suyun önemi okul öncesi / ALTINÇOCUKLARIN DÜNYA “SU” GÜNÜ ETKİNLİKLERİ - Özel Neva Altınçocuk Anaokulu

Suyun Önemi Okul Öncesi

suyun önemi okul öncesi

Okul öncesi çocuklarla "suyun özellikleri" dersi. Su koruma kuralları

Amaç: Deneysel faaliyetler sürecinde çocuklarda suyun özellikleri hakkında fikirlerin oluşumu.

Görevler:

Eğitim alanı "Sağlık"

1. GCD sırasında beden eğitimi oturumları düzenleyin.

Eğitim alanı "İletişim"

1. Bir konuşmayı sürdürme yeteneğini geliştirin.

2. Bir arkadaşınızın yanıtıyla kendi bakış açınızı, aynı fikirde veya anlaşmazlığı uyandırma girişimlerini teşvik edin.

3. Çocukların soruları eksiksiz yanıtlama becerilerini güçlendirin.

Eğitim alanı "Bilgi"

1. Çocukların suyun özellikleri hakkındaki bilgilerini genişletin ve netleştirin.

2. Laboratuvar deneyleri yapma becerilerini geliştirmek.

3. Çocukların mantıksal düşünme, hayal gücü, fantezilerini geliştirin.

Eğitim alanı "Sosyalleşme"

Eylemlerinizi ortakların eylemleriyle koordine etme yeteneğini geliştirmeye devam edin.

Eğitim alanı "Güvenlik"

Laboratuvar ekipmanı ile çalışırken davranış kurallarını düzeltmek.

Eğitim alanı "Kurgu okuma"

Dikkatlice öğrenin, dinleyin ve bilmeceleri ezberleyin.

Eğitim alanı "Sanatsal yaratıcılık"

Fantezi, hayal gücü geliştirin.

Teçhizat: Dünya; yağmur, su birikintileri, kar taneleri, göletler, akarsular, nehir, dalga tasvir eden resimler; su tankları; bardaklar, kaşıklar - çocuk sayısına göre; huni; süngerler; kum; sebze yağı; Şeker; un.

GCD ilerlemesi:

Eğitimci: Çocuklar, bugün sizi bilimsel bir laboratuvara davet etmek istiyorum. Sizce laboratuvarda ne yapıyorlar? Bilim adamları ne yapıyor? (Çocukların cevapları.)

Eğitimci: Bilim adamları bilim yapar. Bilim bilgidir. Bilim adamları yürütür çeşitli deneyimler. Laboratuvarda çalışırken sizce hangi kurallara uyulmalıdır? (Dikkatli olun, acele etmeyin, dikkatlice dinleyin, itmeyin.)

Eğitimci: Ama laboratuvara ulaşmak için orada ne araştıracağımızı bulmamız gerekiyor. Ve elimde senin için ilk ipucu var. (Öğretmen küreyi elinde döndürür.)

Öğretmen: Elimde ne var? (Dünya.)

Eğitimci: Doğru. Bak ne kadar renkli. Üzerinde hangi renkleri görüyorsun? (Mavi, sarı, yeşil, kahverengi.)

Sizce küre üzerinde ne tasvir ediliyor? yeşil? Sarı? Kahverengi? Mavi? Hangi renk daha çok? Suda kim yaşıyor? (Çocukların cevaplarını dinleyin, gerekirse düzeltin.)

Eğitimci: Aferin, herkes yaptı. İşte size yeni bir ipucu - bilmeceler.

Havada biraz daire çizen bir yıldız,
Avucumda oturdu ve eridi.

(Kar tanesi.)

Çakıl taşlarının üzerinden merdiven gibi koşuyorum, çalıyorum.
Uzaktan beni şarkıdan tanıyacaksın.

Denizde yürümek, yürümek
Ve kıyıya ulaşacak -
İşte burada kayboluyor.
(Dalga)

Bacak yok, ama yürüyor. Göz yok ama ağlıyor

Sonbahar yağmuru şehri dolaştı,
Yağmur aynasını kaybetti.
Ayna asfaltta yatıyor,
Rüzgar esecek - titreyecek.
(Su birikintisi.)

Alanın ortasında bir ayna yatıyor:
mavi cam, yeşil çerçeve.
(Gölet.)

ana nehre koşuyorum

Ve susamıyorum.

ben onun öz oğluyum

Ve ilkbaharda doğdu.

Eğitimci: Tek kelimeyle bilmece hakkında nasıl söyleyebilirsin? (su hakkında). Bugün sizlerle su, özellikleri ve suyun önemi hakkındaki sohbetimize devam edeceğiz.

Su nasıldır? (sıcak, sıcak, soğuk, taze, berrak, karbonatlı vb.).

Su ne yapar? (akar, dökülür, üfürür, yayılır, damlar, donar, erir).

Bir insan neden suya ihtiyaç duyar? (içme, yıkama, banyo yapma, yemek pişirme, yıkama, bitkileri sulama, bulaşık yıkama vb.).

Şimdi biliyoruz anahtar kelime, temamız laboratuvar araştırması, ve sizi, deneyler yapacağımız ve suyun özelliklerini öğreneceğimiz bilimsel laboratuvarımıza davet ediyorum, yani, ne tür bir su?

2. Ana kısım.

Laboratuvardaki davranış kurallarını hatırlatın:

Dikkat olmak;

Acele etme;

Dikkatle dinleyin;

itmeyin;

Her şeyi kaydedin.

(Çocuklar masalara oturur.)

Eğitimci: Artık suyun sırlarını açığa çıkarmaya hazırız.

Bilim insanı olmaya ne kadar hazır olduğunuzu öğrenmek için oynamanızı öneririm. oyun"Yüzer - lavabolar."

“Bir cisim yüzerse elimizi çırparız,

Ama eğer boğulursa ayaklarımızı yere vuracağız.

Öğretmen: Deneye başlayalım.

Deneyim No. 1 Suyun rengi yoktur (şeffaf).

Çocuklar şişedeki sudan şişenin (zil) arkasındaki nesneye ve süt şişesine bakmaya davet edilir.

Sonuç: su nesneleri deforme eder, ancak iyi görülebilirler.

Deneyim No. 2 Suyun tadı yoktur.

Çocuklar bir şişeden bir bardağa su dökerler. Denerler, suyun tadını (tatsız) belirlemeye çalışırlar. Şimdi bir bardak suya şeker ekleyelim. Dene. Ne değişti? (su tatlıdır).

Sonuç: Suyun tadı yoktur, ancak suyun tadını kendimiz değiştirebiliriz.

Deneyim No. 3 Suyun kokusu yoktur.

Çocuklar şişeleri açar ve koku olup olmadığını belirlemeye çalışırlar. Bir bardağa su dökün.

Öğretmen: Nasıl kokuyor? (Çocukların cevapları.)

Şimdi suya sarımsak ekleyelim. Suya ne oldu? (su kokuyor)

Sonuç: Suyun kokusu yoktur, ancak kokulu maddelerin kokusunu alabilir.

Deney No. 4 Su bir çözücü olabilir.

Eğitimci: Bardaklarda sofralarınızda çeşitli maddeler (un, şeker, kum, ayçiçek yağı).Bu maddelerin ne olduğunu belirlemeye çalışın. Bilinmeyen maddelerin tadına bakamayacağınızı unutmayın, onları çok dikkatli bir şekilde koklamanız gerekir.

Altındaki bardağın içinde ne olduğunu birlikte belirliyoruz1 numara şeker, 2 numara un, 3 numara ayçiçek yağı, 4 - nehir kumu.

Şimdi bu maddeleri suda çözmeye çalışalım ve ne elde ettiğimizi görelim. Şekeri sıcak ve soğuk suda eritiyoruz.

Çözünen maddeler, çocuklar aşağıdaki sonuçlara varırlar:

- şeker sıcak suda daha hızlı çözünür, su kalırşeffaf;

- un da çözülür, ancak su bulanıklaşır,Çözelti bir süre bekledikten sonra un çöker.alt;

Yağ suda çözünmez, yüzeyde yüzersu, yani sudan daha hafiftir;

- kum suda çözünmez, dibe çöker.

Eğitimci: Uzun bir çalışmadan sonra ısınma yapmayı öneriyorum.

Hızla nehre indik,

Eğilip yıkanır.

1,2,3,4, işte bu kadar güzel yenilenmiş.

nehirde yüzmek güzel

Sahil solda, sahil sağda.

Nehir şeridi önde

Köprünün üstünde - bak.

Daha hızlı yüzmek için

Daha hızlı kürek çekmemiz gerekiyor.

Yağlarla çalışıyoruz

Bizi kim takip edecek?

Sarp kıyıya gittim

Ve eve gittik.

Eğitimci: - Suyumuzu arıtmaya çalışalım. Bunun için en basit filtreyi yapalım. Boş bir bardak alın ve içine bir huni koyun. Bir huni içine koyun pamuk ped ve filtremiz hazır.

Ardından sırasıyla un, yağ, kum ile çözeltileri süzüyoruz (her çözeltiden sonra filtreyi değiştiriyoruz).

Filtreleme işleminin sonunda,aşağıdaki sonuçlar:

- çözeltiyi un ile süzdükten sonra, süzülmüş çözeltide geçebilecek küçük parçacıklar kaldıfiltre aracılığıyla unun çoğu filtrede kaldı;

- yağ hızlı ve iyi bir şekilde filtrelendi,filtrede yağ izleri açıkça görülebilir;

- bir çözeltiyi kumla filtrelerken, filtrelenmişsu berraklaştı ve kum filtrede kaldı.

Bugün suyun yeni bir özelliğini öğrendik. Su bir çözücü olabilir ve suyu arıtmanın en kolay yolunu buldu.

3. Son kısım.

Öğretmen: Çocuklar, anaokuluna dönme zamanımız geldi.

Bilim adamlarına dönüşmemizi beğendiniz mi?

Bugün ne yaptık?

Su nasıldır?

Suya ihtiyacımız olup olmadığını söyleyebilir misin? Başka kimin suya ihtiyacı var? (çocukların cevapları).

Su tasarrufu yapmalı mıyız? Ve bunu nasıl yapabiliriz? (Musluğu kapatın, çöp atmayın, su kütlelerini kirletmeyin.)

daha büyük çocuklarla ne oynarsın okul öncesi yaş? Kesinlikle çocuk zaten reddediyor basit oyuncaklar ve daha karmaşık eğlence gerektirir. Çocuk deneyimden zevk alacak mı?

su çok ilginç malzeme Hem çocukların hem de yetişkinlerin onunla oynamaktan keyif alacağını. herkese tanıdık geldiğini biliyorsun temiz sıvıÜç hali vardır: sıvı, gaz ve katı. O zaman çocuğa anlatalım.

1. Taze ve tuzlu

bir kaşık al deniz tuzu ve yapay olarak bir tuzlu su çözeltisi elde ederek sıradan suda karıştırın. Şimdi çocuğunuzu bu suyu tatmaya davet edin. Bundan sonra eğlence başlıyor: suyun tamamen buharlaşmasını sağlamamız gerekiyor. Bir bardağa biraz çözelti dökün ve kaynatın. Sıvı altta kaldığında bardağı bir kenara koyun ve kaç gün boyunca unutun. Su kalmadığında dibe bakın. Tuz var! Çözüm nereye gitti? Yeniden tatlı su oldu!

2. Sıvı ve katı

buzu dondurur musun Harika, hadi özel küpler yapalım. Bir kokteyl için ince çubuklar alın, yaklaşık 5 cm uzunluğunda kesin ve bir buz kalıbına yapıştırın. Her şeyi buzdolabına koyun ve donmasını bekleyin. Ne oldu? Bu doğru, çubuklu sert küpler. Bana bir gemiyi mi hatırlatıyor? Direğe bir yelken takın ve gemiyi yelken açın. Tekneler su birikintilerinden denize indirilebilir veya bir su havzasında bir tekne yarışı düzenleyebilirsiniz.

Eminiz ki, çocuk ilk başta suyun buza dönüşmesini izlemekle ilgilenecek ve daha sonra bunun tersini görünce şaşıracaktır.

3. Şeffaf ve renkli

Bu deney için ihtiyacımız olan normal boya. Suya bir damla damlatıyoruz ve yavaş yavaş karışmanın nasıl olduğunu gözlemliyoruz. Rengin daha az canlı, daha çok renk tonu olduğunu unutmayın. Daha fazla boya, daha parlak renk.

4. Hazine avı

biraz ihtiyacımız olacak küçük eşyalar: çakıl taşları, deniz kabukları, düğmeler, parıltılar. Bir bardağa su dökün ve "hazineleri" dökün. Her şeyi dondurucuya koyuyoruz. Sıvının donmasını bekliyoruz. Şimdi kazıya gidelim! Hazineler nasıl alınır? Kendinizi cımbızla, bir kaşıkla silahlandırın - ve gidin. Bir parça buzu ılık suya indiriyoruz, biraz erimesini bekliyoruz ve hazineyi kazmaya başlıyoruz!

5. Islanır

Bir kaba su dökün, bir sünger getirin ve gözlemleyin. Hemen gözeneklere emilir. Gerçek odak! Suya farklı nesneler getirmek ve hangilerinin onu emebildiğini ve hangilerinin bu özelliğe sahip olmadığını gözlemlemek ilginçtir.

6. Yaratıcı oyunlar

unutmayalım zeka oyunları. Çocuğunuzdan aşağıdaki durumlarda ne olacağını düşünmesini isteyin:

  • tüm su yeryüzünden kaybolacak;
  • taze tuzlu olacak;
  • her şey donacak;
  • su ısıtıcısındaki suyu ateşe koyun ve uzun süre çıkarmayın.

Çok var basit deneyler su ile okul öncesi için. Her biri kendi yolunda ilginç. Hangisini seçerseniz seçin, asıl mesele çocuğun oyunlar sırasında maksimum zevk alması ve bilgi tabanını ilginç gerçeklerle doldurmasıdır.

Anında özet Eğitim faaliyetleri(GCD)

konuyla ilgili: "suyun özellikleri"

(okul öncesi yaş: yaş)

öğretmen - organizatör

Ekoloji

Maksimova S.A.

Entegrasyon eğitim alanları"Bilgi" (oluşum tam resim dünya, çocukların ufkunu genişletme) ve "İletişim".

Hedef: Çocukların suyun özellikleri hakkındaki fikirlerini genişletin ve pekiştirin.

Ana hedefler:

Eğitim görevleri:

Dünyanın bütünsel bir resminin oluşturulması, ufukların genişletilmesi:çocukları doğal olaylarla tanıştırmaya devam edin, çocukların suyun özellikleri hakkındaki bilgilerini pekiştirin;

Yetişkinler ve çocuklarla ücretsiz iletişimin geliştirilmesi:Çocukların yetişkinler ve çocuklarla iletişim kurma konusundaki ilgilerini geliştirmeye devam edin (soruları dikkatlice dinleyin, soruları yanıtlayın, soru sorun), izlenimlerini öğretmen ve çocuklarla paylaşma ihtiyacını oluşturun; çocukları konuşma ve oyun etkileşimi ile meşgul edin.

Sözlü konuşmanın tüm bileşenlerinin gelişimi, konuşma normlarının pratik ustalığı: bir sözlüğün oluşumu -isimleri çocukların kelime dağarcığına girin: laboratuvar, deneyler, ekipman.

Suyun özelliklerini karakterize eden fiillerin kullanılmasına yardımcı olun: akar, ıslatır, emer, çözer;

bağlantılı konuşma geliştirme – çocukları genel bir sohbete dahil etmek; bir konuşmada aktivitenin tezahürünü teşvik etmek; çocuklarda öğretmenle diyalog kurma yeteneğini oluşturmak: dinleyin ve anlayın soru soruldu, öğretmenin sorusuna cevap verin, normal bir hızda konuşun, öğretmenin açıklamalarını dinleyin;

2. Geliştirme görevleri:

Merak gelişimini teşvik edin;

Çocukların dikkatini geliştirin;

Gelişimi teşvik edin mantıksal düşünme: konuyu, araştırma problemini, sırayı belirleyin araştırma faaliyetleri, sonuçları analiz edin.

3. Eğitim görevleri:

Bir davranış kültürü geliştirmeye devam edin;

Çocuklarda eğitin saygılı tutumçevreye;

Gezegendeki tüm nesneler için suyun önemine dair bir anlayış oluşturmak.

Ekipman ve malzemeler:

Şemalar: "Suyun özellikleri", "Mevsimler", konuyla ilgili çizimler. “Suyun özellikleri” konulu sunum (su bulabileceğiniz yerler: nehir, akarsu, deniz, kaynak, su musluğu). Her çocuk için çalışma kağıdı: için tepsi bildiri, su, peçete, tuz ile tek kullanımlık, şeffaf bardaklar, toz şeker, limon suyu, süt, kokulu yağ, kokteyl pipetleri, tek kullanımlık kaşıklar, boya ile fırçalayın.

Konum - grup odası.

Ön çalışma: “Su” bloğundaki sınıflar, Çocuklarla suyun anlamı ve özellikleri hakkında sohbet, film izleme: “Saf su dersi”, N.A. Ryzhova “İnsanlar nehri nasıl rahatsız ettiler”, konuyla ilgili şiirler okuyor, bilmeceler tahmin ediyor, “Deniz ve sakinleri” konusunu çiziyor, suyla ayrı deneyler yapıyor. "Bir adam ve bir akvaryum balığı hakkında" masalını okumak. "Cheburashka ve Timsah Gena nehri temizliyor" karikatürünü izlemek

Metodik yöntemler:

Konuşma;

Sorular;

Bir öğretmenin çocuklarla ortak etkinliği (deneysel etkinlik);

Bulmacalar;

sürpriz an,

Oyun.

İlk bölüm: (bilgilendirici ve eğitici)

Organizasyon zamanı:

Çevre öğretmeni grup odasına girer, çocukları selamlar ve el ele tutuşarak bir daire oluşturarak halının üzerinde toplanmayı teklif eder. Bilmeceyi çözelim:

ben bulut ve sis

Ve nehir ve okyanus

Ve uçuyorum ve koşuyorum

Ve ben cam olabilirim!

Çocuklar cevaplamayı zor buluyorsa, daha az zor bir bilmece yapın:

Beni içiyorlar, beni döküyorlar.

herkesin bana ihtiyacı var

Ben kimim?

Çocuklar bilmeceyi tahmin eder, peçeteyi çıkarır. Şişedeki sürpriz an (5 litrelik şişe) - bir damla su (kağıttan)

Bugün ne hakkında konuşacağız? Su hakkında.

Çocuklarla su hakkında konuşmak

Ekranda 1 numaralı slayt suyla buluşabildiğimiz yerdir.

Çocukların cevabından sonra laboratuvara geçmeyi öneriyorum, yerlere oturuyoruz. Ve su hakkında konuşmaya devam ediyoruz.

eğitimci: Sıvı su ne yapabilir?

Çocuklar: Akar, dökülebilir, dökülebilir.

Deneyim #1 "Su bir sıvıdır."

Mülk bir:

Hadi deney masasına gidelim ve başka bir kaba su dökmeye çalışalım. İnce bir dereye dökebiliriz. Suyun kesintisiz aktığını görüyorsunuz. Bu özelliğin adını bilen var mı? (akışkanlık)

Dolayısıyla birinci özellik akışkanlıktır. (ilk plaka)

2 Numaralı Deneyim "Renksiz su"

Mülk iki:

Beyler, suda bir renk var mı? (çocukların cevapları)

Kontrol edip kanıtlayalım. İşte bir kağıt parçası. O ne renk? (beyaz)

Ve bu bir bardak süt. Süt ne renk? (beyaz)

Şimdi bir bardak suya bakın. Su için beyaz olduğunu söylemek mümkün müdür? (hayır) Süt, bir sayfa beyaz kağıt (çocukları doğru cevaba yönlendiriyoruz - su ne renk?

Suyun rengi hakkında ne söyleyebiliriz? (renk yok)

Renksiz ne demek? (renksiz, şeffaf) Su her zaman şeffaf ve renksiz midir? Suyun rengi, içinde ne olduğuna bağlıdır.

kanıtlayalım

Suya boya ekleyelim. Ne oldu?

Bundan sonuç nedir? (su, eklenene göre rengini değiştirir. (ikinci tabak)

İkinci özellik: rengi yoktur.

Deneyim numarası 3 " Suyun tadı yok."

Mülk üç:

Sizce suyun tadı güzel mi?

Bardaklarda su. Dene. (çocuklar su içer)

O ne? Tatlı mı, tuzlu mu? (o tatsız)

Su tatsız.

Suya çeşitli maddeler ekliyoruz, neyi nereye eklediğimi çocuklara söylemiyorum (şeker, tuz, limon suyu. Çocuklara farklı tatlarda su dağıtırım.)

Bir pipet alın ve suyun tadına bakın. Suyun tadı nasıldı? (tatlı, ekşi, tuzlu)

Tadı çıktı ama suya kattığımız maddeler nerede? Nereye kayboldular?

Su bir çözücüdür.

Suya kum ekleyelim, ne olur?

Sonuç: Tadı yoktur, tüm maddeler suda çözülmez.

Beden eğitimi dakikası

Yağmur hakkında.

İlk damla düştü - bırak!

Sol elin avuç içi yukarı, sağ parmak avuç içine damlıyor.

Ve bir diğeri koşarak geldi - şapka!

gökyüzüne baktık

Eller yukarı

Damla, damla, damla, damlacıklar şarkı söyledi,

Yüzümüzü ıslattık, sildik.

Ayakkabılar ıslak çelik görünüyor,

Omuzlarımızı silkeceğiz, her şeyi, tüm damlacıkları silkeleyeceğiz.

Yağmurdan kaçacağız yerinde durmak

Bir çalının altına oturalım!çömelir ve bir evle başımızın üstüne koyarız.

4 Numaralı Deneyim "Suyun kokusu yoktur."

Mülk dört:

Suyu koklamanızı öneririm. Su kokusu hakkında ne söyleyebilirsiniz?

(su kokmaz)

Doğru, su hiçbir şey kokmuyor (altıncı plaka)

Hadi bir oyun oynayalım, kural şudur: gözlerini kapat, kokla ve nasıl koktuğunu tahmin et.

Su ile bardaklara kokulu yağ ekliyorum (ekşi, tatlı, tuzlu). Fincanı bir peçeteyle örtüyorum ve koklaması için çocuklara getiriyorum. Gözler kapalı. Bil bakalım nasıl kokuyor?

Bu bardakta, diğerinde su nasıl kokuyor? Ne düşünüyorsun?

Peki su hakkında ne öğrendik? (çocukların cevapları)

Çeşitli kaplara su dökerek şu soruyu soruyorum - suyun şekli nedir?

Su sıvı olabilir. Sıvı olduğunda, sıvıdır.

Su renksizdir.

Su tatsız.

Su kokusuzdur

Suyun şekli yoktur.

Ama istenirse rengini, tadını, kokusunu değiştirebiliriz.

Teşekkürler beyler. Suyun özellikleri hakkında çok şey biliyorsun.

Bugün laboratuvarda iyi iş çıkardın.

Başvuru

için kartlar çocuk deneyiçalışılan materyali birleştirmek için "Suyun özellikleri" konusunda.

Su şekil alır

Bir görev: suyun içine döküldüğü kabın şeklini aldığını gösterir.

malzemeler, huniler, dar uzun bir bardak, yuvarlak bir kap, geniş bir kase, bir lastik eldiven, aynı büyüklükte bir kepçe, bir balon, bir plastik torba, bir su leğeni, tepsiler, kabataslak şekilli çalışma sayfaları, renkli kalemler.

Tanım. Çocukların önünde - bir su havzası ve çeşitli kaplar. Meraklı Küçük Gal, nasıl yürüdüğünü, su birikintilerinde yüzdüğünü ve bir sorusu olduğunu anlatıyor: “Suyun herhangi bir şekli olabilir mi?”Nasıl kontrol edilir? Bu gemilerin şekli nedir?Onları suyla dolduralıfunduszeue.info bir kaba su dökmek için daha uygun olan nedir?(Bir huniden kepçe ile.) Çocuklar tüm kaplara iki kepçe su döker ve farklı kaplardaki su miktarının aynı olup olmadığını belirler. Suyun farklı kaplarda ne şekilde olduğunu düşünün. Suyun döküldüğü kabın şeklini aldığı ortaya çıktı. Elde edilen sonuçlar çalışma sayfalarında çizilmiştir - çocuklar çeşitli kapların üzerini boyar.

Temiz su

Bir görev: suyun özelliklerini saptar (şeffaf, kokusuz, dökülen, ağırlığı olan).

Malzemeler: iki opak çömlek (biri su dolu), geniş ağızlı cam çömlek, kaşıklar, küçük kepçeler, bir leğen, bir tepsi, obje resimleri.

Masanın üzerinde kapaklı iki opak kavanoz var, bunlardan biri su ile dolu. Çocuklar bu kavanozları açmadan içinde ne olduğunu tahmin etmeye davet funduszeue.infoı ağırlıktalar mı? Hangisi daha kolay? Hangisi daha zor? Neden daha ağır?Kavanozları açıyoruz: biri boş - bu nedenle hafif, diğeri suyla funduszeue.info olduğunu nasıl tahmin ettin, ne renk? Su nasıl kokar?

Bir yetişkin çocukları doldurmaya davet ediyor cam kavanoz su. Bunu yapmak için, onlara farklı kap seçenekleri sunulur.Dökmek için daha uygun olan nedir? Suyun masaya dökülmediğinden nasıl emin olunur? Biz ne yapıyoruz?(Dökün, su dökün.)votka ne işe yarar(O dökülür.) Akışını duyalım. Hangi sesi duyuyoruz?

Kavanoz su ile dolduğunda, çocuklar "Bul ve isim ver" (kavanozun içinden resimlere bakarak) oyunu oynamaya davet funduszeue.info gördün? Resim neden bu kadar net?

Ne tür su? (Şeffaf.) Su hakkında ne öğrendik?

3. Suda ne çözünür?

Bir görev: çocuklara çeşitli maddelerin sudaki çözünürlüğünü ve çözünmezliğini gösterin.

Malzemeler: un, toz şeker nehir kumu, Gıda boyası, çamaşır deterjanı, gözlüklü Temiz su, kaşık veya çubuklar, tepsiler, sunulan maddeleri gösteren resimler.

Tanım. Tepsilerde çocukların önüne çeşitli kaplarda su, çubuk, kaşık ve maddeler konulur. Çocuklar suyu inceler, özelliklerini hatıfunduszeue.info şeker eklenirse ne olur sizce?şeker ekleyin, karıştırın ve birlikte nelerin değiştiğini göfunduszeue.info nehir kumu eklersek ne olur?Suya nehir kumu ekleyin, karıştırıfunduszeue.info değişti mi? Bulutlu mu yoksa açık mı kaldı? Nehir kumu çözüldü mü?

Suya gıda boyası eklersek ne olur?Boya ekleyin ve karıştırın. Ne değişti? (Suyun rengi değişti.)Boya çözüldü mü?(Boya eriyip suyun rengini değiştirdi, su matlaştı.)

Un suda çözülür mü?Çocuklar suya un ekler, karıştırıfunduszeue.info ne hale geldi? Bulutlu mu şeffaf mı? Un suda çözülür mü?

Çamaşır tozu suda çözülür mü?Çamaşır tozu eklenir, karıştırılıfunduszeue.info suda çözülür mü? Olağandışı ne fark ettin?Parmaklarınızı karışıma batırın ve dokunuşta hala aynı hissedip hissetmediğini görün. saf su? (Su sabunlu hale geldi.)Suda çözünen maddeler nelerdir? Hangi maddeler suda çözünmez?

4. Suyun tadı var mı?

Deneyden önce sorun: “Suyun tadı nasıl?”

O zaman çocukların denemesine izin ver içme suyu. Sonra bir bardağa biraz tuz, diğerine şeker koyun, karıştırın ve çocukların denemesine izin verin. Sor: “Suyun tadı şimdi nasıl?” Suyun kendisine eklenen maddenin tadını aldığını açıklayın.

5. Su nasıl kokar?

Deneye başlamadan önce şu soruyu sorun: “Su nasıl kokuyor?” Çocuklara üç bardak verin. Önceki deneyimler(saf, tuzlu, şekerli). Koklamayı teklif et. Sonra bunlardan birine bırakın (çocuklar bunu görmemelidir - gözlerini kapatmalarına izin verin), örneğin bir kediotu çözeltisi. Bırak koklasınlar. Ne anlama geliyor? Çocuğa suyun içine konan maddelerin, örneğin kompostoda elma veya kuş üzümü, et suyunda et gibi kokmaya başladığını söyleyin.

6. Bir bulut yapmak

3 litrelik bir kavanoza dökün sıcak su(yaklaşık 2,5 cm). Bir fırın tepsisine birkaç buz küpü koyun ve bir kavanoza koyun. Kavanozun içindeki hava yükselen, soğuyacaktır. İçerdiği su buharı yoğunlaşarak bir bulut oluşturur.

Bu deney, ılık hava soğutulduğunda bulut oluşumu sürecini simüle eder. Ve yağmur nereden geliyor? Yerde ısınan damlaların yükseldiği ortaya çıktı. Orada hava soğuyor ve bir araya toplanarak bulutlar oluşturuyorlar. Bir araya geldiklerinde çoğalırlar, ağırlaşırlar ve yağmur şeklinde yere düşerler.

7. Topu bırak

Çok ince kum (toz veya un) alın ve üzerine su serpin: damlacık toplarının nasıl elde edildiğini görebilirsiniz, yani toz parçacıkları kendi etraflarında küçük su damlaları toplar ve büyük bir top damlası oluşturur.

Bitki yapraklarını bir sprey şişesiyle püskürtün. Bir yaprağa birçok küçük damlacık düştüğünde, bir araya gelerek büyük bir damla veya hatta küçük bir su birikintisi oluştururlar.

8. Kağıt su ile yapıştırılabilir mi?

İki yaprak kağıt alın, birbirine yapıştırın ve şu şekilde hareket ettirmeye çalışın: biri bir yönde, diğeri diğer yönde.

Şimdi tabakaları suyla nemlendirin, birbirine yapıştırın ve fazla suyu sıkmak için hafifçe bastırın.

Önceki deneyde olduğu gibi sayfaları birbirine göre hareket ettirmeye çalışın.

Suyun "yapıştırma" etkisi olduğunu açıklayın. Islak kum, kuru kumun aksine aynı etkiye sahiptir.


Konuyla ilgili yaş arası çocuklar için sınıfların özeti " büyülü özellikler su"

Perevezentseva Galina Evgenievna, öğretmen ek eğitim MBOU DOD Çocuk ve Gençlik Turizmi ve Gezileri Merkezi (genç turistler) Lukhovitsy.
Malzeme Açıklaması: Bu bir özet bilişsel aktiviteçocukların suyun özelliklerini tanıdığı, suyla deneyler yaptığı, mantıklı sonuçlar çıkarmayı öğrendiği yer. Bu materyal kıdemli eğitimciler için faydalı olacaktır ve hazırlık grubu anaokulları. Çocuklar yaşında.
Hedef: Suyun özelliklerine giriş.
Görevler:
1. Suyun sıvı halden katı hale geçişi, buzun özellikleri ve belirtileri (soğuk, sert, pürüzsüz, parlak, sıcakta erir, suya dönüşür) hakkında fikir sahibi olmak.
2. ver temel temsil suyun buhara dönüşümü hakkında (gaz haline geçişi).
Ön çalışma: Soğuk havalarda karın özellikleri ve çözülme ile tanışma. Yağan karı izlemek, kar tanelerine bakmak.
Ekipman ve malzemeler:
Eğitimcide: Buzlu büyük ve küçük kalıp; Renkli buzlu 7 kalıp (7 guaş çiçeğini suda seyreltiyoruz, kalıplara döküp donduruyoruz); Kar ile 2 fiş; 2 kutu (soğuk ve sıcak su).
Deneyim için: Bir bardak ve bir kavanoz su, bir su ısıtıcısı, bir bardak (6x10mm), bir adet kurutma kağıdı.
Masalardaki çocuklar: tabaklar veya kar kavanozları, 2 kavanoz soğuk ve sıcak su, buz parçaları.

Kurs ilerlemesi.

eğitimci:Merhaba çocuklar!
Çocuklar:Merhaba.
eğitimci:Sınıfta ne hakkında konuşacağımızı öğrenmek için bilmeceyi tahmin edin.
Su su üzerinde yüzer
Çocuklar:buz
eğitimci:Bu doğru, buz. Bugün suyun katı ve sihirli buhar olabileceğini öğreneceğiz. Bana cevap ver. Soğukta suya ne olacak?
Çocuklar:Donuyor ve buza dönüşüyor.
eğitimci:buz nedir?
Çocuklar buz parçalarını alır, inceler, hisseder.
Çocuklar:Bu donmuş su. Buz sert ve pürüzsüzdür.
eğitimci:Ve o nedir? Hafif mi ağır mı, sıcak mı soğuk mu, renkli mi şeffaf mı?
Çocuklar:Evet, ağır ve soğuk, şeffaf.
eğitimci:Ne düşünüyorsun. Sıcakken buza ne olur?
Çocuklar:Buz eriyecek ve suya dönüşecektir.
eğitimci:Doğru şekilde. Ayrıca buz çok kırılgandır. Saçağına vurursanız, küçük parçalara ayrılır. (bunu göstererek).
Beyler, buz kalıplarına bakalım. Küçük veya büyük bir kalıpta su hangi kalıpta daha hızlı donar?
Çocuklar:Küçük bir tanesinde, içinde daha az su olduğu için.
eğitimci:Renkli buzlu kalıpları gösterir. Spektrumun 7 renginin adını açıklığa kavuşturur, kalıpların sırasıyla göz önünde bulundurulmasını önerir: (kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, camgöbeği, mavi, mor)Renkli buzumuzdan yedi renkli bir çiçek açalım.
Çocuklar:yedi çiçekli bir çiçek aç.
eğitimci:Sizce buz nasıl renklendi?
Çocuklar:Suya eklendi renkli boyave soğuğa koyun.
eğitimci:Bilmeceyi dinle.
O kabarık gümüş
Ama ona dokunma
biraz temiz ol
avucunuzun içine nasıl koyarsınız
Ne olduğunu?
Çocuklar:Kar.
eğitimci:Biraz ara verelim ve oyun oynayalım "Biz kar taneleriyiz"
Bir sürücü seçip onu giydiriyoruz, bulut desenli bir kağıt taç anne ve çocukların geri kalanını giydiriyoruz, kar taneleri desenli kağıt taçlar onun kar tanesi çocukları. Kar taneleri annemi çevreliyor - etrafında bir bulut atlıyor, yuvarlak bir dansa öncülük ediyor. Sonra yerde ve ağaçlarda yürüyüşe çıkmalarına izin veriyor. Çocuklar yanlara dağılır ve kar taneleri gibi dönerler.
eğitimci:Evet beyler, kar, altıgen plakalar veya yıldızlar - kar taneleri şeklindeki buz kristalleridir. Çocuklara kar tanelerinin resimlerini gösterin. Kar taneleri donmuş su damlacıklarıdır. Beyler, aranızda kim biliyor: Soğuk havada kardan heykel yapmak mümkün mü?
Çocuklar:Hayır, kar birbirine yapışmaz.
eğitimci:Ve sıcak havaşimdi ne var?
Çocuklar:Ham, ağır, yapışkan, ıslak.
eğitimci:Ve kaçınız soğuk ve ılık havada karın yağmasını izledi?
Çocuklar:Pullar, bireysel kar taneleri.
eğitimci:Bir eldivende veya avucunuzun içinde kar nerede daha hızlı erir? Neden? Niye?
Çocuklar:Kar, sıcak olduğu için avucunuzun içinde daha hızlı erir.
eğitimci:Ve sıcak bir odada kar ne olacak?
Çocuklar:Kar eriyecek ve su çıkacak.
eğitimci:Bulmacayı çöz.
Denizlerde ve nehirlerde yaşar
Ama çoğu zaman gökyüzünde uçar.
Ve uçmaktan ne kadar sıkıldığını,
Tekrar yere düşer
Çocuklar:su
Eğitimci: çocuklara karla 2 fiş gösterir. Onları ılık ve soğuk su kavanozlarına batırın.
eğitimci:Kar sıcakta mı soğukta mı daha hızlı eriyecek?
Çocuklar:Sıcakta.
eğitimci:Beyler suyumuz büyülü, sıvı, katı ve ayrıca buhar şeklinde olabilir. Çaydanlığın ağzından yükselen buharı kim gördü?
Çocuklar:Cevap.
Öğretmen basit bir deneyim gösterir. Kazan bir bardak suya indirilir. Su kaynar. Çocuklar buharın görünümünü izler.
eğitimci:Çifti görüyor musun?
Çocuklar:Evet.
eğitimci:Camı camla kaplar. Bardak kurutma kağıdının üzerinde tutulursa üzerine su damlacıkları akacaktır. Yani buhar su damlacıklarıdır.
Bakın kağıdımız ıslandı, yani buhar nedir?
Çocuklar:Su.
eğitimci:Doğru, su sıvı, katı ve gaz halinde olabilir.
Yapmak çözüm:Su büyülü. Sıvı, gaz (buhar) ve katıdır. Bir eyaletten diğerine gider.

Beden Eğitimi:
"Temiz su akar,
Kendimizi yıkamayı biliyoruz.
diş tozunu al
Üç diş sert bir şekilde fırçalandı.
Bedenim, kulaklarım,
Daha sonra kurulayın

(Çocuklar metne göre hareketleri gerçekleştirir)
Bu özet ders kışın işe yarayacak, belki birileri onu kullanır.
Teşekkürler.


Çocuklar her zaman çeşitli deneyimlerden ve deneylerden etkilenirler, ayrıca suyla uğraşmayı da severler. Bu aktiviteleri birleştirerek, sadece kırıntılar için değil, aynı zamanda ebeveynler için de ilginç bir eğlence yaratabilirsiniz.

gerekli malzemeler

Önerilen deneyler, yalnızca çok az miktarda ekipman gerektirir ve elbette, sade su. Deneyler yaparken çocuklar her şeyi kendi başlarına yapmaya çalışmalı ve bir yetişkinin yardımı en aza indirilmelidir. Sadece o zaman öğrenecekler önemli özellikler su.

donmuş su

Düşüncesizce hareket edebilirsiniz - içine su dökün güzel fincan ve donduğunda suyun genleşmesini sağlamak için bir süre dondurucuya koyun. Ama sonra buzu kıracak bardağa veda etmelisin. Kırılgan seramiklerin yerini alabilir plastik kap işaretine kadar su dökerek. Donduğunda, işaret buzun altına gizlenecek, yani su hacmi artacaktır.

suyu dışarı itmek

Deneyin amacı, nesneler suya indirildiğinde seviyesinin yükselmesini sağlamak olacaktır. Kenarın biraz altında bir bardak suya dökün. bir çocuğa vermek küçük taşlar, bardağın kenarına gelene kadar suya birer birer atacak ve dışa doğru taşmaya başlayacak.

Kar erimesi

Birçok çocuk, nasıl eriyeceğini ve neyden yapıldığını test etmeye çalışarak sokaktan gizlice eve kar getirir. "Vahşi" deneylerini daha az yıkıcı hale getirmek mümkündür. Çocuklara karın herhangi bir ısı kaynağından eriyebileceğinin gösterilmesi gerekir: Elle, bir eldiven aracılığıyla bile, bir ısıtma yastığı üzerinde, bir radyatör üzerinde eritilebilir. Yani kar, herhangi bir sıcak yüzey veya ılık hava ile temastan eriyebilir.

görünmez mürekkep

Bir zamanlar devrimciler sütlü mektuplar yazdılar, ancak kriptografi için su ve limon kullanabilirsiniz. Eşit hacimde suyu karıştırın ve limon suyu. Karışıma batırın pamuklu ve onunla bir kağıda bir şeyler yazın veya çizin. Kağıdı kurumaya bırakın, ardından yanan bir akkor ampulün üzerine tutun - ısı mürekkebin görünmesine neden olur.

Su ve hava ile deneyim

Bu deney için, su dökmeniz gereken bir havza uygundur, ardından ters çevrilmiş bir bardağı suya dikkatlice batırın. Çocukların camdan tek bir hava kabarcığı kaçırmamaya çalışması gerekir. Daha sonra, bardak suya daldırıldığında, hafifçe eğmek ve çocuğun dikkatini bardaktaki havanın kısmen su ile değiştirildiği gerçeğine çekmek gerekir.

yüzen yumurta

Bir bardak suya çiğ yumurta koyarsanız batar. Ama önce suya birkaç yemek kaşığı tuz döker ve iyice karıştırırsanız, yumurta ortaya çıkan tuzlu çözelti içinde yüzecektir. Sonuçta, tuzlu su tatlı sudan daha yoğundur, bu yüzden denizde yüzmek nehirde yüzmekten daha kolaydır.

saman deneyimi

Bir kokteyl pipetini en dibine kadar suyla dolu bir bardağa batırın, ardından üst ucunu parmağınızla sıkıştırın ve suyun üzerine kaldırın. Parmağınızı bırakırsanız, içindeki su pipetten bardağa akacaktır.

13 1

bu ilginç eğlenceli matematik okul öncesi çocuklar için sadece çocuklarla değil, bazen yetişkinleri de cezbeder. Bilgilendirici ve aynı zamanda int

Suda buz eritme

Bir su havzasında, iki farklı boyuttaki buz parçasını indirmeniz gerekir. Yüzerken bebeğe sormalısınız - hangisi daha hızlı eriyecek? Deneyin sonunda, büyük bir buz parçasının daha uzun süre eriyeceğine ve burada bu boyutun önemli olduğuna ikna olacak.

Erimiş su içmek mümkün mü?

Amaç, şehirde yaşayan bir çocuğu, temiz görünen karın bile daha kirli olabileceğine ikna etmektir. musluk suyu. Beyaz bir tabağa bir avuç sokak karı koymanız ve musluktan diğerine su dökmeniz gerekir. Kar eridikten sonra, çocuğun her iki daireyi de dikkatlice incelemesi ve hangisinde kar olduğunu belirlemesi gerekir - altta enkaz olabilir. Bu nedenle, bahçede kar yememek daha iyidir, ancak bahçeyi sulayabilir ve hayvanları ondan eriyen suyla sulayabilirsiniz.

Su şeffaflığı

İki özdeş bardak almanız gerekir: birine süt, diğerine su dökün ve her ikisine de bozuk para atın. Çocuğun dikkatini, madeni paranın bir bardakta göründüğü ve diğerinde “kaybolduğu” konusunda çekin. Bundan, bazı malzemelerin renginin olmadığı ve şeffaf olarak adlandırıldığı sonucuna varabiliriz.

Doğada su döngüsü

Geniş ve tercihen koyu renkli bir kaba biraz su dökün ve ortasına küçük bir boş kavanoz yerleştirin ve üstüne polietilen ile örtün, bunun üzerine ortada, kavanozun üzerine küçük bir ağırlık koyun. Kabı güneş ışınlarının altına yerleştirin. Kabın dibini suyla birlikte ısıtacak, bu da buharlaşacak, film üzerinde yoğunlaşacak ve onu merkezi kavanoza akıtacaktır.

gökkuşağı efekti

Deneyim gerektirecektir küçük ayna, bir beyaz karton, bir kase su ve parlak bir güneş. üzerine bir kap su koyun güneşli yer, aynayı kasenin kenarına yaslanarak indirin. Aynanın yakalanması gerekiyor Güneş ışığı, ardından kartonu önünde döndürerek, gökkuşağının üzerine yansıdığı konumu bulun.

Su akışkanlığı

Çocuğunuza biraz gösterin çesitli malzemeler(top, kalem, küp) ve onunla şekillerini belirleyin. Ardından bir bardak suyu gösterip şekli olup olmadığını sorun. Çocuğun bardaktan kaplara su dökmesine izin verin çeşitli şekiller. ona şunu hatırlat farklı şekil yoldaki su birikintileri. Her şeyden, suyun kendi formunun olmadığı, ancak onu içeren kabın şeklini aldığı ve kolayca değiştirdiği sonucuna varabiliriz.

su emme

renkli koymak sulu boya bir çiçeği sulayın ve renginin nasıl değiştiğini izleyin. Çocuğa bitkinin gövdesinde suyu emen ve çiçeğe veren minik tüpler olduğu söylenmelidir. Bu fenomene ozmoz denir.

Suyun kokusu var mı?

İki bardağa temiz su dökün ve çocuğa sudan bir koku gelip gelmediğini sorarak burnunu çekin. Bundan sonra kediotu bir bardağa bırakın, bebeğe tekrar koklayın ve başka bir bardaktaki suyla karşılaştırın. Sonuç olarak saf suyun kokusu yoktur ama içine kokulu maddeler eklenirse aynı kokar.

Suyun tadı var mı?

Üç bardağı temiz suyla doldurun ve çocuğun tadına bakmasını sağlayın, suyun tadının güzel olup olmadığını sorun. Sonra bir bardağa şeker, diğerine tuz ekleyin, iyice karıştırın ve bebeği tekrar suyun tadına cevap vermeye davet edin. Sonuç: Saf su tatsızdır, ancak içine bir madde eklendiğinde tadını alır.

Kategoride popüler:

Şeritler ile yeni yıl için şişelerin dekorasyonu Şampanya Noel Baba

Şeritler ile yeni yıl için şişelerin dekorasyonu Şampanya Noel Baba

okuman
Plastik kaşıklardan el işleri: Kendin yap takıları nasıl yapılır (78 fotoğraf)

Plastik kaşıklardan el sanatları: kendi ellerinizle nasıl süslemeler yapılır

okuman
Kendin Yap sapan boncuklar: Yeni başlayanlar için bir tığ işi ana sınıfı Sapan boncukları nasıl monte edilir

Kendi elinizle slingo boncukları: tığ işi ustalık sınıfı

okuman
kendin yap popik bebek: ana sınıf

kendin yap popik bebek: ana sınıf

okuman

Su İle İlgili Deneyler

MADDE 1: TARAFLAR

Satıcı

Adı : ARK EĞİTİM HİZMETLERİ ARAÇ GEREÇLERİ İMALAT SAN. TİC. LTD. ŞTİ. (Bundan böyle Eğlenceli Bilim olarak anılacaktır).

Adresi /3 Sokak No:1/A Demirköprü Karşıyaka, İzmir

Telefon / E-posta: +90 – [email&#;protected]

Alıcı

Ad/Soyad :  …………….

T. C. No: …………….

Adres : …………….

Telefon : …………….

E-mail : …………….

Bundan böyle Kullanıcı olarak anılacaktır.

MADDE 2: KONU

İşbu mesafeli satış sözleşmesinin konusu, Eğlenceli Bilim’e ait “funduszeue.info internet sitesi üzerinden Eğlenceli Bilim tarafından satışa sunulan eğitici malzeme ve materyallerin Kullanıcıya satışı ve teslimi ile online portalda yer alan dijital içeriklere erişiminin açılması ile ilgili olarak sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirtilmesidir. ( sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği bundan böyle Mevzuat olarak anılacaktır.)

Kullanıcı, Eğlenceli Bilim’in isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu ürünün temel nitelikleri, vergiler dâhil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat ve iade koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ve hizmetler ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikâyet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde Eğlenceli Bilim tarafından bilgilendirildiğini, bu önbilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün sipariş verdiğini işbu Sözleşme hükümlerince kabul, beyan ve taahhüt eder. Kullanıcı, bu bilgilendirmelerin Eğlenceli Bilim tarafından yapıldığını,  bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün sipariş verdiğini ve hizmetleri satın almayı kabul ettiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. funduszeue.info sitesinde yer alan iş bu mesafeli satış sözleşmesi ile yapılan ön bilgilendirme ve Kullanıcı tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin göstergesidir.

MADDE 3: SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN VE HİZMETLER İLE ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER

Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin ile hizmetin/hizmetlerin özellikleri (cinsi ve türü, miktarı, rengi), KDV dahil satış bedelleri (adet x birim fiyat), ödeme şekli, ürünleri teslim alacak kişi, dijital içeriklere erişim, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Kullanıcı tarafından satın alma işlemi sırasında belirtilen bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya eksik olduğu durumlardan doğacak zararların tamamını karşılamayı ve bu durumlar sonucunda oluşacak her türlü sorumluluğu Kullanıcı kabul eder. Eğlenceli Bilim gerekli gördüğü durumlarda, Kullanıcı’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. Eğlenceli Bilim siparişte sorun tespit ettiği durumlarda Kullanıcı’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden Kullanıcı’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. Kullanıcı’nın bu süre zarfında Eğlenceli Bilim ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde Kullanıcı’dan herhangi bir cevap alınamazsa Eğlenceli Bilim, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.

Eğlenceli Bilim tarafından sunulan ürün/ürünlerin ile hizmetin/hizmetlerin özellikleri (cinsi ve türü, miktarı, rengi), KDV dahil satış bedelleri Kullanıcı’ların satın alma işlemini gerçekleştirdikleri tarihte funduszeue.info internet adresinde yer alan bilgileri kapsar. İlgili internet sitesinde ürün ve hizmetlerin özelliklerine yer verilir.

funduszeue.info internet adresinden kredi kartı / banka kartı (Visa, MasterCard, vs.), EFT/ Havale ile ödeme yapılır. Eğlenceli Bilim, tek taraflı karar verme yetkisi dahilinde önceden haber vermeksizin, mevcut ödeme gerçekleştirme yöntemini değiştirme, ödeme yöntemi ekleme hakkını saklı tutar. Kullanıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.

EFT/Havale ile ödeme yapıldığında, siparişin işleme alınma zamanı ödemenin Eğlenceli Bilim’in hesabına geçtiği an olarak belirlenir. Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen bilgileri ve siparişe konu ürünün açıklamasının ve sipariş numarasının yazılması gereklidir. Ödeme yöntemi olarak Havale/EFT seçilmiş fakat bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Ödemeler Eğlenceli Bilim hesabına geçtikten sonraki 1 (bir) gün içinde Kullanıcı’ya sipariş onay maili gönderilir, dijital içerikler Kullanıcı kullanımına açılır ve ürünlerin ilk paketlerinin gönderim süreci başlatılır. İkinci ,üçüncü ve varsa dördüncü gönderimler öncesinde de Kullanıcılarla gönderim öncesinde, gönderim yapılan zamana ilişkin bilgi paylaşılır.

İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün ya da hizmetin Eğlenceli Bilim tarafından tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda Kullanıcı’ya hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirme yapılır. Kullanıcının onay vermesi durumunda Kullanıcı’ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir ürün gönderilebilir ya da Kullanıcı’nın arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir. Kullanıcının almak istediği ve sözleşmeye konusu ürün ile hizmetlerin teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı durumlarda da Kullanıcı’ya hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirme yapılır. Sözleşme iptal edilerek, Kullanıcı’nın ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç 10 (on) iş günü içinde kendisine iade edilir. Böyle bir durumda Kullanıcı’nın satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır. 

Ürün teslimi, sadece Kullanıcı’ya ya da Kullanıcı’nın satın alma işlemi sırasında belirttiği diğer kişilere yapılacaktır. Teslimat esnasında, Kullanıcı’nın ya da teslim almaya yetkili kişilerin kimlik ibrazı zorunludur. Kimlik ibraz edilmediği takdirde kendilerine teslimat yapılmaktan imtina edilecektir. Sözleşme konusu ürün, Kullanıcı’dan başka bir kişi veya kişilere teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kişilerin teslimatı kabul etmemesinden Eğlenceli Bilim sorumlu tutulamaz. Kullanıcı, işbu sözleşme konusu ürün/ürünler, Kullanıcı’ya kendisinden kaynaklı sebeplerle teslim edilmediği takdirde, söz konusu ürün/ürünlerin Kullanıcı’ya Eğlenceli Bilim tarafından yeniden gönderimi nedeniyle oluşacak olan kargo ücretinin her halükarda kendisi tarafından ödeneceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

Kargo tesliminde paketler zarar görmüş ise, Kullanıcı tarafından teslim alınmayarak kargo şirketi yetkilisine tutanak tutturularak bildirilmelidir. Kullanıcı tarafından teslim alınan paketlerde, kargo şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Kullanıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda kullanıcı hizmetlerine [email&#;protected] e-posta adresi kullanılmak sureti ile bildirilmelidir. Kargo firmasından kaynaklı paketin zarar gördüğü durumlar, Eğlenceli Bilim tarafından Kullanıcı’ya satın almış olduğu ürün/lerin yer aldığı yeni bir kutu gönderimi yapılır.

Dijital içeriklere erişim, Kullanıcı&#;nın alımından itibaren satın alım işleminin yapıldığı eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar açık tutulur. Kullanıcı satın aldığı ürüne ait dijital içeriklere erişmek için kendisinin belirttiği cep telefonu numarasına Eğlenceli Bilim tarafından gönderilen şifre ile giriş yapar.

Kullanıcı kendisine açılan dijital içeriklerin sadece tek bir kullanıcı tarafından kullanılacağını, üçüncü şahıslar ile içerikleri paylaşmayacağını, içerikleri elektronik ortamda çoğaltmayacağını taahhüt eder. Aksi durumda Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nu ihlal etmiş sayılır ve Eğlenceli Bilim ilgili kanun ve mevzuat çerçevesindeki hukuki iş ve işlemleri başlatmak hakkına sahiptir.

MADDE 4: KULLANICI’NIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Kullanıcı, sözleşmede kendisine yüklenen adımları mücbir sebepler dışında eksiksiz ve hatasız yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder. 

Kullanıcı, sipariş vererek sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yaptığında, iş bu sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayılır.

Kullanıcı, funduszeue.info internet sitesinden Eğlenceli Bilim’in isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu ürünlerin ve hizmetlerin temel niteliklerini, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ve hizmetler ile ilgili tüm ön bilgiler, ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, iade şartları ile iade koşullarını, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder. 

 Kullanıcı, spam, virüs ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzeri diğer kötü niyetli yazılımlar ile Eğlenceli Bilim internet sitesi ve çevrim içi portalının çalışmasını durdurucu veya engelleyici iş, işlem veya eylemlerde bulunmayacağını veya bu yönde iş, işlem veya eylemlerde bulunan üçüncü kişilerle herhangi bir ilişki içerisinde olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Aksi durumda Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nu ihlal etmiş sayılır ve Eğlenceli Bilim ilgili kanun ve mevzuat çerçevesindeki izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.

Kullanıcı tarafından satın alınan dijital içeriklerin tamamı, bir kısmı ve/veya dijital içeriklerden elde edilen herhangi bir bilgi, yazılım veya hizmet değiştirilemez, kopyalanamaz, dağıtılamaz, çoğaltılamaz, yayınlanamaz, türev niteliğinde çalışmalara konu edilemez, aktarılamaz veya satılamaz. Kullanıcı iş bu sözleşme ile satın aldığı dijital hizmetler ile yasa dışı amaçlar için ve/veya bu yasaklanan şekillerde kullanmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Aksi halde doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluk Kullanıcı’ya ait olmakla beraber üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından Eğlenceli Bilim’e karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nu ihlal etmiş sayılır kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde Eğlenceli Bilim’in söz konusu izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.

Kullanıcı, aldığı ürün ve hizmetleri iade etmek istediğinde kendisine teslim edilen ürünler ve ambalajlarına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve/ya irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.

Kullanıcı, iş bu sözleşme gereğince satın alım sırasında verdiği kişisel bilgilerin doğruluğunu beyan ve taahhüt eder. Kişisel bilgilerin doğruluğundan sadece Kullanıcı sorumludur. Eğlenceli Bilim’in bu bilgilerin doğru olmaması nedeniyle uğrayacağı tüm zararlardan da Kullanıcı sorumludur.  

Kullanıcı’nın sözleşmeye konu ürün/lerin ödeme yöntemi olarak kredi kartını tercih ettiği durumlarda; Kullanıcı ile kredi kartı sahibinin ya da ürünün/ürünlerin teslim edileceği kişinin farklı olmasından kaynaklanan, kredi ve/ya banka kartının yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması da dahil olmak üzere tüm hukuki risk, Kullanıcı’ya aittir. Kullanıcı, bahsi geçen durumlardan kaynaklı bir zarara uğradığında, Eğlenceli Bilim’den hiçbir talepte bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

. Kullanıcı’lara gönderilen ve dijital ortamda kullanımına sunulan tüm ürünlerin kullanımına yönelik bilgilendirmeler Eğlenceli Bilim tarafından sağlanır. Eğlenceli Bilim tarafından belirtilmeyen ve yanlış kullanımdan kaynaklı oluşan risklerden Kullanıcı sorumludur.  İşbu sözleşme kapsamında veliler, Eğlenceli Bilim’in sunduğu tüm içerikleri okumakla ve uygulamakla yükümlüdür. Ürün içeriğinde sunulan yönergede, veli-öğrenci bilgi notlarında ve dijital platformda yer alan videolarda yapılan uyarılara uyulması veli sorumluluğundadır. Veliler deney yapım sürecinde çocuklarının yanında olduğunu taahhüt eder ve çocukların güvenli kullanım kurallarını takip eder. Eğlenceli Bilim tarafından hazırlanan dijital içeriklerde yer alan videolarda belirtilen hususlar dışında gönderilen hiçbir ürün yenilmemeli, içilmemeli, koklanmamalıdır. Kullanıcılar, olası bu durumlarda Eğlenceli Bilim’in sorumlu olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

 Kullanıcı, dijital içeriklerden oluşan hizmetlerde kullanabileceği elektronik ortam, araç, program, yazılım ve ekipmanların kendisi tarafından sağlanacağını ve kendi kusuru olsun veya olmasın oluşabilecek teknik eksiklik ve arızalardan Eğlenceli Bilim’in sorumlu olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

 Kullanıcı ve Eğlenceli Bilim işbu mesafeli satış sözleşmesinde belirtilen yazışma adreslerinin geçerli tebligat adresi olduğunu ve bu adrese yöneltilecek tüm tebligatların geçerli addolunacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

Kullanıcı, çevrim içi portala yükleyerek Eğlenceli Bilim’e gönderdiği veya teşhir ettiği içeriklerle ilgili olarak Eğlenceli Bilim’e bu içerikleri çoğaltmak, uyarlamak, değiştirmek, tercüme etmek, yayımlamak, halk önünde icra etmek ve teşhir etmek ve dağıtmak için daimi, geri alınamayan, dünyanın her yerinde geçerli olan, telif ücreti olmayan ve münhasır olmayan bir lisans vermeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.

Eğlenceli Bilim’den alınan ürün ve hizmetlerin kullanımı sırasında Kullanıcılar tarafından Eğlenceli Bilim kurumsal sosyal medya hesapları etiketlenerek yapılan paylaşımlarda, Kullanıcılar bu fotoğraf, video ve ses kayıtlarının Eğlenceli Bilim’in kullanımına izin vermiş kabul edilir.

MADDE 5 : SATICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ 

Eğlenceli Bilim, sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder. 

18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler funduszeue.info internet adresinden alışveriş yapamaz. Eğlenceli Bilim, satın alım işleminin gerçekleştirildiğinde Kullanıcı’nın 18 (on sekiz) yaşından büyük olduğunu esas alır.

Sistemsel hatalar nedeniyle oluşan fiyat yanlışlıklarından funduszeue.info sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahalelerden kaynaklı oluşacak çıkabilecek tanıtım ve fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak Kullanıcı Eğlenceli Bilim’den hak iddia edemez. 

funduszeue.info internet adresinden kredi kartı / banka kartı (Visa, MasterCard , vs. ) ya da EFT / Havale ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da EFT’nin / havalenin banka hesaplarına ulaştığı belirlenen zaman olarak ele alınır. Farklı ödeme yöntemleri kabul edilmez.

Sözleşmeye konu ürün/ürünler ile hizmetlerin teslimatı için iş bu mesafeli satış sözleşmesi ile ön bilgilendirme formunun elektronik ortamda teyit edilmiş olması ve ürün/ürünler ile hizmetlerin bedelinin Kullanıcı’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün/ürünler ve hizmetlerin bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Eğlenceli Bilim ürünün/ürünler ve hizmetlerin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Çevrim içi portaldan indirilen ya da portalın kullanımıyla oluşan risklerden Eğlenceli Bilim sorumlu tutulamaz.  Bilgisayar sisteminizin, mobil cihazınızın ya da diğer cihazların zarar görmesi veya bu tür bir kullanımdan doğan veri kayıpları konusunda sorumluluk Eğlenceli Bilim’e ait değildir.

Eğlenceli Bilim ürün ve hizmetlerin ticari olarak satılabilirliği, kalitesinin yeterliliği, belirli bir amaca uygunluğu ve bir şartı ihlal etmediği gibi açık her tür garantiyi vaat ve taahhüt etmez. Kullanıcı’ların satın aldıkları ürünlerin kullanımından kaynaklı, veri kaybı dahil maruz kalabileceği her tür doğrudan, dolaylı, arızaya bağlı, özel, sonuçta ortaya çıkan ya da emsal teşkil eden zararlar konusunda, (sözleşme, ihmal dahil haksız fiil veya diğer) Kullanıcı’ya karşı hiçbir yükümlülük taşımamaktadır. Kullancılar bu hususları iş bu sözleşme bağlamında kabul etmiş sayılır.

MADDE 6: ÜRÜN İADE VE CAYMA HAKKI

Kullanıcı’nın dijital içeriklere erişimi sonrasında ürünü teslim aldıktan sonra 14 (gün) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi Kullanıcı’ya ürünlerin teslim edildiği günden itibaren başlar. Üründen kaynaklanan herhangi bir kusurdan dolayı yapacağınız iadelerde ise, aldığınız ürünü teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz.

Kullanıcı’nın üründen cayma hakkı her bir sevkiyat için geçerlidir. İlk sevkiyat ile gerçekleştirilen cayma talebi diğer sevkiyatlar için de geçerli sayılır. İlk sevkiyattan sonraki sevkiyatlarda cayma talebi olduğu durumlarda, yapılan son sevkiyat ve varsa sonraki sevkiyatlardan caymış kabul edilir.

Üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün Kullanıcı’ya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün cayma hakkı dahil tutulmak üzere iade alınmaz ve bedeli iade edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır. Ürünün iade edilebilmesi için, tahrip edilmemiş, tüm aksesuarlarıyla birlikte, kullanılmamış veya tekrar satılabilirliği bozulmamış olması gerekir.

Ürün iadesi için, kullanıcı hizmetlerine sipariş numarası, ürün alımı kredi kartı ile yapılmışsa iadenin yapılacağı banka hesap bilgileri, iade etme sebebini [email&#;protected] e-posta aracılığı ile kullanılmak Eğlenceli Bilim’e iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, Eğlenceli Bilim tarafından Kullanıcı’ya iletilir. Kullanıcılar, Eğlenceli Bilim’den ürünü iade edebileceklerine dair onay mesajı almadan, siparişini iade etmemelidir. Ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte Kullanıcı adresine teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır.

İade ve cayma işlemlerinin yapılabilmesi için Kullanıcı’nın ürün ile birlikte teslim edilen Eğlenceli Bilim’e ait 1 (bir) adet faturayı ve irsaliyeyi ürün ile birlikte satıcıya göndermesi gerekmektedir. İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim bedeli Kullanıcı tarafından karşılanmalıdır. İade işlemlerinde, gönderimde Eğlenceli Bilim tarafından ödenen kargo ücreti de Kullanıcı sorumluluğuna geçmiş sayılır. Cayma ya da iade durumlarında,  cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 (on) gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye iade edecektir.

Eğlenceli Bilim’e ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz.

Kullanıcı tarafından kredi kartı ile ödeme yapıldıysa; iade edilecek ürünler için Eğlenceli Bilim tarafından gönderim esnasında yapılan kargo ücreti hariç tutularak ücret iadesi 7 (yedi) iş günü içinde ilgili bankaya bildirilir. Kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır. Alışveriş kredi kartıyla ve taksitli olarak yapılmışsa, bu Bankanın Kullanıcı ile kurduğu sözleşmelere tabiidir. Bu sebeple, taksitli alışverişlerin iadesine yönelik prosedür Banka ile Kullanıcı arasındaki sözleşmenin gereğince uygulanacaktır.

Kullanıcı tarafından EFT/havale ile ödeme yapıldıysa; iade edilecek ürünler için Eğlenceli Bilim tarafından gönderim esnasında yapılan kargo ücreti hariç tutularak ücret iadesi 10 (on) iş günü içinde Kullanıcı’nın EFT/havale yaptığı hesabına yatırılır. Bu süreçte bankalar arası işlemden kaynaklı oluşabilecek gecikmelerden Eğlenceli Bilim sorumlu tutulamaz.

Eğlenceli Bilim yasal mevzuatın gerektirdiğini yükümlülükler çerçevesinde iptal, iade ve değişim politikalarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

MADDE 7: GİZLİLİK

Kullanıcı tarafından iş bu sözleşme kapsamında Eğlenceli Bilim ile paylaşılan kişisel bilgiler ve ödeme yapmak için kullandığı bilgiler 3. şahıslarca paylaşılmayacaktır. Eğlenceli Bilim bu bilgileri sadece, Eğlenceli Bilim’in yasalar karşısındaki yükümlülüklerin ifası amacıyla yasal olarak bu bilgileri talep etmeye yetkili olan kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşabilecektir. Bu bağlamda, araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde Eğlenceli Bilim kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlar. Kredi Kartı bilgileri kesinlikle Eğlenceli Bilim tarafından saklanmaz, Kredi Kartı satış işlemleri İyzico aracılığı ile gerçekleştirilir. Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca Eğlenceli Bilim tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır.

MADDE 8: SÖZLEŞME TARİHİ VE MÜCBİR NEDENLER 

Sözleşme tarihi, Kullanıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan tarihidir. Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, pandemi, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.

MADDE 9: UYUŞMAZLIK DURUMUNDA YETKİLİ MAHKEME VE İCRA DAİRELERİ

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve işbu sözleşmeden doğacak uyuşmazlığın çözümünde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Kullanıcı’nın ürün ve hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası