Ktü ehm staj
1 TÜ TIP FAÜLTESİ TEMEL HEİMLİ UYGULAMA ve DEĞERLENDİRME (TEHUD) AMPI 17 Mayıs- 9 Temmuz Program itapçığı Trabzon
2 İçindekiler Sayfa No.
3 Dekan Mesajı Değerli Stajyer Hekimlerimiz, Tıp Fakültesinin bilişsel düzeyde eğitim aktivitelerinin ağırlıklı olduğu preklinik döneminden başarı ile geçerek Stajyer Hekim olmaya hak kazandınız. Bir yılı aşkın süredir devam eden pandemi dönemine özgü olarak, eş zamanlı, çevrim içi gerçekleştirilen ve olgu temelli öğrenimler, olgu tartışmaları, video gösterimleri, refleksiyon oturumları gibi aktiviteler ile desteklenen eğitim etkinliklerine katıldınız. Bundan sonraki dönemde ise hekimliğin en önemli gerekliliklerinden olan Temel Hekimlik Uygulamalarında yeterli düzeye ulaşabilmeniz amacıyla hazırlanmış olan, çeşitli çevrim içi ve yüz yüze eğitim faaliyetlerini içeren Temel Hekimlik Uygulama ampı eğitimlerinize devam edeceksiniz. Birçok öğretim üyemiz, öğretim görevlimiz, teknik ve idari personelimizin yoğun emekleri ile çok kapsamlı ve ayrıntılı bir eğitim programı hazırlanmış, eğitimde standardizasyonun sağlanabilmesi amacıyla hem sizlere hem de eğitimi verecek olan öğretim üyelerimize eğitimler verilmiş, beceri kılavuzlarımız gözden geçirilerek güncellenmiş, uygulamalar ile ilgili videolar çekilmiş ve eğitimlerinize destek olacak standardize hastalar için kurslar düzenlenmiş ve tüm bu hazırlıklar bir rehber haline getirilmiştir. Sizlerden iki önemli beklentimizin olduğunu vurgulamak isterim. İlk beklentimiz bu kamp sürecini en etkin şekilde değerlendirmeniz ve uygulamalar ile ilgili yetkinliğinizi geliştirmek için çok büyük gayret içinde olmanızdır. İkinci beklentimiz ise pandemi koşullarını asla unutmadan, kendinize ve etrafınızdakilere yönelik koruyucu yaklaşımlardan taviz vermeden bu kursu güvenli bir şekilde tamamlamanızdır. Hepinize verimli ve başarılı bir kamp dönemi diliyorum. Sevgilerimle. Prof. Dr. Neşe ALIAYA aradeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı 3
4 Planlama ve Organizasyondan Sorumlu işiler Dr. Öğr. Üyesi Bilge Tuncel Dr. Öğr. Üyesi Selçuk Akturan Öğr. Görevlisi Yasemin Güner Uzm. Hem. Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Şerafettin Gülay emal Demirtaş oral oç Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Tıp Eğitimi AD Sekreteri, Destek Ekibi Destek Ekibi Standardize Hasta Eğitim Birimi İletişim Bilgileri Selçuk Akturan: Tel: Bilge Tuncel: Tel: Yasemin Güner: Tel: Melek Üçüncüoğlu: Tel: TEHUD Sekreterya Canan Ayazoğlu: Tel:
5 Programın Yürütülmesinde ve Değerlendirmesinde Rol Alacak Öğretim Üyeleri Öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Vildan Özer Dr. Öğr. Üyesi Aynur Şahin Dr. Öğr. Üyesi Melih İmamoğlu Dr. Öğr. Üyesi Sinan Paslı Dr. Öğr. Üyesi Güven Seçkin ırcı Prof. Dr. Şükran Geze Saatçi Doç. Dr. Ahmet Beşir Prof Dr. Turan Set Doç. Dr. Elif Ateş Dr. Öğr. Üyesi Oğuzer Usta Doç. Dr. Ahmet ağan Özkaya Dr. Öğr. Üyesi Fevziye Başkan Vuralkan Dr. Öğr. Üyesi Merve ışıoğlu Doç. Dr. Leyla Baykal Selçuk Doç. Dr. Hanife Baykal Şahin Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Uluşahin Dr. Öğr. Üyesi Arif Burak Çekiç Prof. Dr. Funda Öztuna Dr. Öğr. Üyesi Olcay Ayçiçek Doç. Dr. Murat Günay Dr. Öğr. Üyesi Dilek Uzlu Dr. Öğr. Üyesi Sevil Turhan funduszeue.infoübra aynar Doç.Dr. Nergiz Erkut Dr.Öğr.Üyesi Arif Mansur Coşar Dr.Öğr.Üyesi Hülya Coşkun Dr.Öğr.Üyesi Seher Nazlı azaz Dr.Öğr.Üyesi Aykut İçel Prof. Dr. Emine Seda Güvendağ Güven Dr. Öğr. Üyesi Gülseren Dinç Prof. Dr. Ömer Gedik Dr. Öğr. Üyesi Mürsel Şahin funduszeue.info Osman Bahadır Doç.Dr.H. Bengü Çobanoğlu Prof. Dr. Zekeriya Alioğlu funduszeue.info Sibel Velioğlu Prof. Dr. Sibel Gazioğlu Doç. Dr. Vildan A. Çakmak Doç. Dr. Filiz Civil Arslan Dr. Öğr. Üyesi Aykut arahan Dr.Öğr. Üyesi erim Öner Dr. Öğr. Üyesi Ali Eren Prof. Dr. Muhammet Uraloğlu Dr. Öğr. Üyesi İlke Onur azaz Dr. Öğr. Üyesi Fatih Çolak Dr. Öğr. Üyesi İlknur Erköseoğlu Dr. Öğr. ve Estetik Cerrahi AD Üroloji AD Üroloji AD Tıbbi Farmakoloji AD Tıp Tarihi ve Etik AD 5
6 Tanıtım itapçığında ullanılan ısaltmalar Anabilim Dalı aradeniz Teknik Üniversitesi İyi Hekimlik Uygulamaları ve Tıbbi Simülasyon Merkezi linik Beceri Laboratuvarı linik Beceri Fakültemizin eğitim- yönetim sistemi Nesnel Yapılandırılmış linik Sınav Merkezi Rapor değerlendirme Standardize hasta Standardize Hasta Eğitim Birimi Temel Hekimlik Uygulamaları Temel Hekimlik Uygulama ve Değerlendirme ampı Temel Hekimlik Uygulamaları linik Beceri Laboratuvarı Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Ulusal Çekirdek Eğitim Programı : AD : TÜ MEDSİM BL : B : MEDU : NYS Merkezi : RD : SH : SHEB : THU : TEHUD : THU BL : TEAD : UÇEP 6
7 Tanıtım itapçığında ullanılan avramlara Yönelik Tanımlamalar Standardize Hasta: Öğrencilere hasta veya hasta yakını rolünü, eğiticilerin SHEB in senaryo hazırlık şablonu doğrultusunda hazırladığı senaryolar üzerinden sergileyen kişilerdir. Task trainer: linik beceri eğitimlerinde kullanılan basit maketlere verilen genel bir isimdir. Code Blue III: Sağlık profesyonellerinin eğitiminde kullanılmak üzere geliştirilmiş, yüksek gerçeklik sağlayan simülasyon maketi modelidir. Temel Hekimlik Uygulamaları: Mezuniyet öncesi tıp eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı nda yer alan hekimlik becerilerine yönelik başlıklara verilen kapsayıcı bir isimdir. Nesnel Yapılandırılmış linik Sınav: Sağlık profesyonellerine yönelik tasarlanan, uygulama becerilerini sergilemeleri ve geribildirim almalarını sağlayan, istasyonlar ve standardize hastaların kullanımı ile gerçekleştirilen bir eğitim ve değerlendirme yöntemidir. Senaryo üzerinden rapor ödevi ve değerlendirme: Öğretim üyelerinin SH kullanımı ile senaryolaştıracağı bir kurgusal tıbbi duruma yönelik, öncesinde hazırlanan ve tanıtılan kılavuzlar eşliğinde, öğrencilerin raporlarını sunması ve sonrasında eğiticiler tarafından değerlendirme formaları ile raporların değerlendirilmesidir. Bilgi Paylaşımı: Eğiticilerin öğrencilerle bir konu özelinde geliştirilmiş kuramsal bilgileri (asenkron sunum, slayt sunumu, rehber, kılavuz, vb. dokümanlar) çevrim içi veya yüz yüze ortamda senkron veya asenkron paylaşması. SH aracılığıyla Zoom görüşmeleri: Bazı uygulamaların SH kullanımı ile videolar çekilerek veya standardize hasta ile senkron oturumlar tasarlanarak Zoom aracılığıyla sunulması. 7
8 TEHUD ampının Genel apsamı ve Uygulama Gereksinimleri Temel Hekimlik Uygulamaları (THU) UÇEP (Ulusal Çekirdek Eğitim Programı ) de mezunların birinci basamak düzeyinde iyi hekimler olması için kazanılması gereken yeterlikler olarak tanımlanmış ve mezun yeterliklerinde hangi düzeyde elde edilmesi gerektiği belirtilmiştir 1. UÇEP de Temel Hekimlik Uygulaması başlığı tanımlanmıştır 1. TEHUD programımız UÇEP de yer alan Temel Hekimlik Uygulamaları başlıklarından Düzey 3 (karmaşık olmayan, sık görülen olgularda uygulamayı yapar) ve 4 (karmaşık durumlar/olgular dahil uygulamayı yapar) yeterlikler göz önüne alınarak yapılandırılmıştır. THU öykü alma, genel ve soruna yönelik fizik muayene, kayıt tutma, raporlama ve bildirim, laboratuvar testleri ve ilgili diğer işlemler, girişimsel ve girişimsel olmayan uygulamalar, koruyucu hekimlik ve toplum hekimliği uygulamaları, bilimsel araştırma ilke ve uygulamaları, sağlıklılık ve taramalar ana başlıkları altında listelenmektedir 1. Temel Hekimlik Uygulamaları literatürde linik beceri olarak da geçmekte ve hastanın çıktılarını etkileyen, hasta bakımında direkt müdahale olan, ölçülebilir, herhangi bir aktivite olarak tanımlanmaktadır 2. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde beceri ve tutum geliştirilmesine yönelik eğitimlerin yapılandırılmış eğitim faaliyetleri olarak planlanması önerilmektedir 3. Bu eğitim faaliyetleri temel olarak davranışçılık, yapılandırmacılık ve reflektif uygulamalar kuramlarına dayalı olarak uygulanmaktadır 2. Bu yapılandırılmış eğitim faaliyetleri kapsamında çeşitli gerçeklik düzeylerinde simülasyon uygulamaları yer almaktadır 4. Simülasyon uygulamaları, öğrenenin gerçek ortama yakın bir ortamda eğitim almasını sağlayan, tekrarlayan uygulamalara izin veren ve öğrencileri gerçek hasta ile karşılaşmaya hazırlayan uygulamalar olarak tanımlanmaktadır 5. Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde hasta güvenliği giderek daha önemli hale gelmektedir 6. Bu nedenle THU eğitimleri öğrencilerin hasta ile karşılaşmadan belirli düzeylerde yeterlik kazanması için yürütülmektedir 6. THU ya yönelik eğitim aktiviteleri beceri laboratuvarları, eğiticilerle grup-ödev çalışmaları, ve yüksek gerçeklikli simülasyon uygulamaları ile verilmektedir 7. THU ya yönelik yapılandırılmış eğitim faaliyetlerinin önemli özellikleri arasında eğitimin standardizasyonu ve her öğrenciye eşit öğrenme imkanı sağlaması gelmektedir 8. Bu standardizasyonun sağlanması için rehberler eşliğinde öğrenme önemli rol oynamaktadır 2. TEHUD programı çerçevesinde ilgili THU lara yönelik hazırlanan öğrenim rehberleri gözden geçirilecek ve eksik rehberler tamamlanacaktır. THU eğitimlerine yönelik ölçme-değerlendirme yaklaşımında yine öğrenme yöntemlerine uygun olarak Nesnel Yapılandırılmış linik Sınav (NYS), task trainerlar ile beceri sınavları, ödev-görev değerlendirme yer almaktadır 9. NYS her adayın belirli/standart ölçütlerle değerlendirileceği yapılandırılmış istasyonlarda yeterlik düzeyinin belirlenmesi için kullanılmaktadır Task trainerlar ile beceri sınavları değerlendirme rehberleri üzerinden ilgili psikomotor becerinin gerçekleştirilmesinin değerlendirilmesi için kullanılmaktadır. Ödev-görev değerlendirmeleri özellikle kayıt tutma, raporlama ve bildirim yeterliklerini değerlendirmede yine değerlendirme rehberleri üzerinden yapılandırılmaktadır 9. TEHUD programı çerçevesinde ilgili THU lara yönelik hazırlanan değerlendirme rehberleri gözden geçirilecek ve eksik rehberler tamamlanacaktır. Yukarıda bahsedilen bilgiler doğrultusunda TEHUD kampı, mezun yeterliklerinde yer alan Temel Hekimlik Uygulamalarını uygun eğitim yöntemleri ile eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve bu eğitim yöntemlerine uygun ölçme-değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmesi amaçlanarak Dönem IV ve V e yönelik hazırlanmıştır. 8
9 aynaklar 1. CEP, U. C. G. U., CEP, U. Y. V. Y. C. G. U. & CEP, D. S. B. B. C. G. U. Medical Faculty- National Core Curriculum Tıp Eğitimi Dünyası 19, (). 2. Dent, J. A Practical Guide for MEDICAL TEACHERS. (Elsevier Limited, ). 3. ELÇİN, M. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Simülasyon Uygulamaları. Türkiye lin. Tıp Eğitimi - Özel onular 2, (). 4. Swanwick, T. Understanding Medical Education. in Understanding Medical Education (). doi: / ch1. 5. Richard, R. Manual of Simulation in Healthcare. Manual of Simulation in Healthcare (Oxford University Press, ). doi: /med/ Offiah, G. et al. Evaluation of medical student retention of clinical skills following simulation training. BMC Med. Educ. 19, (). 7. Sahu, P., Chattu, V., Rewatkar, A. & Sakhamuri, S. Best practices to impart clinical skills during preclinical years of medical curriculum. Journal of Education and Health Promotion vol. 8 (). 8. Favarato, M. H., Sarno, M. M., Carneiro Peres, L. V. & Teles Arruda, F. Teaching-learning process of clinical skills using simulations - report of experience. MedEdPublish 8, (). 9. Downing, S. M. & Yudkowsk, R. Assessment in health professions education. Assessment in Health Professions Education (). doi: / han,. Z., Ramachandran, S., Gaunt,. & Pushkar, P. The Objective Structured Clinical Examination (OSCE): AMEE Guide No. Part I: An historical and theoretical perspective. Med. Teach. 35, (). 9
10 TEHUD AMPI NDA ULLANILACA YÖNTEMLER linik Beceri Eğitimleri: Öğrencilerin işbaşında hastalara hizmet sunumundan önce elde etmesi gereken mesleki becerileri daha güvenli ortamda uygulamasını sağlayan eğitim yöntemidir. linik beceri eğitimlerinde eğiticilerin öncesinde belirlenmiş asgari standartlarda ortaklaşması ve öğrenci eğitimlerinde ortaya çıkması muhtemel uygulamalardaki farklılıkları en aza indirgemeleri gerekmektedir. Bu amaçla, eğiticilerin uygulama öncesinde birlikte hazırlayacakları uygulama rehberleri önem arz etmektedir. Böylelikle, tüm öğrencilerin belirli standartlarda eğitim alması sağlanır. Uygulamadaki standardın değerlendirme süreçlerinde de sürdürülmesi gerekmektedir. Bu amaçla, aynı beceri eğitimini verecek tüm eğiticilerin değerlendirme formunu birlikte oluşturmaları ve hangi durumda öğrencilere yeterli diyecekleri konusunda karar vermeleri gerekmektedir. Uygulama ve değerlendirmelerde basit maketler (task trainer), yüksek gerçeklikli simülatörler (Code Blue 3) ve beceriye özel ekipmanlar/ materyaller kullanılacaktır. linik beceri eğitimleri fakültemizin THU BL ve TÜ MEDSİM BL de gerçekleştirilecektir. linik beceri eğitimlerinde; Birinci adım: beceriye ilişkin bilgi paylaşımı (uygulama öncesinde); bu bölüm 30 dk yı geçmeyecek şekilde verilmelidir. İkinci adım: becerinin tüm öğrenci gruplarına eğiticiler tarafından ( kişilik gruplar) gösterilmesi; Üçüncü adım: Grup çalışmalarının bağımsız yürütülmesi; bu adımda öğrenciler birbirlerini kılavuzlar eşliğinde değerlendirecek ve geribildirim vereceklerdir (akran değerlendirmesi); Dördüncü adım: eğiticilerin her gruptan en az bir kişiye grup içerisinde geribildirimde bulunması, böylelikle grup içerisindeki tüm öğrencilerin uygulamaya ilişkin eğitici geribildirimlerinden yararlanmasının sağlanması, adımlarının işletilmesi önem arz etmektedir. amp sürecinde ele alınacak tüm B eğitimlerine yönelik uygulama ve değerlendirme rehberleri öğrencilerle kampın başlangıcında paylaşılacaktır. Standardize Hasta (SH) ullanımı ile Grup Eğitimleri: Hasta rolü oynayan eğitimli kişilerin kullanıldığı yöntemdir. Öğretim üyelerinin SH leri beceri uygulamalarının hedefleri doğrultusunda eğitmeleri gerekmektedir. Bu amaçla, eğiticiler SH eğiticiliği konusunda TEAD ın düzenleyeceği eğitimleri almaları gerekmektedir. Bu yöntemde eğitici; MEDU üzerinden yüklediği THU ya yönelik video ve bilgi paylaşımlarını kullanarak, uygulama öncesinde öğrencilerin hazır bulunuşluğunun sağlanması; ilgili dokümanların en geç 7 Mayıs tarihine kadar eğiticiler tarafından sisteme yüklenmesi; (uygulama öncesi öğrenci hazırlığı); Eğiticiler tarafından becerinin tüm öğrenci gruplarına ( kişilik gruplar) SH üzerinden beceriye yönelik uygulama basamaklarının gösterilmesi; (eğitici tarafından becerinin sergilenmesi); bu bölüm 30 dk yı geçmeyecek şekilde verilmelidir. Grup çalışmalarının bağımsız yürütülmesi; bu adımda öğrenciler birbirlerini kılavuzlar eşliğinde değerlendirecek ve birbirlerine geribildirim vereceklerdir (akran değerlendirmesi); Eğiticilerin her gruptan en az bir kişiye SH kullanılarak grup içerisinde geribildirimde bulunması, böylelikle grup içerisindeki tüm öğrencilerin uygulamaya ilişkin eğitici geribildirimlerinden yararlanmasının sağlanması; (değerlendirme), süreçlerinin işletilmesi gerekmektedir. 10
11 SH Aracılığıyla Zoom görüşmeleri ile gerçekleştirilecek eğitimler: SH ler eğiticiler tarafından hazırlanacak senaryolar doğrultusunda ilgili THU başlıklarına yönelik eğitilecektir. Uygulama günü geldiğinde öğrenciler Zoom linki üzerinden SH ile çevrim içi 15 dk yı geçmeyecek görüşmeler gerçekleştirecek olup, öğrencilerin performanslarına ilişkin eğiticiler tarafından eş zamanlı veya sonrasında kaydedilecek görüntüler doğrultusunda (öncesinde hazırlanmış uygulama formları üzerinden) geribildirim verilecektir. SH provalarının sağlıklı ilerlemesi için eğiticilerin 3 Mayıs tarihine SH senaryolarını TEAD a iletmeleri gerekmektedir. Her bir görüşme kayıt altına alınacak olup, eğiticiler MEDU sistemindeki kayıtlar üzerinden uygulama sonrasındaki 2 hafta içerisinde değerlendirme rehberleri üzerinden her bir öğrenciye geribildirimlerini vereceklerdir. Geribildirimler ilgili öğrenci koordinatörlüğü tarafından öğrencilerle paylaşılacaktır. Akran değerlendirmeleri: THU lara yönelik eğitim faaliyetlerinde öğrencilerin geribildirim aldıkları paydaşlardan biri de akranlarıdır (aynı eğitimi alan diğer öğrenci arkadaşları). Eğiticilerin ilgili THU ya ilişkin bilgi paylaşımı ve göstermesi / uygulamasından sonra, kişilik grup içerisinde yer alan öğrenciler en az bir kez arkadaşından yaptığı uygulamaya ilişkin geribildirim alır. Öğrenciler birbirlerine geribildirimi eğiticilerin hazırladığı uygulama kılavuzuna göre verirler. Bilgi paylaşımı ve senaryo üzerinden ödev (rapor) sunumu: amp sırasında; kayıt tutma, koruyucu hekimlik ve toplum sağlığı uygulamalarında danışmanlık verme, vb. bazı THU başlıkları için: Eğiticinin uygulama veya beceriye ilişkin kuramsal (teorik) bilgiye, kullanılacak uygulama ve değerlendirme rehberlerine ilişkin dokümanları hazırlaması gerekmektedir. Eğitimin içeriği gerçek hayatta hizmet sunumunda karşılaşılabilecek senaryolar üzerinden verilen örnekleri de kapsamalıdır. Eğitici yöntem olarak konu ile ilgili senaryoyu (gerektiğinde) bir SH aracılığıyla da sergileyip videosunu öğrencilerle paylaşabilecektir. Bu dokümanlar eğiticiler tarafından MEDU üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Öğrenciler MEDU sisteminde kayıtlı ders içerikleri ve diğer materyallerden kamp süresince istedikleri zaman yararlanabilecek, izleyebileceklerdir. Bilgi paylaşımından sonra, eğiticiler tarafından konu ile ilgili bir duruma/olguya ilişkin hazırlanmış senaryolar (yazılı bir doküman veya SH ile çekilmiş videolar eşliğinde) paylaşılacaktır. Öğrencilerden senaryoda yer alan duruma ilişkin bir rapor hazırlanması istenecektir. Eğiticiler, senaryolara ilişkin raporlarda ne beklediklerine, nasıl değerlendireceklerine ilişkin ayrıntılara sunumlarında yer vermelidirler. Bu yöntemle verilecek eğitimler için tüm dökümanlar eğiticiler tarafından MEDU da tanımlandığı alana 21 Mayıs a kadar yüklenecektir. Öğrencilerin MEDU ya yüklenen video veya yazılı döküman özelinde hazırlayacakları ödevlerini/raporlarını 4 Haziran mesai bitimine kadar sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Eğiticilerin öğrenciler tarafından MEDU ya yüklenen ödevler/raporlara ilişkin değerlendirmelerini 24 Haziran mesai bitimine kadar kadar ilgili koordinatörlüklere iletmeleri gerekmektedir. Öğrenci koordinatörlüğü değerlendirmelere ilişkin duyuruları öğrencilerle paylaşacaktır. Servis ve Poliklinik Vizitleri: Dönem 4 ve Dönem 5 öğrencilerinin programda belirtilen zaman aralıklarında ve birimlerde, eğiticilerin gözetiminde yapacakları işbaşı gözlemleri içerir. Anabilim dalları öğrenci gruplarına yönelik poliklinik ve servis dağılımlarına karar verirler. Öğrencilerden vizitler sırasında Hasta Dosyası Hazırlama Ödevi için hasta görüşmeleri yapmaları beklenmektedir. İlgili Anabilim Dalı başkanı veya görevlendireceği öğretim üyelerinin; servis/poliklinik dağılımları, süreleri, hasta dağılımı, gibi konuları 17 Mayıs kamp başlangıç tarihinden önce koordinatörlük ve/veya Dönem 4 ve Dönem 5 temsilcileri aracılığıyla öğrencilere iletmesi gerekmektedir. Pratik Saatleri (İsteğe Bağlı): Öğrencilere programda yer alan tarihlerde, o hafta eğitimini aldıkları uygulamalara ilişkin pratik yapma fırsatı sunulacaktır. Pratik saatlerinde; SH ile gerçekleştirilen başlıklar, modüler eğitimler (birkaç THU başlığını barındıran paket programlar, örn.; Dönem 5 te yer alan Temel Yaşam Desteği programı) ve girişimsel olmayan B eğitimleri yer almayacaktır. Öğrencilere TEHUD sekreteryası tarafından kişilik gruplar halinde randevu verilecektir. Pratik gününde her gruba ortalama 1,5 saat pratik 11
12 yapma fırsatı sunulacaktır. Bir dönemde aynı zaman diliminde en fazla 3 gruba randevu verilecektir. Öğrenciler randevu için pratik saatinden bir gün öncesinde, en geç mesai bitimine kadar TEHUD sekreteryasına kitapçıkta yazan iletişim bilgileri üzerinden veya yüz yüze başvurmalıdırlar. Hasta Dosyası Hazırlama Ödevi için SH ler ile Zoom görüşmeleri: Öğrencilerin servis ziyaretlerinde bir hasta dosyası hazırlamaları beklenmektedir. COVID pandemisi nedeniyle yeterli sayıda hasta çeşitliliğinin olmaması durumunda, çevrim içi ortamda SH ler eğiticiler tarafından hazırlanacak senaryolar eşliğinde öğrencilerin hasta dosyası hazırlamalarına imkan sağlayacak (en fazla 15 dk lık) görüşmeler için kullanılacaktır. Bu görüşmelerde dosyalarda fizik muayene bulguları olmayacaktır. Öğrenciler çevrim içi görüşmede elde edilen bilgiler doğrultusunda ödevlerini hazırlayacaklardır. Öğrencilere çevrim içi görüşmeler için randevu verilecek olup; Dönem 4 için 28 Haziran , Dönem 5 için ise 7 Haziran tarihinde en geç mesai bitimine kadar TEHUD sekreteryasına başvurmalıdırlar. Görüşmeler MEDU üzerinden senkron gerçekleştirilecek olup, öğrenci koordinatörlüğü tarafından organize edilecektir. Bu yöntem servislerde yeterli hasta olmaması durumunda öğrencilere destek amaçlı kurgulanmış olup, mevcut SH sayımız ve programın süre kısıtlılığı gibi nedenlerden ötürü her öğrencinin yararlanabilmesi garanti altına alınamamaktadır. Dolayısıyla, öğrencilerin hasta dosyası hazırlamada öncelikle servislerdeki hastalar aracılığıyla ödevlerini yapmaları önerilmektedir. Zoom linkleri en geç 24 saat öncesinde ilgili öğrenci koordinatörlüğü tarafından MEDU üzerinden paylaşılacak olup, öğrencilerin MEDU üzerinden gelen mesaj ve bildirimleri takip etmeleri gerekmektedir. 12
13 DÖNEM 4 TEHUD AMPI PROGRAM 17 Mayıs 9 Temmuz Öğrenci Sayısı: Dönem 4 TEHUD ampında Görevli Öğretim Üyeleri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ısaltma İç Hastalıkları AD funduszeue.info übra aynar Doç.Dr. Nergiz Erkut Dr. Öğr. Üyesi Hülya Coşkun Dr. Öğr. Üyesi Aykut İçel Dr. Öğr. Üyesi Seher Nazlı azaz Dr. Öğr. Üyesi Arif Mansur Coşar NE HC Aİ SN AMC Doç. Dr. Ahmet ağan Özkaya AÖ Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD Dr. Öğr. Üyesi Merve ışıoğlu M Dr. Öğr. Üyesi Fevziye Başkan Vuralkan FBV adın Hastalıkları ve Doğum AD Prof. Dr. Emine Seda Güvendağ Güven ESGG Dr. Öğr. Üyesi Gülseren Dinç Genel Cerrahi AD Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Uluşahin MU Dr. Öğr. Üyesi Arif Burak Çekiç GD ABÇ ardiyoloji AD Prof. Dr. Ömer Gedik ÖG Dr. Öğr. Üyesi Mürsel Şahin MŞ Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Prof. Dr. Funda Öztuna FÖ Dr. Öğr. Üyesi Olcay Ayçicek OA Dr. Öğr. Üyesi Vildan Özer VÖ Acil Tıp AD Dr. Öğr. Üyesi Aynur Şahin AŞ Dr. Öğr. Üyesi Melih İmamoğlu Mİ Dr.Öğr.Üyesi Sinan Paslı SP Tıbbi Farmakoloji AD Dr. Öğr. Üyesi İlknur Erköseoğlu İE Genel Cerrahi AD Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Uluşahin MU Dr. Öğr. Üyesi Arif Burak Çekiç ABÇ Üroloji AD Dr. Öğr. Üyesi İlke Onur azaz İO Dr. Öğr. Üyesi Fatih Çolak FÇ Plastik, Rekons. ve Estetik Cerrahi AD Aile Hekimliği Anabilim Dalı Prof. Dr. Muhammet Uraloğlu MU 1 Prof. Dr. Turan Set Doç. Dr. Elif Ateş Dr. Öğr. Üyesi Oğuzer Usta TS EA OU 13
14 Dönem 4 amp Programlarında Ele Alınacak THU Başlıkları Temel Hekimlik Uygulamaları Düzeyler Anabilim Dalı Yöntem A. Öykü alma 1. Genel ve soruna yönelik öykü alabilme 4 İç Hastalıkları AD Standardize Hasta (SH) üzerinden; Zoom aracılığıyla B. Genel ve soruna yönelik fizik muayene 2. Batın muayenesi 4 İç Hastalıkları AD SH 3. Çocuk ve yenidoğan muayenesi 4 Çocuk Sağlığı ve linik Beceri Eğitimi: Task Hastalıkları AD trainer lar üzerinden 4. Jinekolojik muayene + Vajinal ve servikal örnek alabilme 3 adın Hastalıkları ve Doğum AD linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden 5. ardiyovasküler sistem muayenesi 4 ardiyoloji AD 6. Meme ve aksiller bölge muayenesi 3 Genel Cerrahi AD 7. Solunum sistemi muayenesi 4 Göğüs Hastalıkları AD C. ayıt tutma, raporlama ve bildirim 5. Hasta dosyası hazırlayabilme 4 İç Hastalıkları AD D. Girişimsel ve girişimsel olmayan beceriler linik Beceri Eğitimi: Code Blue III başında linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden linik Beceri Eğitimi: Code Blue III başında Bilgi Paylaşımı + Senaryo üzerinden ödev (rapor) sunumu 1. Deri-yumuşak doku apsesi açabilme 3 Genel Cerrahi AD Plastik, Rekons. ve Estetik Cerrahi AD Canlı doku simülasyonular üzerinden 2. İdrar sondası takabilme 3 Üroloji AD linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden 3. an basıncı ölçümü yapabilme 4 ardiyoloji AD Akran değerlendirmeleri 4. Nazogastrik sonda uygulayabilme 3 Genel Cerrahi AD linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden 5. Oksijen ve nebul inhaler tedavisi uygulayabilme 6. Puls oksimetre uygulayabilme ve değerlendirebilme 4 Göğüs Hastalıkları AD linik Beceri Eğitimi: Hastaneden geçici olarak temin edilerek (ya da Dekanlık temini) 4 Göğüs Hastalıkları AD (Birlikte uygulanacak) 7. Solunum fonksiyon testlerini değerlendirebilme 3 Göğüs Hastalıkları AD Bilgilendirme + senaryo özelinde ödev (rapor sunumu) 8. Topuk kanı alabilme 4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden 14
15 9. Uygulanacak ilaçları doğru şekilde hazırlayabilme 3 Tıbbi Farmakoloji AD Yüzeyel sütür atabilme ve alabilme 4 Genel Cerrahi AD F. oruyucu hekimlik ve toplum hekimliği uygulamaları 1. Aile planlaması danışmanlığı yapabilme 4 Aile Hekimliği AD 2. Bağışıklama danışmanlığı verebilme 4 Aile Hekimliği AD 3. Doğru emzirme yöntemlerini öğretebilme 4 Aile Hekimliği AD linik Beceri Eğitimi: Gerekli malzemelerin teminiyle uygulanacaktır linik Beceri Eğitimi: Task trainer lar üzerinden Bilgilendirme + senaryo özelinde ödev (rapor sunumu) Bilgilendirme + senaryo özelinde ödev (rapor sunumu) Bilgilendirme + senaryo özelinde ödev (rapor sunumu) 15
16 Dönem 4: Girişimsel Olmayan linik Beceri Uygulamaları Aşağıdaki tabloda yer alan başlıklara ilişkin sorumlu öğretim üyeleri, sorumlu öğretim üyelerine uygulamada destek verecek TEAD üyesi ve sekreteryaya ilişkin ayrıntılar yer almaktadır. Ayrıca, uygulamanın hangi yöntemle sunulacağı da belirtilmektedir. Sorumlu Öğretim Üyesi Sorumlu Öğr. Görevlisi Sekreterya Başlık Yöntem funduszeue.info übra aynar Doç Dr. Nergiz Erkut Dr. Öğr. Üyesi Arif Mansur Coşar Dr. Öğr. Üyesi Seher Nazlı azaz Dr. Öğr. Üyesi Hülya Coşkun Dr. Öğr. Üyesi Aykut İçel Prof Dr. Turan Set Doç. Dr. Elif Ateş Dr. Öğr. Üyesi Oğuzer Usta Prof Dr. Turan Set Doç. Dr. Elif Ateş Dr. Öğr. Üyesi Oğuzer Usta Prof Dr. Turan Set Doç. Dr. Elif Ateş Dr. Öğr. Üyesi Oğuzer Usta Yasemin Güner Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Hasta dosyası hazırlayabilme Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Genel ve soruna yönelik öykü alabilme Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Aile planlaması danışmanlığı yapabilme Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Bağışıklama danışmanlığı verebilme Melek Üçüncüoğlu Canan Ayazoğlu Doğru emzirme yöntemlerini öğretebilme Bilgi Paylaşımı + RD SH üzerinden; Zoom aracığıyla Bilgi Paylaşımı + RD Bilgi Paylaşımı + RD Bilgi Paylaşımı + RD 16
17 Öğrenci Yönergeleri- Dönem IV Bilgi paylaşımı ve senaryo üzerinden ödev (rapor) hazırlama: Bu başlık altında sizden MEDU ya yüklenen dokümanları takip etmeniz, son tarihlerden önce MEDU da tanımlanan grup çalışmaları bölümüne ilgili ödevinizi yüklemeniz beklenmektedir. Standardize Hasta (SH) ile Zoom görüşmeleri: Bu başlık altında sizden MEDU da belirlenen tarih ve saatte SH ile görüşme yapmak üzere hazır bulunmanız beklenmektedir. Görüşmelerin hangi rehberler eşliğinde yapılacağı programda belirtilmektedir ( Genel ve soruna yönelik öykü alma görüşmesi için genel ve soruna yönelik öykü alma rehberi gibi). Sizden belirtilen süre (15 dk) içinde rehberdeki adımları SH üzerinde uygulamanız beklenmektedir. Görüşmelerde kameralarınızın açık olması gerekmektedir. Görüşmeler kayıt altına alınacak olup, eğiticiler bu kayıtlar üzerinden her bir öğrenciye yazılı geribildirim verecektir. SH ile grup eğitimleri: Bu başlık altında sizden ilgili gün ve saatte belirtilen BL laboratuvarında hazır bulunmanız beklenmektedir. Uygulamaya gelmeden önce MEDU ya yüklenmiş olan dokümanları izlemeniz/okumanız beklenmektedir. Uygulamada eğiticiler uygulamayı hatırlatacak ve varsa uygulamaya yönelik sorularınızı yanıtlayacaklardır. Uygulama süreci akranlar üzerinden tamamlanacaktır. Uygulama bitiminden önce eğitici her gruptan bir öğrenciye SH ile uygulamayı yaptırıp geribildirim verecektir. linik beceri eğitimleri: Bu başlık altında sizden ilgili gün ve saatte belirtilen beceri laboratuvarında hazır bulunmanız beklenmektedir. Programda belirtilen konuya göre MEDU daki paylaşımları takip etmeniz ve ilgili beceri eğitimine gelmeden önce dokümanları okumanız/izlemeniz beklenmektedir. Eğitim rehberi ile ilgili becerileri task-trainer lar ile pratik yapmanız beklenmektedir. linik becerilerin kapsamına göre akran geribildirimi ile uygulama sürecini değerlendirmeniz beklenmektedir (Örneğin Damar yolu açma becerisi için rehber eşliğinde akranınıza performansına yönelik geribildirim vermeniz gibi). Hasta dosyası hazırlama: Bu başlık altında sizden servis vizitleri süresince bir hasta ile görüşerek hasta dosyası hazırlamanız beklenmektedir. Hasta dosyası hazırlamaya yönelik doküman ve rehberler MEDU da ilgili başlık altında yer almaktadır. Pandemi nedeniyle serviste uygun hasta bulunmaması durumunda, SH ler ile zoom üzerinden hasta dosyası hazırlamaya yönelik görüşme yapmanız için ek oturumlar ayarlanmıştır. Ancak bu oturumlar sınırlı sayıda olup öncelik olarak servisteki hastalar ile görüşmeniz beklenmektedir. MEDU da ilgili grup çalışması alanına ödevinizi yüklemeniz beklenmektedir. Epikriz hazırlama: Bu başlık altında MEDU da paylaşılan dokümanlar üzerinden epikriz dosyası hazırlamanız beklenmektedir. Bu ödev için servis veya SH görüşmeleri gerekmeyip, MEDU da paylaşılan senaryolar üzerinden hazırlamanız beklenmektedir. MEDU da ilgili grup çalışması alanına ödevinizi yüklemeniz beklenmektedir. Pratik saatleri (isteğe bağlı): Bu başlık altında o haftaya ilişkin klinik beceri eğitimlerinin tekrar ve telafi edilmesi için boş zamanlar tarif edilmektedir. Tekrar/telafi etmek istediğiniz uygulama için Pratik saatinin bir gün öncesi mesai bitimine kadar TEHUD sekreterliğinden randevu almanız gerekmektedir. NYS (Nesnel Yapılandırılmış linik Sınavlar): SH ile görüşmeler ile gerçekleştireceğiniz sınavları ifade eder. TEHUD içeriğinde hangi başlık(lar) ile ilgili NYS olacağı sınav zamanı sizlere duyurulacaktır, öncesinde hangi THU başlığına ilişkin NYS olacağı açıklanmayacak olup, yönergesi de sınav zamanı paylaşılacaktır. NYS lerde sizden TEHUD süresince paylaşılan eğitim rehberleri üzerinden performans sergilemeniz beklenmektedir. linik beceri sınavları: Task trainer (basit maketler) ile gerçekleşecek sınavı ifade eder. TEHUD içeriğinde hangi başlık(lar) ile ilgili klinik beceri sınavı olacağı sınav zamanı sizlere duyurulacaktır. Yönergesi sınav zamanı paylaşılacaktır. linik beceri sınavlarında sizden TEHUD süresince paylaşılan eğitim rehberleri üzerinden performans sergilemeniz beklenmektedir. 17
18
19
20
21
22
23
24 HAFTALI TEHUD AMP PROGRAMI- DÖNEM 4 Haftalık programlarda; uygulama başlığı, uygulamadan sorumlu öğretim üyeleri, uygulamanın hangi yöntemlerle ve alanlarda gerçekleştirileceğine yönelik bilgiler bulunmaktadır. TEHUD ampı Dönem 4 Programı- 1. Hafta Saat 17 Mayıs Pazartesi 18 Mayıs Salı 19 Mayıs Çarşamba 20 Mayıs Perşembe 21 Mayıs Cuma - Genel ve soruna yönelik öykü alabilme - Genel ve soruna yönelik öykü alabilme - Batın Muayenesi - Batın Muayenesi Grup 1 Grup 3 Grup 4 Grup Öğr. Üyesi:, NE, AMC, SN, HC, Aİ, Öğr. Üyesi:, NE, AMC, SN, HC, Aİ, TATİL Öğr. Üyesi: AMC,, NE, SN, HC, Aİ, Öğr. Üyesi: AMC,, NE, SN, HC, Aİ, Yöntem: SH; Zoom aracılığıyla (Çevrim içi) Yöntem: SH; Zoom aracılığıyla (Çevrim içi) Yöntem: SH kullanımı ile grup çalışması; Yöntem: SH kullanımı ile grup çalışması; Yeri: Çevrim içi Yeri: Çevrim içi Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL Yemek arası - Genel ve soruna yönelik öykü alabilme Grup 2 - Genel ve soruna yönelik öykü alabilme Grup 4 - Batın Muayenesi Grup 3 - Batın Muayenesi Grup Öğr. Üyesi:, NE, AMC, SN, HC, Aİ, Öğr. Üyesi:, NE, AMC, SN, HC, Aİ, TATİL Öğr. Üyesi: AMC,, NE, SN, HC, Aİ, Öğr. Üyesi: AMC,, NE, SN, HC, Aİ, Yöntem: SH; Zoom aracılığıyla (Çevrim içi) Yöntem: SH; Zoom aracılığıyla (Çevrim içi) Yöntem: SH kullanımı ile grup çalışması; Yöntem: SH kullanımı ile grup çalışması; Yeri: Çevrim içi Yeri: Çevrim içi Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL 24
25 TEHUD ampı Dönem 4 Programı- 2. Hafta Saat 24 Mayıs Pazartesi 25 Mayıs Salı 26 Mayıs Çarşamba 27 Mayıs Perşembe 28 Mayıs Cuma Jinekolojik muayene + Vajinal ve servikal örnek alabilme Grup 1+ Grup 2 ardiyovasküler sistem muayenesi Grup 3+ Grup 4 Solunum sistemi muayenesi Grup 1+ Grup 2 Çocuk ve yenidoğan muayenesi Grup 3 + Grup 4 Pratik Saatleri Öğr. Üyesi: ESGG, GD Öğr. Üyesi:ÖG, MŞ Öğr. Üyesi: FÖ, OA Öğr. Üyesi: AÖ, M, FBV Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Code Blue III başında Yöntem: Code Blue III başında Yöntem: Task trainer TEAD Yeri: THU BL Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL Yeri: THU BL Yemek arası Jinekolojik muayene + Vajinal ve servikal örnek alabilme Grup 3+ Grup 4 ardiyovasküler sistem muayenesi Grup 1+ Grup 2 Solunum sistemi muayenesi Grup 3+ Grup 4 Çocuk ve yenidoğan muayenesi Grup 1+ Grup 2 Pratik Saatleri Öğr. Üyesi: ESGG, GD Öğr. Üyesi: ÖG,MŞ Öğr. Üyesi: FÖ, OA Öğr. Üyesi: AÖ,M, FBV Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Code Blue III başında Yöntem: Code Blue III başında Yöntem: Task trainer TEAD Yeri: THU BL Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL Yeri: THU-BL Yeri: THU BL 25
26 Dönem 4- TEHUD ampı 3. Hafta Servis ve Poliklinik Rotasyonları 31 Mayıs Pazartesi 1 Haziran Salı 2 Haziran Çarşamba 3 Haziran Perşembe 4 Haziran Cuma İç Hastalıkları ÖÖ ÖS ÖÖ ÖS ÖÖ ÖS ÖÖ ÖS ÖÖ Servisler A1 A2 B1 B2 C1 C2 D1 D2 E1 E2 Poliklinik A2 A1 B2 B1 C2 C1 D2 D1 E2 E1 ÖS ardiyoloji () + Göğüs Hastalıkları ()* Servisler B Poliklinik B B B B B B B C C C C C C C C Genel G. Servisler C1 C2 D1 D2 E1 E2 A1 A2 B1 B2 D D Poliklinik C2 C1 D2 D1 E2 E1 A2 A1 B2 B1 Pediyatri Servisler D1 D2 E1 E2 A1 A2 B1 B2 C1 C2 Poliklinik D2 D1 E2 E1 A2 A1 B2 B1 C2 C1 adın Servisler E1 E2 A1 A2 B1 B2 C1 C2 D1 D2 Hastalıkları ve D. Poliklinik E2 E1 A2 A1 B2 B1 C2 C1 D2 D1 = =24 D D D D D D E E E E E E E E A A A A A A A A A, B, C, D, E, *ardiyoloji + Göğüs H. Poliklinik ve servis vizitlerine katılacak öğrenci grupları kendi içlerinde 2 gruba bölünerek ardiyoloji ve Göğüs Hastalıkları na yönlendirilecektir. Cerrahi branşlarda servis eğitimleri zamanında ameliyathane veya doğumhane eğitimleri tasarlanabilir 26
27 TEHUD ampı Dönem 4 Programı- 4. Hafta Saat 7 Haziran Pazartesi 8 Haziran Salı 9 Haziran Çarşamba 10 Haziran Perşembe 11 Haziran Cuma Yüzeyel sütür atabilme ve alabilme Grup 1+ Grup 2 Uygulanacak ilaçları doğru şekilde hazırlayabilme Grup 3+ Grup 4 an basıncı ölçümü yapabilme Grup 1+ Grup 2 Topuk kanı alabilme Grup 3+ Grup 4 Pratik Saatleri Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Öğr. Üyesi: Mİ, İE Öğr. Üyesi: ÖG, MŞ Öğr. Üyesi: M, FBV Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Gerekli malzemelerle Yöntem: Akran değerlendirmesi, Yöntem: Task trainer lar üzerinden TEAD Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yemek arası Yüzeyel sütür atabilme ve alabilme Grup 3+ Grup 4 Uygulanacak ilaçları doğru şekilde hazırlayabilme Grup 1+ Grup 2 an basıncı ölçümü yapabilme Grup 3+ Grup 4 Topuk kanı alabilme Grup 1+ Grup 2 Pratik Saatleri Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Yöntem: Task trainer lar üzerinden Öğr. Üyesi: Mİ, İE Öğr. Üyesi: ÖG, MŞ Öğr. Üyesi: M, FBV Yöntem: Gerekli malzemelerle Yöntem: Akran değerlendirmesi Yöntem: Task trainer lar üzerinden TEAD Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL 27
28 TEHUD ampı Dönem 4 Programı- 5. Hafta Saat 14 Haziran Pazartesi 15 Haziran Salı 16 Haziran Çarşamba 17 Haziran Perşembe 18 Haziran Cuma Oksijen ve nebul inhaler tedavisi uygulayabilme Grup 1+ Grup 2 Nazogastrik sonda uygulayabilme Grup 3+ Grup 4 İdrar sondası takabilme Grup 1+ Grup 2 Deri-yumuşak doku apsesi açabilme Grup 3+ Grup 4 Meme ve aksiller bölge muayenesi Grup 1+ Grup Öğr. Üyesi: FÖ, OA Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Öğr. Üyesi: İO, FÇ Öğr. Üyesi: MU, MU 1 Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yemek arası Oksijen ve nebul inhaler tedavisi uygulayabilme Grup 3+ Grup 4 Nazogastrik sonda uygulayabilme Grup 1+ Grup 2 İdrar sondası takabilme Grup 3+ Grup 4 Deri-yumuşak doku apsesi açabilme Grup 1+ Grup 2 Meme ve aksiller bölge muayenesi Grup 3+ Grup Öğr. Üyesi: FÖ, OA Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Öğr. Üyesi: İO, FÇ Öğr. Üyesi: MU, MU 1 Öğr. Üyesi: MU, ABÇ Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yöntem: Task trainer lar üzerinden Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL Yeri: THU BL 28
Daha göster
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası