sbm trafik / SBM Nedir? - seafoodplus.info

Sbm Trafik

sbm trafik

Ülkemizde yaşanan deprem felaketi sebebiyle üzüntümüz çok büyük ve derin.

Depremde hayatını kaybeden bütün yurttaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar, sevenlerine metanet diliyor, tüm halkımıza geçmiş olsun dileklerimizi sunuyoruz.

Meydana gelen kayıplarımızın tarifi mümkün değil.

Bu dayanışma gerektiren günlerde katkımızı sunmak ve deprem bölgesindeki ihtiyaçlara bir nebze destek olabilmek için, Komisyonumuzun 23 Şubat tarihli Yönetim Kurulunda alınan karar ile, AFAD’a toplam 5 milyon Türk lirası nakdi yardım yapılmasına karar verilmiştir.


Bunun yanında, personelimiz de, özlük haklarından karşılanmak üzere bin Türk lirası ayrıca yardımda bulunmuştur. Personelimize, bu duyarlılıklarından dolayı, Sigorta Tahkim Komisyonu Başkanlığı olarak teşekkür ederiz.

Saygıyla duyurulur.
SİGORTA TAHKİM KOMİSYONU BAŞKANLIĞI

 

Konu : Yılı Faaliyet Raporu
Sigorta Tahkim Komisyonunun yılında gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlere ilişkin olarak oluşturulan faaliyet raporuna aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz. 

DUYURU 2

Konu :Baro Pulu Ödemelerinin Baro Kart üzerinden Online Olarak Tahsil Edilmesi.

Türkiye Barolar Birliği ve Sigorta Tahkim Komisyonu’nun ortaklaşa geliştirdiği teknik çalışma kapsamında, sayılı Avukatlık Kanunu’nun 27’inci maddesi gereği vekaletnamelere, vekaletname örneklerine ve yetki belgelerine yapıştırılması zorunlu olan vekalet pullarının, 09/03/ tarihinden itibaren “Sigorta Tahkim Komisyonu Uygulaması” üzerinden, BaroKart hesabı kullanılmak suretiyle E-Pul şeklinde temini mümkün hale getirilmiştir.


Bu kapsamda, 09/03/ tarihinden itibaren web sitemiz üzerinden yapılacak olan uyuşmazlık başvuruları için “Online Başvuru Yap” ekranı, itiraz başvuruları için “İtiraz Başvurusu Yap” ekranı, halihazırda yargılaması devam etmekte olan uyuşmazlık başvuruları için ise “Online Belge Gönderim” ekranı kullanılarak E-Pul ödemeleri gerçekleştirilebilecektir.


Yukarıda belirtilen tarihe kadar Komisyona gönderilmek üzere postaya verilen fiziki baro pulları kabul edilecektir. Komisyona yapılan başvurulara ilişkin henüz bu eksikliğin tamamlanmadığı başvurularda “Online Belge Gönderim” ekranı kullanılarak E-Pul ödemeleri gerçekleştirilebilecektir.

()

DUYURU 3

 

Konu : Parasal Sınırların Arttırılması.

Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu Maddesinin On İkinci ve On Beşinci Fıkralarında Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” 28 Şubat tarihli ve sayılı Resmî Gazetede yayımlanmış olup yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Tebliğde yapılan değişiklik gereği, 28/02/ tarihinden itibaren (bu tarih de dahil) Türk Lirasının altındaki uyuşmazlıklar hakkında verilen hakem kararları ile Türk Lirasının altındaki uyuşmazlıklar hakkında verilen itiraz hakem heyeti kararları kesinlik arz edecektir. İtiraz ve temyiz kanun yollarına ilişkin parasal sınırların uygulanmasında, kararının verildiği tarihte yürürlükte bulunan parasal sınırlar dikkate alınacaktır.
 

Söz konusu düzenlemeye seafoodplus.info linkinden erişim sağlayabilirsiniz.

(Tarih: 28/02/)


DUYURU 4

 

Konu : Deprem Bölgesinde İşleyen Sürelerin Durdurulması. 

Ülkemizde yaşanan ve aşağıdaki illerimizi derinden etkileyen deprem sebebiyle; Sigorta Tahkim Komisyonuna, bu illerden yapılan müracaatlarla ilgili, süreye tabi işlerde; Sigortacılık Kanunu’nun maddesinin üçüncü fıkrasının c bendi ile Sigortacılıkta Tahkime İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi ve Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun tarih ve E  sayılı yazısı tahtında; aşağıdaki linkte yer alan süreçlerdeki dosya işlemleriyle ilgili işlemekte olan süreler, 6 Şubat tarihinden itibaren 60 gün durdurulmuş olup, 60 günün sonunda kaldığı yerden işlemeye devam edecektir.

()

Komisyon Başkanlığının Tarihli Ek Duyurusu

Komisyonumuz tarafından yapılan tarih ve karar seafoodplus.info duyuruya ilave olarak; ilk duyurudaki ilgililere yönelik hususlar ve süre saklı kalmak üzere, aşağıdaki duyurunun yapılmasına karar verilmiştir.
 
Komisyonumuzda yapılan değerlendirme sonrası hakeme sevk edilmiş dosyalarda; tarihli duyuru kapsamında bulunanlar dışındaki dosya ilgilileri bakımından işlemekte olan süreler de (HMK’ya tabi olan temyize ilişkin  süreler hariç olmak üzere)  yaşanan deprem afeti sebebiyle, tarihinde kaldığı yerden tekrar başlamak üzere tarihinden itibaren durdurulmuştur.

()
 

Metne ulaşmak için lütfen tıklayınız.

 

Komisyon Başkanlığının Tarihli Ek Duyurusu

tarihli Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin birinci maddesinde tahdidi olarak sayılan yer ve kişilerle sınırlı olmak kaydıyla; kapsamı Komisyon Başkanlığının tarihli kararıyla belirlenen ve yine aynı karar ile tarihinden itibaren 60 gün süreyle durdurulmasına karar verilen sürelerin, (bu tarih dahil) tarihine kadar durdurulmaya devam olunmasına karar verilmiştir.

()


Konu : Vekil İle Yapılan Başvurularda Vekalet Suret Harç Makbuzları.

Komisyona vekil aracılığıyla yapılan başvurularda, avukatlar tarafından tasdik edilen vekaletname suretlerinden, sayılı Harçlar Kanununa bağlı (1) sayılı tarifenin D-1/c bendi gereği suret harcı alınmasına gerek olup olmadığı konusunda oluşan tereddütlerin giderilmesi amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığından görüş istenmiştir.

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı- Gelir Kanunları Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü’nün) 16/09/ tarihli ve sayılı yazısına istinaden; önceki bir tarihte yapılmış olmakla birlikte henüz incelemeye tabi tutulmamış başvurular ile 16/09/ (bu tarih dahil) tarihinden itibaren yapılacak başvurularda, sayılı Kanun’un 56/2 maddesi kapsamında avukatlar tarafından tasdik edilmiş vekaletname suretleri için suret harcı aranmayacağı yönünde özelge alınmıştır. Bu kapsamda, belirtilen tarih ve sonrasında Komisyona yapılan başvurularda vekalet suret harcı aranmayacaktır.

()

DUYURU 6

 

Online başvuruda dikkat edilecek hususlara ilişkin duyurumuza ulaşmak için lütfen tıklayınız. 

()

DUYURU 7

Komisyon başvurularının, sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun ’üncü maddesinde yer alan genel dava şartları ile sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin 13’üncü fıkrasında yer alan özel dava şartlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi zorunludur.

sayılı Kanun’un Ek 6’ıncı maddesi ile sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35’inci maddesinin gerekçeleri ve getiriliş amaçları birlikte değerlendirildiğinde, sigortacılık yapan kurum veya kuruluşlardan ya da Hesaptan talep edilecek tazminat alacaklarının, Kanun tarafından yetkilendirilmiş olanlar dışında bir başkası tarafından veyahut ticari bir faaliyetin konusu olarak takibinin yasaklandığı açıkça anlaşılmaktadır.

Başvuru ekinde sunulan bazı vekaletnamelerde baroya kayıtlı avukatın yanında, hak sahibi adına tazminat alacağını takip ve tahsil etmesi Kanunen mümkün olmayan kişilere de birtakım yetkiler verildiği, bu yöntemle, yukarıda değinilen Kanun hükümleriyle yasaklanan işlemlerin dolaylı yoldan yapılmasının amaçlandığı tespit edilmiştir.

Kanuna karşı hile teşkil eden vekaletnamelere geçerlilik tanınması mümkün olmayacağından, müteakiben yapılacak Komisyon başvurularında hak kaybı yaşanmaması adına bu hususlara dikkat edilmesi gereği bilgilerinize rica olunur.

Konu : Sigorta Tahkim Komisyonuna Vekalet ile Yapılan Başvurular.

Komisyon başvurularının, sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun ’üncü maddesinde yer alan genel dava şartları ile sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin 13’üncü fıkrasında yer alan özel dava şartlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi zorunludur.

sayılı Kanun’un Ek 6’ıncı maddesi ile sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35’inci maddesinin gerekçeleri ve getiriliş amaçları birlikte değerlendirildiğinde, sigortacılık yapan kurum veya kuruluşlardan ya da Hesaptan talep edilecek tazminat alacaklarının, Kanun tarafından yetkilendirilmiş olanlar dışında bir başkası tarafından veyahut ticari bir faaliyetin konusu olarak takibinin yasaklandığı açıkça anlaşılmaktadır.

Başvuru ekinde sunulan bazı vekaletnamelerde baroya kayıtlı avukatın yanında, hak sahibi adına tazminat alacağını takip ve tahsil etmesi Kanunen mümkün olmayan kişilere de birtakım yetkiler verildiği, bu yöntemle, yukarıda değinilen Kanun hükümleriyle yasaklanan işlemlerin dolaylı yoldan yapılmasının amaçlandığı tespit edilmiştir.

Kanuna karşı hile teşkil eden vekaletnamelere geçerlilik tanınması mümkün olmayacağından, müteakiben yapılacak Komisyon başvurularında hak kaybı yaşanmaması adına bu hususlara dikkat edilmesi gereği bilgilerinize rica olunur.

Konu : Komisyon Başkanlığı Kararları
Sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 30’uncu maddesinin Komisyon Başkanlığının görevlerini düzenleyen 3’üncü fıkrasının (c) bendinde yer alan “Tahkim sisteminin adil, tarafsız ve etkin bir biçimde işleyişini sağlamak için gerekli önlemleri almak” hükmü uyarınca, Komisyonumuz uygulamasına esas teşkil etmek üzere Komisyon Başkanlığının tarihli toplantısında aşağıdaki kararlar alınmıştır.
1.    Yargılama sürecinde tutarı belirli hale gelmesine rağmen ıslah veya talep artırımı yolu ile talep edilmeyip daha sonra ayrı bir başvuru olarak Komisyona getirilen bakiye alacaklar ile kısmi dava olarak talep edilen tazminatın ilk başvuruda talep edilmemiş olan bakiye kısmı için Komisyona başvuru yapılabilmesi için sigorta kuruluşuna tekrar başvuru yapılması gerektiğine,
2.    Beş bin Türk Lirasının altında bir dava değeri ile açılan belirsiz alacak davalarında alacak tutarı tespit ettirilmeden verilen karar üzerine yapılan itiraz başvurusunun Komisyonca kabul edilmesine,
3.    Alacağın toplam tutarının itiraz sınırını aştığının açıkça anlaşılması halinde, uyuşmazlık değeri itiraz sınırının altında olsa dahi, karara yapılan itiraz başvurusunun Komisyonumuzca kabul edilmesine
karar verilmiştir.
Konu : Yılı Faaliyet Raporu
Sigorta Tahkim Komisyonunun yılında gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlere ilişkin olarak oluşturulan faaliyet raporuna aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz. 

sayılıKanunun maddesiçerçevesindeoluşturulanSigortaTahkimKomisyonu, sigortaettirenveyasigortadanmenfaatsağlayankişilerilesigortatahkimsistemineüyesigortakuruluşlarıarasındakisigortasözleşmesindenkaynaklananuyuşmazlıkların, bualandauzmanlaşmışhakemlertarafındanbasit, süratliveadilbirbiçimdeçözülmesiamacınıgütmektedir. Kendisineyapılanbaşvurularakonuolanuyuşmazlıkların en süratliveisabetlibirşekildeçözülmesihedefindenyolaçıkanKomisyon, sigortauyuşmazlıklarıbakımındanbaşvurusahiplerine, mahkemesürecinegöredahahızlıvedahakolaysonuçalmalarıimkanınıtanıyanyenivepratikbiralternatifsunmaktadır. Buçerçevede, Komisyonaintikaledenuyuşmazlıklarınçözümü, taraflarınaksinebiranlaşmasıolmadığıtakdirde, Kanundabelirtilensüresınırlarıiçindebağımsızhakemlercegerçekleştirilecektir. 
Sigortatahkimsistemi, sigortakuruluşlarınıniradikatılımıesasınadayanmaktadır. Dolayısıyla, Komisyonabaşvurudabulunabilmeniziçinuyuşmazlıkyaşadığınızsigortakuruluşununsigortatahkimsistemineüyeolmasıveuyuşmazlıkkonusurizikonunüyeliktarihindensonrameydanagelmişolmasıgerekmektedir. Ancak, ilgilimevzuatilezorunlututulansigortalardankaynaklanantahkimsistemikapsamındakiuyuşmazlıklariçin, ilgilikuruluşsigortatahkimsistemineüyeolmasadahi, haksahipleriSigortacılıkKanunu’nun 30 uncufıkrasıhükümlerinegöretahkimusulündenfaydalanabilir. Komisyonabaşvuruiçinsigortakuruluşuylaaranızdabirayrıcatahkimanlaşmasıbulunmasınagerekyoktur.
Tahkimsistemininişleyişininyapılandırılmasında, Komisyonayapılacakbaşvurularailişkinsürecinbasitveanlaşılırolmasınaözellikleönemverilmiş, başvurusahiplerinekülfetgetirebilecekkarmaşıkvebürokratikişlemlerdenmümkünolduğuncakaçınılmıştır. Komisyonabaşvurudabulunabilmeniziçingerekenşartlargerçekleştiğindesadeceyapmanızgereken; internet sitemizdenyadaKomisyondanteminedebileceğinizbaşvuruformunudoldurmak, gereklibelgelerieklemekvebaşvuruücretiniyatırdığınızıgösterenmakbuzunbirörneğiylebirlikteKomisyonaulaştırmaktanibarettir. Başvurunuzunincelenmevesonuçlandırılmasürecihakkındabilgiedinmekiçin internet sitemizdeyeralanaçıklamalarımutlakadikkatleokuyunuz. Başvurunuzlailgiliolarakanlamaktagüçlükçektiğinizveyatereddütettiğinizkonularolduğunda, bilgiedinmekiçinKomisyonlailetişimkurabilirsiniz.

SİGORTA BİLGİ VE GÖZETİM MERKEZİ YÖNETMELİĞİ (1)

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) (Değişik:RG-5/3/)

Bu Yönetmeliğin amacı, 3/6/ tarihli ve sayılı Sigortacılık Kanununun 31/B maddesinin birinci fıkrasına göre Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği nezdinde tüzel kişiliği haiz olarak kurulan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinin kuruluşu, faaliyetleri, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinde toplanan bilgilerin kapsam, biçim ve içeriğine ve bunların paylaşılmasına, paylaşılacak bilgilerin kapsam ve içeriğine, ücretlendirilmesine ve üyelerce ödenecek katılım paylarının belirlenmesi, yükümlülüklere uymayan üyeler hakkında yapılacak işlemler ile sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketlerinin yükümlülüklerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 –(Değişik:RG-5/3/)

(1) Bu Yönetmelik sayılı Sigortacılık Kanununun 31/B maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;

a) (Değişik:RG-5/3/) Alt Bilgi Merkezi: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi nezdinde ilgili sigortalar için kurulan bilgi merkezlerini,

b) (Değişik:RG-5/3/) Birlik: Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliğini,

c) Eksper: Sigorta konusu risklerin gerçekleşmesi sonucunda ortaya çıkan kayıp ve hasarların miktarını, nedenlerini ve niteliklerini belirleyen ve mutabakatlı kıymet tespiti, ön ekspertiz ve hasar gözetimi gibi işleri mutat meslek olarak yapan tarafsız ve bağımsız kişiyi,

ç) Hesap: Sigortacılık Kanununun 14 üncü maddesi uyarınca Birlik nezdinde kurulan Güvence Hesabını,

d) İhtiyari trafik sigortası: Motorlu Kara Taşıt Araçları İhtiyari Mali Sorumluluk Sigortasını,

e) Kasko sigortası: Kara Taşıtları Kasko Sigortasını,

f) (Değişik:RG-3/12/) Yönetim Komitesi: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Yönetim Komitesini,

g) Levha: Sigorta eksperleri için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından düzenlenecek faal olarak çalışanlara ilişkin kayıtları gösterir levhayı,

ğ) (Değişik:RG-3/12/) Merkez: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezini,

h) Müsteşarlık: Hazine Müsteşarlığını,

ı) Sigortalar: Trafik Sigortaları ile 5 inci maddede düzenlenen sigortaları,

i) Trafik sigortaları: İhtiyari Trafik Sigortası, Kasko Sigortası, Zorunlu Ferdi Kaza Sigortası, Zorunlu Taşımacılık Sigortası ve Zorunlu Trafik Sigortasını,

j) (Değişik:RG-3/12/) TRAMER: Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezini,

k) Üye sigorta şirketleri: Sigortalara ilişkin branşlarda faaliyet ruhsatı bulunan sigorta şirketlerini,

l) (Mülga:RG-3/12/)

m) Zorunlu ferdi kaza sigortası: Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortasını,

n) Zorunlu taşımacılık sigortası: Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortasını,

o) Zorunlu trafik sigortası: Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasını,

ö) Zorunlu sigortalar: Trafik sigortaları hariç olmak üzere, ilgili mevzuat uyarınca yaptırılması zorunlu tutulan ve Müsteşarlıkça kapsama alınmasına karar verilen sigortaları

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amacı ve Görevleri

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek ve merkezi İstanbul’da olmak üzere kurulan Merkez, usul ve esasları (Değişik ibare:RG-3/12/) Yönetim Komitesi kararıyla belirlenmek üzere şube açabilir.

Kapsama dahil sigortalar

MADDE 5 – (1) Hayat, Hastalık/Sağlık, Trafik Sigortaları, Zorunlu Sigortalar ve Birlik görüşü alınmak üzere Müsteşarlıkça belirlenen sigortalara ilişkin veriler ilgili alt bilgi merkezleri nezdinde tutulur.

(2) (Değişik:RG-5/3/) İlgili branşlarda faaliyet ruhsatı bulunan sigorta, reasürans ve emeklilik şirketleri, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezine üye olmak zorundadır. Üye kuruluşlar, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezince istenilen her türlü bilgiyi vermekle yükümlüdür.

Yönetim Komitesi

MADDE 6 – (Başlığıyla birlikte değişik:RG-3/12/)

(1) (Değişik:RG-5/3/) Merkezin karar organı Yönetim Komitesidir. Merkez, Yönetim Komitesi tarafından temsil ve idare edilir. Merkez iş ve işlemlerinden Yönetim Komitesi yetkili ve sorumlu olup faaliyetleri için gereken giderler kendi bütçesinden karşılanır. Yönetim Komitesi üyeleri üç yıl süreyle görev yaparlar.

(2) (Değişik:RG/6/) Yönetim Komitesi aşağıdaki şekilde belirlenen beş üyeden oluşur:

a) Birliğe üye sigorta ve emeklilik şirketlerinin genel müdür niteliğini haiz personeli arasından Hayat Dışı Yönetim Komitesi ile Hayat ve Emeklilik Yönetim Komitesince seçilecek birer üye,

b) Müsteşarlıkça belirlenecek iki üye,

c) Merkez müdürü.

(3) Yönetim Komitesine ikinci fıkranın (a) bendinde sayılan üyelerden biri başkanlık eder. Başkan bu üyeler arasından Yönetim Komitesi tarafından belirlenir.

(4) Yönetim Komitesi üye tam sayısının yarıdan bir fazlasıyla toplanır ve karar alır.

(5) Yönetim Komitesi gerekli gördüğü durumlarda ilgili kurumlardan görüş isteyebilir.

Yönetim Komitesinin görevleri

MADDE 7 – (Başlığıyla birlikte değişik:RG-3/12/)

(1) Yönetim Komitesi aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) Alt Bilgi Merkezleri arasında koordinasyonu sağlamak,

b) Gerekli görülmesi halinde Merkez nezdinde iktisadi işletme kurulmasına karar vermek ve iktisadi işletmenin faaliyet alanları ile işlemlerinin mahiyetini tespit etmek,

c) Yönetmelik ile Merkeze verilen görevlerin yerine getirilmesi için gereken kararları almak,

ç) (Değişik:RG-5/3/) Merkez bütçesini onaylamak,

d) (Ek:RG-5/3/) Merkez iş planını onaylamak, Merkezden talep edilen projeleri değerlendirerek iş planına dahil etmek.

Merkez müdürü ve diğer personel

MADDE 8 – (Değişik:RG-3/12/)

(1) Merkez müdürü Müsteşarlığın uygun görüşü üzerine Yönetim Komitesince atanır.

(2) (Değişik:RG-2/5/) Merkez müdürünün sigortacılık veya işletme alanında en az yedi yıl ve bilgi teknolojileri alanında en az üç yıl deneyime sahip olması zorunludur.

(3) Merkez müdürü, Merkezin hesaplarının ve kayıtlarının düzenli olarak tutulmasından, Merkez faaliyetlerinin bu Yönetmelik hükümlerine ve Yönetim Komitesi kararlarına uygun şekilde yürütülmesinden Yönetim Komitesine karşı sorumludur. Merkez bütçesi merkez müdürü tarafından hazırlanır.

(4) Merkez personeli Merkez Müdürüne karşı sorumludur. Alt birim yöneticileri Merkez Müdürünün önerisi üzerine atanır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Alt Bilgi Merkezleri

Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi

MADDE 9 – (Başlığıyla birlikte değişik:RG-3/12/)

(1) Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (TRAMER), Merkeze bağlı bir alt bilgi merkezi olup faaliyetlerini bu Yönetmelik kapsamında yürütür.

TRAMER’in amacı ve görevleri

MADDE 10 – (1) (Değişik fıkra:RG-3/12/) TRAMER’in amacı, kamu gözetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesi, trafik sigortalarına ilişkin güvenilir istatistiklerin temini, uygulama birliği sağlanması, sigorta sahtekârlıklarının önlenmesi, sigorta sistemine olan güvenin artırılması, tazminat ödemelerinin düzenli biçimde gerçekleştirilmesi, zorunlu sigortalarını yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti ve sigortalılık oranlarının artırılmasını sağlamaktır.

(2) TRAMER yukarıdaki amaçların gerçekleşmesini teminen aşağıda sayılan görevleri yerine getirir:

a) Üye sigorta şirketlerinin zorunlu trafik, zorunlu taşımacılık ve zorunlu ferdi kaza sigortası sözleşmelerine ilişkin kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak, bu verilerin en çok bir günlük gecikmeyle üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,

b) Üye sigorta şirketlerinden (a) bendinde bahsi geçen sigortalara ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş ve günlük olarak en çok bir günlük gecikmeyle almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

c) (a) bendinde bahsi geçen zorunlu sigortaları yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti amacıyla ilgili kurumlarla işbirliği yapmak, bu kurumlardan araç işletenlerine ve sürücülere ilişkin bilgileri içeren kayıtları elektronik ortamda almak, bu kayıtları sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek ve sigortasız araçlara ait listeler oluşturmak,

ç) TRAMER Yönetim Komitesi Kararı üzerine, oluşturulan veri tabanına üye sigorta şirketlerinin; içeriği ve veri yapısı (Değişik ibare:RG-5/3/) Yönetim Komitesi tarafından belirlenen ihtiyari trafik ve kasko sigortasına ilişkin verilerini ilave etmek, bu verilerin en çok bir günlük gecikme ile üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,

d) Üye sigorta şirketlerinden (ç) bendinde bahsi geçen sigortalara ilişkin içeriği ve veri yapısı (Değişik ibare:RG-5/3/) Yönetim Komitesi tarafından belirlenen muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş ve günlük olarak en çok bir günlük gecikmeyle almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

e) İlgili mevzuat çerçevesinde; Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından giriş yapan yabancı plakalı araçlar için ibraz edilmesi zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmeleri ile Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından çıkış yapan Türkiye'de kayıtlı motorlu araçlar için yaptırılması zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmelerine ilişkin kayıtları ilgili mevzuat ve Yönetim Komitesince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde tutmak,

f) Hasarsızlık indirimi veya prim artırımı uygulamasında kullanılmak üzere hasar durum belgesi düzenlemek, bu belgeyi üye sigorta şirketine, acenteye veya sigortalıya bedelsiz olarak vermek,

g) Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,

ğ) Prim üretimine, sigortalılık oranlarına, kaza ve hasar ile sigorta sözleşmelerine ilişkin verileri ve Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Müsteşarlık tarafından belirlenen, bilgi raporlarına dönüştürmek,

h) Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,

ı) Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,

i) Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin karşılıklı rücu alacaklarına yönelik mahsuplaşma işlemlerini kolaylaştırmak üzere takas odası kurmak.

j) (Ek:RG/6/) Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak.

(3) İkinci fıkranın (e) bendi kapsamında Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından çıkış yapan Türkiye'de kayıtlı motorlu araçlar için yaptırılması zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmelerinin tanziminde sözleşme konusu araç için TRAMER yetkisi kapsamındaki ilgili zorunlu sigortalara ilişkin poliçelerin bulunması esastır.

Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 11 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/) Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkeze bağlı bir alt bilgi merkezi olup faaliyetlerini bu Yönetmelik uyarınca yürütür.

Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezinin amacı ve görevleri (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 12 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/) Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezinin amacı, hayat ve kaza branşları altında sunulan sigorta ürünlerine ilişkin güvenilir istatistiklerin üretilmesi, kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesidir.

(2) Söz konusu alt bilgi merkezi yukarıdaki amaçların gerçekleşmesini teminen aşağıda sayılan görevleri yerine getirir:

a) Üye sigorta şirketlerinin hayat ve kaza branşlarında düzenledikleri sigorta sözleşmelerine ilişkin kayıtların en çok bir gün gecikmeyle tutulduğu bir veri tabanını oluşturmak,

b) (a) bendinde geçen sigorta sözleşmelerine ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini üye sigorta şirketlerinden en çok bir günlük gecikmeyle alarak Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

c) (a) bendinde geçen sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

ç) Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,

d) Teknik esaslara, prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Müsteşarlık tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,

e) Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,

f) Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek.

Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 13 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/)Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkeze bağlı bir alt bilgi merkezi olup faaliyetlerini bu Yönetmelik uyarınca yürütür.

Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezinin amacı ve görevleri (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 14 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/) Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezinin amacı sağlık ve hastalık branşları altında sunulan sigorta ürünlerine ilişkin güvenilir istatistiklerin üretilmesi, kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesidir.

(2) Söz konusu alt bilgi merkezi yukarıdaki amaçların gerçekleşmesini teminen aşağıda sayılan görevleri yerine getirir:

a) Üye sigorta şirketlerinin sağlık ve hastalık branşlarında düzenledikleri sigorta sözleşmelerine ilişkin kayıtların en çok bir gün gecikmeyle tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak,

b) (a) bendinde geçen sigorta sözleşmelerine ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini üye sigorta şirketlerinden en çok bir günlük gecikmeyle alarak Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

c) Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,

ç) Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,

d) Prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Müsteşarlık tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,

e) Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,

f) Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek.

Sigorta Hasar Takip ve Gözetim Merkezi (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 15 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/) Sigorta Hasar Takip ve Gözetim Merkezi, Merkeze bağlı bir alt bilgi merkezi olup faaliyetlerini bu Yönetmelik uyarınca yürütür.

(2) Hayat dışı sigorta branşlarında faaliyet ruhsatı bulunan tüm sigorta şirketleri Merkezin doğal üyesidir.

(3) Sigorta şirketleri, eksper görevlendirmeyecek olsalar dahi ihbar edilen tüm hasarları Merkez veri tabanına girer.

(4) Ekspertiz raporlarının içeriği sigorta dallarına göre ve sigorta poliçesi hükümleri göz önünde tutulmak suretiyle Birlik görüşü alınarak Müsteşarlıkça onaylanmak üzere Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesindeki Sigorta Eksperleri İcra Komitesince belirlenir.

(5) Eksperler raporlarını Müsteşarlıkça belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde Merkez üzerinden hazırlamak, sigorta şirketleri ihbardan ödemenin sonuçlanmasına kadar hasara ilişkin tüm bilgileri eksiksiz vermek zorundadır.

(6) Sigorta şirketleri veya eksperler, hasarlara ilişkin olarak Müsteşarlıkça belirlenecek kayıtları Merkez veri tabanı üzerinden tutmak veya raporlamak zorundadır.

(7) Müsteşarlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre, kayıp ve hasarlara ilişkin bilgiler ile ekspertiz raporları bilgileri, Merkez veri tabanında, gerekli incelemelerin yapılabilmesini teminen Müsteşarlığın erişimine açık, konusuna göre ayrılmış güvenli Tek Tip Rapor Bankası’nda saklanır. Bu bilgiler ayrıca, her eksperin ve sigorta şirketinin kendi ekspertiz raporuna ulaşabileceği şekilde ayrıntılı biçimde düzenlenir.

(8) Sigorta şirketleri hasar bedelleri ve ödeme yapılan kişi kimlik bilgilerini veri tabanına girmek zorundadır.

(9) Ekspertiz Raporları Müsteşarlığın izni olmadan üçüncü kişilere verilemez.

Sigorta Hasar Takip ve Gözetim Merkezinin amacı ve görevleri (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 16 – (1) (Değişik ibare:RG-3/12/) Sigorta Hasar Takip ve Gözetim Merkezinin amacı zorunlu sigortalar ve Birlik görüşü alınmak üzere Müsteşarlıkça belirlenen sigortalara ilişkin uygulama birliği sağlanması, sigorta sahtekârlıklarının önlenmesi, sigorta sistemine olan güvenin artırılması, sağlıklı fiyatlandırma ve hasar ödemesi yapılması, sigorta hasarları ve bunların ekspertizi ile ödemelerine ilişkin verilerin merkezi bir veri tabanında toplanması, bunların günlük olarak takibi ile bu verilerin belirlenen yetki düzeyine göre ilgili tarafların kullanımına sunulmasıdır.

(2) Söz konusu alt bilgi merkezi yukarıdaki amaçların gerçekleşmesini teminen aşağıda sayılan görevleri yerine getirir:

a) Üye sigorta şirketlerinin zorunlu sigortalara ilişkin kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak, bu verilerin Merkez tarafından hazırlanarak Müsteşarlık tarafından onaylanan veri yapısında en çok bir günlük gecikmeyle üye sigorta şirketleri ve eksperler tarafından güncellenmesini sağlamak,

b) Üye sigorta şirketlerinden veya eksperlerden (a) bendinde bahsi geçen sigortalara ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini Merkez tarafından hazırlanarak Müsteşarlık tarafından onaylanan veri yapısında güncellenmiş ve günlük olarak en çok bir günlük gecikmeyle almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

c) Yönetim Komitesi Kararı üzerine Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanına, üye sigorta şirketlerinin; içeriği ve veri yapısı Birlik tarafından belirlenen zorunlu sigortalar dışındaki sigortalara ilişkin verilerini ilave etmek, bu verilerin en çok bir günlük gecikme ile üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,

ç) Üye sigorta şirketlerinden (c) bendinde bahsi geçen sigortalara ilişkin içeriği ve veri yapısı Birlik tarafından belirlenen muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş ve günlük olarak en çok bir günlük gecikmeyle almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,

d) (Mülga:RG/6/)

e) Prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Müsteşarlık tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,

f) Hasar konusu maddi varlıkların değeri ile ilgili kayıtların tutularak tarafların bilgisine sunulmaya hazır hale getirmek,

g) Hasar ekspertiz raporlarının kayıtlarını tutmak ve takibini yapmak,

ğ) Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Alt Bilgi Merkezlerinin Faaliyetleri ve Yapısı

Merkez iç işleyişi

MADDE 17 – (Başlığıyla birlikte değişik:RG-3/12/)

(1) (Değişik:RG-5/3/) Merkez personeli özlük işleri, idari ve mali işler ile benzeri Merkez iç işleyişine ilişkin işlemlerin tabi olduğu usul ve esaslar, Birlik görüşü alınarak ve bu Yönetmeliğe uygun olarak Yönetim Komitesi tarafından belirlenir.

(2) Merkez görevlerini yerine getirmek üzere; gerekli özellikleri haiz, güvenli, yedekli ve farklı kullanıcıların bilgi kayıtlarına farklı düzeylerde erişimlerine imkân sağlayan bir bilişim sistemi kurulur.

(3) Merkez faaliyetleri için Yönetim Komitesinin kararıyla hizmet satın alınabilir.

(4) Merkez, elde ettiği verileri toplulaştırarak uygun görülenleri Müsteşarlığın onayıyla yayımlayabilir.

(5) Sigortacılık Kanununun 30 uncu maddesi çerçevesinde oluşturulan tahkim sistemi ile ilgili gerekli özellikleri haiz, güvenli, yedekli ve farklı kullanıcıların bilgi kayıtlarına farklı düzeylerde erişimlerine imkân sağlayan bir bilişim sisteminin Merkez tarafından kurulmasına veya mevcut sistemin geliştirilmesine Sigorta Tahkim Komisyonunun talebi üzerine Müsteşarlıkça karar verilebilir.

Müsteşarlıkça talep edilecek çalışmalar

MADDE 18 – (Başlığıyla birlikte değişik:RG-3/12/)

(1) (DeÄŸiÅŸik:RG-7/3/)  MüsteÅŸarlık tarafından Merkezin görev ve yetki alanı çerçevesinde talep edilen her türlü uygulama ve çalışmalar ayrıca bir iÅŸleme gerek olmaksızın münhasıran MüsteÅŸarlıkça belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde Merkez tarafından yerine getirilir, gerekli sistemler kurulur.

(2) Müsteşarlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre, Merkez bünyesinde Müsteşarlık, Birlik, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Sigorta Eksperleri İcra Komitesi, Türkiye Madeni Eşya Sanatkarları Federasyonu, Türkiye çapında en fazla üyeye sahip tüketici derneğinin temsilcilerinden oluşan ve trafik sigortaları hasar ödemelerinde esas alınacak eşdeğer, orijinal, orijinale eşdeğer mamül ve benzeri parça kriterleri ile (Mülga ibare:RG-5/3/) (…) tamirhane referans listesinin tespitine ilişkin olarak çalışmalar yapacak bir komisyon kurulur. Komisyonun üye sayısı yediyi geçemez.

(3) (Değişik:RG-5/3/) Merkez, sigortacılık sektörünün ortak veri tabanı olarak faaliyette bulunur. Bu çerçevede kuruluş amaçları doğrultusunda, özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarından, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarından, ilgili mevzuatla kurulmuş diğer bilgi merkezlerinden bilgi talep etmeye ve bunlarla Müsteşarlığın uygun görüşüne istinaden bilgi alışverişine yönelik sözleşmeler imzalamaya yetkilidir. Merkez söz konusu sözleşmelere ilişkin Birlikten görüş alır.

Yönetim komitelerinin görevleri

MADDE 19 – (Mülga:RG-3/12/)

Birim yöneticileri ve diğer personel

MADDE 20 –(Mülga:RG-3/12/)

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Merkezin gelirleri

MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelikle Merkeze verilen görevleri yerine getirmek üzere yapılacak giderler; üye sigorta şirketlerinin üyelik katkı paylarından, yatırım gelirlerinden, Merkez tarafından sağlanan hizmetler karşılığında elde edilen gelirler ile diğer gelirlerden karşılanır.

(2) (Mülga:RG-3/12/)

Katkı payı

MADDE 22 – (1) Birlik, Merkezin giderlerine katkı için sigorta şirketlerinden katılım talep edebilir. Katılma payı, bilgi merkezinde verilerinin toplanmasına karar verilen sigortalara ilişkin şirketler tarafından gerçekleştirilen prim üretiminin binde birini aşmamak üzere (Değişik ibare:RG-3/12/) Yönetim Komitesince yapılan teklif de dikkate alınarak Müsteşarlıkça belirlenir. Müsteşarlık, bu oranın yüzde elli oranında azaltılmasına veya artırılmasına karar verebilir.

(2) Bilgi merkezi giderlerine, gerekli görülmesi durumunda, Birlik bütçesinden ve Müsteşarlığın uygun görüşü alınarak 26/7/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Güvence Hesabı Yönetmeliğinin 10 uncu maddesi çerçevesinde Hesaptan katkı sağlanabilir. Hesaptan yapılacak katkı ve kullanılacağı alt bilgi merkezi Müsteşarlıkça belirlenir.

(3) (Ek:RG-3/12/) Üye sigorta şirketleri, Merkezin giderlerini karşılamak üzere kendilerinden yazı ile istenen üyelik katkı paylarını belirlenen sürelerde ödemek zorundadır. Üyelik katkı paylarını süresinde ödemeyen üye sigorta şirketleri hakkında 24 üncü madde çerçevesinde işlem tesis edilir.

(4) (Ek:RG-3/12/) Müsteşarlıkça ilgili mevzuat çerçevesinde tespit edilen üyelik katkı paylarının Merkez giderlerini karşılayamaması durumunda Birlikçe üye sigorta şirketlerinden ayrıca katılma payı talep edilebilir.

(5) (Ek:RG-3/12/) Merkez giderlerine Müsteşarlığın talebi ve ilgili meslek kurum/kuruluşlarının bu yöndeki onayıyla katkı sağlanabilir.

Üyelerin bilgi verme yükümlülüğü

MADDE 23 – (1) Üye sigorta şirketleri, Merkez tarafından kendilerinden istenen tüm bilgileri, doğru ve eksiksiz olarak, belirlenen şekilde ve sürelerde Merkeze iletmekle yükümlüdür.

(2) Üye sigorta şirketleri, zorunlu sigortalar, zorunlu trafik sigortası, zorunlu taşımacılık sigortası ve zorunlu ferdi kaza sigortası sözleşmelerine ait poliçe bilgileri ile güncellenmiş ve günlük muallâk ve ödenmiş hasarlara ve kaza tutanaklarına ilişkin bilgileri Merkez tarafından hazırlanarak Müsteşarlık tarafından onaylanan veri yapısında ve en çok bir günlük gecikmeyle Merkeze iletmek zorundadır.

(3) Üye sigorta şirketleri, Yönetim Komitesi kararı üzerine ihtiyari trafik sigortası, kasko sigortası ve Birlik görüşü alınmak üzere Müsteşarlıkça belirlenen sigorta sözleşmelerine ait içeriği ve veri yapısı Birlik tarafından belirlenen poliçe bilgileri ile güncellenmiş ve günlük muallâk ve ödenmiş hasar verilerini en çok bir günlük gecikmeyle Merkeze iletmek zorundadır.

(4) Üye sigorta şirketleri, Merkez tarafından, hatalı olarak gönderildiği tespit edilen bilgileri gecikmeksizin düzeltmek ve düzeltme kayıtlarını en çok bir günlük gecikmeyle Merkeze iletmek zorundadır.

(5) Üye sigorta şirketlerinin bilgi verme yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda Müsteşarlık gerekli tedbirleri alır.

Bilgi kayıtlarına erişim

MADDE 24 – (1) Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlanır.

(2) Münhasıran çalışma konuları ile ilgili olmak üzere Merkez nezdinde tutulan bilgilere dışarıdan erişim tanınacak yetkili kullanıcılar ve erişebilecekleri kayıtların içeriği ile erişim şekli Müsteşarlıkça belirlenir.

(3) Kurallara uymayan yetkili kullanıcıların sisteme erişimleri ve bilgi kayıtlarından yararlanmaları, Müsteşarlığın onayına tabi olmak üzere (Mülga ibare:RG-3/12/) (…) Yönetim Komitesi kararıyla sınırlandırılır. Bu durumun süreklilik göstermesi halinde, bu kişilerin sisteme erişim ve bilgi kayıtlarından yararlanma yetkileri Müsteşarlığın onayına tabi olmak üzere (Mülga ibare:RG-3/12/) (…) Yönetim Komitesi kararıyla kaldırılır.

(4) Merkez nezdinde tutulan bilgileri talep eden yetkili kullanıcılar dışındaki diğer isteklilerin talepleri (Mülga ibare:RG-3/12/) (…) Yönetim Komitesi tarafından karara bağlanır. Bu fıkra kapsamında verilecek bilgilerin içeriği Müsteşarlık tarafından belirlenir.

(5) (Mülga ibare:RG-3/12/) (…) Yönetim Komitesi, yetkili kullanıcılar dışındaki diğer isteklilerin sahip oldukları bilgileri belirlenen amaç doğrultusunda kullanmalarını teminen gerekli tedbirleri alır.

(6) (Değişik:RG-3/12/) İkinci ve dördüncü fıkralar kapsamında tanınacak erişimin ve/veya verilecek bilgilerin ücretinin belirlenmesine veya ücretsiz olarak sağlanmasına Yönetim Komitesince karar verilir. Münhasıran çalışma konuları ile ilgili olmak üzere 24/12/ tarihli ve sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli cetvellerde yer alan kamu kurum ve kuruluşlarına bu madde kapsamında sağlanan hizmet ücrete tabi değildir.

Denetim ve gizlilik (Değişik başlık:RG-3/12/)

MADDE 25 – (1) Merkez faaliyetleri Müsteşarlık tarafından denetlenir.

(2) (Ek:RG-3/12/) Yönetim Komitesi üyeleri, Merkez Müdürü, Alt Bilgi Merkezleri Yöneticileri ile Merkez personeli bu görevleri süresince ve görevleri sonunda Merkeze iletilen kamuya açık olmayan bilgileri hiç bir şekilde kendileri veya başkaları veya diğer sektör paydaşlarına nazaran haksız rekabete yol açacak şekilde kullanamaz, hiç bir kişiyle paylaşamaz. Merkez tarafından, bu madde kapsamında olup uhdesinde kamu görevi bulunmayan kişilerden Müsteşarlığın uygun göreceği bir gizlilik taahhütnamesi alınır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 26 – (1) 11/4/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Danışma Komitesi

EK MADDE 1 – (Ek:RG-3/12/)

(1) Merkezin görevleri ile ilgili olarak Yönetim Komitesine istişari görüş vermek ve önerilerde bulunmak üzere Merkez nezdinde Danışma Komitesi teşkil edilir.

(2) Danışma Komitesinde, Merkez Müdürünün başkanlığında, TOBB Sigorta Eksperleri İcra Komitesince önerilecek bir eksper, TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesince önerilecek bir acente ile Müsteşarlığın belirleyeceği ilgili kamu kurumları ve özel hukuk tüzel kişilerince bildirilecek temsilciler yer alır. Komite üye sayısı yediyi geçemez.

(3) Danışma Komitesi asgari üye tam sayısının yarıdan bir fazlasıyla toplanır ve karar alır. Yıl içinde yapılacak toplantı sayısı Danışma Komitesi tarafından belirlenir.

 

ALTINCI BÖLÜM

Geçici ve Son Hükümler

Geçiş Hükümleri

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Hayat Sigortası Bilgi Merkezi, Sağlık Sigortası Bilgi Merkezi, Sigorta Hasar Takip Merkezi 1/1/ tarihine kadar faaliyetlerine başlayacak şekilde ilgili kurumlar tarafından teşkil edilir.

(2) 1/1/ tarihine kadar TRAMER, Merkezin bir alt bilgi merkezi sıfatıyla faaliyetlerini münhasıran Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi Yönetmeliği kapsamında yürütür.

Merkez faaliyetleri ile personele ilişkin hükümler

GEÇİCİ MADDE 2 – (Ek:RG-3/12/)

(1) Bu Yönetmeliğin 25 inci maddesinin ikinci fıkrası çerçevesinde Merkez faaliyetlerinin ve personelin tâbi olacağı esaslar bu maddenin yayımından itibaren 6 ay içinde Birlik tarafından düzenlenir.

(2) Merkez Yönetim Komitesi üyeleri bu maddenin yayımından itibaren 1 ay içinde Müsteşarlığa bildirilerek yenilenir.

(3) Merkez Müdürü bu maddenin yayımından itibaren 2 ay içinde atanır.

Yönetim Komitesinin teşkili

GEÇİCİ MADDE 3 –(Ek:RG-5/3/)

(1) Yönetim Komitesi üyelerinden bu Yönetmelik ile getirilen şartlara sahip olanların üyelikleri devam eder, söz konusu şartlara sahip olmayan üyelerin yerine bu maddenin yayımından itibaren bir ay içerisinde görevlendirme yapılır. Görevlendirme yapılana kadar mevcut üyeler görevlerine devam eder.

Yürürlük

MADDE 27 – (1) Bu Yönetmeliğin;

a) 9 uncu, 10 uncu ve 26 ncı maddeleri 1/1/ tarihinde,

b) Diğer maddeleri yayımı tarihinde

yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.

 

___________

(1)     Bu YönetmeliÄŸin adı “Sigorta Bilgi Merkezi YönetmeliÄŸi” iken, 3/12/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle metne iÅŸlendiÄŸi ÅŸekilde deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

9/8/

Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin

Tarihi

Sayısı

1.

19/6/

2.

3/12/

3.

2/5/

4.

5/3/

5.

7/3/

6.

22/6/

 

 

 

 

 

T&#;m Sigorta Şirketlerinden Trafik Sigortası Teklifini SBMobil'den Alın!

KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMACI

Kişisel verileriniz sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir.

SBM, “Kimlik Bilgisi, İletişim Bilgisi, İşlem Güvenliği, Müşteri İşlem Bilgisi, Lokasyon Bilgisi, Özlük Bilgisi, Hukuki İşlem Bilgisi, Fiziksel Mekan Güvenliği Bilgisi, Risk Yönetimi Bilgisi, Finansal Bilgi, Mesleki Deneyim Bilgisi, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Poliçe Bilgileri, Hasar Bilgileri, Kaza Bilgileri, Ekspertiz Bilgileri, Sigortalı Bilgileri, Diğer” kategorilerine giren kişisel verileri işlemektedir.

SBM, Sigortacılık Kanunu ve sigortacılık faaliyetleri kapsamında aşağıdaki amaçlar ile kişisel verileri işlemektedir:
• Sigortacılık Kanunu kapsamında sigortalılar ve sigorta sözleşmelerinden dolayı menfaat sağlayanlara ilişkin olarak risk değerlendirmesine ilişkin bilgileri toplamak ve risk değerlendirmesi yapmak,
• Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
• Risk değerlendirmesine esas bilgileri toplamak ve bu bilgilerin sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketleri ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kişilerle paylaşılmasını sağlamak,
• Sigorta uygulamaları kapsamında, poliçe yazım ve hasar süreçlerinin izlenmesi de dâhil olmak üzere Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından talep edilen her türlü çalışmayı yapmak ve bu amaçla gerekli alt yapıyı tesis etmek,
• Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
• Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
• Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
• Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
• Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
• Tazminat ödemelerinin düzenli biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak,
• Zorunlu sigortalarını yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti ve sigortalılık oranlarının artırılmasının sağlanması,
• Üye sigorta şirketlerinin trafik sigortaları branşları, hayat ve kaza branşları, hayat dışı sigorta branşları, sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
• Üye sigorta şirketlerinden ve eksperlerden sigortalara ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş olarak almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,
• Zorunlu sigortaları yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti amacıyla ilgili kurumlarla iş birliği yapmak, bu kurumlardan araç işletenlerine ve sürücülere ilişkin bilgileri içeren kayıtları elektronik ortamda almak, bu kayıtları sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek ve sigortasız araçlara ait listeler oluşturmak,
• Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından giriş yapan yabancı plakalı araçlar için ibraz edilmesi zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmeleri ile Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından çıkış yapan Türkiye'de kayıtlı motorlu araçlar için yaptırılması zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmelerine ilişkin kayıtları tutmak,
• Hasarsızlık indirimi veya prim artırımı uygulamasında kullanılmak üzere hasar durum belgesi düzenlemek, bu belgeyi üye sigorta şirketine, acenteye veya sigortalıya bedelsiz olarak vermek,
• Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
• Prim üretimine, sigortalılık oranlarına, kaza ve hasar ile sigorta sözleşmelerine ilişkin verileri ve Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen, bilgi raporlarına dönüştürmek,
• Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
• Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Hazine ve Maliye Bakanlığına ve Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’ne göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
• Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin karşılıklı rücu alacaklarına yönelik mahsuplaşma işlemlerini kolaylaştırmak üzere takas odası kurmak,
• Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak,
• Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak.
• Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak,
• Teknik esaslara, prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
• Hasar konusu maddi varlıkların değeri ile ilgili kayıtların tutularak tarafların bilgisine sunulmaya hazır hale getirmek,
• Hasar ekspertiz raporlarının kayıtlarını tutmak ve takibini yapmak,
• Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
• Sağlıklı fiyatlandırma ve hasar ödemesi yapılması, sigorta hasarları ve bunların ekspertizi ile ödemelerine ilişkin verilerin merkezi bir veri tabanında toplanmasını sağlamak.

Sigortacılık faaliyetleri kapsamında ise aşağıdaki amaçlar doğrultusunda kişisel veriler işlenmektedir;
• Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
• Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışan adayı / stajyer / öğrenci seçme ve yerleştirme süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
• Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
• Erişim yetkilerinin yürütülmesi,
• Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
• Finansal süreçlerin yürütülmesi,
• Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
• İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
• İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
• İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması,
• İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi,
• İş sağlığı / güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi,
• İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi,
• İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Kuruma gelen ziyaretçilerin kayıtlarının tutulması,
• Mal / hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi,
• Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,
• Mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi,
• Mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi,
• Organizasyon ve etkinlik yönetimi,
• Resmi yazışmaların yürütülmesi,
• Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
• Talep / şikayetlerin takibi,
• Taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini,
• Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
• Yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi.

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENMESİ

SBM, “Sağlık Bilgisi, Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi, kategorilerine giren özel nitelikli kişisel verileri işlemektedir.

“Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;
• Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
• Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
• Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
• Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
• Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak, • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
• İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi, • Talep / şikayetlerin takibi.
“Sağlık Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;
• Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
• Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
• Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
• Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
• Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
• Üye sigorta şirketlerinin hayat ve kaza branşları ile sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
• Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
• Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
• Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
• Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak.
• Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak,
• Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
• Prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
• Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
• Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
• Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
• Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
• Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
• İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
• Talep / şikayetlerin takibi.
SBM yukarıda sayılan özel nitelikli kişisel verilerinizi sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 6. maddesindeki açık rıza hukuki sebebi ve “Kanunlarda açıkça öngörülmesi” hukuki sebebi uyarınca işlemektedir. “Sağlık Bilgisi” kategorisindeki özel nitelikli kişisel veriler buna ek olarak “Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler tarafından” ilgilinin açık rızası aranmaksızın da işlenebilir.

KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI

SBM kişisel verilerinizi, yukarıda belirtilen amaçlar ile sınırlı olarak sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

Kişisel verileriniz SBM tarafından Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat kapsamında yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak aşağıdaki üçüncü taraflar ile paylaşılabilir;SBM kişisel verilerinizi, yukarıda belirtilen amaçlar ile sınırlı olarak sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

Kişisel verileriniz SBM tarafından Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat kapsamında yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak aşağıdaki üçüncü taraflar ile paylaşılabilir;
Gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri; Sigorta şirketleri, reasürans şirketleri, emeklilik şirketleri, acenteler, sigortalılar, sigorta sözleşmesinden dolaylı da olsa menfaat sağlayanlar, ekspertizler vb. üçüncü taraflar.
Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşları; Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi, Hazine ve Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı başta olmak üzere diğer bakanlıklar, Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları (Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği), Adli Makamlar, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kamu Kurumu veya Kuruluşu niteliğindeki diğer üçüncü taraflar.
Tedarikçiler; Mal veya hizmet temin edilen tedarikçi firmalar.
Herkese açık; Web sitesi, sosyal medya hesapları veya basın yayın yoluyla aktarılan veriler için geçerlidir.
Kişisel verileriniz SBM tarafından yurt dışına aktarılmamaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEBİ

SBM kişisel verilerinizi hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla hem de veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle;

Sigortacılık Kanunu ve diğer yasal düzenlemeler kapsamında ve kurumun iç faaliyetleri ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 5. ve 6. maddesinde belirtilmiş olan;
• Kanunlarda açıkça öngörülmüş olması,
• Hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmek için zorunlu olması,
• Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olup işlemenin gerekli olması,
• Meşru menfaati için işlemenin zorunlu olması,
• Tarafınızca alenileştirilmiş olması,
• Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için işlemenin zorunlu olması,
• Açık rızanızın bulunması
Şeklindeki hukuki sebeplere dayanarak aşağıdaki taraflardan toplamaktadır;
• Sigortacılık faaliyetleri kapsamında üye sigorta şirketlerinden,
• Kuruluş amaçları doğrultusunda; özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarından, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarından, ilgili mevzuatla kurulmuş diğer bilgi merkezlerinden,
• Veri sahibi kişilerin SBM’ye çeşitli kanallardan başvurması ve kişisel verileriniz iletmesi durumlarında veri sahibi kişinin kendisi veya yetkili temsilcisinden,
• Web Sitesindeki iletişim ve sorgu kanalları veya çağrı merkezi aracılığıyla,
• SBM uygulamalarına kayıt yapılması ve kullanılması durumlarında,
• Kamera kayıtlarının alınması ve ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması kapsamında,
• Tedarikçi şirketler veya diğer üçüncü taraf tüzel kişilikler aracılığı ile kişisel verilerinizin SBM’ye aktarılması durumunda,
• Veri sahibinin diğer yöntemler ile kişisel verilerini açıkladığı durumlarda.

KİŞİSEL VERİLERİNİZE İLİŞKİN HAKLARINIZ

SBM nezdindeki veri işleme faaliyetleri ve kayıtlara ilişkin veri sahibi olarak;
• Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 7. maddesinde yer alan şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini ya da yok edilmesini isteme, yapılan düzeltme, silme ya da yok etme işlemlerinin kişisel verilerin paylaşıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
• Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.

Veri Sahibinin Başvuru Usulü
Veri sahipleri, yukarıda sayılan haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak SBM’ye başvurabilir.

Bu durumda SBM, talebi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti talep edilebilecektir. Taleplerin alınması, iletilmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin süreçler ilgili prosedür uyarınca gerçekleştirilir.

Detaylı bilgi için “seafoodplus.info” adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Bu kapsamda aşağıda bulunan “Veri Sahibi Başvuru Formu” nu doldurarak;
• Veri Sahibi’nin şahsen başvurusu* ile,
• Noter vasıtasıyla*,
• İadeli taahhütlü posta yoluyla kimlik doğrulamak suretiyle*,
• Kayıtlı Elektronik Posta yoluyla** başvurabilir.
* “Veri Sahibi Başvuru Formu” zarfının üzerine “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Bilgi Talebi” yazarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Nida Kule Göztepe İş Merkezi Merdivenköy Mah. Bora Sok. No:1 Kat Kadıköy/İstanbul adresine postalamak veya
** [email protected] adresi üzerinden konu kısmına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazmak suretiyle iletebilir.

Veri Sahibi Başvuru Formu (PDF)

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi
Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy seafoodplus.info Sok. No: 1 Kat: 21
Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 17 41
Vergi Dairesi: Erenköy

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi
Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat:
Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 85 33
Vergi Dairesi: Erenköy

SBGM/SBM

SBM, SBGM veya Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı olarak çalışan bir kurumdur. yılında Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelikle kurulan bu kurum, sigorta uygulamalarında birliğin sağlanmasını amaçlar. Sigortalı oranının artışı, sigorta işlemleri sırasında oluşabilecek olumsuz durumların önlenmesi ve tüketicilerin sigorta sistemine güveninin artması amaçlarıyla da kurulan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Trafik Sigortası Bilgi Merkezi Yönetmeliği ile ve TRAMER adıyla da kurulmuştur.

Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği bünyesinde kurulan SBGM, tüzel kişiliği haiz bir kurumdur. Bu kurumun faaliyetleri Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından sürekli ve düzenli olarak takip edilir. Çeşitli branşlar ve dallarda ruhsata sahip olan çeşitli sigorta şirketleri bu merkeze doğal olarak üyedir.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinin Alt Bilgi Kurumları Nelerdir?


Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinin işleri ve amaçları çeşitli alt kurum ve merkezler aracılığıyla gerçekleştirilir. Bu alt merkezler şunlardır:

  • TRAMER (Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi)
  • SAGMER (Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi)
  • HAYMER (Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi)
  • HATMER (Sigorta Hasar Takip ve Gözetim Sistemi)

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Hangi Hizmetleri Sunar?


Sigorta işlemlerine dair her türlü hizmeti sunan bu merkez, kişilere ve kurumlara kolaylık sağlamayı da hedefler. SBM'nin sunduğu hizmetlerden bazıları şunlardır:

  • Trafik poliçesi sorgulama
  • Kasko poliçesi sorgulama
  • Hasar kaydı sorgulama
  • Hayat sigortası poliçesi sorgulama
  • Ferdi kaza sigortası sorgulama
  • Kaza tespit tutanağı sorgulama
  • Araç değer kaybı sorgulama

Hizmetlerden Nasıl ve Ne Şekilde Yararlanılabilir?


Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinin hizmetlerinden farklı yollarla yararlanabilirsiniz. İnternetten sorgulamalar yapabileceğiniz gibi telefonunuzdan kısa mesaj (SMS) göndererek de sigorta işlemlerinizle ilgili bilgi alabilirsiniz.

numarasına kısa mesaj atarak araç hasar geçmişi, değişen parça bilgisi, sigorta poliçeleri, kaza bilgileri ve vade bilgileri de dahil olmak üzere birçok hizmetten faydalanabilirsiniz.

Bu hizmetlerden Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinin internet adresini kullanarak da yararlanabilirsiniz. İnternet sitesinde yer alan SBM Online sistemine girerek sigorta poliçeleriniz, araç kayıtlarınız ve daha fazlasıyla ilgili bilgiye ulaşabilirsiniz.

SBM'den Nasıl Sigorta Teklifi Alınır?


Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinden sigorta teklifi almak için SBM teklif sayfasına gitmelisiniz. Bu sayfadaki istenen bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurarak SBM'den teklif alabilirsiniz. SBM teklif sayfasında istenen bilgiler şunlardır:

  • Kimlik kartı türü
  • Kimlik numarası
  • Plaka bilgisi

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir