eğitsel değerlendirme isteği formu ortaokul örnek / Formlar (Eğitsel değerlendirme vs) – Ferhat BAYOĞLU

Eğitsel Değerlendirme Isteği Formu Ortaokul Örnek

eğitsel değerlendirme isteği formu ortaokul örnek

1 EĞİTSEL DEĞERLENDİRME İSTEĞİ FORMU (İlkokul ve Ortaokullar) T.C Milli Eğitim Bakanlığı. Okulu Müdürlüğü Sayı: / /20 Konu: Eğitsel Değerlendirme İsteği REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE Adı. Soyadı ve T.C kimlik numarası belirtilen öğrencimiz. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin maddesinde belirtilen tedbirler alınmasına rağmen; gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyde anlamlı farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle, öğrencimizin eğitsel değerlendirme ve tanılamasının yapılarak gerekli eğitim tedbirinin alınmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Öğrencimizle ilgili iş ve işlemlerin yapılması ve sonucun tarafımıza bildirilmesini arz ederim. Okul Müdürü Öğrencinin Adı Soyadı T.C Kimlik No Doğum Tarihi/Yeri Sınıfı. Şubesi Okulöncesi eğitim aldı mı? Hayır Evet (Okulöncesi eğitimi aldıysa süresini yazınız) Adresi Telefonu OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU l 57

2 Eğitsel Değerlendirme İsteği Nedeni Akademik Başarısızlık İletişim Becerilerinde Güçlük İşitme Yetersizliği Bedensel Yetersizlik Görme Yetersizliği Dikkat Eksikliği ve Hareketlilik Dil ve Konuşma Güçlüğü Özel Öğrenme Güçlüğü Uyum ve Davranış Problemleri Veli görüşmesi Sınıfın fiziki ortamda düzenlemeler Sağlık Kuruluşuna yönlendirme Öğretim yöntem ve tekniklerde düzenleme Rehberlik ve Psk. Danış. Ser. ile işbirliği Öğretim materyallerinde düzenleme Alınan Tedbirlere Yönelik Açıklamalar Açıklamalar: Bu formda belirtilen maddelerin 1 4 arası sınıfa devam eden öğrencilerde, sınıf öğretmeni ve (varsa) okul rehberlik öğretmeni ile birlikte, 5 8. sınıf öğrencileri içinse Sınıf/şube öğretmeni, (derse giren öğretmenlerden gerekli bilgileri alarak) veli ve okul rehberlik öğretmeni ile okul idarecilerin de görüşleri alınarak doldurulması gerekmektedir. Aşağıda verilen her bir madde ile ilgili olarak ; öğrencide o davranış veya beceri hiç yoksa (0),nadiren varsa (yapıyorsa) (1) çoğunlukla varsa (yapıyorsa) (2), tam olarak varsa (yapıyorsa) (3) sütununa (X) işareti konularak değerlendirilecektir. FİZİKSEL BECERİLER Kaba Motor Beceriler Bağımsız olarak oturur. Ayakta durur. Bağımsız olarak yürür. Düz çizgi üzerinden yürür. İnce Motor Becerileri Kalemi uygun şekilde tutar. Rastgele karalama yapar. Temel çizgileri çizer. Çizilen basit geometrik şekilleri kopya eder. 58 l OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU

3 Sınırlı alanları boyar. Kesik çizgilerle verilen şekilleri tamamlar. Makasla basit şekilleri keser. ÖZBAKIM BECERİLERİ Tuvalet ihtiyacını giderir. Bağımsız olarak yemek yer. Elini yüzünü yıkar. Giysilerini bağımsız olarak soyunur. Giysilerini bağımsız olarak giyer. Giysi aksesuarları (düğme, fermuar, kemer vb.) kullanır. BİLİŞSEL BECERİLER Okuma-Yazmaya Hazırlık El-göz koordinasyonu sağlar. Yazı araç-gereçlerinde kullanılır. Temel çizgi çalışmaları yapar. Okuma-Yazma funduszeue.info sesleri(e,l,t,a) okur. funduszeue.info seslerini(e,l,t,a) yazar. funduszeue.info seslerinden(e,l,a,t) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden(e,l,a,t) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. funduszeue.info sesleri(i,n,o,r,m) okur. funduszeue.info sesleri(i,n,o,r,m) yazar. funduszeue.info seslerinden(i,n,o,r,m) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden(i,n,o,r,m) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. funduszeue.info sesleri(u,k,ı,y,s,d) okur. funduszeue.info sesleri(u,k,ı,y,s,d) yazar. funduszeue.info seslerinden(u,k,ı,y,s,d) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden(u,k,ı,y,s,d) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. funduszeue.info sesleri(ö,b,ü,ş,z,ç) okur. funduszeue.info sesleri(ö,b,ü,ş,z,ç) yazar funduszeue.info seslerinden(ö,b,ü,ş,z,ç) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden(ö,b,ü,ş,z,ç) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. funduszeue.info sesleri(g,p,c,h) okur. funduszeue.info sesleri(g,p,c,h) yazar. OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU l 59

4 funduszeue.info seslerinden(g,p,c,h) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden(g,p,c,h) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. funduszeue.info sesleri(ğ,v,f,j) okur. funduszeue.info sesleri (ğ,v,f,j) yazar. funduszeue.info seslerinden (ğ,v,f,j) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri okur. funduszeue.info seslerinden (ğ,v,f,j) oluşturulan hece-kelimeleri-cümleleri yazar. Söylenen cümleyi yazar. Dinlediği ya da okuduğu bir metin ile ilgili sorulara doğru cevap verir. Yazım kurallarına uyar. Noktalama işaretlerini yerinde kullanılır. Ritmik Sayma Becerileri Birer ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) Onar ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) Beşer ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) İkişer ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) Üçer ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) Dörder ritmik sayar. (Kaça kadar saydığını yazınız.) Doğal Sayılar 1,2,3,4,5,6,7,8 ve 9 doğal sayıları bulunuz. o doğal sayısını kavrar. İki basamaklı doğal sayıları kavrar. Üç basamaklı doğal sayıları kavrar. Dört basamaklı doğal sayıları kavrar. Sayı doğrusunu kavrar.. Doğal sayılar arasındaki büyüklük ve küçüklük ilişkisini ayırt eder. Toplama Tek basamaklı doğal sayılarla toplama işlemi yapar. İki basamaklı sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar. İki basamaklı sayılarla eldeli toplama işlemi yapar. Toplama işlemi yaparak problem çözer. Çıkarma Tek basamaklı doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. İki basamaklı doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. Temel çizgi çalışmaları yapar. Çıkarma işlemi yaparak problem çözer. 60 l OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU

5 Çarpma Tek basamaklı doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. İki basamaklı doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. Çarpma işlemi yaparak problem çözer. Bölme Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yapar. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi yapar. Bölme işlemi yaparak problem çözer. Kavramlar Renkleri ayırt eder. Geometrik şekilleri ayırt eder. Yer-yön bildiren kavramlar ile ilgili sorunları doğru cevap verir. Nesneleri bütün, yarım ve çeyrek olma durumuna göre ayırt eder. Ölçü birimlerini bilir. Parayı tanır. Saati okur. İLETİŞİM VE SOSYAL BECERİLER Alıcı Dil Becerileri Göz kontağı kurar. Konuşana dikkatini yönelttiğini jest, mimik ve hareketlerle gösterir. İstenen nesneyi veya resmi gösterir. Yönergeleri yerine getirir. İfade Edici Dil Becerileri Kendini ve ailesini tanıtır. Karşılıklı konuşmaları başlatır, sürdürür, tamamlar. Sorulan sorulara cevap verir. Karşılıklı konuşmada anlamlı cümleler kurar. İhtiyacını, isteğini, duygu ve düşüncesini sözel olarak ifade eder. Belirlenen bir konu hakkında konuşur. Olayları oluş sırasına göre anlatır. Yer bildiren sözcükleri kullanır. Tekil ve çoğul şahıs zamirlerini ve sahiplik bildiren zamirleri kullanılır. Sosyal Becerileri Sıra alma ve bekleme davranışını yerine getirir. OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU l 61

6 Grup oyunlarına aktif katılır. Okul ve sınıf kurallarına uyar. Kurallara uymadığında ortaya çıkan sonuçları kabul eder. Grup çalışmalarında sorumluluğunu yerine getirir. Başkaları ile duygu ve düşüncelerini paylaşır. Başkalarının duygularını, görüşlerini anladığını ifade eder. Yeni durumlara uyumda güçlük çeker. Gerektiğinde başkalarından yardım ister. Başkalarına yardım eder. ÖĞRENCİYE YETERSİZLİKLERİNE İLİŞKİN GÖZLEMLER Geç ve güç öğrenir. Öğrendiklerini çabuk unutur. Soyut kavramları öğrenmede güçlük çeker. Genelleme ve kazanılan bilgilerin transferinde güçlük çeker. Dikkat süresi kısa ve dağınıktır. Basit ve kısa sözcüklerle konuşur. Genellikle etkinliklerde başkalarına bağımlıdır. Not tutma ve tahtada yazılanları vb. defterine geçirmede zorlanır. Talimatları anlamada güçlük çeker. Okul araç gereçlerini düzenli kullanamaz. Yalnız veya kendinden küçüklerle oynar. Yanlış okur, satır, hece, ses atlar veya ses ilave eder. Bazı harf ve sayıları, kelimeleri karıştırır; ters yazar. (Ters yazdıklarını) Zaman, mekan ve yön kavramlarını öğrenmede güçlük çeker. Geometrik şekilleri çizer. (Kare, üçgen, daire, eşkenar dörtgen, dikdörtgen v.b) Aşırı hareketlidir. Okul araç ve gereçlerini sık sık kaybeder. Acelecidir, sırasını bekleyemez. Kitap vs. gözüne yakın tutar. Sık sık tökezler, yürürken ufak engelleri göremez. Sık sık gözlerini ovar. Gözlerde çapaklanma, kızarma ve yaşarma görülür. Başını konuşana çevirerek dinler. Sesin geldiği yönü tayin edemez. 62 l OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU

7 Çevresindeki seslere duyarsızlık gösterir. Konuşurken belirli sesleri düşünerek ya da değiştirerek söyler. Konuşulanların özellikle bazı sözcüklerin yinelenmesini ister. Devamlı olarak fısıltı halinde ya da bağırarak konuşur. Bedensel devinimlerde (oturma, koşma, yürüme)dengesini sağlamada güçlük yaşar. Sosyal etkileşim becerilerinde yetersizdir. Parmak emme, tırnak yeme vb. davranışlar sergiler. Sık sık okuldan kaçar. Başkalarına ait eşyalara izinsiz alır. Sinirlidir, sık sık öfke nöbetleri geçirir. Kendine ve başkalarına ait eşyaları zarar verir. Sürekli dikkat çekmek ister. Çekingen ve içe kapanıktır. Dalgındır, ara sıra uyuklar. Çalışmalara ilgisizdir. Verilen görevleri yerine getirir. BELİRTİLMEK İSTENEN DİĞER AÇIKLAMALAR OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU l 63

8 Varsa tıbbi tanı: İNCELEME İSTEĞİ NEDENİNE İLİŞKİN Daha önce resmi özel eğitim tedbiri alınmış mı? Hayır Evet Alınan tedbir doğrultusunda gelişme gösteriyor mu? Hayır Evet Kısmen Hayır, okuldaki eğitim çocuk için yeterli Evet, ihtiyacı var (Nedenlerini yazınız) ÖĞRENCİNİN. DESTEK EĞİTİMİ ALMASINA İHTİYAÇ VAR MI? Hayır, okuldaki eğitim çocuk için yeterli Evet, ihtiyacı var (Nedenlerini yazınız) Hayır, okuldaki eğitim çocuk için yeterli Evet, ihtiyacı var (Nedenlerini yazınız) Hayır, okuldaki eğitim çocuk için yeterli Evet, ihtiyacı var (Nedenlerini yazınız) Velinin Sınıf Öğretmeninin Rehberlik Öğretmeninin Okul Müdürü Adı Soyadı Adı Soyadı Adı Soyadı İmzası İmzası İmzası İmzası 64 l OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇALIŞMA KILAVUZU

Formlar (Eğitsel değerlendirme vs)

1-Özel Eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen öğrencinin eğitsel tanılama için RAM&#;lara yönlendirilmesinden önce doldurulması gereken bir form vardır. Bu form &#;Eğitsel Değerlendirme Formu&#;dur:

Eğitsel Değerlendirme Formu (indirmek için lütfen tıklayınız..)

2- Kaynaştırma eğitimine tabi tutulan öğrencinin bireysel gelişiminin takibinde, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu’nca yeniden incelenmesi talep edildiğinde ya da öğrenci bir özel eğitim kurumundan destek alıyorsa ve öğrenci velisinin rapor süresi sonunda yeniden RAM’da eğitsel değerlendirme talep etmesi durumunda &#;Bireysel Gelişim Raporu’nun doldurularak RAM’a gönderilmesi gerekmektedir:

Bireysel Gelişim Raporu (indirmek için lütfen tıklayınız..)

3-Kaynaştırma Eğitimi alan öğrencilere yönelik olarak BEP geliştirme birimi tarafından öncelikle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanmadan önce ‘Eğitsel Performans Formu’nun ilgili ders öğretmenlerince doldurulması gerekmektedir.

Buradaki amaç, BEP&#;i hazırlanacak öğrencinin şu andaki performansını; yani yapabildiklerini genel olarak değerlendirebilmektir..

 

Eğitsel Performans Formu

Örnek Eğitsel Performans Formları:

Eğitsel Performans Formu (örnek)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitsel Performans Formu (örnek2)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası