR YIL OLMASI DİLEKLERİMİZLE ARAMIZA HOŞGELDİNİZ

Uzaktan Eğitim Ebelik Lisans Tamamlama &#;ğrencilerinin Mezuniyet Coşkusu

İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından Uzaktan Eğitim Ebelik Lisans Tamamlama Programı eğitim-öğretim mezunları için mezuniyet ve yemin etme töreni düzenlendi.
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi konferans salonunda düzenlenen programın açılış konuşmasını yapan Ebelik Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Yeşim Aksoy Derya, yürütülen uzaktan eğitim programıyla Türkiye’nin değişik yerlerinde çalışan ebelere ulaşarak, ebelik mesleği adına verilecek eğitim için bu programı fırsata çevirmeye çalıştıklarını söyledi.
Derya, uzaktan eğitim programının kendilerine ebelerin yıllar önce almış oldukları eğitimi tazeleme imkanı verdiğini belirterek, "Aynı zamanda ebelik mesleğini icra eden meslektaşlarımızla Türkiye’nin neresinde olursak olalım ortak dili konuşma fırsatı sağlamış olduk. Bu eğitim sürecinde emeği geçen bütün öğretim elemanlarıma teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hatice Birgül Cumurcu ise, mezun olan ebeleri tebrik ederek, " döneminde başlayan uzaktan eğitim ebelik lisans tamamlama programıyla bu yıl ilk mezunlarımızı veriyoruz. Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen mezun öğrencilerimizin tamamı yıllardır bu görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirmektedir. Mesleğe vermiş oldukları saygı çerçevesinde lisans tamamlama programlarına kayıt yaptıran öğrencilerimiz mesleğin vermiş olduğu akademik seviyeye ulaşma gayretinde olmuşlardır. Kendilerini kutluyorum” ifadelerinin kullandı.
Görkem Velioğlu tarafından sunulan müzik dinletisinin ardından Öğretim Görevlisi Hacer Ünver tarafından mezun olan öğrencilere ebelik andı okutuldu. Daha sonra ise bölümü derece ile bitiren öğrencilere ödülleri verildi.
Programa, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hatice Birgül Cumurcu, Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Sağlam, Ebelik Bölüm Başkanı Yeşim Aksoy Derya, İNÜZEM Müdürü Prof. Dr. Ali Karcı, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası