çay deneyi okul öncesi / Suya Karışmayan çay deneyi | Kimya deneyleri, Eğlenceli bilim, Bilimsel deneyler

Çay Deneyi Okul Öncesi

çay deneyi okul öncesi

TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

• Çocuklara “Çözünme ne olabilir?” diye sorulur.
• Çözünmenin nasıl olduğunu anlamak için bir deney yapılacağı söylenerek masalara geçilir.
• Her çocuğa bir adet plastik tabak, bardak ve beş adet kesme şeker dağıtılır. Çocuklardan tabakların içine kesme şekerlerini üst üste dizerek kule oluşturmaları istenir.
• Bardaklara vişne suyu doldurulur. “Vişne suyunu tabaklara dökersek ne olur?” diye sorularak çocukların tahminleri alınır.
• Daha sonra çocuklar vişne suyunu tabaklarına döker ve ne olduğunu gözlemlerler.
• Küp şekerler vişne suyunu emdikçe vişne suyu kulede yükselmeye başlar.
• Şekerler iyice ıslanıp ağırlaştığında kule yıkılır.
• Tabakların içerisindeki vişne suyu-şeker, karıştırma çubuğuyla karıştırılarak şekerin çözünmesi gözlemlenir.
• “Peki başka neler suda çözünebilir?” denerek masaya mercimek, nohut, fasulye gibi bakliyatlar, tuz, çeşitli küçük oyuncaklar, Legolar vb. koyulur.
• Çocuklar her malzemeyi su dolu kavanoza koyar ve karıştırır. Çözünmenin gerçekleşip gerçekleşmediği gözlemlenir.

DENEYLER

2. Sınıflar İçin Hazırlanan Deneyler

Yapılan deneyler çocukların yaş ve gelişim özellikleri dikkate alarak özenle hazırlanmış ve yapılmıştır. Amaç çocukların erken yaşlarda kimyaya bilime olan ilgisini merakını arttırmak.

04-11-2022

1)    Yürüyen Renkler Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 3 adet çay bardağı, kâğıt peçete.

Deneyin Yapılışı:  2 adet çay bardağı biri mavi gıda boyası ve diğer çay bardağı sarı gıda boyası suyla karıştırılır peçeteler katlanır boş çay bardağıyla renk geçişi sağlanır ana renk olan mavi ve sarı rengin karışımı ara renk yeşil oluşumu çocuklarla birlikte gözlenir.

2)    Mikrop Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 1 adet tabak, karabiber, sıvı sabun.

Deneyin Yapılışı:  Yarıya kadar dolu olan kabın içine bir miktar karabiber dökülür. Karabiberler sembolik olarak mikropları temsil eder. Onların temiz ortamlardan uzak kaldığını göstermek amacıyla çocukların ellerine sabun dökmeleri ve suya batırmaları istenir. Sabunun yayılmasıyla birlikte uzaklaşan karabiberler, eller temiz olduğu sürece mikroplardan korunabileceğini gösterir.

DENEYLER

2. Sınıflar İçin Hazırlanan Deneyler

Yapılan deneyler çocukların yaş ve gelişim özellikleri dikkate alarak özenle hazırlanmış ve yapılmıştır. Amaç çocukların erken yaşlarda kimyaya bilime olan ilgisini merakını arttırmak.

04-11-2022

1)    Yürüyen Renkler Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 3 adet çay bardağı, kâğıt peçete.

Deneyin Yapılışı:  2 adet çay bardağı biri mavi gıda boyası ve diğer çay bardağı sarı gıda boyası suyla karıştırılır peçeteler katlanır boş çay bardağıyla renk geçişi sağlanır ana renk olan mavi ve sarı rengin karışımı ara renk yeşil oluşumu çocuklarla birlikte gözlenir.

2)    Mikrop Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 1 adet tabak, karabiber, sıvı sabun.

Deneyin Yapılışı:  Yarıya kadar dolu olan kabın içine bir miktar karabiber dökülür. Karabiberler sembolik olarak mikropları temsil eder. Onların temiz ortamlardan uzak kaldığını göstermek amacıyla çocukların ellerine sabun dökmeleri ve suya batırmaları istenir. Sabunun yayılmasıyla birlikte uzaklaşan karabiberler, eller temiz olduğu sürece mikroplardan korunabileceğini gösterir.

3)    Tırtıl Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 1 adet tabak, kâğıt peçete, keçeli kalem.

Deneyin Yapılışı:  Peçetenin 3'te 1'lik kısmını keçeli kalem ile boyuyoruz. Boyanan peçeteleri kalem yardımı ile sarıyoruz. Peçeteyi kalemden çıkartırken büzerek çıkarıyoruz. Oynanacak olan kaba minik tırtılları koyuyoruz. Bir kâse içerinde su ve damlalığı çocuğa vererek tırtılların üzerine sıkmasını istiyoruz. Suyu emen tırtıllar rengârenk olup büyümeye başlıyor.

04-11-2022

4)    Yanardağ Deneyi

Kullanılan Malzemeler: 1 adet tabak, uzunca bardak, alüminyum folyo, kırmızı renkli gıda boyası, karbonat, sirke.

Deneyin Yapılışı:   Alüminyum folyo ile kaplanmış Bardağı genişçe tabağın tam ortasına gelecek şekilde yerleştirin. Bardağı gıda boyası ve karbonat eklenir. Bardağı hafifçe sallayarak biraz karıştırın. Sirkeyi hızlıca dökün. İşte yanardağ patlaması!

04-11-202204-11-202204-11-202204-11-202204-11-2022

ÇAY ANASINIFI KIZILAY HAFTASINDA GENÇ GÖNÜLLÜLERLE BULUŞTU ÇAY ANASINIFI KIZILAY HAFTASINDA GENÇ GÖNÜLLÜLERLE BULUŞTU
Çay İlkokulu Anasınıfı öğrencileri 29 Ekim- 4 Kasım Kızılay Haftasını farklı etkinliklerle kutlayarak farkındalık oluşturdu.

Emine BARIŞÇAY İLKOKULU ÇALIŞKAN ARILAR ANASINIFI RİZE MÜZESİNDEÇAY İLKOKULU ÇALIŞKAN ARILAR ANASINIFI RİZE MÜZESİNDE
Çalışkan Arılar Anasınıfı müze haftası dolayısıyla Rize müzesini gezdiler. Alan gezisi öncesi ve sırasında çeşitli etkinlikler yapan öğrenciler müze gezisinden büyük bir keyif aldılar.

Emine BARIŞKAĞIT ROKET DENEYİ-EVERY STORY ONE STEAM -STEM EXPLORATION CAMPAIGNKAĞIT ROKET DENEYİ-EVERY STORY ONE STEAM -STEM EXPLORATION CAMPAIGN
Çay İlkokulu okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ , Çalışkan arılar anasınıfı öğrencileri ile Kasım ayında uygulamaya başladıkları , Her Hikaye Bir STEAM projesinin final öğrenci webinarını ortak ,etkinlik ile yaptılar.

Emine BARIŞÇALIŞKAN ARILAR ARILARA KOVAN TASARLADIÇALIŞKAN ARILAR ARILARA KOVAN TASARLADI
Çay İlkokulu Okul öncesi öğretmeni Emine Barış ve öğrencileri, yürütmekte oldukları Her Hikaye Bir STEAM, eTwinning projesinin 4.Planını yüzyüze eğitim sürecinde tamamladılar

Emine BARIŞSTEMATEMATİK VE MASALPROJE FİNAL ETKİNLİĞİSTEMATEMATİK VE MASALPROJE FİNAL ETKİNLİĞİ
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış ve öğrencileri Stem Keşif Haftası kampanyası dolayısıyla proje kapsamında proje ortaklarıyla, ortak etkinlik yaptılar.

Emine BARIŞHER HİKAYE BİR STEAM -YENİ NESİL GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU TASARIMIHER HİKAYE BİR STEAM -YENİ NESİL GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU TASARIMI
Çay İlkokulu, Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ kurucusu olduğu Her Hikaye Bir STEAM projesi , Mart ayı ortak Hikaye ve Plan uygulamalarını , öğrencileriyle yüz yüze gerçekleştirdi.

Emine BARIŞHER GÜNE BİR RİTİM- MART AYI ETWINNING ÇALIŞMALARIMIZHER GÜNE BİR RİTİM- MART AYI ETWINNING ÇALIŞMALARIMIZ
Çay İlkokulu,Okul öncesi öğretmeni,Emine Barış ve öğrencileri,Mart ayı çalışmaları ,yüzyüze eğitim sürecinde ,Arı vız vız şarkısıyla müzogram,Şakacı Hayvanlar şarkısını ritim ile söyleme,kavram ve sözcük açısından inceleyerek hikaye oluşturma ve değer belirleyerek ortak bir ürün oluşturma görevleri eğlenceli bir şekilde tamamlandı.

Emine BARIŞRİTİM İLE  ÖĞRENMEK ŞAHANE RİTİM İLE ÖĞRENMEK ŞAHANE
Çay İlkokulu Okulöncesi Öğretmeni, Emine Barış ve öğrencileri, Her Güne Bir Ritim(A Ryhtym Everday) eTwinning projesi kapsamında ,Şubatta da ritim ile eğlenceli ve öğrenmeli ritim dolu zaman geçirdiler.

Emine BARIŞSTEMATEMATİK VE MASAL-BUZKIRAN TASARLIYORUZSTEMATEMATİK VE MASAL-BUZKIRAN TASARLIYORUZ
Çay İlkokulu,Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ ve öğrencileri, Küresel ısınmaya bağlı olarak buzulların eridiğine dikkat çekmek- neler yapılabileceği konusunda bilinçlenmeleri- Buzkıran tasarımı yapma becerisi kazandırmak amacıyla plan ,uzaktan eğitim çerçevesinde tamamlandı.

Emine BARIŞEVERY STORY ONE STEAM-PARILTI DAYANIKLI EVLER TASARLIYOREVERY STORY ONE STEAM-PARILTI DAYANIKLI EVLER TASARLIYOR
Çay İlkokulu ,Okul Öncesi Öğretmeni, Emine Barış, eTwinning Projesi ,Proje ortaklarıyla hazırladıkları 2. Plan ve öğrencilerle hazırlanan Hikaye büyük bir keyifle öğrencilerle yapıldı.5E Kuralına göre hazırlanan plan, uzaktan eğitim süresince Canlı Dersler aracılığı ile tamamlandı.

Emine BARIŞE GÜVENLİK GÜNÜ ETKİNLİK ÇALIŞMALARIMIZE GÜVENLİK GÜNÜ ETKİNLİK ÇALIŞMALARIMIZ
Rize Çay İlkokulu,Okul öncesi öğretmeni Emine Barış ,''Hep Birlikte Daha iyi Bir İnternet İçin ''temasıyla, öğrenci ve velilerin katılımıyla e Güvenlik günü çalışmaları Çay İlkokulu'nda yapılıyor.

Emine BARIŞSTEMATEMATİK VE MASAL -TAKVİM TASARIMI-  ETWINNING STEMATEMATİK VE MASAL -TAKVİM TASARIMI- ETWINNING
Çay İlkokulu, Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ ,STEMatematik ve Masal eTwinning projesi ,Ocak ayı proje ortakları ile oluşturulan etkinlik planını uzaktan eğitim ve canlı dersler aracılığıyla keyifle tamamladı.

Emine BARIŞSTEMATEMATİK VE MASAL-TAKVİM TASARIMISTEMATEMATİK VE MASAL-TAKVİM TASARIMI
Çay İlkokulu ,Okul öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ ve öğrencileri,eTwinning projesi çerçevesinde,Proje ortakları ile 5E kuralına göre oluşturulan etkinlik planlarının 3. sünü ,Uzaktan eğitim ve Canlı Dersler ile başarılı bir şekilde uyguladılar.

Emine BARIŞHER GÜNE BİR RİTİM-OCAK AYI RİTİM DEVAM EDİYOR.HER GÜNE BİR RİTİM-OCAK AYI RİTİM DEVAM EDİYOR.
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış ve Öğrencileri eTwinning projesi ile Ritim ve Beden Perkisyonu çalışmalarına devam ediyorlar.

Emine BARIŞHER GÜNE BİR RİTİM-OCAK AYI ÖĞRENCİ WEBİNARLARIHER GÜNE BİR RİTİM-OCAK AYI ÖĞRENCİ WEBİNARLARI
Çay İlkokulu Okul öncesi öğretmeni Emine Barış ve öğrencileriyle Ocak ayında da ritim ile eğlenmeye ve öğrencileriyle etkinliklerine devam ediyor.

Emine BARIŞEVERY STORY ONE STEAM-ENERJİ TASARRUFUEVERY STORY ONE STEAM-ENERJİ TASARRUFU
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ ve Öğrencileri eTwinning Projesi kapsamında ,Canlı Dersler aracılığıyla Enerji Tasarrufu Haftası kapsamında, doğal enerji kaynaklarımız, tasarruf ve Gereksiz ve aşırı tüketimin zararları ile ilgili çalışmalar yaptılar.

Emine BARIŞEVERY STORY ONE STEAMEVERY STORY ONE STEAM
Çay İlkokulu Okul Öncesi öğretmeni Emine Barış ve öğrencileri ,e twinning projesi kapsamında yaptıkları, ortak ürün ,Proje adını Kodlama ile oluşturma çalışmasındaki görevini, öğrencileri eğlenerek başarılı bir şekilde yaptılar.

Emine BARIŞETWİNNİNG-STEMatematik ve Masal-Tohum Ambarı TasarlıyorumETWİNNİNG-STEMatematik ve Masal-Tohum Ambarı Tasarlıyorum
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış ve öğrencileri,Aralık ayı tohum ambarı tasarlama planını canlı dersler ve ailelerin desteği ile eğlenceli ve başarılı bir şekilde tamamladı.

Emine BARIŞETWİNNİNG-HER HİKAYE BİR STEAM MASKOTUNU BELİRLEDİETWİNNİNG-HER HİKAYE BİR STEAM MASKOTUNU BELİRLEDİ
Kuruculuğunu Çay İlkokulu ,Okul öncesi öğretmeni ,Emine Barış'ında yaptığı proje de anket sonucu Belirlenen, Prof Dr. Aziz Sancar bilim adamı olarak tanıtılarak,öğrencilerimiz maskot çizimlerini yaptılar.

Emine BARIŞETWİNNİNG-HER HİKAYE BİR STEAMETWİNNİNG-HER HİKAYE BİR STEAM
Çay İlkokulu ,ve Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış ve Öğrencileri uzaktan canlı ders ile proje ortakları ve öğrencileri ortaklaşa oluşturulan hikaye ve plan doğrultusunda ilk etkinliklerini büyük bir keyifle uyguladılar.

Emine BARIŞeTwinning PROJESİ-STEMatematik ve MASALeTwinning PROJESİ-STEMatematik ve MASAL
Çay İlkokulu Okulöncesi Öğretmeni Emine Barış, öğrencileriyle birlikte STEMatematik ve Masal projesi proje ortaklarıyla, Okul Dışarıda Günü 5-Kasım-ders etkinliği olarak Kır Çiçeği Tohum Topları etkinliğini yaptı.

Emine BARIŞe twinning PROJESİ- HER GÜNE BİR RİTİMe twinning PROJESİ- HER GÜNE BİR RİTİM
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış,Kurucu ortaklığını yürüttüğü etwinning projesi çerçevesinde,proje ortaklarıyla,Okul Dışarıda günü ders etkinliği olarak ,Yağmur Fırtınası yaratma etkinliğini öğrencileriyle birlikte yaptı.

Emine BARIŞHER HİKAYE BİR STEAM PROJESİ OKUL DIŞARIDA GÜNÜ ETKİNLİĞİMİZHER HİKAYE BİR STEAM PROJESİ OKUL DIŞARIDA GÜNÜ ETKİNLİĞİMİZ
Çay İlkokulu Okulöncesi Öğretmeni Emine Barış kuruculuğunu yaptığı ,etwinning projesi, Her Hikaye Bir STEAM projesi çerçevesinde Okul Dışarıda Günü -5 Kasım, hava tahmini etkinliğini öğrencileriyle yaptı.

Emine BARIŞÇAY' DA ETWİNNİNG KALİTE ETİKETİÇAY' DA ETWİNNİNG KALİTE ETİKETİ
Çay İlkokulu Okulöncesi Öğretmeni Emine BARIŞ, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında,velilerin desteği ve öğrencilerin aktif katılımı ile yürüttüğü 3 projesinden Ulusal Kalite Etiketi aldı.

Emine BARIŞSIFIR ATIKLA KODLUYORUM -9 MAYIS E-TWINNING GÜNÜSIFIR ATIKLA KODLUYORUM -9 MAYIS E-TWINNING GÜNÜ
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ,Sıfır Atıkla Kodluyorum etwinning projesi kapsamında 9 Mayıs etwinning gününe özel ,etwinning logosuna ulaşma Kodlama çalışmasını evde öğrencileriyle yaptı.

Emine BARIŞE TWİNNİNG SMART KİDS İLE MAYIS AYI ETKİNLİKLERİ E TWİNNİNG SMART KİDS İLE MAYIS AYI ETKİNLİKLERİ
Çay İlkokulu Okul öncesi öğretmeni Emine Barış,Pandemi döneminde evde öğrencileriyle Smart Kids mayıs ayı etkinliklerinden Çiçek tanıma ve yapma ,Khari bulbul çiçeğini çizme ve İngilizce video izleme çalışması yaptılar.

Emine BARIŞE TWINNING KHARİ BULBUL VE ÇİÇEK  ÇALIŞMASIE TWINNING KHARİ BULBUL VE ÇİÇEK ÇALIŞMASI
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış ,pandemi döneminde evde öğrencileriyle ,Azerbaycan ,Ukrayna ve Türkiye Ortaklı projeleri SMART KIDS Kapsamında Azerbaycan da bulunan Khari bulbul çiçeğini çizme ve Çeşitli çiçek resimleri yapma ve tanıma çalışması yapıldı.

Emine BARIŞETWİNNİNG SMART KİDS MATEMATİK KODLAMAETWİNNİNG SMART KİDS MATEMATİK KODLAMA
Rize Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış,Evde kal sürecinde Smart Kids etwinning projesi kapsamında Mayıs ayında da etkinliklerine devam ediyor.Mayıs ayı etkinliklerinden olan matematik kodlama çalışması evde öğrenciler tarafından büyük bir keyifle yapıldı.

Emine BARIŞSMART KIDS İLE 23 NİSAN BAYRAMISMART KIDS İLE 23 NİSAN BAYRAMI
Rize Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış ,Smart Kıds eTwinning projesi ile ,23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ve TBMM açılışının 100. yılı ile ilgili etkinlikleri, evde öğrencileriyle büyük bir keyifle yapıyor.

Emine BARIŞSMART KIDS PROJESİ İLE EVDE EĞİTİME DEVAMSMART KIDS PROJESİ İLE EVDE EĞİTİME DEVAM
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ ve öğrencileri SMART KIDS e twinning projesi kapsamında evde şarkı,şiir,tekerleme öğrenmeye devam ediyor ve oyun,sanat,spor etkinlikleri ile ingilizce kelimeler öğreniyorlar.

Emine BARIŞSIFIR ATIKLA KODLUYORUM 23 NİSAN COŞKUSUSIFIR ATIKLA KODLUYORUM 23 NİSAN COŞKUSU
Çay İlkokulu Okul Öncesi öğretmeni Emine BARIŞ,Sıfır Atıkla Kodluyorum e twinning projesi kapsamında 23 Nisan coşkusunu,kutlamasını evde yapıyor.

Emine BARIŞE-TWINNING NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZE-TWINNING NİSAN AYI ÇALIŞMALARIMIZ
Çay İlkokulu Öğretmeni Emine Barış,Öğrencileriyle birlikte Evde Kal sürecinde eTwinning projesi SMART KIDS ,kapsamında etkinliklerine hız kesmeden devam ediyor.

Emine BARIŞkürdanla kodluyorumkürdanla kodluyorum
Evde Kal sürecinde ,Sıfır Atıkla Kodluyorum e twinning projesinin Nisan ayı çalışmasını,Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış'ın desteği ile , ailelerin hazırladığı materyallerle, öğrenciler başarılı bir şekilde Kürdanlarla kodlama çalışmasını tamamladı.

Emine BARIŞHARFLERLE ORTAK ÜRÜN OLUŞTURMA ETKİNLİĞİHARFLERLE ORTAK ÜRÜN OLUŞTURMA ETKİNLİĞİ
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ,e twinning projesi Sıfır Atıkla Kodluyorum proje ortaklarıyla evde öğrencileriyle proje ismini kodlayarak ortak ürün oluşturdular.

Emine BARIŞSMART KIDS(ZEKİ ÇOCUKLAR) EVDE EĞİTİME DEVAM EDİYORSMART KIDS(ZEKİ ÇOCUKLAR) EVDE EĞİTİME DEVAM EDİYOR
Çay İlkokulu Okul öncesi öğretmeni Emine Barış, e twinning kapsamında SMART KİDS (Zeki Çocuklar)projesiyle evde yaptığımız etkinlikler ile Türkiye Azerbaycan ortak yapılan projede yer alan eğitim faaliyetleri ile devam ediyor.

Emine BARIŞOKUL ÖNCESİNDE STEM ETKİNLİKLERİ OTOPARK TASARIMIOKUL ÖNCESİNDE STEM ETKİNLİKLERİ OTOPARK TASARIMI
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ,Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri etwinning projesi ,mart ayı ikinci etkinliği olan Otopark tasarımı çalışmasını Çalışkan Arılar öğrencileriyle Keşfet-Yarat-Geliştir basamaklarına göre uyguladı.

Emine BARIŞETWİNNİNG PROJESİ SIFIR ATIKLA KODLUYORUM -RENKLİ ŞİŞE KAPAKLARI İLE KODLUYORUMETWİNNİNG PROJESİ SIFIR ATIKLA KODLUYORUM -RENKLİ ŞİŞE KAPAKLARI İLE KODLUYORUM
Çay İlkokulu Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ rehberliğinde,Sıfır Atıkla Kodluyorum e twinning projesi ,Mart ayı ikinci çalışması Renkli şişe kapakları ile kodlama çalışması yapıldı.

Emine BARIŞŞİŞE KAPAKLARI İLE KODLUYORUMŞİŞE KAPAKLARI İLE KODLUYORUM
Çay İlkokulu ,Okul öncesi öğretmeni Emine BARIŞ rehberliğinde ,Sıfır Atıkla Kodluyorum etwinning projesi Mart ayı ilk çalışması şişe kapakları ile kodlama çalışması, öğrenciler tarafından eğlenerek uygulandı.

Emine BARIŞATIK MALZEMELERDEN ULAŞIM ARAÇLARI SERGİSİATIK MALZEMELERDEN ULAŞIM ARAÇLARI SERGİSİ
Doğuş Çay İlkokulu, 2-B sınıfı, öğretmenleri Emine Karali yönetiminde bir sergi hazırladı.

SÜLEYMAN YILMAZe twinning projesi  Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri   ŞAPKAMI TASARLIYORUMe twinning projesi Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri ŞAPKAMI TASARLIYORUM
Çay İlkokulu, Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ,öğrencileriyle Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri e twinning projesinin,şubat ayı ikinci tasarım çalışması olan Şapka tasarımı çalışmasını yaptı.

Emine BARIŞOkul Öncesinde STEM Etkinlikleri ne merhabaOkul Öncesinde STEM Etkinlikleri ne merhaba
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ şubat ayında Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri e twinning projesine başladı.Proje de Artık materyal ile her hafta farklı bir STEM tasarım çalişmaları yapılacak.

Emine BARIŞMİNİK ELLER GERİ DÖNÜŞÜM ATÖLYESİNDEMİNİK ELLER GERİ DÖNÜŞÜM ATÖLYESİNDE
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış ve Çalışkan Arılar sınıfı öğrencileri ve aileleri Minik Ellerle Sanata Dokun etwinning projesinin Şubat ayı, atık materyaller ile eğitici oyuncak yapımı atölyesi yaptılar.

Emine Barış E TWİNNİNG PROJE SUNUMUZE TWİNNİNG PROJE SUNUMUZ
İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar KOÇAK,Şube Müdürü Selçuk TORPİL ve koordinatörü Özge BEYAZ,Çay İlkokulu, Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ 'ı sınıfında ziyaret etti.

EMİNE BARIŞe Twinning PROJELERİ ORTAK NOKTASI RİÇEVe Twinning PROJELERİ ORTAK NOKTASI RİÇEV
Rize Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ ve öğrencileri , e-Twinning Projeleri MİNİK ELLERLE SANATA DOKUN Şubat ayı Atık Materyallerle Oyuncak Yapımı Atölye Çalışması,SIFIR ATIKLA KODLUYORUM ,Okul Öncesinde STEM Etkinlikleri projelerinin ortak noktası olan GERİ DÖNÜŞÜM ÜRÜNLERİNİ yakından gözlemlemek ve bu konuda farkındalık kazanmak amacı ile Vakıflar İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Derya ATAY ve öğrencileriyle RİÇEV'e gezi yapıldı.

EMİNE BARIŞETWINNING PROJESİ KAPSAMINDA RİÇEVE GEZİ DÜZENLENDİKETWINNING PROJESİ KAPSAMINDA RİÇEVE GEZİ DÜZENLENDİK
Minik Ellerle Sanata Dokun Sıfır Atıkla Kodluyorum ve Okul Öncesi STEM Etkinlikleri projelerinin ortak amacı olan atık ürünleri geri dönüşüm süreçlerini daha yakından gözlemlemek ve bu konuda farkındalık kazanmak için Çay İlkokulu anasınıfı öğrencileri ve öğretmenleriyle birlikte düzenlendi

Derya ATAY    E-TWİNNİNG  SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,PERDE MANDALLARI İLE KODLUYORUM E-TWİNNİNG SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,PERDE MANDALLARI İLE KODLUYORUM
Rize Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış ,e-twinning projesi Sıfır Atıkla Kodluyorum Şubat ayı ikinci kodlama çalışması perde mandalları ile kodluyorum çalışmasını Çalışkan Arılar öğrencileriyle yaptı.

EMİNE BARIŞ E-TWİNNİNG  SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,KOLYEMİ KODLAYARAK TASARLIYORUM E-TWİNNİNG SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,KOLYEMİ KODLAYARAK TASARLIYORUM
Çay İlkokulu,Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış ,e-twinning projesi Sıfır Atıkla Kodluyorum ,Şubat ayı ilk çalışması Kolyemi Kodlayarak tasarlıyorum etkinliğini Çalışkan Arılar öğrencileriyle yaptı.

EMİNE BARIŞeTwinning  SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,SAYI VE ŞEKİLLERLE KODLAMAeTwinning SIFIR ATIKLA KODLUYORUM,SAYI VE ŞEKİLLERLE KODLAMA
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine BARIŞ Çalışkan arılar sınıfı ile birlikte eTwinning ,Sıfır Atıkla Kodluyorum projesi kapsamında Ocak ayı sayı ve şekillerle kodlama çalışması yaptı.

EMİNE BARIŞeTwinning MİNİK ELLERLE SANATA DOKUN PROJESİ OCAK AYI KUKLA YAPIMIeTwinning MİNİK ELLERLE SANATA DOKUN PROJESİ OCAK AYI KUKLA YAPIMI
Çay İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Emine Barış rehberliğinde Çalışkan Arılar sınıfı öğrencileri aileleriyle birlikte Minik Ellerle Sanata Dokun e-twinning projesi kapsamında Ocak ayı çorap kukla yapımı ve hikaye oluşturma Atölye çalışmasını yaptılar.

EMİNE BARIŞE-TWİNNİNG HAYAT GÜLÜNCE GÜZEL PROJESİYLE YARDIM KAMPANYASIE-TWİNNİNG HAYAT GÜLÜNCE GÜZEL PROJESİYLE YARDIM KAMPANYASI
Çay İlkokulu Okul öncesi Öğretmeni Emine Barış rehberliğinde ,e-twinning hayat gülünce güzel projesi ile sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerin ardından, öğrencilerin aileleri ile birlikte hediye hazırlamaları sağlanarak ,dezavantajlı okullarda eğitim gören çocuklara gönderildi.

EMİNE BARIŞeTwinning HAYAT GÜLÜNCE GÜZEL PROJESİYLE YARDIMLAŞMA ve PAYLAŞMAeTwinning HAYAT GÜLÜNCE GÜZEL PROJESİYLE YARDIMLAŞMA ve PAYLAŞMA
Çay İlkokulu,Anasınıfı Öğretmeni Emine BARIŞ Rehberliğinde,Çalışkan Arılar Anasınıfı Çocukları , e-twnning Hayat Gülünce Güzel Projesi Kapsamında Yardımlaşama ve Paylaşma değerlerine yönelik etkinlikler uyguladı.

EMİNE BARIŞÇÖZÜM KOLEJİ MURADİYE KAMPÜSÜNE ZİYARETÇÖZÜM KOLEJİ MURADİYE KAMPÜSÜNE ZİYARET
Doğuş Çay İlkokulu 2.sınıf öğrencileri sınıf öğretmenleri rehberliğinde kampüsümüzü ziyaret ettiler.

ALİ HAŞİMOĞLUDOĞUŞ ÇAY İLKOKULU 2-G SINIFI HER ÇOCUĞUN BIR ÇILEK FIDESI OLSUN DEDIK.DOĞUŞ ÇAY İLKOKULU 2-G SINIFI HER ÇOCUĞUN BIR ÇILEK FIDESI OLSUN DEDIK.
Çcuklari tablet ve telefona mahkum eden zamana inat ogrencilerimizi saksıda da olsa toprakla buluşturduk

Mantarların Doğuşu Deneyi

Sizce mantarlar hangi sınıfa aittir? Bitki mi dediniz? Hayııır… Hayvan mı? Tabi ki hayır. Mantarlar, bitkiler gibi bir yere sabit olsalar da onlar gibi kendi besinlerini kendileri üretemezler. O nedenle bitkiler alemi içinde sınıflandırılmazlar. Mantarlar, canlıların sınıflandırılmasında aynı hayvanlar, bitkiler ve mikroskobik canlılar gibi ayrı bir mantarlar alemi olarak sınıflandırılırlar. Maya mantarları ise gözle görülemeyecek kadar küçük canlılardır. 

Peki, bu maya mantarları kendi besinini kendi üretmiyorsa nasıl yaşam sürüyor? Tabi ki topraktan ya da başka canlıların kalıntılarından. Bu deneyde kullandığımız maya mantarları ise ihtiyacı olan besini bizim eklediğimiz şekerden aldı. Hızlı bir şekilde ürediler ve büyüdüler. Bunu da kabaran karışımdan ve oluşan kabarcıklardan rahatlıkla fark edebildik.

Mantarların Doğuşu Deneyi ile keşfe çıkan minik bilim insanımızla daha fazla deney yapmak isterseniz, Evde Bilim deney setlerimizi inceleyebilirsiniz. Evde Bilim deney setleriyle tanışmak için tıklayın.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası