hafif düzeyde zihinsel engelli bep planı / 2. Sınıf BEP Planları (Bireyselleştirilmiş Eğitim) – Eğitim Sayfam

Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Bep Planı

hafif düzeyde zihinsel engelli bep planı

1 Öğrencinin Adı Soyadı : Doğum tarihi, yeri : BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Kimlik Bilgileri Anne-baba adı meslekleri : Ev adresi : Kardeş sayısı : Engel durumu engelli) : Hafif düzeyde zihinsel engelli( eğitilebilir zihinsel Sürekli kullandığı ilaç-protez: Mevcut davranış bozuklukları: 1

2 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI UZUN DÖNEMLİ VE KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR Uzun Dönemli Amaç 1- İletişim becerilerini geliştirebilme. Kısa dönemli Amaçlar: 1- Üç sözcük kullanarak cümle kurar. 2- Kendini ifade etme becerisi geliştirir. Uzun Dönemli Amaç 2- Küçük kas becerilerini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar: 1- Makasla kâğıt kesme çalışmaları yapar. 2- Kâğıt yırtma çalışmaları yapar. 3- Kâğıt yapıştırma çalışmaları yapar. Uzun Dönemli Amaç 3- Kendini tanıtabilme. Kısa dönemli Amaçlar: 1- Kendini tanıtır. 2- Adreste belirtilmesi gerekenleri bilir. Uzun Dönemli Amaç 4- Okuma becerisini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar: 1- Okuma becerisini geliştirir. 2- Dinlediği ya da okuduğu masalı- öyküyü kavrar. 3- Dinlediği ya da okuduğu bir metni kavrar. Uzun Dönemli Amaç 5- Yazma becerisini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar: 1- Kendi ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazar. 2- İzlediğini, dinlediğini, okuduğunu, duygu ve düşüncelerini ifade etme becerisi geliştirir. Uzun Dönemli Amaç 6- Ritmik sayabilme. Kısa Dönemli Amaçlar: e kadar ikişer ritmik sayar e kadar üçer ritmik sayar. Uzun Dönemli Amaç 7- Doğal sayıları tanıyabilme. Kısa dönemli Amaçlar: 1. Gösterilen iki basamaklı doğal sayısının kaç olduğunu söyler. 2. İki basamaklı bir doğal sayıyı onluk ve birliklerine ayırır. 3. İki basamaklı bir doğal sayıdaki onlukları ve birlikleri gösterir. 4. Söylenen iki basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar. 5. Rakamla yazılı iki basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar. 6. İki basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler. Uzun Dönemli Amaç 8- İşlemleri yapabilme. Kısa Dönemli Amaçlar: 1- Toplama işlemini kavrar. 2- Doğal sayılarda eldesiz- eldeli toplama işlemi yapar. 3- Toplama işlemini kullanarak problem çözer. 4- Çıkarma işlemini kavrar. 5- Doğal sayılarda onluk bozmayı gerektirmeyen- gerektiren çıkarma işlemi yapar. 6- Çıkarma işlemini kullanarak problem çözer. 7- Çarpma işlemini kavrar. 8- Doğal sayılarda eldesiz çarpma işlemi yapar. 9- Bölme işlemini kavrar. Doğal sayılarda kalansız bölme yapar. Uzun Dönemli Amaç 9- Sosyal becerilerini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar: 1- Müziğe eşlik edebilme. 2- Basit ritimli hareketleri yapabilme. 3- Yoğurma çalışmaları yapabilme BİREYSELLEŞTİRİLMİŞİ ÖĞRETİM PROGRAMI 2

3 Uzun Dönemli Amaç 1- İletişim becerilerini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Üç sözcük kullanarak cümle kurar. Özne. Nesne ve yüklemden oluşan üç sözcüklü cümleyle yanıtlanacak bir soruya uygun yanıtı söyler. Geçmiş zamanlı cümleyle yanıtlanacak bir soru sorulduğunda uygun yanıtı söyler. Şimdiki zamanlı cümleyle yanıtlanacak bir soru sorulduğunda uygun yanıtı söyler Birden fazla eylem içeren resim kartına bakarak, gördüklerini üç sözcüklü cümle ile söyler. Yapay olarak hazırlanmış alışveriş, pastane gibi ortamlarda yapılan işlerle ilgili üç sözcüklü cümle kurar. Öğretmen, öğrenci, sınıf ortamı, resimli kartlar. 1- Öğrenciye Görkem kalem nerede sorusu sorulur.( Öğrenciden kalemin masanın üzerinde veya nerede olduğuna dair cevap beklenir.) 2- Öğrenciye Annen dün ne yaptı sorusu sorulur. (Öğrenciden annem beni parka götürdü yada, soruya uygun mantıklı bir cevap vermesi beklenir.) 3- Öğrenciye Ahmet ne yapıyor sorusu sorulur.( Öğrencide masasında oturuyor ya da soruya uygun mantıklı bir cevap vermesi beklenir.) 4- Masanın üzerindeki resimli karta bak neler görüyorsun bana anlat. 5- Öğrenciye Pazara git elma ile patates satın al denir. ( Sınıf içersinde Pazar ortamı oluşturulur. 1. öğrenci domates, 2. öğrenci elma, 3. öğrenci biber, 4. öğrenci patates satıyor.) 2- Kendini ifade edebilme becerisi geliştirir. Kendisiyle ilgili duygularını (üzgünüm, kızgınım, mutluyum, korkuyorum vb.) anlatır. O anda yaşadığı bir olayla ilgili duygularını anlatır. Görünen ya da yaşanan bir olayı anlatır. Bir gününü anlatır. Bir olayla ilgili duygularını grup önünde anlatır. Gözlemlediği, incelediği nesnenin belirgin özelliklerini anlatır. Basit tekerleme söyler. Arka arkaya ve birbirini tamamlayacak bir şekilde hazırlanmış resimleri anlatır. Öğretmen, öğrenci, sınıf ortamı, resimli kartlar. 1- Bugün kendini nasıl hissediyorsun? 2- Az önce düştün neler hissettin? Ya da öğrencini o anda yaptıklarına yönelik soru sorulur. 3- Şu anda Ali ile Ayşe ne yapıyor. 4- Dün neler yaptığını bize anlat 5- Annen ile parka gittiğinde neler yaptığını arkadaşlarına anlat 6- Elindeki kalemin belirgin özelliklerini anlat 7- Bize bir tekerleme söyle? ( Kuzu kuzu me bin tepeme gidelim Ayşe teyzeme) 8- Masanın üzerindeki resimleri bize anlat? ( Masanın üzerinde dört tane resimli kart var. 1. Resimli kartta: bir adam ile at var. Adam atın üzerinde bir yere gidiyor. 2. Resimli kartta: at yerde yeşil bir ot görüyor. 3. Resimli kartta: at otu yemek için başını yere doğru eğiyor. 4. Resimli kartta: Atın üzerindeki adam yere düşüyor.) Uzun Dönemli Amaç 2- Kendini tanıtabilme. 3

4 Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Kendini tanıtır. Adını- soyadını söyler. Yaşını söyler. Cinsiyetini söyler. Doğum yerini söyler. Öğretmen, öğrenciler 3/4 1- Adını- soyadını söyle? 2- Sevgi yaşını söyle? söyle? 3- Sevgi cinsiyetini söyle? 4- Sevgi doğum yerini söyle? 2- Adreste belirtilmesi gerekenleri bilir. Adreste mahallenin adının belirtileceğini söyler. Adreste sokağın adının belirtileceğini söyler. Adreste kapı numarasının belirtileceğini söyler. Adreste ilin belirtileceğini söyler. Adresini söyler. Ev telefonunu söyler. Öğretmen, öğrenciler 1- Adreste neler belirtilmesi gerekir? 2- Ev adresini söyle? 3- Ev telefonunu söyle? Uzun Dönemli Amaç 3- Küçük kas becerilerini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Makasla kâğıt kesme çalışmaları yapar. Kâğıdı rasgele keser. İstenilen büyüklükte kâğıt keser. Düz çizgi üzerinden kâğıdı keser. Basit bir şekli keserek çıkartır. Kâğıt, makas, önceden kesmek için hazırlanmış materyaller. 1- Eline verdiğim kâğıdı rasgele kes. ( Eline verilen kâğıdı rasgele kesebiliyor ) 2- Eline verdiğim kâğıdı silgi büyüklüğünde kes. ( Eline verilen kâğıdı silgi büyüklüğünde kasabiliyor ) 3- Eline verdiğim kâğıdı çizgi üzerinden kes. ( Eline verilen kâğıdı çizgi üzerinden kesebiliyor ) 4- Eline verdiğim kâğıttaki elma resmini keserek çıkart. ( Eline verilen kâğıttaki elma resmini uygun bir şekilde keserek çıkartabiliyor ) 2- Kâğıt yırtma çalışmaları yapar. Kâğıdı rasgele yırtar. İstenilen büyüklükte kâğıt yırtar. Düz çizgi üzerinden kâğıdı yırtar. Basit bir şekli yırtarak çıkartır. Kâğıt, önceden yırtmak için hazırlanmış materyaller. 1- Eline verdiğim kâğıdı rasgele yırt. (Eline verilen kâğıdı rasgele yırta biliyor ) 2- Eline verdiğim kâğıdı ataç büyüklüğünde yırt. ( Eline verilen kâğıdı ataç büyüklüğünde yırta biliyor ) 3- Eline verdiğim kâğıdı çizgi üzerinde yırt. ( Eline verilen kâğıdı çizgi üzerinde yırta biliyor ) 4- Eline verdiğim kâğıttaki armut resmini yırtarak çıkart.( Eline verilen kâğıttaki armut resmini yırtarak çıkarta biliyor ) 4

5 3- Kâğıt yapıştırma çalışmaları yapar. Kâğıt parçalarını rasgele yapıştırır. Kâğıt parçalarını sınırlandırılmış alana yapıştırır. Kâğıt parçalarını basit bir şeklin içine yapıştırır. Verilen basit bir şekli kâğıttaki aynı şekil üzerine sınırları denk gelecek şekilde yapıştırır. Kâğıt parçalarını karmaşık bir şeklin içine yapıştırır. Elişi kâğıtları, yapıştırıcı, önceden hazırlanmış materyaller 1- Önündeki kâğıtları rasgele yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdına rasgele yapıştırabiliyor ) 2- Önündeki elişi kâğıtlarını A4 ün üzerine yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdının tamamı üzerine yapıştıra biliyor ) 3- Önündeki kâğıtları dairenin içine yapıştır. ( Elindeki elişi kâğıtlarını A4 kâğıdına çizilmiş olan dairenin içine yapıştırabiliyor ) 4- Elişi kâğıtlarını ayı resminin üzerine yapıştır. ( Eline verilen elişi kâğıtlarını ayı resmini üzerine yapıştırabiliyor ) Uzun Dönemli Amaç 4- Okuma becerisi geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Okuma becerisi geliştirir. Verilen masal, öykü funduszeue.info sesli- sessiz okur. Basit bir öyküyü konuşmaları canlandırarak okur. Verilen bir tekerlemeyi okur. Verilen bir şiiri okur. İki kişi arasında bir konuşma yazısını arkadaşlarıyla karşılıklı okur. Diğer derslerle ilgili bir metni sesli- sessiz okur. Masal, öykü, tekerleme, şiir, 1- Verilen masalı sesli ve sessiz okuyabiliyor ( Ali Baba ve Kırk Haramiler masalını sesli ve sessiz okuyabiliyor ) 2- Verilen basit bir öyküyü konuşmalarını canlandırarak okuyabiliyor ( Kaşağı öyküsünü konuşmalarını canlandırarak okuyabiliyor ) 3- Verilen bir tekerlemeyi okuyabiliyor ( Arı tekerlemesini okuyabiliyor Dağdan gelir hop hop, Ayağında altıntop. Vızır vızır vızıldar, Petek petek bal yapar. Arıcık toplar getirir, Kendi yemez yedirir 4- Verilen bir şiiri okuyabiliyor ( Atatürk şiirini okuyabiliyor ) 5- Verilen iki kişi arasında okunması gereken bir yazıyı okuyabiliyor ( Hacivat ili Karagöz metnini arkadaşı Hacivat kendisi Karagöz olacak şekilde okuyabiliyor ) 6- Diğer derslerle ilgili bir metni okuyabiliyor ( Hayat Bilgisi dersindeki Evimiz ve Ailemiz adlı konuyu okuyabiliyor ) 2- Dinlediği ya da okuduğu masalıöyküyü kavrar. Masal ve öyküdeki kahramanları söyler- yazar. Masal ve öykünün geçtiği yerleri söyler- yazar. Masal ve öykünüm geçtiği zamanı söyler- yazar. Masal ve öyküdeki olayları dizisini bozmadan anlatır. Masal ve öyküdeki aykırılıkları söyler- yazar. Masal ve öyküye yeni bir başlık söyler ve yazar. Pamuk prenses ve yedi cüceler masalı 5/6 1- Pamuk prenses ve yedi cüceler masalındaki kahramanları kimlerdir? 2- Pamuk prenses ve yedi cüceler masalın nerede geçiyor? 3- Masalı olaylar dizisini bozmadan anlat. 4- Masaldaki aykırılıklar neler söyle? 5- Masal hangi zamanda geçmektedir? 6- Bu masala yeni bir başlık söyle? 5

6 3- Dinlediği ya da okuduğu bir metni kavrar.. Okuduğu ya da dinlediği bir metni resimlerle eşleştirir. Okuduğu ya da dinlediği bir metnin konusunu söyler- yazar. Metinle ilgili soruları yanıtlar. Metine uygun yeni bir başlık söyler ve yazar. Okuduğu ya da dinlediği bir metnin ana düşüncesini söyleryazar Mevsimler adlı metin. 4/5 1- Okuduğun metinle hangi resim eşleşir göster. ( Masanın üzerinde mevsimlerden ilkbaharı anlatan resimli kart var, araba resmi var, okul resmi var.) 2- Okuduğun metnin konusu ne? 3- İlkbahar mevsiminde çevremizde ne gibi değişiklikler oluyor? 4- Okuduğun metne yeni bir başlık söyle. 5- Okuduğun metnin ana düşüncesini söyle? Uzun Dönemli Amaç 5- Yazma becerisi geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaçlar Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Kendi ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazar. Adını, soyadını yazar. Öğretmeninin adını, soyadını yazar. Sınıf arkadaşlarının adını, soyadını yazar. Aile bireylerinin adını, soyadını yazar. Kalem, silgi, defter 1- Adını soyadını yaz. 2- Öğretmeninin adını yaz. 3- Sınıfta bulunan en çok sevdiğin arkadaşının adını yaz. 4- Annenin adını yaz. 2-İzlediğini, dinlediğini, okuduğunu, duygu ve düşüncelerini ifade etme becerisi geliştirir. Gördüğü nesnenin özelliklerini üç beş cümleyle yazar. Görülen, yaşana bir olayı üç beş cümleyle yazar. Üç beş sözcüklü soruların cevabını yazar. Birden fazla eylem içeren resim kartına bakarak gördüklerini yazar. Söylediği tekerlemeleri yazar. Okuduğu metinle ilgili duygu ve düşüncelerini yazar. Radyo, TV, gazeteden dinlediği ya da okuduğu bir haberi yazar. Öğretmen, öğrenciler, öğretmen ve öğrencilerin yaşantıları 1- Oturduğu sandalyenin özelliklerini sorulduğunda yazabiliyor 2- Şuanda Ayşe ile Elif sınıfta ne yapıyor? sorusuna birkaç cümleyle cevap yazabiliyor 3- Dün annenle parkta ne yaptın? sorusuna birkaç cümleyle cevap yazabiliyor 4- Önündeki resimli karta bak gördüklerini yaz? sorusuna birkaç cümleyle cevap yazabiliyor (Masanın üzerindeki resimli kartta Öğretmen ve öğrenciler sınıftadırlar. Öğrencilerde bir tanesi tahtanın önünde durmakta ve konuşma yapmaktadır. Öğrenciler ve öğretmen konuşma yapan öğrenciyi dikkatle dinlemektedirler. ) 5- Arı tekerlemesini sorulduğunda yazabiliyor 6- Mevsimler metnini okuduktan sonra ne anladığı sorulduğunda birkaç cümleyle cevap yazabiliyor 7- Dün akşam haberlerde ne izledin sorusuna birkaç cümleyle cevap yazabiliyor 6

7 Uzun Dönemli Amaç 6- Ritmik sayabilme Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve e kadar ikişer ritmik sayar e kadar üçer ritmik sayar. 2 den başlayarak 10 ( )a kadar ikişer ritmik sayar. 2 nin katı olan bir sayıdan başlayarak 10 ( )a kadar ikişer ritmik sayar. 2 nin katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar. 3 ten başlayarak 10 ( )a kadar üçer ritmik sayar. 3 ün katı olan bir sayıdan başlayarak 10 ( )a kadar üçer ritmik sayar. 3 ün katı olan bir sayıdan başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayar. Öğretmen, öğrenci, abaküs Öğretmen, öğrenci, abaküs den başlayarak 36 ya kadar ikişer ritmik say den başlayarak 66 ya kadar ikişer ritmik say den başlayarak geriye doğru ikişer ritmik say. den başlayarak 60 a kadar üçer ritmik say den başlayarak 90 a kadar üçer ritmik say dan başlayarak geriye doğru üçer ritmik say. Uzun Dönemli Amaç 7- Doğal sayıları tanıyabilme. Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- İki basamaklı doğal sayıları kavrar. Gösterilen iki basamaklı doğal sayısının kaç olduğunu söyler. sayıyı onluk ve birliklerine ayırır. sayıdaki onlukları ve birlikleri gösterir. Söylenen iki basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar. Rakamla yazılı iki basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar. sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler. Sayı kartları, defter, kalem, silgi 1- Masanın üzerindeki sayı kartlarına bak iki basamaklı doğal sayıyı göster? ( Masanın üzerinde 95 doğal sayısı yazan sayı kartı, 76 doğal sayısı yazan sayı kartı var.) 2- Masanın üzerindeki sayı kartına bak hangi doğal sayı yazdığını söyle ve yaz. ( Masanın üzerindeki sayı kartında 96 doğal sayısı var.) doğal sayısını defterine yaz doğal sayısından önce gelen doğal sayıyı defterine yaz? doğal sayısını onluk ve birliklerine ayır defterine yaz. Otuz beş doğal sayısını rakamla defterine yaz. 7

8 Uzun Dönemli Amaç 8- İşlemleri yapabilme. Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 1- Toplama işlemini kavrar. Daha, ile, ve,toplam, artı sözcüklerinin toplama işlemiyle ilgili olduğunu söyler. Verilen tek basamaklı doğal sayının toplama işlemini rakam ve daha, ile, eder, ve, toplam, artı, eşittir sözcükleri kullanarak söyler- yazar. Verilen tek basamaklı iki doğal sayının toplama işlemini + ve simgelerini kullanarak söyler yazar. Bir doğal sayının 0 ile toplamının kendisi olduğunu söyler. 1- Toplam kavramı hangi işlemle ilgilidir söyle? =? işlemini oku? 3- Altı artı iki eşittir sekiz işlemini toplama işleminde kullandığımız simgelerle yazınız? +0=? işleminin sonucu kaçtır. 2- Doğal sayılarda eldesiz- eldeli toplama işlemi yapar. 3- Toplama işlemini kullanarak problem çözer. Bir basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucu söyler- yazar. Bir basamaklı doğal sayıyla, bir basamaklı doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp sonucunu söyleryazar. sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu söyler- yazar. sayıyla iki basamaklı doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde eldesiz toplayıp sonucunu söyler- yazar. sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucu söyleryazar. sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu söyler- yazar.. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıyla toplayarak problem çözer. iki basamaklı bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem çözer. İki basamaklı doğal sayı ile iki basamaklı doğal sayıyı eldeli toplayarak problem çözer. Aşağıdaki İşlemleri Yapınız: Sevgi nin 6 boya kalemi vardı. Arkadaşı 4 tane daha boya kalemi verdi. Sevgi un kaç tane boya kalemi oldu? 2- Sevgi nin babası bahçeye 22 tane ceviz fidanı dikti. Bir hafta sonra Sevgi nin dedesi 15 tane daha ceviz ağacı dikti. Sevgilerın bahçesinde kaç tane ceviz fidanı oldu? 8

9 4- Çıkarma işlemini kavrar. Eksildi, çıktı, eksi, kaldı sözcüklerinin çıkarma işlemiyle ilgili olduğunu söyler. Verilen iki doğal sayının çıkarma işlemini önündeki varlıklarla eksildi, çıktı, eksi,, kaldı sözcüklerini kullanarak söyler- yapar. Verilen tek basamaklı iki doğal sayının çıkarma işlemini - ve = simgelerini kullanarak söyler yazar. Bir doğal sayıdan 0 çıkarıldığında kendisi olduğunu söyler. 1- Eksi kavramı hangi işlemle ilgilidir söyle? 2=2 işlemini oku? 3- Sekizden üç çıktı beş kaldı işlemini çıkarma işleminde kullandığımız simgelerle yazınız? 0=? işlemini sonucu kaçtır? 5- Doğal sayılarda onluk bozmayı gerektirmeyengerektiren çıkarma işlemi yapar. Bir basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde alt alta çıkarıp sonucu söyler- yazar. sayıdan onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir basamaklı bir doğal sayıyı çıkarıp sonucunu söyler- yazar. İki basamaklı doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirecek şekilde bir basamaklı sayıyı çıkarıp sonucu yazıp- söyler. Aşağıdaki İşlemleri Yapınız: Çıkarma işlemini kullanarak problem çözer. Bir basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı doğal sayıyı çıkararak problem çözer. iki basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı doğal sayıyı çıkararak problem çözer. Üç basamaklı doğal sayıdan iki basamaklı doğal sayıyı çıkarak problem çözer. sayıdan onluk bozmayı gerektirecek şekilde bir basamaklı sayıyı çıkararak problem çözer. İki basamaklı doğal sayıdan onluk bozmayı gerektirecek şekilde iki basamaklı doğal sayıyı çıkarak problem çözer. 1- Sevgi un 9 tane kalemi vardı. 3 tanesini Ayşe ye verdi. Sevgi un kaç kalemi kaldı? 2- Sevgi un 66 tane misketi vardı. 25 tanesini arkadaşına verdi. Sevgi un kaç tane misketi kaldı? 7- Çarpma işlemini kavrar. Tane, kere, çarpı sözcüklerinin çarpma işlemiyle ilgili olduğunu söyler. Verilen bir basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini rakam ve tane, kere, çarpı sözcüklerini kullanarak söyleryazar. Verilen bir basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini x, = simgelerini kullanarak söyler- 1- Çarpı kavramı hangi işlemle ilgilidir söyle? x2=8 işlemini oku? 3- Dört kere üç on iki eder işlemini çarpma işleminde kullandığımız simgelerle yazınız? x0=? işlemini sonucu kaçtır. x1=? işlemini sonucu kaçtır? 9

10 yazar. Bir doğal sayının 0 ile çarpımının sıfır olduğunu söyler. Bir doğal sayının 1 ile çarpımının kendisi olduğunu söyler. 8- Doğal sayılarda eldesiz çarpma işlemi yapar. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde çarpıp sonucu söyleryazar. Bir basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde çarpıp sonucu söyleryazar. İki basamaklı doğal sayı ile iki basamaklı doğal sayıyı eldesiz çarpım sonucu yazar Aşağıdaki İşlemleri Yapınız: x 2 6 x 5 9- Bölme işlemini kavrar. Verilen iki doğal sayının bölme işlemini önündeki varlıklara bölü, eder sözcüklerini kullanarak yaparsöyler. Bir bölme işleminde bölüneni, böleni, bölümü ve kalanı söyleryazar. Bir doğal sayının 1 e bölümünün kendisi olduğunu söyler. 1- Bölü kavramı hangi işlemle ilgilidir söyle? İşleminde bölüneni, böleni, bölümü ve kalanı söyle. 3- Aşağıdaki işlemi yapın Doğal sayılarda kalansız bölme yapar. Bir basamaklı bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucu yazarsöyler. sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu yazar- söyler. Aşağıdaki işlemleri yapınız

11 Uzun Dönemli Amaç 9- Sosyal becerilerini geliştirebilme. Kısa Dönemli Amaç Davranışlar Araç Gereçler Ölçüt Değerlendirme Başlama ve 3- Müziğe eşlik edebilme Müzik sesi duyduğunda faaliyetine ara verir. Müziğe el çırparak eşlik eder. Müziğe dans ederek eşlik eder. Okuldaki grup oyun ortamı 1- Müzik sesini duyduğunda faaliyetine ara veriyor 2- Müziğe el çırparak eşlik ediyor 3- müziğe dans ederek eşlik ediyor 4- Basit ritimli hareketler yapabilme. Tek eliyle belli aralıklarla masaya vurur. İki eliyle belli aralılarla masaya vurur. Belli aralıklarla ellerini birbirine vurur. Radyo, televizyon, vcd 1- Söylenildiğinde tek eliyle masaya aralıklarla vuruyor 2- Söylenildiğinde iki eliyle masaya aralıklarla vuruyor 3- Söylenildiğinde istenilen aralık kadar ellerini birbirine vuruyor 5- Yoğurma çalışmaları yapabilme. Hazırlanan maddeye ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) dokunur. Hazırlanan maddeyi ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) tutar. Hazırlanan maddeyi ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) iki eliyle sıkar. Hazırlanan maddeyi ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) iki eliyle yoğurur. Hazırlanan maddeyi ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) iki eliyle yuvarlar. Yuvarladığı maddeyi ( tuz seramiği, plasterin, kil vb.) iki eliyle yere yayar. Yere yaydığı maddeye kalıpları bastırarak şekil çıkartır. Tuz seramiği, plasterin, kil, şekil çıkartılacak kalıplar 1- Hazırlana maddeye dokunabiliyor 2- Hazırlana maddeyi tutabiliyor 3- Hazırlanan maddeyi sıkabiliyor 4- Hazırlanan maddeyi iki eliyle yoğurabiliyor 5- Hazırlanan maddeyi iki eliyle yuvarlayabiliyor 6- Yuvarladığı maddeyi iki eliyle yere yayıyor 7- Yere yaydığı maddeyi kalıplara bastırarak şekil çıkarta biliyor 11

12 BEP BİREYSEL İZLEME ÇİZELGESİ Öğrencinin Adı Soyadı: No: Şube:3 DAVRANIŞLAR Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran İletişim becerileri Üç sözcük kullanarak cümle kurma. Kendini ifade etme. Küçük Kas Becerileri Makas kullanma. Kağıt yırtma. Kağıt yapıştırma. Okuma becerisini geliştirme. Okuma becerileri Okuduğu masalı yada öyküyü kavrama. Okuduğu metni kavrama. Yazma becerileri Kendi ve yakın çevresindekilerin adını yazma. Duygu ve düşüncelerini yazma. Ritmik sayma becerileri İkişer ritmik sayma. Üçer ritmik sayma. Doğal Sayıları tanıma İki basamaklı doğal sayılar. Toplama işlemini kavrama. Eldesiz- eldeli toplama işlemini yapma. Toplama işlemini kullanarak problem çözme. İşlemleri tanıyabilme Çıkarma işlemini kavrama. Onluk bozmayı gerektirmeyen- gerektiren çıkarma işlemi yapma. Çıkarma işlemini kullanarak problem çözme. Çarpma işlemini kavrama. Eldesiz çarpma işlemi yapma. Bölme işlemini kavrama. Kalansız bölme işlemi yapma. Kendini tanıtabilme Kendini tanıtabilme. Adres ve ev telefonunu söyleme. Sosyal becerileri Yoğurma çalışmaları yapma. Basit ritim hareketleri yapma. Müziğe eşlik etme. 12

Rehberlikmerkezim bep planları sayfamızda bulunuyorsunuz. Bep planı olarak kısalttığımız bireyselleştirilmiş eğitim planı özel gereksinimli öğrencilere uygulanan bir tür eğitim planıdır. Aşağıdaki tablomuzda sınıf kademelerine göre ve derslere göre ayrı ayrı hazırlanmış içeriklere ulaşabilirsiniz. Konu hakkında çeşitli bilgiler edinmek için sayfayı aşağı doğru kaydırın.

BEP Planı Nedir ?

Bep planı bireyselleştirilmiş eğitim planının kısaltılmış halidir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm okullarda bireyselleştirilmiş eğitim planının yapılması zorunludur. Bu plan özel gereksinimi olan öğrencilere uygulanır. Her özel gereksinimli öğrenci için bu plan mutlaka hazırlanmalıdır. Unutulmaması gerekir ki hem Türkiye Cumhuriyeti anayasasın da hem de çocuk hakları sözleşmesinde her bireyin eğitim hakkına önemli vurgular yapılmıştır. Bu sebeple özel gereksinimli öğrencilerin eğitim ortamına uyumları için maksimal düzeyde çaba harcanmalıdır. Öğretmenler özel gereksinimli öğrenciler için eğitim ortamına en iyi koşullarda düzenlemek zorundadır.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları Nasıl Hazırlanır ?

Öncelikle öğrencimizin eğitsel durumundan haberdar olmamız gereklidir. Bunun için kaba değerlendirme formu ya da eğitsel değerlendirme formu dediğimiz materyali kullanarak öğrencinin yapabildiği becerileri bu materyale işleriz. Daha sonra ise öğrencinin en temel kazanımlardan başlayarak planımızı hazırlayabiliriz.

Kaynaştırma Eğitimi Nedir ?

Kaynaştırma eğitimi özel gereksinimli öğrencinin yaşıtlarıyla beraber aynı ortamda bulunması anlamına gelmektedir. Özel gereksinimi olan öğrenci için eğitim hayatı için iki seçenek bulunmaktadır. Birinci seçenek özel alt sınıf seçeneğidir. Burada öğrenci kendi seviyesine yakın diğer özel gereksinimli öğrencilerle aynı ortam içerisinde eğitim alır. Diğer seçenek ise kaynaştırma eğitimidir. Kaynaştırma eğitiminde öğrenci akranlarıyla beraber eğitim ortamına katılır. Akranları ile aynı eğitimi görür. Fakat kaynaştırma eğitiminde her alan öğretmeni öğrenci için bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlar.

Özel Gereksinimli Öğrencinin Ne Şekilde Eğitim Göreceğine Kim Karar Verir ?

Bu kararı verecek olanlar Rehberlik ve Araştırma Merkezleridir. Özel gereksinimli öğrencinin özel durumunu fark edildiğinde öğrenci Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından tanılanır. Yapılan tanılama sonucunda öğrencinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine gidip gitmeyeceğine ve örgün eğitimine hangi şekilde devam edeceğine karar funduszeue.infolik ve Araştırma Merkezleri bu doğrultuda yönlendirmeye yaparlar.

Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Tarafından Verilen Kararlar Nasıl Değişikliğe Uğrar ?

Her kademe değişikliği esnasında Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından verilen tedbir kararı olarak adlandırdığımız rapor yenilenir. Örneğin, özel gereksinimli öğrenci ilkokuldan ortaokula geçiş yaptığından raporun yenilenmesi gereklidir. Bu konuda okullarımızda ciddi bir kafa karışıklığı söz konusudur. Rehberlik ve Araştırma Merkezi verilen rapor farklı bir kademe de alınmışsa bu raporun mutlaka yenilenmesi gerekir. Rapor yenilenmeden öğrencinin eğitsel durumunun ve özel gereksiniminin ne durumda olduğu bilinemez. Bu sebeple rapor yenilenmeden herhangi bir plan yapılmamalıdır.

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Tarafından Verilen Rapor Öğretmenlerin Etkisiyle veya Tavsiyesiyle Değişebilir mi ?

Evet değişebilir. Öğretmenler veli ile iletişime geçerek öğrenciyi tekrar Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönlendirebilir.

Eğitsel Değerlendirme Formu Nedir ? Ne zaman gereklidir ?

Eğitsel değerlendirme formu Rehberlik ve Araştırma Merkezi öğrenciyi incelerken okul öğretmenleri tarafından doldurulan formdur. Rehabilitasyon merkezlerine devam eden öğrenciler için her yıl bir kere devam etmeyen öğrenciler için kademe değişikliği esnasında mutlaka doldurulur. Ayrıca öğrenci ilk defa özel eğitim için tanı alacaksa yine öğretmen tarafından eğitsel değerlendirme formu doldurulur. Artık bu formlar mebbis sistemi üzerinden doldurulmaktadır. Öğretmen ilk defa tanı alacak öğrenci için dolduruyorsa eğitsel değerlendirme formu ( ilk inceleme) nüshasını eğer daha önce tanı almış bir öğrenci için dolduruyorsa eğitsel değerlendirme formu ( yeniden inceleme ) nüshasını mutlaka doldurmalıdır.

RehberlikMerkezim Tarafından Hazırlanan Bep Plan Örneği Nasıl Kullanılacaktır ?

Öncelikle planlarımızı indirdikten sonra gerekli düzenlemeleri yapmaya başlayabiliriz. Yukarıdaki resimde gösterdiğim yerleri kendi okul ismimize ve çalıştığımız öğretmen arkadaşların isimlerine göre düzenleyebiliriz.

Düzenlememizi yaptıktan sonra bep planı örneğimize bir bakış atacağız. Planımızda ki kazanımların özel gereksinimli öğrencimize uygun olup olmadığına karar vermemiz gerekiyor. Tabii bunun içinde özel gereksinimli öğrencimizin eğitsel durumundan haberdar olmamız şarttır.

RehberlikMerkezimTarafından Hazırlanan Bep Planı Örneği Değiştirebilir Miyim ?

Değiştirebilirsiniz. Hazırlanan içerikler, örnek mahiyetindedir. Baktığınızda bu sizin öğrenciniz için uygun değilse değiştirilebilir. Olduğu gibi uygulamak zorunlu değildir.

Hazırlanan Bep PlanlarıÖğrencime Uygun Değil Ne Yapabilirim ?

Önceki sınıf kademelerinde hazırlanan içerikleri kontrol edebilirsiniz. Örneğin 2.sınıf matematik dersi için bir içerik arıyorsunuz uygun gelmediyse 1.sınıf veya 3.sınıf için hazırlanan örneklere bakabilirsiniz.

Sitemizde Ulaşabileceğiniz Diğer İçerikler

Sitemizde ki öğretmen kategorisine ulaşmak için tıklayınız.

Bep Geliştirme Birimi Toplantı Tutanakları için tıklayınız.

Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü web sayfasına erişmek için tıklayınız.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası