Борис Баум громадянин Латвії, який до та після війни працював з російсько-українською групою VS Energy (Олександр Бабаков, Михайло Спектор та ін.). Зокрема Баум входив у наглядову раду Нікопольського заводу феросплавів, де VS Energy стала партнером Ігоря Коломойського і Віктора Пінчука. Мав кіпрську фірму, яку пов’язували з російською лотереєю, але називав її неактивною.
Борис Баум з’явився на Банковій після перемоги Володимира Зеленського. Тоді в ОП, ще до обрання нової Верховної Ради, створили робочу групу з розробки закону про легалізацію азартного ринку.
Попри те, що Баум не співробітник ОП, він представляється представником Офісу Зеленського.
Зараз він виконує роль неформального комунікатора від Банкової з гральним ринком та депутатами, які доопрацьовують законопроєкт про його легалізацію. Баум регулярно зустрічається з менеджментом азартних закладів і їздить на Банкову розповідати про перемовини щодо законопроєкту.
Баума привів на Банкову нинішній глава фракції “Слуга Народу” Давид Арахамія. Тому що вони кілька років були сусідами, і Баум начебто “мав досвід управління казино” (імовірно, ідеться про казино в готелі “Прем’єр Палас”, яким володіє VS Energy, де Баум працював помічником співвласника Михайла Спектора).
“Я його [Баума] знаю особисто, розповів Давид Арахамія. Я в оренду знімав в коттеджному містечку будинок, і він через чотири будинки жив теж зі своїмиЧи живе досі, ну, я переїхав. [Це були] ийий роки”. Яким саме казино управляв Баум, Арахамія не пригадав.
В ОП підтвердили, що хотіли б бачити Бориса Баума на чолі нового держоргану Комісії з розвитку та регулювання азартних ігор.
“Принаймні, у нас є до нього довіра. Моя думка, що це нормальна кандидатура,” каже Кирило Тимошенко, заступник керівника ОП, який, як виявилось, курує напрям реформи грального ринку. goalma.org зафіксували, що вони з Баумом спілкуються не лише на теми грального ранку.
Новий регулятор матиме безмежну владу в азартній сфері. Буде вирішувати, кому давати ліцензії, в кого їх забирати, кого перевіряти, кого карати санкціями, як моніторити гральні заклади та отримає їхню фінзвітність.
На чолі цих процесів і хоче опинитися Борис Баум. “Якщо буде така можливість, буде дуже гарно,” прокоментував він goalma.org
Конкурсу на обрання голови і членів Комісії в законопроєкті, проголосованому у першому читанні, не передбачено.
Пропонується, що Комісію з азарту без конкурсу обере… парламентський комітет з фінансів та податкової політики (який працює над законопроєктом) і затвердить Кабмін.
Хоча антикорупційний комітет парламенту вже двічі направляв свої зауваження, акцентуючи саме на необхідності провести конкурс, депутати прийняли за основу версію з непрозорим механізмом обрання керівництва комісії.
Давид Арахамія запевнив, що подав поправку, аби у другому читанні прибрати цю “корупційну норму” і “схематоз”: “Я особисто сьогодні підписав правки, які я пропоную додати до комітету”. Це було сказано 4 лютого, хоча двотижневий строк на подачу правок сплив ще 30 січня.
Як саме буде змінено механізм обрання керівництва Комісії з азартного ринку, наразі не зрозуміло.
Давид Арахамія і Кирило Тимошенко схиляються до обрання Комісії Кабміном. Однак конкурсний відбір досі під сумнівом. “На конкурсі, без конкурсу, в.о., потім конкурс Без різниці. Насправді головне завдання зараз запустити процес,” вважає Кирило Тимошенко.
Отже на час підготовки розслідування в ОП не виключали можливість призначити Баума виконувачем обов’язків голови комісії без конкурсу.
Милиция объявила войну незаконному игровому бизнесу. Правоохранители собираются закрывать казино, действующие незаконно, что маскируются под пункты продажи мгновенных лотерей. В Верховной Раде даже зарегистрировано несколько законопроектов, направленных на то, чтобы в очередной раз упорядочить деятельность злачных мест.
В интернете уже появились победные рапорты: работники управления Госслужбы борьбы с экономической преступностью пресекли деятельность трех подпольных казино, в Крыму закрыли то ли два подпольных казино, то ли прекратили деятельность двух одноруких бандитов, в Одесской области «накрыли» еще одно подпольное казино, в Керчи прикрыли нелегальное казино. Но впереди всех – Донецкая область. Тут вдруг нашли 49 подпольных казино. Составлено 30 административных протоколов, предъявлено 5 обвинений-подозрений лицам, которые организовали незаконную игровую деятельность, в суд направлено 7 уголовных производств.
На фоне официального милицейского наступления перешли к открытым действиям и «партизаны». Так, отряд, получивший название «Святошинские робингуды», обнаружил под Киевом десятки игровых салонов и передал Ирпенскому отделению милиции список игровых салонов, которые «открыто действуют» на территории города и близлежащих поселков. Как сообщал лидер народных мстителей Николай Еременко, ответ на письменное сообщение о преступлении поступил только через месяц. В нем говорится: «Отказать в возбуждении уголовного дела из-за отсутствия игорных заведений по указанным адресам»…
Источник, близкий к Минфину, который, по существу, является регулятором этого рынка, подчеркнул, что закон, регулирующий работу государственных лотерей, можно было бы считать прогрессивным, если бы он выполнялся. Но под видом лотерей стали создаваться разного рода игровые учреждения, где продается фактически доступ к «одноруким бандитам». «Мне кажется, – отметил источник, – что у Минфина нет желания выполнять роль регулятора. А он мог бы вместе с правоохранительными органами закрыть все точки продажи не лотерей, а практически игрового бизнеса и навести в этом порядок». Эксперт считает, что виновны в сегодняшнем «разгуле» игрового бизнеса не так правоохранительные органы, как Минфин, который не занимается этой сферой и не привлекает к этому силовые структуры. Все операторы государственных лотерей, имеющие соответствующие лицензии, должны работать в совершенно прозрачной для Минфина системе. А на самом деле деньги от игорного бизнеса поступают не в бюджет, а в карман коррумпированным чиновникам правоохранительных органов, которые, скорее всего, «крышуют» этот бизнес, отметил источник.
С такими фактами ознакомили на днях журналистов и члены общественной организации под впечатляющим названием «Международная правозащитная Ассамблея «Антикоррупционное бюро Украины». Лидер общественных деятелей Виктор Швец начал с конкретных фактов. По его словам, сегодня в Киеве действуют так называемых игровых клубов и 46 казино, работающих в закрытом режиме. «Я обращался в милицию, в прокуратуру, – рассказывает Швец, – они говорят «да, да», но ничего не делают, и игорный бизнес продолжает свою деятельность».
В качестве примера он приводит два адреса: улица Леси Украинки, 27 – здесь содержится районная прокуратура. А практически напротив – Леси Украинки, 34, где работает 78 игровых автоматов. Но правоохранители утверждают: ничего подобного. «Вчера мы зашли туда, – продолжает Швец, – и убедились: все работает, а милиция на наши сигналы не реагирует». «Каждый из таких клубов, – сообщил журналистам глава «Антикоррупционного бюро», – платит $ в месяц за «крышу», если у него 10 компьютеров. Деньги распределяются между районной и городской милицией и прокуратурой. А если в клубе, например, 8 игровых автоматов, то «оброк» с каждого из них составляет $ А в названном клубе 78 автоматов, следовательно, прибыль правоохранителей составит $ По нашим расчетам теневая составляющая этого бизнеса в Киеве около $1 миллиарда». «Идет эксплуатация человеческой жадности, – отмечают в «Антикоррупционном бюро», – здесь торгуют надеждами. И эта торговля процветает, а выгода от нее идет как коррупционерам в Украине, так и «черным налом» вывозится за границу, в частности на Кипр, а затем в Россию. В месяц – $3 миллиарда».
«Вдумайтесь в само название компании-оператора, – говорит заместитель главы «Антикоррупционного бюро» Александр Сенько, – предприятие со стопроцентным иностранным капиталом «Государственные мгновенные лотереи».
Как рассказывают общественные деятели, грязный игровой бизнес использует в своей работе уголовную методику. Например, игрокам в качестве поощрительных призов могут выдаваться наркотики, им могут оформляться кредиты с тем, чтобы в случае проигрыша отнимать имущество, находящееся в залоге.
Но все же, Швец считает, что игорный бизнес ни в коем случае нельзя возвращать в легальное русло. По его мнению, это будет «трагедия для Украины». Глава «Антикоррупционного бюро» говорит, что уже сейчас в стране два миллиона человек являются зависимыми игроманами, и их очень трудно вылечить от этой болезни. «Семьи распадаются, дети голодают, – продолжает Швец, – Игорный бизнес нужно запретить. И нужно поменять всех руководителей правоохранительных органов. Начиная от майора и заканчивая генералами, замешанными в этом бизнесе. У одного из них, кстати, прозвище Фантомас. Когда придут новые люди, весь этот преступный бизнес можно закрыть за 10 дней. Адреса, по которым он работает, известны всем работникам милиции. Но, после того, как я, полтора года назад, предоставил им эти адреса, они отреагировали практически тем, что подняли на 20% стоимость крышевания».
*Комментарии:
Сергей Терехин, член комитета ВР по вопросам налоговой и таможенной политики, фракция «Батькивщина»:*
- Когда игорный бизнес был у нас разрешен, он что, работал не в тени, при свете? Если оперировать только интересами финансового характера, можно дойти до крайностей. Можно и наркотики легализовать. И торговлю оружием, и проституцию. Не как экономист, а как гражданин, я думаю несколько иначе. Ведь есть еще и морально-этическая сторона этого дела. Мне кажется, что лучше запрещать.
Помню дискуссии на выборах в ВР годов. Тогда очень много внимания уделялось одноруким бандитам, из-за которых мы теряли молодежь, а она – время, деньги и здоровье. Среди последствий также и демотивация карьерного роста или просто поиска хорошей работы, рост преступности. А сколько семейных трагедий? Ведь молодой папа мог растратить бюджет семьи на год вперед.
Но в мире нет универсальных правил ведения игорного бизнеса. Нет по этому поводу и рекомендаций. И в Евросоюзе нет единого подхода к этой проблеме. Нет никакой директивы. А крышевание у нас распространено не только в этой сфере. Возьмите подпольную торговлю углем. Так что здесь речь должна идти о развитии демократии в стране и укреплении правовой системы. И это не вопрос игорного бизнеса, а политический вопрос. В ВР подано несколько законопроектов об игорном бизнесе, правда, не оппозиционными, а «позиционными» депутатами. Одни предлагают разделить отели по звездочкам и одним дать право держать казино, другим – нет. Тогда пик коррупции переместится на сферу, в которой будут определяться гостиничные звездочки. Некоторые намерены размещать казино на каких-то специально выбранных территориях. В прошлом году я даже попытался «обкатать» на каком-то круглом столе аналогичное предложение – размещать казино на совершенно депрессивных территориях где-нибудь на Донбассе, где безработица 80%. Но это предложение было встречено без восторга. Наоборот, предлагали размещать такие заведения в Крыму. Я повторяю: это вопрос неэкономического характера. Общественного вреда от сегодняшнего крышевания подпольных казино милицией и властью меньше, чем возможных негативных последствий для общественного порядка при легализации.
Дмитрий Святаш, член комитета ВР по вопросам налоговой и таможенной политики, Партия Регионов:
- Я считаю, что принятое в свое время, в том числе и мной, решение о запрете игорного бизнеса было ошибочным. Ведь он никуда не делся. В каждом городе существуют казино, которые крышуются, как правило, или милицией, или прокуратурой. Названия могут быть разными, но, собственно говоря, это нелегальные казино, чуть ли не вся прибыль от которых поступает коррупционерам в правоохранительных органах. Это я могу совершенно ответственно сказать. Нельзя рубить с плеча. Нельзя приравнивать казино, работающее в пятизвездочном отеле, и какой-то жестяной сарай с двумя однорукими бандитами, расположенный где-то возле школы. Там ребенок просаживает, надеясь на выигрыш, последние 20 гривен. Нужно признать, что это явление существует во всех городах страны.
Плюс, а вернее минус, – это порождает огромный уровень коррупции в правоохранительных органах. Поэтому я считаю, что игорный бизнес необходимо немедленно легализовать. Но не в том уродливом виде, в котором он был до запрета. Казино следует разрешать только в пяти- и четырехзвездочных гостиницах. Поверьте, если владелец потратил на сооружение этого объекта несколько десятков миллионов долларов, он не будет нарушать законодательство ради казино. Одновременно нужно ощутимо поднять ренту, уплачиваемую за одну игровую точку. Кстати, недавно мы говорили с представителями профсоюза работодателей игорного бизнеса (забавно звучит: отрасль запрещена, а профсоюз, защищающий интересы ее хозяев, есть – так и профсоюз наркоторговцев может появиться). Так вот они говорят: разрешите нам работать на тяжелых условиях и даже не во всей стране, а например, в городах, где проходило Евро, плюс Одесса и Крым, и мы дадим в бюджет не менее четырех миллиардов гривен. А если 4 миллиарда, то наверное готовы дать восемь. И этим нам нужно воспользоваться. Ведь Россия запретила игорный бизнес. И сегодня игроки-россияне сидят в Минске, хотя с большим удовольствием приехали бы в Украину.
Олег Царев, член комитета ВР по вопросам аграрной политики и земельных отношений, Партия Регионов:
- В Днепропетровске я возглавляю одну из авторитетных правозащитных организаций. К нам идет много обращений граждан. Темы разные. И среди них одна из ведущих – деятельность игровых залов, которая у нас в стране полностью незаконна. Месяц назад я обобщил эти обращения. В Днепропетровской области, судя из этих писем, около игорных залов. Я выбрал главным образом те, которые расположены в центре Днепропетровска. Но получил ответ от прокуратуры: мы проверили, фактов ведения предпринимательской деятельности по данным адресам не обнаружено. Тогда я поручил перепроверить эти данные своему помощнику. Он там побывал, сфотографировал, изнутри и снаружи, в дневное и ночное время. Это позволило мне послать в прокуратуру еще один запрос, где к каждому адресу добавлена фотография. Попросил не только разобраться в сути, но и с теми, кто готовил ответ на предыдущий запрос. Жду. И сейчас изучаю международный опыт. Он говорит, что нигде в мире не смогли справиться с незаконной игорной деятельностью до тех пор, пока хотя бы частично ее не легализовали. Так что есть мнение, и ее поддерживают в правительстве, легализовать азартные игры в пятизвездочных отелях, установив дорогую лицензию – 68 миллионов гривен. Это будет вид отдыха исключительно для богатых.
Виталий Княжанский
Пояснюємо, що відбувається з індустрією в Україні.
Цього місяця Верховна Рада провалила голосування за закон про легалізацію азартних ігор. Він мав вивести з тіні весь гральний бізнес в Україні (від казино до букмекерів), але до його прийняття в першому читанні не вистачило 13 голосів.
Цей проект — ініціатива Володимира Зеленського, про яку він оголосив кілька місяців тому. Тоді президент поручив розробити та прийняти відповідний закон до кінця року.
Однак, документ, автором якого є депутат від «Слуги народу» Олександр Дубінський, а працював над ним також Кабмін, не пройшов парламентський фільтр. Не допомогла навіть монобільшість — за закон проголосували лише нардепів владної партії з
Проект відправили на доопрацювання, завдання президента не виконали.
«Ми знаємо, хто за цим стоїть. Не хочете грати за прозорими правилами? Не хочете працювати цивілізовано і платити в бюджет? Що ж, давайте по-іншому. Відсьогодні негайно закриваємо всі гральні зали. Думайте», — Зеленський зреагував різко.
Тут слова не розійшлися зі справами. Наступного дня поліція відзвітувала про закриття ігрових закладів по всій країні. Під роздачу потрапили не лише зали з ігровими автоматами, але й лотереї, казино та букмекерські контори.
Для розуміння проглянемо найважливіше з того, що він встановлював:
Оскільки закон формував правила одразу для п’ятьох типів бізнесу всередині гральної індустрії, представники кожного з них через лобістів у парламенті намагались вплинути — або підкоригувати деталі на свою користь, або не допустити його прийняття взагалі. Про ці групи впливу інформує видання Економічна правда.
Звідси тривалі дискусії про умови легалізації (формат контролю з боку держави, кількість та вартість ліцензій, оподаткування виграшів, ідентифікація гравців). Звідси ще сім поданих альтернативних законопроектів (у тому числі від депутатів «Слуги народу», як ви вже здогадались). Звідси й провалене голосування 19 грудня.
Тобто, проблема не стільки в законі, скільки в тих, хто хоче його підлаштувати під себе.
«Між депутатськими групами були стички. У кожного законопроекту було повно бенефіціарів. У кожен з них були зашиті поправочки для окремих груп впливу», — пояснив у коментарі goalma.org редактор та засновник видання «Наші гроші» Юрій Ніколов, який працює з темою легалізації індустрії.
Швидше за все, покровителів так званих лотомутантів (ігрові зали під вивісками лотерей — ви їх точно зустрічали у своєму місті). Це напівкримінальні угруповання, в покриванні яких генпрокурор Руслан Рябошапка звинувачує правоохоронців, а програма розслідувань «Наші гроші» доводить їхній зв’язок з близькими до глави МВС Арсена Авакова людьми.
Саме ліквідацію таких закладів президент називав головною метою легалізації грального бізнесу. Його доповнював прем’єр-міністр Олексій Гончарук:
«Ви знаєте, що відбувається: виходите на вулицю, бачите ці гральні автомати, поряд ломбарди. Не потрібно пояснювати, що це за лихо. Величезна кількість людей від цього страждає. Ми хочемо захистити залежних.
Головна мета — прибрати гральні автомати з вулиць, для зменшення цього лиха, яке вони нам створюють».
Очевидно, Зеленський вважає, що Рада провалила голосування якраз через вплив покровителів лотомутантів. Саме такі заклади й потрапили під оголошену президентом хвилю закриття. Щоправда, заодно правоохоронці постукали у двері до букмекерів, лотерей та казино.
Насправді, вся ця індустрія до останніх подій працювала напівлегально.
Трохи передісторії. Десять років тому Верховна Рада після трагічних подій прийняла проект «Про заборону грального бізнесу». Відтоді в Україні поза законом будь-які азартні ігри. Але згодом заборону послабили для лотерей — приватні компанії «Українська національна лотерея» (далі — «УНЛ»), «М.С.Л.» та «Патріот» продовжили роботу за державними ліцензіями.
І хоч термін дії цих ліцензій закінчився ще п’ять років тому, через правову колізію ці компанії весь цей час працювали в законному полі, а їхня роль в історії з рештою грального бізнесу загалом залишалась вагомою — весь він замаскувався під лотереї, укладаючи з ними відповідні договори.
Пояснимо на ближчому до спорту прикладі з букмекерами. Після заборони у таких компаній залишилось лише три способи продовжувати роботу на українському ринку:
Більшість відомих сьогодні в Україні букмекерів обрали другий спосіб. Так під крило ліцензії «УНЛ» пішли «Паріматч спорт», «Фаворит спорт», «Bazabet» та «Fortuna live», ставши однойменним різновидом лотереї та занесені у відповідний реєстр Міністерства фінансів. Перші двоє зараз є лідерами ринку та представляють міжнародні компанії Parimatch та Favbet відповідно.
Щоправда, у випадку з Parimatch не все так однозначно. СЕО букмекера Сергій Портнов нещодавно запевнив: «Наша компанія присутня в Україні виключно як спонсор та меценат різних спортивних змагань та колективів». На відміну від Favbet, яка за словами її директорки з комунікацій Катерини Машевської домінує в Україні за кількістю наземних залів, Parimatch зосередився саме на розвитку в онлайні. Як це роблять закордонні букмекери.
Точно так само зробили й в інших видах грального бізнесу. Наприклад, поширена сьогодні мережа залів з ігровими автоматами «Космолот» працює під вивіскою лотереї від «М.С.Л.».
Ні. Уряд лише позбавив трьох операторів державних лотерей — «УНЛ», «М.С.Л.» та «Патріот» — можливості укладати договори на розповсюдження, якими користувались заборонені види грального бізнесу. Так, щоб останні не могли працювати під їхніми вивісками.
«Ми розраховували, що парламент швидко розгляне закон, який створить нормальну екосистему для грального бізнесу. Коли ми зрозуміли, що історія затягується, то за дорученням президента уважніше подивилися на юридичну позицію [грального бізнесу] і прийняли рішення поламати її.
Раніше вони вдавали, що є розповсюджувачами лотерей. Наразі уряд припинив поширення на них старих ліцензійних умов. Грального бізнесу під виглядом лотерей не буде», — пояснив заборону Гончарук.
Також Кабмін дав доручення Нацполіції та Державній фіскальній службі провести масову перевірку діяльності всіх операторів лотерей. Її результати ще невідомі.
В онлайні вони працюють, як і працювали. Хіба що Favorit Sport на кілька днів припинив працювати на домені goalma.org Букмекер створив кілька інших версій на міжнародному домені com.
Серйозніші проблеми в офлайн-сегмента. Наприклад, у того ж Favorit Sport, який, нагадаємо, є лідером на українському ринку за кількістю наземних букмекерських точок. Вони теж потрапили під закриття поліцією. На це компанія відреагувала заявою:
«Ситуація навколо Favorit Sport, яка розгортається в Україні в останню добу, є наслідком того, що правоохоронні та виконавчі органи влади не розрізняють букмекерську діяльність (лотерея тото) і нелегальні зали ігрових автоматів. Керівництво компанії прийняло рішення про закриття всіх роздрібних точок з метою забезпечення безпеки співробітників і обладнання компанії».
Фактично, зараз йде з’ясування, чи можуть компанії, які зареєстровані як різновиди лотереї, вважатись цілком легальними, а не лише лотерейними розповсюджувачами.
Днями з’явилось звернення від Всеукраїнського союзу розвитку букмекерства з позицією стурбованості подіями.
Журналіст Юрій Ніколов вважає, що обмеження від Кабміну не суттєво впливають на бізнес букмекерів в Україні. «По факту, це не впливає на них взагалі ніяк. Вони як існували собі, так і продовжують існувати далі. Все існує, все процвітає. Єдина проблема, яка виникла у них та у всіх ігрових закладів — поліція та СБУ пішли та позакривали [наземні точки]. Але це тимчасово. За кілька тижнів ми побачимо, як салони почнуть знову відкриватись. Можливо, введуть якісь явки-паролі».
Тому що це ринок великих прибутків, які держава майже не контролює та не регулює.
До прикладу, за словами Сергія Портнова, загальний оборот українського ринку букмекерів становить понад один мільярд доларів на місяць.
Міністр фінансів Оксана Маркарова вважає, що легалізація всього грального бізнесу принесе в бюджет України від 5 до 9 млрд гривень — в залежності від того, якими будуть фінальні умови прийнятого законопроекту.
Зараз же від цього бізнесу держава отримує лише як від лотерей. Але тут підтверджених даних, скільки саме, немає.
До того ж, лотомутанти навіть не завжди на документах зареєстровані як лотереї (маскуються лише вивісками), натомість діляться прибутками з тими, хто їх покриває.
Після легалізації кожен вид грального бізнес буде приносити різний дохід в бюджет, в залежності від цієї діяльності.
Поки рано про це говорити.
За інформацією видання Ліgoalma.org, незадоволений провалом голосування Володимир Зеленський уже мав розмову з депутатами своєї партії, які не підтримали закон. Як наслідок, одна з таких нардепів Дарія Володіна днями представила ще один законопроект по легалізації грального бізнесу.
Ліgoalma.org пише, що головною умовою нового проекту є «принцип вхідного квитка — учасники ринку тільки раз платять за ліцензію без жодних подальших податкових відрахувань». Це дисонує з позицією деяких учасників дискусії. Президент «М.С.Л.» Георгій Ложенко дивується:
«Всі моделі, які сьогодні працюють в Європі, більшою мірою засновані на контролі ринку. Там не починали з роздачі вхідних квитків на ринок. Спочатку вони створювали систему контролю — вчилися контролювати те, що є, і лише потім розвивали ринок. Підхід, при якому гральний бізнес узаконять раніше, ніж введуть важелі контролю, не працює».
На виході у кожної із зацікавлених сторін є претензії до умов обговорюваних законів, бо наразі немає такого, який би задовольняв усіх. Якщо такий взагалі можливий.
На прикладі ситуації з букмекерами, які одностайно виступають за легалізацію, це має такий вигляд.
З одного боку, більшим компаніям може бути вигідною велика вартість ліцензії (Володіна пропонує 10 млн євро за ліцензію на 5 років). Адже в такому випадку дрібні компанії не зможуть їм створити конкуренцію.
З іншого, цифра дуже немала навіть для лідерів ринку. Більше того, видання «Економічна правда» вважає, що така ціна може відлякати від українського ринку великих міжнародних гравців. За інформацією ЕП, представники британського букмекера bet зустрічались з українською владою з готовністю зайти до нас. Але з умовою, що ліцензія коштуватиме не більше 1,5 млн доларів.
Фото: РБК-Україна, goalma.org, Сучасна Олександрія, goalma.org, zumaress/P. Gonchar
казино с бесплатным фрибетом Игровой автомат Won Won Rich играть бесплатно ᐈ Игровой Автомат Big Panda Играть Онлайн Бесплатно Amatic™ играть онлайн бесплатно 3 лет Игровой автомат Yamato играть бесплатно рекламе казино vulkan игровые автоматы бесплатно игры онлайн казино на деньги Treasure Island игровой автомат Quickspin казино калигула гта са фото вабанк казино отзывы казино фрэнк синатра slottica казино бездепозитный бонус отзывы мопс казино большое казино монтекарло вкладка с реклама казино вулкан в хроме биткоин казино 999 вулкан россия казино гаминатор игровые автоматы бесплатно лицензионное казино как проверить подлинность CandyLicious игровой автомат Gameplay Interactive Безкоштовний ігровий автомат Just Jewels Deluxe как использовать на 888 poker ставку на казино почему закрывают онлайн казино Игровой автомат Prohibition играть бесплатно