Bilindiği gibi meslek lisesi mezunu adaylar 2 yıllık meslek yüksekokullarına yerleşirken sınavsız geçiş sistemi ile öncelikli olarak yerleşmektedir. Bu yerleşmede adayın meslek lisesi türü, mezuniyet ili ve Orta Öğretim Başarı Puanı kullanılmaktadır. Özellikle revaçta olan bölümlere isteyen meslek lisesi öğrencisi hiçbir sınav kaygısı (YGS) yaşamadan bu şekilde yerleşmektedir. 2 yıllık önlisans programına yeteri kadar meslek lisesi öğrencisi sınavsız geçişle başvurmazsa o zaman sınavsız geçiş hakkı olmayan adaylar YGS puan üstünlüğü sırasına göre ilgili programa yerleşmektedirler.
Son günlerde ÖSYM tarafından üniversitelere yapılan bilgilendirmede bu durumun değiştiği ve tüm ön lisans programların kontenjanlarında %40’lık bir bölümüne YGS puanı ile yerleştirme yapılacağı duyurulmuştur. Bu da demek oluyor ki: yerleştirme sonuçlarına göre sınavsız geçiş hakkını kullanarak yerleşen aday bu sistem uygulanmış olsaydı, kazandıkları programı kazanamamış olacaklardır. Bu değişiklik hangi haklı gerekçe ile yapılmış olursa olsun YGS yapılıp bittikten duyurulması son derece haksız bir uygulamadır. Özellikle yerleştirme önceliği sıralamasında avantajlı olmayan (çoğunlukla METEB dışı ve kodu 2 olan meslek liseleri) adaylar sınavsız geçiş ile yerleşemeyecektir. Özellikle bu yıl mezun olacak olan meslek lisesi mezunu adaylarına ocak ayında ki ÖSYS kılavuzunda bu tarz bir bilgilendirmenin yapılması ve YGS’ye girmeleri konusunda teşvik edilmeleri gerekmekteydi. Eşitlik ilkesini ve kazanılmış haklardan yana bakacak olursak olaya: böyle bir uygulamaya geçilecekse bu uygulama yılından itibaren meslek liselerine kaydolacak öğrencileri kapsamak zorundadır.
Aşağıda hangi gölümde en az kaç öğrencinin hak kaybına uğrayacağı yerleştirme sonuçlarına göre hesaplanmıştır.
Önlisans
Program Adı
Yılına Göre Yerleşemeyecek Aday sayısı
( En Az)
Acil Durum ve Afet Yönetimi
78
Adalet
Ağız ve Diş Sağlığı
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi
Ameliyathane Hizmetleri
96
Anestezi
Aşçılık
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi
13
Bankacılık ve Sigortacılık
Basım ve Yayın Teknolojileri
Basın ve Yayıncılık
16
Bilgi Güvenliği Teknolojisi
77
Bilgi Yönetimi
94
Bilgisayar Operatörlüğü
24
Bilgisayar Programcılığı
Bilgisayar Teknolojisi
Biyokimya
16
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Coğrafi Bilgi Sistemleri
Çocuk Gelişimi
Deniz Ulaştırma ve İşletme
Deniz ve Liman İşletmeciliği
Deri Teknolojisi
16
Dış Ticaret
Diş Protez Teknolojisi
10
Diyaliz
Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi
2
Eczane Hizmetleri
76
Elektrik
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı
Elektrikli Cihaz Teknolojisi
80
Elektromekanik Taşıyıcılar
20
Elektronik Haberleşme Teknolojisi
Elektronik Teknolojisi
Elektronörofizyoloji
54
Emlak ve Emlak Yönetimi
44
Endüstriyel Kalıpçılık
Enerji Tesisleri İşletmeciliği
20
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon
10
Eser Koruma
12
Evde Hasta Bakımı
12
Fizyoterapi
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
51
Gaz ve Tesisatı Teknolojisi
Geleneksel El Sanatları
22
Gemi İnşaatı
70
Gemi Makineleri İşletme
Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi
30
Gıda Teknolojisi
Giyim Üretim Teknolojisi
Grafik Tasarımı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Harita ve Kadastro
Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi
42
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
16
İç Mekan Tasarımı
16
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
İkram Hizmetleri
16
İlahiyat (Önlisans Açıköğretim)
İlk ve Acil Yardım
İnsan Kaynakları Yönetimi
99
İnşaat Teknolojisi
İnternet ve Ağ Teknolojileri
66
İş Makineleri Operatörlüğü
28
İş Sağlığı ve Güvenliği
İş ve Uğraşı Terapisi
18
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği
İşletme Yönetimi
Kaynak Teknolojisi
99
Kimya Teknolojisi
Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
57
Laborant ve Veteriner Sağlık
24
Laboratuvar Teknolojisi
Lastik ve Plastik Teknolojisi
16
Lojistik
Makine
Makine, Resim ve Konstrüksiyon
Maliye
68
Marina İşletme
16
Mekatronik
Metalurji
Mimari Dekoratif Sanatlar
60
Mimari Restorasyon
Mobil Teknolojileri
23
Mobilya ve Dekorasyon
Moda Yönetimi
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Nükleer Teknoloji ve Radyasyon Güvenliği
32
Odyometri
Ormancılık ve Orman Ürünleri
Ortopedik Protez ve Ortez
18
Oto Boya ve Karoseri
56
Otomotiv Teknolojisi
Otopsi Yardımcılığı
18
Patoloji Laboratuvar Teknikleri
81
Pazarlama
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi
4
Perfüzyon Teknikleri
55
Podoloji
8
Posta Hizmetleri
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Radyoterapi
6
Rafineri ve Petro-Kimya Teknolojisi
38
Raylı Sistemler Elektrik ve Elektronik Teknolojisi
82
Raylı Sistemler İşletmeciliği
16
Raylı Sistemler Makine Teknolojisi
42
Raylı Sistemler Makinistlik
26
Raylı Sistemler Yol Teknolojisi
14
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri
Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
32
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik
Sondaj Teknolojisi
20
Sosyal Hizmetler
Su Altı Teknolojisi
8
Tapu ve Kadastro
52
Tarım Makineleri
Tarımsal İşletmecilik
24
Tekstil Teknolojisi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama
24
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
66
Turizm Animasyonu
8
Turizm Rehberliği
50
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Turizm ve Seyehat Hizmetleri
Uçak Teknolojisi
Yapı Denetimi
14
Yapı Tesisat Teknolojisi
36
Yaşlı Bakımı
36
Yat Kaptanlığı
12
Törende yaptığı konuşmasına tüm liselerin sporla buluşmasında ve okul ortamlarının spor donatımlarının güçlendirilmesine verdiği katkılardan dolayı Gençlik ve Spor Bakanı Kasapoğlu'na teşekkür ederek başlayan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, imzalanan protokolle iki bakanlık arasındaki iş birliğinin farklı bir boyuta taşınacağını ifade etti.
Türkiye genelinde 72 ilde 92 spor lisesinde 23 binin üzerinde öğrencinin eğitim aldığına işaret eden Özer, "Bakanlığımız ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında geçen yıl spor liselerinin çok daha güçlü hale getirilmesine ilişkin bir iş birliği başlatılmıştı. Bu çerçevede en önemli kazanım olan spor lisesi mezunlarına, 1. kademe antrenörlük (yardımcı antrenör) belgesi verilmesiyle ilgili çok önemli bir adım atıldı. Artık spor lisesi mezunlarımız, yardımcı antrenör belgesine sahip olarak sahaya çıkabilecekler." diye konuştu.
Bakan Özer, spor liselerine ilişkin yeni dönemdeki uygulamaya ilişkin şu bilgileri verdi: "Bugün spor liseleriyle ilgili mesleki eğitimde yaptığımız paradigma değişiminin aynısını spor liselerine adapte ediyoruz. Mesleki eğitimde, iş gücü piyasasının temsilcilerini eğitim süreçlerinin tamamında aktif olarak kullanmak üzere yeni bir iş birliği modeline geçiş yaptık. Artık sektörün temsilcileri ile birlikte mesleki eğitim programlarının güncellemesini birlikte yapıyoruz, öğrencilerimizin işletmedeki beceri eğitimlerini birlikte planlıyoruz, öğretmenlerimizin iş başı ve mesleki gelişim eğitimlerini de sektörle birlikte planlıyoruz, başarılı öğrencilere burslar ve istihdamda öncelik sağlanıyor. Aynı yaklaşımı şimdi 72 ilde bulunan tüm spor liselerine adapte ediyoruz. Artık bundan sonra spor liselerini Gençlik ve Spor Bakanlığımız ile birlikte yöneteceğiz, müdür atamalarından öğretmen atamalarına kadar mevcut müfredatın güncellenmesinden öğrencilerimizin uygulamalı eğitimlerini Gençlik ve Spor Bakanlığının tesislerinde almasına kadar. Mevcut spor liselerimizdeki tüm öğretmenlerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile birlikte aktif olarak hareket edeceğiz. Sadece bununla kalmayacağız, spor lisesi öğrencilerimizin Gençlik ve Spor Bakanlığının düzenlediği veya himayesinde düzenlenen ulusal ve uluslararası aktivitelere aktif katılımı sağlanacak. Bu mesleki eğitimde nasıl bir paradigma değişimi yaşanmışsa hem Milli Eğitim Bakanlığının hem de Gençlik ve Spor Bakanlığının tüm müktesabatlarını bir araya getiren yeni bir paradigmaya adım atmış oluyoruz."
Bakan Özer, Milli Eğitim Bakanlığının, Gençlik ve Spor Bakanlığına rağmen spor eğitimi vermeyeceğini, birlikte eğitim vereceğini belirterek, "Çünkü devlet tek, kurumlar tek ve bizim en kalıcı ve sürdürülebilir sermayemiz beşeri sermayemiz tek. Onun için mümkün olduğu kadar, farklı bakanlıklar, farklı kurumlar ve federasyonlarla birlikte ne kadar hareket edebilirsek gençlerimiz çok daha nitelikli eğitim alabilecekler, geleceğe çok daha umutlu şekilde bakabilecekler. Ülkemizin temsiliyeti anlamında sadece spor alanında değil tüm alanlarda iddia sahibi bir ülke olması bağlamında çok önemli kazanımlara sahip olabilecekler." diye konuştu.
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile birlikte iş birliğinde yeni bir sayfa daha açtıklarını belirten Özer, "Artık yeni spor liselerini Milli Eğitim Bakanlığı olarak biz belirlemeyeceğiz, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile birlikte istişare ederek nerede kurulacağına, hangi alt yapının güçlü olduğu yerde ihtiyaç olduğuna birlikte karar vereceğiz. Mümkün olduğu kadar, imkanlar elverdiği kadar Gençlik ve Spor Bakanlığının güçlü kompleks tesislerinin olduğu yerde, o tesislerin içerisinde spor liselerini kuracağız. Böylece kaynaklarımızı mükerrere yol açmadan çok verimli şekilde kullanabileceğiz. Çünkü Gençlik ve Spor Bakanlığımızın yaptığı tesisler, zaten gençler için. Özellikle spor liselerinde eğitim alan tüm gençlerimizin o tesisleri aktif olarak kullanmalarını sağlamış olacağız. Bunun devamı olarak da bundan sonra 20 yeni spor lisesini Gençlik ve Spor Bakanlığımız ile birlikte hizmete alacağız. 9 ilimizde spor lisesi yok, 20 yeni spor lisesinin de bu eğitime erişimi olmayan illerden başlayarak hizmete almayı planlıyoruz. 81 ilde en az bir spor lisesi olmak üzere spor lisesine en kısa zamanda kavuşmuş olacağız. "
Bakan Özer, spor liseleri ortam yönetim modeli ile yeni açılacak spor liselerinin hayırlara vesile olmasını diledi.
"Yeni yönetim modeliyle güçlendirerek 20 ilimize yeni spor liselerini bu adım vesilesiyle kazandırıyoruz"
Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu ise spor alanında yetenekli insan kaynağının yetişmesi konusunda, Millî Eğitim Bakanlığı ile devrim niteliğinde bir adımı attıklarını belirterek Kasapoğlu, "Bu protokolle her iki bakanlığın yetenek ve kurumsal kapasitesini birleştiriyoruz. Gerek şampiyon sporcuların yetişmesini destekleyecek, gerekse yetenekleri hiçbir zaman tesadüfe bırakmayacak bir çalışmanın adımıdır. Bu çalışmayla 72 ilimizde bulunan Spor Liselerini yeni bir boyuta taşıyoruz. Yeni yönetim modeliyle güçlendirerek 20 ilimize yeni spor liselerini bu adım vesilesiyle kazandırıyoruz." diye konuştu.
Sporcuların bu liselerde hem akademik eğitim alacağını hem de spor branşlarında kendilerini yetiştireceğini ifade eden Kasapoğlu, çalışmayla, Milli Eğitim Bakanlığının akademik yönüyle Gençlik ve Spor Bakanlığının spor alanındaki yetkinliğinin ortaya konulacağını dile getirdi. Bakan Kasapoğlu, ayrıca 81 ilde olağanüstü bir tesisleşme devrimi gerçekleştirdiklerini, spora erişimin arttığı için aktif spor yapan vatandaşların sayısının da arttığına işaret etti.
"Bu yıl 3 milyon bin öğrencimizin taraması başladı"
Sporun, gençlerin hayatı üzerindeki ağırlığının arttığını vurgulayan Kasapoğlu, şunları kaydetti: "Toplam sporcu sayımız binlerden 10 milyonun üzerine çıktı. Spor politikamız gerek kapsam, gerek derinlik, gerekse de meydana getirdiği fayda anlamında dünyaya örnek olacak bir ivmeyle gelişti. Bu yıl 3 milyon bin öğrencimizin taraması başladı. Gençler, yeteneklerine göre branş eğilimlere göre yönlendiriliyor. Profesyonel sporcu adayı gençlerimiz, yaşına geldiklerinde Sporcu Eğitim Merkezlerimize alınıyor. yaşına geldiklerinde Türkiye Olimpiyat Hazırlık Merkezlerimize dahil oluyorlar." Temel hedeflerinin, spor alanındaki yetenek ve nitelikli insan kaynağını artırmak olduğuna dikkati çeken Kasapoğlu, sporcuları desteklemeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Konuşmaların ardından protokolü imzalayan Bakan Özer ve Kasapoğlu, programa katlan gençlerle hatıra fotoğrafı çektirdi.
Adana Çukurova Üniversitesi
Beden Eğitimi Öğretmenliği:
Antrenörlük Eğitimi:
Milli:
Spor lisesi:
Engelli:
Adıyaman Üniversitesi
Beden Eğitimi Öğretmenliği:
Antrenörlük Eğitimi:
Milli - Spor Lisesi:
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Beden Eğitimi Öğretmenliği:
Antrenörlük Eğitimi:
Milli :
Spor lisesi:
Engelli:
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası