vergi uzmanı nasıl olunur / Vergi Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar? | funduszeue.info

Vergi Uzmanı Nasıl Olunur

vergi uzmanı nasıl olunur

Maaşı Ne Kadar?

Günümüzün en ciddi ve en zorlu mesleklerinden biridir vergi müfettişliği. Üniversitelerin İİBF mezunlarının pek çoğu vergi müfettişi olmak istemekte. Çünkü Türkiye&#;de vergi müfettişliği saygın ve prestijli bir meslektir. Sınavları oldukça zor ve uğraştırıcıdır.

Sizler için bu yazımda vergi müfettişi nasıl olunur derin bir araştırma yaptım. Konunun meraklıları ihtiyaçları olan bilgiye kolaylıkla ulaşabilecektir.

Konuya dair akıllarda çok daha fazla soru var, farkındayım. Bu nedenle nasıl olunur sorusunun yanı sıra vergi müfettişi maaşı ne kadardır gibi aklınızdaki pek çok soruyu da cevaplandırdım. Yazının sonunda bulunan sıkça sorulan sorular kısmını da okumayı unutmayın. Hazırsanız başlayalım.

Vergi Müfettişi Nedir?

Vergi Müfettişi Nedir

Vergi müfettişi nasıl olunur sorusuna geçmeden önce vergi müfettişleri kimlerdir öğrenelim;

Vergi müfettişleri denetim elemanlarıdır. Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı bünyesinde doğrudan Maliye Bakanına bağlı olarak çalışırlar. Vergi müfettişinin asli görevi vergi incelemesidir. Bunun yanı sıra teftiş ve soruşturma da görevleri arasındadır.

Şimdi, vergi müfettişi nasıl olunur adlı yazımıza vergi müfettişlerinin görev tanımını yaparak devm edelim.

Vergi Müfettişi Ne İş Yapar? Görevleri Nelerdir?

Vergi Müfettişi Ne İş Yapar

Vergi müfettişi nasıl olunur adlı yazıma öncelikle vergi müfettişi ne iş yapar açıklayarak devam etmek istiyorum.

Vergi müfettişi olmak istiyorsanız öncelikle iş tanımına hakim olmanız gerekiyor. Çünkü bir vergi müfettişinin görev tanımı oldukça kapsamlı.

Vergi müfettişleri Maliye Bakanlığı&#;na bağlı olarak hizmet verirler. Aşağıdaki listede vergi müfettişinin üstlendiği görevleri inceleyebilirsiniz;

  • Bireylere, işletmelere ya da ortaklara vergi danışmanlığı sağlar.
  • Bireylerin ya da işletmelerin vergilerini ödeyip ödemediklerini düzenli takip eder.
  • Dolandırıcılık olaylarını tespit eder.
  • Vergi kaçakçılığını araştırır ve rapor hazırlar.
  • Vergi beyannamelerinin kontrol edilmesini sağlar.
  • Bakanlık tarafından kendisine atanan teftiş görevlerini yerine getirir.
  • İcra iflas dairelerinde görevli memurları teftiş eder. İflas idarecilerinin çalışmalarını denetler.
  • Vergi müfettiş yardımcılarını mesleğe hazırlar. Yetiştirdiği kişinin çalışma azmini ve başarısını Başkanlığa bildirir.

Vergi Müfettişi Nasıl Olunur? Şartları Nelerdir?

Vergi Müfettişi Nasıl Olunur

Vergi müfettişi nasıl olunur güncel yazımıza devam edelim. Vergi müfettişi olabilmek için kişi bazı şartları yerine getirmek durumundadır. Aşağıdaki listede vergi başmüfettişi olma şartlarını inceleyerek bir vergi müfettişi nasıl olunur kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Vergi müfettişi olmak için hangi bölüm okunmalı cevaplayarak başlayalım;

  • Öncelikle üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden ya da Endüstri Mühendisliği ile İşletme Mühendisliği bölümlerinin birinden lisans derecesi ile mezun olmak.
  • Kamu Personel Seçme Sınavında Maliye Bakanlığının belirttiği sınav notunu kazanmak.
  • Sınav tarihinde 35 yaşını doldurmamış olmak.
  • Vergi Müfettişi Yardımcısı olarak 3 yıl çalışmış olmak.
  • Bakanlık tarafından yapılan sözlü ve yazılı sınavlara girmek ve ardından vergi müfettişliğine yükselmek.
  • Kamu haklarından mahrum olmamak.
  • Askeri yükümlülüğü bulunmamak.
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.
  • Rüşvet, dolandırıcılık ya da buna benzer herhangi bir suça karışmamış olmak.

Vergi Müfettiş Yardımcısı Nasıl Olunur?

Vergi müfettişi nasıl olunur sorusunu cevapladık. Şimdi sırada vergi müfettişi yardımcısı nasıl olunur öğrenelim.

Yukarıda da belirtildiği üzere vergi müfettişi olmak için öncesinde 3 sene vergi müfettiş yardımcılığı yapmış olmanız gerekiyor. Bunun öncesinde vergi müfettiş yardımcılığı sınavına girmiş olmanız gerek. Peki vergi müfettiş yardımcısı nasıl olunur? Vergi müfettiş yardımcılığı sınavı ve başvuru şartları nelerdir, adım adım izleyelim.

  • Adaylar, ÖSYM tarafından yapılan KPSS sınavından en az 80 almak. Vergi müfettişi KPSS puanı 80&#;den düşük olanlar bir sonraki tura geçemezler.
  • Giriş sınavı öncesi adaylar yazılı ve sözlü sınavlara girerler. Birinci aşamadaki yazılı sınavdan geçemeyen adaylar, sözlü sınava giremezler.
  • Sınava hak kazananlar, sayılı Devlet Memurları Kanunu&#;nun 48&#;inci maddesindeki niteliklere sahip olmalı. (Kamu haklarından mahrum olmamak)
  • Yazılı sınavın yapıldığı yıl 35 yaşını doldurmamış olmak.
  • 4 yıllık eğitim veren Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden ya da Endüstri Mühendisliği ile İşletme Mühendisliği bölümlerinin birinden lisans derecesi ile mezun olmak.
  • Daha önce herhangi bir Vergi Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınavına katılmamış veya en fazla iki kez katılmış olmak.
  • Görevini devamlı yapmaya engel oluşturacak bir sağlık sorununun olmaması.

Yeterlilik sınavına girmeye hak kazanamayan adaylar ya da ilk sınavında başarılı olamayanlar, aldıkları puanlara göre Bakanlıktaki memur kadrolarına atanırlar.

İlginizi çekebilir:Sigorta Acentesi Açmak

Vergi Müfettişi Nitelikleri Nelerdir?

Vergi Müfettişi Nitelikleri Nelerdir

Vergi memuru nasıl olunur yazımıza nitelikler başlığıyla devam edelim. Vergi müfettişi olmak için adayların pek çok zorlu süreçten geçmesi gerekir. Eğer vergi müfettişi olma şartları yolundaki adımları başarıyla çıktıysanız ne mutlu size.

Sınavlardaki başarıların yanı sıra iyi bir vergi müfettişi nasıl olunur hangi niteliklere sahip olması gerekir bakalım. Bir vergi müfettişi;

  • Bağımsız düşünebilmeli ve inisiyatif alabilmeli
  • İnsan ilişkilerinde iyi olmalı
  • Sözlü ve yazılı becerileri gelişmiş olmalı
  • İyi bir gözlemci olmalı
  • Problemleri kolaylıkla çözebilmeli
  • Analitik düşünmeye yatkın olmalı
  • Disiplin sahibi olmalı
  • Sorumluluk alabilecek olgunlukta olmalı
  • Çoklu görev becerileri gelişmiş olmalı
  • Dürüst olmalı
  • Taraf tutmamalı ve her daim objektif olmalıdır

İlginizi çekebilir:Sivil Polis Nasıl Olunur

Vergi Müfettişi Maaşı

Vergi Müfettişi Maaşı

Vergi müfettişi nasıl olunur öğrendik. Vergi müfettişliği ve vergi müfettişi yardımcılığına dair detaylı bilgi vermeye çalıştım. Peki vergi müfettişi maaşı ne kadar?

Vergi müfettişi maaşı kıdeme, dereceye, kişinin medeni haline, çocuk sayısına, eşinin çalışıp çalışmama durumuna göre değişiklik göstermektedir. Hazine ve Maliye Bakanlığı bünyesinde çalışan vergi müfettişleri ülkemizde yüksek maaş alan meslekler grubundadır.

Vergi müfettişleri kamu görevlileri oldukları için yıl içerisinde Ocak ve Temmuz aylarında maaşlarına zam geliyor. Bu zam miktarı da çoğunlukla enflasyonla orantılı oluyor. Mali müfettiş maaşları şu şekilde;

  • Vergi müfettiş maaşı yılında yaklaşık olarak TL&#;dir. Uzun yıllar meslekte olan ve kıdemli vergi müfettişleri ayda TL&#;ye kadar gelir elde edebilirler.

Vergi Müfettiş Yardımcısı Maaşı

Vergi müfettişi yardımcısı maaşı, vergi müfettişlerine kıyasla daha düşüktür. Çünkü arada kıdem farkı vardır.

  • Vergi müfettiş yardımcısı maaşı yılında ayda yaklaşık olarak TL&#;dir. Uzun yıllar meslekte olan ve kıdemli yardımcılar ayda TL&#;ye kadar gelir elde edebilirler.

Vergi Müfettişi Olmak İsteyenlere Tavsiyeler!

Vergi Müfettişi Nasıl Olunur

Vergi müfettişi nasıl olunur yazımın sonuna vergi müfettişi olmak isteyenlere tavsiyeler niteliğinde birkaç not bırakmak istedim;

  • Vergi müfettişi olmak istiyorsanız öncelikle bölümünüzü yüksek bir ortalamayla bitirin. Çünkü öğrendiğiniz pek çok şeyi sınavlarda kullanacaksınız.
  • Kamu görevlisi olacağınız için ne kadar erken KPSS çalışmaya başlarsanız sizin için o kadar iyi olacaktır. Dershane fiyatlarıbaşlıklı yazımdan güncel KPSS dershane fiyatları bilgisine ulaşabilirsiniz.
  • Bir vergi müfettişinde bulunması gereken nitelikler sizde henüz yoksa korkmayın. Kendinizi geliştirerek hepsini elde edebilirsiniz.
  • Vergi müfettişi olmak demek rakamlarla ve oranlarla devamlı iç içe olmak demek. Bu alanda eksikleriniz varsa erkenden çalışmaya başlayabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Vergi müfettişi kimler olabilir?

Üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden ya da Endüstri Mühendisliği ile İşletme Mühendisliği bölümlerinin birinden lisans derecesi ile mezun olanlar KPSS&#;ye girdikten sonra vergi müfettişi olabilirler.

Vergi müfettişliği sınavında hangi dersler var?

Vergi müfettişi nasıl olunur sorusunu cevaplamaya devam edelim. Vergi müfettişliği sınavı 4 ana konu başlığı içerir. Ana konular ve alt başlıkları şu şekildedir;

Maliye: Vergi Teorisi ve Türk Vergi Sistemi, Maliye Teorisi ve Maliye Politikası, Kamu Maliyesi

Hukuk: Anayasa Hukuku, Ceza Hukuku ve ceza muhakemeleri usulünün genel Esasları, Borçlar Hukuku,  İdare Hukukunun Genel Esasları ve İdari Yargı, Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku

Muhasebe: Genel Muhasebe, Mali Tablolar Analizi, Şirketler Muhasebesi, Maliyet muhasebesi

İktisat: Türkiye Ekonomisi, Para Teorisi ve Politikası, İktisadi Düşünceler Tarihi, Uluslararası İktisat ve İktisadi Kuruluşlar, Mikro ve Makro İktisat

Vergi uzmanı nasıl olunur?

Vergi uzmanı olabilmek için kişi üniversitelerin, ders programlarında vergi ile ilgili dersleri barındıran İşletme, İktisat ve Maliye gibi bölümlerden mezun olmalı. Arından KPSS&#;ye girmeli.
Vergi uzmanı olmak isteyen kişi vergi politikalarına hakim olmalıdır. Vergi alanında yapılan değişimleri düzenli takip edebilmelidir.

Vergi müfettişi olmak zor mu?

Bu sorunun cevabı kişinin kendisinde saklıdır. Vergi müfettişi olabilmek için kişinin çok fazla çalışması ve farklı elemelerden geçmesi gerekir. Yazılı ve sözlü mülakatlarda belirli bir başarı yüzdesi elde etmeli. Bu alana ilgisi olan, sınavlarda başarı gösteren ve kamuda çalışmak isteyen kişiler mesleği sevebilir.

Vergi müfettişi yoklama yapabilir mi?

Vergi dairesi müdürleri, yoklama memurları, yoklama işi ile görevlendirilen bireyler, gelir uzmanları, vergi inceleme yetkisi olanlar ya da ilin en büyük mal memuru yoklama yapabilir.

Vergi müfettişliği sınavı ne zaman?

Vergi müfettişliği sınavı , Vergi Denetim Kurulu Başkanlığınca Mart tarihinde yapılacaktır.

Vergi müfettişi nerede görev yapar?

Vergi müfettişleri, Maliye Bakanlığı&#;na bağlı çalışırlar. Kamu personeli oldukları için atamalarının yapıldığı yerlerde çalışırlar.

Vergi uzmanı olmanın avantajları nelerdir?

Vergi müfettişi olarak devlette çalışacağınız için uzun yıllar mesleğiniz garanti demektir. Mesleğinizin her zaman geçerliliği vardır. Çalışma saatleriniz bellidir ve fazla mesaiye kalmak zorunda değilsiniz. Özel sektörde çalışan birisine kıyasla daha rahat emekli olabilirsiniz.

Bu yazıyı faydalı buldunuz mu?

İlgili Bağlantılar

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI GELİR UZMANLIĞI YÖNETMELİĞİ(2)

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, gelir uzman yardımcılarının mesleğe alınma, yetiştirilme, yeterlik sınavları ile gelir uzmanlığına atanma usul ve esaslarını; gelir uzman ve gelir uzman yardımcılarının çalışma usul ve esasları ile yetki, görev ve sorumluluklarını düzenlemektir.

(2) Bu Yönetmelik, gelir uzmanları ile gelir uzman yardımcılarını kapsar.

Dayanak

MADDE 2 – (Değişik:RG-5/5/)

(1) Bu Yönetmelik, 14/7/ tarihli ve sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek 44 üncü maddesi ile 15/7/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara BaÄŸlı, Ä°lgili, Ä°liÅŸkili Kurum ve KuruluÅŸlar ile DiÄŸer Kurum ve KuruluÅŸların TeÅŸkilatı Hakkında CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Bakan: (Ek ibare:RG-5/5/)Hazine ve Maliye Bakanını,

b) Bakanlık: (Ek ibare:RG-5/5/)Hazine ve Maliye Bakanlığını,

c) Başkan: Gelir İdaresi Başkanını,

ç) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,

d) (Değişik:RG/12/) Giriş sınavı: Uzman yardımcısı kadrolarına atanacakları belirlemek üzere, KPSS (A) sonuçlarına göre Başkanlıkça belirlenen puan türü veya türlerinden yeterli puanı alan adaylar arasında yapılan, yazılı ve sözlü bölümlerden oluşan sınavı,

e) Giriş Sınavı Yönetmeliği: 31/7/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gelir İdaresi Başkanlığı (A) Grubu Kadrolarına Giriş Sınavlarının Duyurulması, Sınavlara Başvurular ile Atamada İstenecek Belgelere İlişkin Yönetmeliği,

f) (Değişik ibare:RG-5/5/)Personel Daire Başkanlığı: Gelir İdaresi Başkanlığı İnsan Kaynakları Daire Başkanlığını,

g) (Mülga:RG/10/)

ğ) KPSS (A): (A) grubu olarak adlandırılan kadrolara atanacaklar için ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,

h) (Değişik:RG/10/) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,

ı) (Mülga:RG-5/5/)

i) Uzman: Gelir uzmanını,

j) Uzmanlık: Gelir uzmanlığını,

k) Uzman Yardımcısı: Gelir uzman yardımcısını,

l) Uzman Yardımcılığı: Gelir uzman yardımcılığını,

m) Yönetmelik: Bu Yönetmeliği,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Uzman Yardımcılığına Giriş

Uzman yardımcılığına giriş

MADDE 4 – (1) Uzman yardımcıları, kadro ve ihtiyaç durumları dikkate alınarak, Başkanlıkça uygun görülecek tarih, yer veya yerlerde açılacak giriş sınavı ile alınırlar.

Giriş sınavının duyurulması

MADDE 5 – (1) Giriş sınavına ilişkin duyurular Giriş Sınavı Yönetmeliğine göre yapılır.

Giriş sınavına başvuru şartları

MADDE 6 – (1) Uzman yardımcılığı giriş sınavına başvurmak isteyenlerin aşağıda belirtilen şartları taşımaları gerekir:

a) sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak,

b) Aşağıda yer verilen eğitim şartlarını taşımak.

1) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri ile bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen dört yıllık fakültelerden birini veya,

2) En az dört yıllık lisans eğitimi veren mühendislik fakültelerinin lisans bölümleri ile matematik ve istatistik lisans bölümlerinden ya da bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen dört yıllık fakültelerden birini,

bitirmiÅŸ olmak,

c) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/)  GiriÅŸ sınavının yazılı bölümünün yapılacağı yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beÅŸ yaşını doldurmamış olmak,

ç) (Mülga:RG-5/5/)

d) Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmamak,

e) Son başvuru tarihi itibarıyla geçerlilik süresi dolmamış KPSS (A)’dan, başvuru ilânında belirtilen puan türü veya türlerinden yeterli puanı almış olmak.

Giriş sınavına başvuru ve istenecek belgeler

MADDE 7 – (1) Adaylar giriş sınavına Giriş Sınavı Yönetmeliğinde belirtilen şekilde başvuru yaparlar.

(2) Giriş sınavı duyurusunda, mezun olunan fakültelere, bölümlere ve KPSS (A) puan türlerine ilişkin belirleme yapılmışsa, sadece belirlenen fakülteler ve bölümlerden mezun olan ve istenen puan türünden (Ek ibare:RG-5/5/) veya türlerindenyeterli puanı alan adaylar başvuru yapabilirler.

(3) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) GiriÅŸ sınavı bir il veya birden fazla il için açılabilir. Sınav duyurusunda birden çok il belirlenmiÅŸse, adaylar baÅŸvuru sırasında öncelik sırasına göre en fazla 5 (beÅŸ) ili tercih edebilirler. Ä°l içinde atama yapılacak birden fazla yer belirlenmiÅŸse, adaylar belirlenen bu yerlerin tamamını, tercih ettikleri her il için ayrı ayrı olmak üzere öncelik sırasına göre baÅŸvurularında belirtmek zorundadırlar. Adaylar daha sonra bu tercihlerinden vazgeçemezler.

(4) (Ek:RG-5/5/) Adayların, tercih ettikleri illerden hangi ilin yazılı sınavına gireceği, KPSS (A) puanı esas alınarak yapılan başarı sıralamasına göre tespit edilir ve o il için belirlenen kadro sayısının en fazla yirmi katına kadar aday giriş sınavı yazılı bölümüne çağrılır.

GiriÅŸ sınavına çaÄŸrı ve sınav yeri 

MADDE 8 – (1) Yapılan başvurular, (Değişik ibare:RG-5/5/)Personel Daire Başkanlığınca incelenerek, giriş sınavı koşullarını taşıyan adaylarla ilgili olarak, ilanda belirtilen son başvuru günü mesai bitiminde, toplam başvuru sayısını ve son aday numarasını da belirleyen bir tutanak düzenlenir.

(2) Giriş sınavına girmeye hak kazanan adayların isimleri Giriş Sınavı Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrasındaki usullere göre duyurulur.

(3) Giriş sınavı, Giriş Sınavı Yönetmeliğinin 6 ncı maddesi uyarınca belirlenen yerlerde yapılır.

Sınav kurulu

MADDE 9 – (BaÅŸlığı Ä°le Birlikte DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/)

(1) Sınav kurulu, BaÅŸkan veya görevlendireceÄŸi Gelir Ä°daresi BaÅŸkan Yardımcısı veya Personel Daire BaÅŸkanlığından sorumlu Gelir Ä°daresi Daire BaÅŸkanının baÅŸkanlığında, 1. Hukuk Müşaviri, Gelir Ä°daresi Daire BaÅŸkanları, Vergi Dairesi BaÅŸkanları, Gelir Ä°daresi Grup BaÅŸkanları ile Gelir Ä°daresi Grup Müdürleri arasından seçilecek, sınav kurulu baÅŸkanı dahil en az üç asil ve yeteri kadar yedek üyeden oluÅŸur. Gerek görülmesi halinde sınav kurulu, kurul üyelerinden oluÅŸan komisyonlar ÅŸeklinde çalışabilir.

(2) GiriÅŸ sınavının, YönetmeliÄŸin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen okullardan mezun olanlar için birlikte açılması halinde, sınavın sözlü bölümüne katılmak için sınav kuruluna, BaÅŸkanlık merkezinden veya diÄŸer kurumlardan çaÄŸrılan üyeler yalnızca teknik bilgiyi haiz oldukları bölümden sınava giren adayların sözlü sınavına iÅŸtirak ederler.

(3) Sınav kurulu veya komisyonlar en az üç üye ile toplanır ve çoÄŸunlukla karar verir. Asil üyenin katılamadığı toplantıya yedek üye katılır. Oylamada çekimser oy kullanılamaz. Karara katılmayanlar karşı oylarını gerekçeleri ile birlikte belirtmek zorundadırlar.

(4) Sınav kurulu, giriÅŸ ve yeterlik sınavlarını yapar, sonuçlarını deÄŸerlendirir ve itirazları inceleyerek karara baÄŸlar.

(5) Sınav kurulu baÅŸkan ve üyeleri; boÅŸanmış olsalar dahi eÅŸlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda görev alamazlar.

(6) Sınav kurulunun sekretarya hizmetlerini Personel Daire Başkanlığı yürütür.

Yazılı sınavın yapılış biçimi

MADDE 10 – (1) Yazılı sınavın Başkanlık tarafından yapılması halinde, sınav soruları sınav kurulu tarafından hazırlanır.

(2) Sınav Kurulunun teklifi üzerine, Başkanlık, giriş sınavının yazılı bölümünün tamamının veya bir kısmının başka kurum veya kuruluşlar tarafından yapılmasına karar verebilir.

(3) Başkanlık, giriş sınavı duyurusunda belirtmek şartıyla giriş sınavının yazılı bölümünü, Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen farklı fakülteler ve bölümler için ayrı ayrı veya birlikte yapabileceği gibi başka kurum veya kuruluşlara da yaptırabilir.

(4) Yazılı sınavın başka kurum veya kuruluşlara yaptırılması halinde, yazılı sınava ilişkin hususlar Başkanlıkla ilgili kurum veya kuruluş arasında yapılacak protokolle belirlenir.

Yazılı sınav konuları

MADDE 11 – (1) Uzman yardımcılığı yazılı sınav soruları aşağıda belirtilen konulardan hazırlanır. Başkanlık, yabancı dil konusunu sınav konularından hariç tutabilir.

a) Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen okullardan mezun olanlar için:

1) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi;

2) Hukuk Grubu; Anayasa Hukuku, İdare Hukuku ve İdari Yargı Hukuku, Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku (Genel Hükümler-Şirketler-Kıymetli Evrak), İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler).

3) İktisat Grubu; Makro İktisat, Mikro İktisat, Uluslararası İktisat, İşletme İktisadı, Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.

4) Maliye Grubu; Kamu Maliyesi, Maliye Politikası, Türk Vergi Sisteminin Genel Esasları.

5) Muhasebe Grubu; Genel Muhasebe, Maliyet Muhasebesi, Şirketler Muhasebesi, Mali Tablolar Analizi, Ticari Hesap.

6) Yabancı Dil; İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinden birisi.

b) Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde belirtilen okullardan mezun olanlar için:

1) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi;

2) Genel yetenek ve genel kültür;

3) Fakültelerin ilgili bölümleri müfredatı dikkate alınarak belirlenen alan bilgisi;

4) Yabancı Dil; İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinden birisi.

Yazılı sınavın değerlendirilmesi

MADDE 12 – (1) Yazılı sınav, tam puan üzerinden değerlendirilir ve en yüksek puandan başlamak üzere sıralanarak tutanağa bağlanır ve sınav kurulunca imzalanır.

(2) Yazılı sınavın deÄŸerlendirilmesi sonucu, bu sınavdan üzerinden 70 ve üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alan adaydan baÅŸlamak üzere, atama yapılacak kadro sayısının iki katına kadar aday sözlü sınava çaÄŸrılır. Son sıradaki adayla eÅŸit puan alan adaylar da sözlü sınava çaÄŸrılır. 

(3) (DeÄŸiÅŸik:RG-9/9/) Uzman yardımcılarının atanacağı yerlerin giriÅŸ sınavı duyurusunda belirlendiÄŸi durumlarda, bu sınavdan üzerinden 70 ve üzeri puan alan adaylardan; bu yerler itibarıyla, 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentleri göz önünde bulundurulmak suretiyle ve adayların baÅŸvuru sırasında tercih ettikleri il dikkate alınarak en yüksek puan alan adaydan baÅŸlamak üzere, o il için atama yapılacak toplam kadro sayısının iki katına kadar aday sözlü sınava çaÄŸrılır. Son sıradaki adayla eÅŸit puan alan adaylar da sözlü sınava çaÄŸrılır. 

Yazılı sınav sonuçlarının duyurulması

MADDE 13 – (Değişik:RG-5/5/)

(1) Sözlü sınava girmeye hak kazanan adaylar, sözlü sınavın yeri ve tarihine ilişkin bilgiler Başkanlık internet sitesinde duyurulur.

Sözlü sınavın yapılması ve değerlendirilmesi

MADDE 14 – (1) Sözlü sınav, yazılı sınav sonucunun duyurulmasından en az 15 gün sonra (Mülga ibare:RG-5/5/) (…) yapılır.

(2) (Ek:RG/10/) (Mülga:RG/12/)

(3) (Değişik:RG-5/5/) Sözlü sınav, adayların;

a) Yazılı sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,

ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,

d) Genel yetenek ve genel kültürü,

e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,

yönlerinden deÄŸerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleÅŸtirilir.

(4) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) Adaylar, kurul tarafından üçüncü fıkranın (a) bendi için 50 puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için 10 puan üzerinden deÄŸerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanaÄŸa geçirilir.

(5) (Ek:RG-5/5/) Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, sınav kurulu başkan ve üyelerinin tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.

(6) (Ek:RG-5/5/) Sınav kurulu sözlü sınav sonuçlarını bir tutanakla tespit eder ve bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.

Giriş sınavı puanının ve başarı sıralamasının tespit edilmesi

MADDE 15 – (1) (Değişik:RG/12/) Giriş sınavı puanı; sözlü sınavda başarılı olan adayların sözlü sınav puanı ile yazılı sınav puanının aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır.

(2) (Değişik:RG/10/) Giriş sınavı sonuçları, sınav kurulunca, giriş sınav puanı en yüksek adaydan başlamak suretiyle başarı derecesine göre sıraya konulup, atama yapılacak kadro sayısı kadar aday asil, %25’ine kadar aday ise yedek olarak tespit edilerek bir liste halinde tutanağa bağlanır.

(3) (Değişik:RG/12/)Asil ve yedek listelerinde sıralama yapılırken, adayların giriş sınavı puanının eşit olması halinde, yazılı puanı yüksek olan adaya; yazılı puanının da eşit olması halinde, KPSS (A) puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.

(4) (Değişik:RG-9/9/) Yedek listede yer alan adayların hakları aynı il için yapılacak müteakip yazılı sınav tarihine kadar geçerli olup, daha sonraki sınavlar için müktesep hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmez. Ayrıca, bu süre içerisinde başka bir il için açılan sınavda başarılı olarak ataması yapılan yedek adayların hakları sona erer.

(5) Giriş sınavından 70 ve üzerinde puan almış olmak asil ve yedek listedeki sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep hak teşkil etmez.

(6) Asil ve yedek listeler; uzman yardımcılarının atanacağı yerlerin giriş sınavı duyurusunda belirlendiği durumlarda bu yerler itibarıyla, Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentleri göz önünde bulundurulmak suretiyle oluşturulur.

Giriş sınavı sonucunun duyurulması

MADDE 16 –(Değişik:RG-5/5/)

(1) Giriş sınavında başarılı olan asil ve yedek adaylar Başkanlık internet sitesinde duyurulur. Ayrıca, başarılı olan adaylara yazılı olarak bildirilir ve atamaya esas belgeleri teslim etmeleri istenir.

Uzman yardımcısı kadrosuna atama

MADDE 17 – (1) Giriş sınavında başarılı olup, asil listede yer alanlardan, Yönetmeliğin 6 ncı maddesindeki şartları taşıyan ve kendilerine yapılacak bildirimde belirtilen süre içinde Giriş Sınavı Yönetmeliğinin 7 nci maddesindeki belgeleri ibraz edenler uzman yardımcısı kadrolarına atanırlar.

(2) Asil listede yer alanlardan atama işlemlerinin yapılması için kendilerine bildirilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde başvurmayanlar ile gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılanların atama işlemleri yapılmaz. Atama yapılması için kendilerine bildirilen süre içinde mazeretsiz olarak başvurmayan veya ataması yapıldığı halde süresi içinde göreve başlamayan adaylar için sınav sonuçları kazanılmış hak sayılmaz.

(3) (Değişik:RG/10/) Kendilerine yapılacak bildirimde belirtilen süre içerisinde başvuruda bulunmayanlar, atama işleminden sarfınazar edenler (atama işleminden sarfınazar edenlerin tekrar atanma talebinde bulunmaları halinde talepleri dikkate alınmaz), atamaları iptal edilenler, memurluğa alınma şartlarından herhangi birini taşımadığının anlaşılması üzerine ataması yapılmayanlar ile göreve başladıktan sonra çeşitli nedenlerle görevinden ayrılanların yerlerine, Yönetmeliğin 15 inci maddesinin dördüncü fıkrası dikkate alınmak suretiyle sınav sonuçlarının açıklandığı tarihten itibaren (Değişik ibare:RG-5/5/) iki yılı aşmamak kaydıyla yedek listedeki adaylar sırası ile aynı usulle uzman yardımcısı kadrolarına atanır. Ancak uzman yardımcılarının atanacağı yerler giriş sınav duyurusunda tespit edilmiş ve giriş sınav sonuçları her bir yer için ayrı ayrı listeler halinde düzenlenmişse, bu durumda yedek listeden yapılacak atamalarda yalnızca o yer için hazırlanan listedeki adaylar yukarıdaki esaslara göre atanırlar. Atama yapılacak bir yer için hazırlanmış listede yer alan adaylar sadece bu yer için yapılacak atamalarda dikkate alınır.

(4) (Değişik:RG/10/) Giriş sınavı duyurusunda atanılacak yerlerin belirlenmiş olması halinde, atanılan yerlerde beş yıl süreyle çalışılması zorunludur. Bu sürenin hesabında, fiilen çalışılmayan sürelerden yalnızca yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış sayılır. Bu süreyi doldurmayanların kurum içi nakilleri yapılmaz. Ancak, göreve başladıktan sonra özür halleri ortaya çıkanlar ile karşılıklı yer değiştirme suretiyle atanma isteminde bulunanlar, atanmak istedikleri yerlerde hizmetlerine ihtiyaç duyulması kaydıyla, bu süreyi tamamlamadan durumlarına uygun yerlere atanabilirler. Özür halleriyle ilgili olarak, 19/4/ tarihli ve 83/ sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin bu husustaki hükümleri uygulanır. Atanılan yerde beş yıl süreyle çalışma zorunluluğunu doldurmamış uzman ve uzman yardımcıları karşılıklı yer değiştirme talebinde bulunabilir. Karşılıklı yer değiştirme talepleri, Başkanlıkça belirlenen usul ve esaslara göre yapılır. Karşılıklı yer değiştirme talebinde bulunan kişilerin atamasının yapılması halinde sonradan vazgeçme talepleri dikkate alınmaz.

(5) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) Bu maddede yer verilen usuller dahilinde ataması yapılan uzman ve uzman yardımcıları, dördüncü fıkrada belirtilen süre zarfında atandıkları yerin dışında baÅŸka bir yerde veya kurumda (atanılan yerde bulunan Hazine ve Maliye Bakanlığı merkez birimleri hariç), tedviren, vekaleten veya geçici olarak görevlendirilemezler.

Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu anlaşılanlar

MADDE 18 – (1) Giriş sınavında başarılı olanlardan, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hakkında Giriş Sınavı (Değişik ibare:RG-5/5/) Yönetmeliğine göre işlem yapılır.

Sınav belgelerinin saklanması

MADDE 19 – (1) Uzman yardımcısı kadrolarına atananların sınavla ilgili belgeleri özlük dosyalarında, bunun dışında kalan sınavla ilgili diğer belgeler ise dava açma süresinden az olmamak kaydıyla bir sonraki sınav tarihine kadar saklanır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Uzman Yardımcılarının Yetiştirilmesi,

Yeterlik Sınavı ve Uzmanlığa Atama

Yetiştirilme dönemi ve yetiştirilme amacı

MADDE 20 – (1) Yetiştirilme dönemi, uzman yardımcısı kadrosuna atanma ile başlayıp, yeterlik sınavı sonucunda uzman kadrosuna atanmaya kadar geçen süreçtir. Bu süreçte uzman yardımcılarının yetiştirilmesindeki amaç;

a) Uzmanlığın gerektirdiği nitelikleri kazandırmak,

b) Görev ve yetki alanına giren mevzuat konularında bilgi, tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,

c) Mesleğin gerektirdiği niteliklere göre gelişimini sağlamak,

ç) Bilimsel araştırma ve analiz yapma yeteneklerini geliştirmektir.

(2) Uzman yardımcılarının yetişmelerinde kişisel çaba ve çalışmaları esastır.

Yetiştirilme şekli ve esasları

MADDE 21 –(Değişik:RG-9/9/)

(1) (Değişik:RG/10/) Uzman yardımcıları, sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 21/2/ tarihli ve 83/ sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde eğitime ve staja tabi tutulurlar.

(2) (Değişik:RG/10/) Staj çalışmaları sonunda yanlarında staj yaptıkları birim amirleri tarafından uzman yardımcılarının çalışmaları ve genel davranışları hakkındaki görüşlerine yer verdikleri Ek-1’de yer alan Staj Değerlendirme Belgesi düzenlenir.

Yeterlik sınavından önce meslekten çıkarılma  

MADDE 22 –(DeÄŸiÅŸik:RG-9/9/)  (Mülga:RG/10/)

Yeterlik sınavı

MADDE 23 – (1) Yeterlik sınavı, uzman yardımcılarının görev ve yetki alanlarını ilgilendiren mevzuat ve uygulamaları ile mesleğin gerektirdiği bilgi ve nitelikleri kazanıp kazanmadıklarını saptamak için yapılan sınavdır.

(2) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur.

(3) (Ek:RG/10/) Yeterlik sınavında başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir.

Yeterlik sınavına çağrılma

MADDE 24 – (1) (Değişik:RG/10/) Uzman yardımcısı olarak asgari üç yıl çalışmış olanlar, en az iki ay önce bildirilmek suretiyle, yeterlik sınavına çağrılırlar. Aylıksız izinli olarak geçen süreler ile refakat ve hastalık izinlerinin üç ayı aşan kısmı üç yıllık süreye dâhil edilmez.

(2) (Ek:RG/10/) Yeterlik sınavı Başkanlıkça uygun görülen yer veya yerlerde yapılır.

Yeterlik sınav kurulu

MADDE 25 – (1) Yeterlik sınavını, sınav kurulu yapar.

Yeterlik sınav konuları 

MADDE 26 – (1) (Değişik:RG-9/9/) Yeterlik sınavı aşağıda belirtilen konulardan oluşur:

a) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen okullardan mezun olanlar için:

1) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) Personel Mevzuatı ile Bakanlık ve BaÅŸkanlık TeÅŸkilatına Dair Mevzuat; sayılı Devlet Memurları Kanunu, 10/07/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan  1 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı TeÅŸkilatı Hakkında CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin yedinci bölümü, 4 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin onikinci bölümü, Vergi Dairesi BaÅŸkanlıklarının KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi, Vergi Daireleri KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi ile Vergi Daireleri Ä°ÅŸlem Yönergesi,

2) Vergi Hukuku,

3) Gider Kanunları,

4) Muhasebe.

b) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde belirtilen mühendislik bölümü okullarından mezun olanlar için:

1) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) Personel Mevzuatı ile Bakanlık ve BaÅŸkanlık TeÅŸkilatına Dair Mevzuat; sayılı Devlet Memurları Kanunu, 10/07/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan  1 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı TeÅŸkilatı Hakkında CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin yedinci bölümü, 4 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin onikinci bölümü, Vergi Dairesi BaÅŸkanlıklarının KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi, Vergi Daireleri KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi ile Vergi Daireleri Ä°ÅŸlem Yönergesi,

2) Alan bilgisi; Veri tabanı ve veri ambarı yönetimi, bilgisayar ağları (Network), sunucu ve sistem yönetimi (Unix), yazılım geliştirme (Java).

3) (Ek:RG/10/) sayılı Vergi Usul Kanunu, sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu, sayılı Gelir Vergisi Kanunu, sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu, sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu

c) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde belirtilen matematik ve istatistik bölümü okullarından mezun olanlar için:

1) (DeÄŸiÅŸik:RG-5/5/) Personel Mevzuatı ile Bakanlık ve BaÅŸkanlık TeÅŸkilatına Dair Mevzuat; sayılı Devlet Memurları Kanunu, 10/07/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan  1 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı TeÅŸkilatı Hakkında CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin yedinci bölümü, 4 sayılı CumhurbaÅŸkanlığı Kararnamesinin onikinci bölümü, Vergi Dairesi BaÅŸkanlıklarının KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi, Vergi Daireleri KuruluÅŸ ve Görev YönetmeliÄŸi ile Vergi Daireleri Ä°ÅŸlem Yönergesi,

2) sayılı Vergi Usul Kanunu, sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu, sayılı Gelir Vergisi Kanunu, sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu, sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu,

3) Alan bilgisi; Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılık, tek örneklem güven aralıkları, tek örneklem hipotez testleri.

(2) (Ek:RG-9/9/)  (DeÄŸiÅŸik:RG/10/) Birinci fıkranın (b) bendinin (2) numaralı alt bendi ile (c) bendinin (3) numaralı alt bendinde yer alan sınav konularının ağırlığı yüzde otuzdan az olamaz.

(3)(1) Sınav kurulu birinci fıkrada belirtilen sınav konularını kapsayan tek oturumlu sınav düzenlenmesine karar verebilir. Bu takdirde bu husus uzman yardımcılarına yeterlik sınavı için yapılacak çağrıda ayrıca bildirilir.

Yeterlik sınavının yapılması, değerlendirilmesi ve sonucunun duyurulması

MADDE 27 – (1) Yeterlik sınavının yazılı ve sözlü bölümleri sınav kurulunca tam puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirilir.

(2) Yazılı sınavda konuların her birinden ayrı ayrı en az 50 puan alınması ve yazılı sınav ortalamasının en az 60 puan olması zorunludur. Sınav kurulunca, yazılı sınavın tek oturum şeklinde yapılması halinde, bu sınavdan en az 60 puan alınması zorunludur. Yazılı sınavda başarısız olanlar sözlü sınava giremezler. Yazılı sınavda başarılı olan uzman yardımcılarına, sözlü sınavın yeri ve tarihi yazılı olarak bildirilir. Ayrıca yazılı sınav sonucu, uygun yerlere asılmak ve Başkanlık resmi internet sitesinde yayımlanmak suretiyle duyurulur.

(3) (Değişik:RG/10/) Sözlü sınav, yazılı sınav sonucunun duyurulmasından en az 15 gün sonra yazılı sınav konularından yapılır. Sözlü sınavda başarılı olmak için sınav kurulu başkan ve üyelerinin (sözlü sınavın birden fazla komisyon tarafından yapılması halinde ilgili Komisyon üyelerinin) her biri tarafından üzerinden münferiden verilen puanların aritmetik ortalamasının 60 puandan az olmaması gerekir.

(4) (Mülga:RG/10/)

(5) (Değişik:RG/10/) Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması alınarak başarı sırası belirlenir ve tutanağa bağlanır. Başarı sırası belirlenirken, uzman yardımcılarının yeterlik puanının eşit olması halinde, yazılı puanı yüksek olan uzman yardımcısına, yazılı puanının da eşit olması halinde, KPSS (A) puanı yüksek olan uzman yardımcısına öncelik tanınır.

(6) Yeterlik sınav sonuçları uzman yardımcılarına yazılı olarak bildirilir. Ayrıca uygun yerlere asılarak ve Başkanlık resmi internet sitesinde yayımlanarak duyurulur.

Uzmanlığa atanma hakkını kaybetme

MADDE 28 –(Değişik:RG/10/)

(1) İkinci yeterlik sınavında da başarı gösteremeyen veya geçerli mazereti olmaksızın ikinci sınav hakkını da kullanmayanlar uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve derecelerine uygun memur kadrolarına atanırlar.

Uzman kadrosuna atama

MADDE 29 – (1) Yeterlik sınavında başarı gösteren uzman yardımcıları, uzman kadrosuna atanırlar.

Yatay geçiş

MADDE 30 –(Mülga:RG-9/9/)

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Uzman ve Uzman Yardımcılarının Görev ve Sorumlulukları

Uzman ve uzman yardımcılarının görevleri

MADDE 31 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve diğer mevzuatta belirtilen iş ve işlemlerden kendilerine verilenleri yerine getirirler.

Uzman ve uzman yardımcılarının sorumlulukları

MADDE 32 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları, kendilerine verilen görevlerin zamanında ve mevzuata uygun olarak yerine getirilmesinden amirlerine karşı sorumludurlar.

(2) Uzman ve uzman yardımcıları tahakkuk ve tahsilata ilişkin işlemlerin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmemesinden doğan Hazine zararlarından sorumlu tutulurlar.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Sınav sonuçlarına itiraz ve hatalı soruların değerlendirilmesi (Değişik başlık:RG-5/5/)

MADDE 33 – (1) Sınav sonuçlarına, duyurunun yapıldığı günü takip eden tarihten itibaren (Değişik ibare:RG-5/5/) beş iş günü içerisinde dilekçe ile (Ek ibare:RG-5/5/) sınav kuruluna itiraz edilebilir. İtirazlar, sınav kurulu tarafından incelenir ve en geç beş iş günü içinde karara bağlanıp sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.

(2) (Ek:RG-5/5/) Yapılan yazılı sınavlarda hatalı soruların tespit edilmesi durumunda bu sorular her aday tarafından doğru cevaplanmış kabul edilir.

Hizmet içi eğitim

MADDE 34 –(Değişik:RG/10/)

(1) Uzman ve uzman yardımcıları uygun görülecek zamanlarda hizmet içi eğitim programlarına alınabilirler.

Kariyer dışı uzman atanamayacağı

MADDE 35 – (1) Uzman yardımcılığı safhası geçirilmeden uzman kadrosuna meslek dışından atama yapılamaz.

Yeniden atama

MADDE 36 – (1) Uzmanlıktan ayrılarak merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki idarelerde çalışmakta olanların yeniden uzman kadrosuna atanma talepleri, Başkanlıkça uygun görülmesi halinde yerine getirilir.

Yetki

MADDE 37 – (1) Başkanlık, uzman ve uzman yardımcılarının Yönetmelikte yer alan çalışma usul ve esasları ile eğitimlerine ilişkin gerekli düzenlemeleri alt düzenleyici işlemlerle yapmaya yetkilidir.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 38 – (1) 15/2/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gelir İdaresi Başkanlığı Gelir Uzmanlığı Görev, Çalışma ve Atama Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

İkinci sınav hakkı

GEÇİCİ MADDE 1 –(Ek:RG/10/)

(1) Yapılan yeterlik sınavlarında başarısız olup, halen Başkanlık kadrolarında görev yapanlara bu maddenin yürürlük tarihinden itibaren bir yıl içerisinde ikinci sınav hakkı verilir.

Yedek ataması

GEÇİCİ MADDE 2 – (Ek:RG/10/)

(1) 1/1/ tarihinden sonra açıklanan giriş sınav sonucuna göre belirlenen yedek adaylar için de bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin üçüncü fıkrası hükmü uygulanır.

GEÇİCÄ° MADDE 3 – (Ek:RG-5/5/)

(1)  sayılı Devlet Memurları Kanununun geçici 45 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, uzman yardımcısı olarak istihdam olunanların uzmanlık kadrolarına atanmaları, söz konusu maddenin yürürlüğe girdiÄŸi tarihten önce tabi oldukları mevzuat hükümlerine göre sonuçlandırılır.

Yürürlük

MADDE 39 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 40 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini (Ek ibare:RG-5/5/) Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.

 

  

________

 (1) 9/9/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸi ile 26 ncı maddenin birinci fıkrasından sonra gelmek üzere ikinci fıkra eklenmiÅŸ ve mevcut ikinci fıkra üçüncü fıkra olarak teselsül edilmiÅŸtir.

(2) 22/10/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸi ile 14 üncü maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere ikinci fıkra eklenmiÅŸ  ve mevcut diÄŸer maddeler teselsül ettirilmiÅŸtir.

 

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

26/12/

Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin

Tarihi

Sayısı

1.       

9/9/

2.       

22/10/

3.

11/12/ 

 

4.       

5/5/

 

 

Yönetmelik eklerini görmek için tıklayınız

 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası