tense paralelliği / Genel İngilizce, YDS İngilizce ve Okul İngilizcesi, İngilizce Oyunlar

Tense Paralelliği

tense paralelliği

İngilizcede sürekli geçmiş zaman (past continuous tense), geçmişte başlayıp belirli bir süre devam eden olayları anlatmak için kullanılır.

Past Continuous Tense

Türkçede “geliyordum“, “gidiyordum” şeklinde geçmiş zamanın hikayesi olarak ifade edilen zaman anlatımı past continuous tense ya da bir başka deyişle past progressive tense ile sağlanır.

Böylesi cümlelerde ilgili olayın geçmişte gerçekleşmesi belli bir zaman aldığı ifade edilir. İngilizcede past continuous tense, geçmiş zaman anlatımlarında kullanılan 4 kipten biridir. Diğerleri sırasıyla:

İngilizcede past continuous tense, olumlu cümlelerde şahıs zamirine uygun olacak şekilde was / were kalıbı ve fiilin birinci haline -ing eki getirilerek yapılır. Olumsuz cümlelerde ise was / were kalıbından sonra not olumsuzluk eki ve yine fiilin birinci haline -ing eki getirilerek yapılır. Soru cümlelerinde ise was / were cümlenin başına getirilir ve yine fiilin birinci haline -ing eki getirilir.

➡️ Olumlu cümleler
I/he/she/it was Ving
We/you/they were Ving

➡️ Olumsuz cümleler
I/he/she/it was not Ving
I/he/she/it wasn’t Ving
We/you/they were not Ving
We/you/they weren’t Ving

➡️ Soru cümleleri
Was I/he/she/it Ving?
Wasn’t I/he/she/it Ving?
Were we/you/they Ving?
Weren’t we/you/they Ving?

❗ Past continuous ile sorulmuş bir soruya Evet-Hayır şeklinde kısa cevaplar verirken:

➡️ Olumlu kısa cevaplar
Yes, I/he/she/it was
Yes, we/you/they were

➡️ Olumsuz kısa cevaplar
No, I/he/she/it was not
No, I/he/she/it wasn’t
No, we/you/they were not
No, we/you/they weren’t

Örnek telaffuzlar:

was,
wasn’t,
was not,
were,
weren’t,
were not

Past Continuous Tense Kullanımı

⭐ Geçmişte herhangi bir anda (ne zaman başladığı önemli değil) başlayan olayın devam edip (süreklilik belirtir) yine geçmişte bittiği durumlarda kullanılır:

I was talking to my friend on my way to school.
Okula giderken arkadaşımla konuşuyordum.
They were having dinner at the Osteria Francescana.
Osteria Francescana’da akşam yemeği yiyorlardı.
They were playing basketball all yesterday afternoon.
Dün bütün öğleden sonra basketbol oynuyorlardı.

⭐ Geçmişte başlamış ve devam eden eylemin yine geçmişte ama bu kez kısa süreli olan bir başka geçmiş eylem tarafından kesintiye uğratıldığı durumlarda.

I was watching TV with my friends when the doorbell rang.
Kapı zili çaldığında arkadaşlarımla televizyon izliyordum.
It was raining when I went out.
Dışarı çıktığımda yağmur yağıyordu.
The dog was barking at me when I was walking in the street.
Sokakta yürüyorken köpek bana havlıyordu.

⭐ Geçmişte herhangi bir anda başlamış ve devam eden eylemin yine geçmişte herhangi bir anda başlamış ve devam eden bir başka eylem tarafından kesintiye uğratıldığı durumlarda kullanılır. Eylemlerin zamanı paraleldir ve haliyle her iki olay da past continuous ile anlatılır.

She was making the salad while I was making the soup.
Ben çorbayı yapıyorken o salatayı yapıyordu.
He was watching TV while I was taking a shower.
Ben duş alıyorken o televizyon izliyordu.

⭐ Resmiyet ve kibarlık gereği birisinin geçmişte yaşadığı bir zaman dilimi hakkında soru sorulduğunda:

What was he doing after he left his job?
İşten ayrıldıktan sonra ne yapıyordu?
What were you doing before your present job?
Şu anki işinizden önce ne yapıyordunuz?

⭐ Geçmişte, iki zaman noktası arasında sürmekte olan işleri anlatır.

Between June 1998 and December 1999, she was writing a book.
1998 yılı Haziran ayı ile 1999 yılı Aralık ayı arasında bir kitap yazıyordu.
Between July 1992 and December 1994, he was looking for a job.
Temmuz 1992 ile Aralık 1994 arasında iş arıyordu.

Always zarfıyla kullanıldığında yapılan işin onaylanmadığı ifade edilir.

Jane was always making a disturbance in the office.
Jane ofiste her zaman bir rahatsızlık yaratıyordu.
John was always making excuses.
John her zaman bahaneler uyduruyordu.

Past Continuous ile Kullanılan Zaman Zarfları

Yukarıdaki örneklerde de gördüğünüz üzere bazı zaman ifadelerinden faydalanılmaktadır. Bu zaman ifadelerini bilmek gündelik konuşmada cümle kurmayı kolaylaştırdığı gibi ayrıca sınavlarda büyük bir ipucu sağlamaktadır.

wheniken, -dığı zaman
asiken, -dığı zaman
whileiken, sırasında

when

⭐ Past continuous ile past tens olan cümlelerde yaygın bir şekilde kullanılan when, genel olarak ana cümledeki (main clause) eylemin sürdüğünü, devam etmekte olduğunu açıklar. When ile kurulan zarf cümlesi (adverbial clause) simple past tense ile kurulur ve eyleme iken, -dığı zaman gibi anlamlar katar. Buna karşılık eylemin devam ettiğini anlatılan ana cümle ise past continuous olarak kullanılır.

Past Continuous Tense, When + Simple Past Tense

It was raining when I woke up.
Uyandığımda yağmur yağıyordu.
I was watching TV when the doorbell rang.
Kapı zili çaldığında televizyon izliyordum.

⭐ When eğer arka arkaya gerçekleşen eylemleri anlatırken kullanılırsa bu iki eylem de simple past tense olur.

Simple Past Tense, When + Simple Past Tense

We went shopping together when Emma arrived.
Emma geldiğinde birlikte alışverişe gittik.

while

⭐ While, ana cümledeki eylem devam ederken gerçekleşen ve böylece ana cümledeki eylemi kesen bir başka eylemi anlatabilir. While ile anlatılan ana eylem past continuous tense ile kullanılır. Bu eylemi kesen diğer eylem ise simple past tense olarak kullanılır.

Past Tense, While + Past Continuous Tense

While the guard was sleeping, the thief robbed the bank.
Bekçi uyurken hırsız bankayı soydu.

⭐ While, geçmişte herhangi bir anda başlamış ve devam eden birbirine paralel iki eylemi anlatmak için kullanılır. Böylesi durumlarda iki cümle de past continuos tense olur.

Past Continuous Tense, While + Past Continuous Tense

I was studying while he was sleeping.
O uyuyorken ben ders çalışıyordum.

⭐ While ile kurulan yan cümledeki eylem, ana cümledeki eylemle aynı anda gerçekleşebilir. Bu durumda her ikisi de simple past tense olur.

Simple Past Tense, While + Simple Past Tense

I sang while I took a shower.
Duş alırken şarkı söyledim.

Simple Past Tense ile Past Continuous Tense Arasındaki Fark Nedir?

İngilizcede geçmiş zaman anlatımlarında kullanılan simple past tense ile past continuous tense arasındaki farklar nelerdir diye soracak olursanız aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

❗ Simple past tense ile geçmişte belirli bir anda tamamlanmış eylemler anlatılırken past continuous ile eylemlerin gerçekleşirkenki süreci vurgulanır.
❗ Non-progressive fiiller Türkçe çevirilerinde past continuous tense kullanılıyor gibi gözükse de İngilizcede simple past tense ile kullanılır.
❗ Geçmişte sık yapılan işler veya geçmişte kalmış alışkanlıklar için past continuous tense kullanılır.

Past Continuous Tense Konu Anlatımı

 

Tüm Konu Anlatımları / Başlangıç Seviyesi Konu Anlatımları ( A1 & A2 )

Past Continuous Tense, Present Continuous Tense ( Şimdiki Zaman )  yapısını bilenler için oldukça kolay bir zamandır. İngilizcede zamanlar her ne kadar başta öğrencilere çok zor gelse de aslında hep bir paralellik içerirler. Zamanların birbiri ile uyumlu bir şekilde kullanımlarını başka bir dersimizde sizinle paylaşacağız. Şimdi Past Continuous Tense ile ilgili aşağıdaki konu anlatımımızı çalışmanızı tavsiye ederiz. Öncelikle temel zamanları öğrenin ardından birbirleri ile ilişkilerine konsantre olunuz.

 

Birinci Adım: Past Continuous Tense Positive Sentences ( Olumlu Cümleler Kurma )

 

             
     

NOT:  Nasıl ki şimdiki zaman yapısında am/is/are + Ving yapısını kullanıyorsak Past Continuous Tense'de de bu sefer geçmiş zaman çekimi olan was/ were + Ving yapısını kullanacağız. Biliyorsunuz, I, you, we, they zamirleri ile WERE, he, she, it zamirleriyle WAS kullanılır.         

     
        

 

   

 

I was eating something. ( Bir şeyler yiyordum.)

You were drinking coke. (Kola içiyordun.)

He was walking. ( Yürüyordu.)

She was singing. ( Şarkı söylüyordu.)

It was barking. ( Havlıyordu.)

We were swimming. ( Yüzüyorduk.)

You were going somewhere. ( Bir yerlere gidiyordunuz.)

They were laughing. ( Gülüyorlardı. )

 

İkinci Adım: Past Continuous Tense Negative Sentences ( Olumsuz Cümleler Kurma )

 

             
     

NOT: Olumsuz cümle yapmak için yardımcı fiile "not" ekleriz yani was not + Ving / were not + Ving şeklinde cümle kurulur. Genellikle kısaltma tercih edilir : wasn't + Ving, weren't + Ving  

     
        

 

   

 

I wasn't eating anything. ( Hiçbir şey yemiyordum. )

You weren't drinking coke. (Kola içmiyordun.)

He wasn't walking. ( Yürümüyordu.)

She wasn't singing. ( Şarkı söylemiyordu.)

It wasn't barking. ( Havlamıyordu.)

We weren't swimming. ( Yüzmüyorduk.)

You weren't going anywhere. ( Hiçbir yere gitmiyordunuz.)

They weren't laughing. ( Gülmüyorlardı. )

 

Üçüncü Adım: Past Continuous Tense Question Sentences ( Soru Cümleleri Kurma )

 

             
     

NOT: Soru cümlesi kurmak çok kolaydır. Soru sormak için was / were yardımcı fiillerini cümlelerin başına almanız yeterlidir.           

     
        

 

   

 

Were you running? ( Koşuyor muydun?)

Short Answers :

  • Yes, I was.
  • No, I wasn't.

Kısa cevap vermeniz yeterli olacaktır. Özellikle konuşma İngilizcesinde sadece kısa cevaplar verilir. Yalnız sınava girecek ilköğretim - lise öğrencilerden bazen öğretmenleri uzun cevaplar vermelerini ister.

Long Answers :

  • Yes, I was running.
  • No, I wasn't running.

 

MORE EXAMPLES

 

Was she crying? ( Ağlıyor muydu?)

  • Yes, she was.
  •  No, she wasn't.

 

Was he playing football? ( Futbol oynuyor muydu? & Futbol mu oynuyordu? )

  • Yes, he was.
  •  No, he wasn't.

 

Was it sleeping? ( Uyuyor muydu?)

  • Yes, it was.
  • No, it wasn't.

 

Were you cooking? ( Yemek pişiriyor muydunuz? & Yemek mi pişiriyordunuz? )

  • Yes, we were.
  •  No, we weren't.

 

PAST CONTINUOUS VE SIMPLE PAST KOMBİNASYONU

 

WHEN KULLANIMI 

When -dığında demektir. Sıkça Simple Past ve Past Continuous Tense kombinasyonlarında kullanılır. Cümlenin 'when' ile yapılan kısmında mutlaka Simple Past Tense kullanılır.

 

KOMBİNASYON 1

Birinci Cümle: When + Simple Past Tense / İkinci Cümle: Simple Past Tense

When I went out, I saw him. ( Dışarı çıktığımda, onu gördüm.)

When I came home, I washed my hands. ( Eve geldiğimde, ellerimi yıkadım.)

 

KOMBİNASYON 2

Birinci Cümle: When + Simple Past Tense / İkinci Cümle: Past Continuous Tense

When I came home, theywere watching tv. (Eve geldiğimde onlar tv izliyorlardı. )

Bu cümlede dikkat edin 'When' ile kurulan bölüm yine Simple Past Tense ile kullanılmış ancak ikinci cümlede Past Continuous Tense kullanılmıştır. Bu cümledeki kişi eve gelmeden önce onlar tv izlemeye başlamışlar ve kişi eve geldiğinde onları tv izliyorken görmüştür.

Past Continuous Tense her zaman geçmişte başlamış ve geçmişte devam etmiş eylemleri anlatırken kullanılır. Çok karışık değil çünkü biz Türkçe'de de bu şekilde ifade ediyoruz.

When I saw him, he was talking to the teacher. ( Onu gördüğümde öğretmenle konuşuyordu. NOT: Ben onu görmeden önce konuşmaya başlamıştı ve ben onu hoca ile konuşurlarken gördüm.  )

When I went to the party, Tommy and Sarah were dancing. ( Partiye gittiğimde Tommy ve Sarah dans ediyorlardı. NOT : Ben gitmeden dansa başlamışlardı ve ben onları dans ederken gördüm. )

             
     

NOT: When cümle başında ya da cümle ortasında kullanılabilir. Ama unutulmamalıdır ki 'when' ile kurulan bölüm Simple Tense ile kurulur. Şimdi aşağıdaki örnekleri inceleyiniz.         

     
        

 

   

 

When I finished the project, I went lunch. ( Projeyi bitirdiğimde yemeğe gittim. )

I went lunch when I finished the project.( Projeyi bitirdiğimde yemeğe gittim. )

 

When I came in the class, the kids were talking and laughing. ( Sınıfa girdiğimde çocuklar konuşuyor ve gülüyorlardı. )

The kids were talking and laughing when I came in the class. ( Sınıfa girdiğimde çocuklar konuşuyor ve gülüyorlardı. )

 

WHILE KULLANIMI 

While -iken demektir. ve While ile genellikle Past Continuous Tense tercih edilir. Çünkü süreç anlatımı için 'while' kullanımı çok uygundur. Cümlenin diğer bölümü ya Past Continuous Tense ya da Simple Past Tense ile kurulur. Şimdi kullanım yöntemleri için aşağıdaki örnek cümleleri inceleyin.

 

KOMBİNASYON 1

Birinci Cümle: While + Past Continuous Tense / İkinci Cümle: Simple Past Tense

While my daughter was sleeping, I kissed her. ( Kızım uyuyorken onu öptüm. )

While I was driving, I saw an accident. ( Araba sürüyorken bir kaza gördüm.)

 

KOMBİNASYON 2

Birinci Cümle: While + Past Continuous Tense / İkinci Cümle: Past Continuous Tense

Eğer kuracağınız cümlelerdek iki eylem de aynı anda oluyorsa o zaman iki cümlede de Past Continuous Tense kullanılır.

 

While I was watching tv, he was writting his essay. ( Ben tv izliyorken, o kompozisyonunu yazıyordu. ) - Bu örnek cümlede  iki eylem aynı anda oluyor.

While I was sleeping, she was working on a project. ( Ben uyuyorken o bir proje üstünde çalışıyordu. ) -  İki eylem eş zamanlı olarak oluyor.)

 

While cümle başında ya da cümle ortasında kullanılabilir. Ama unutulmamalıdır ki 'while' ile kurulan bölüm çoğunlukla Past Continuous Tense ile kurulur. Şimdi aşağıdaki örnekleri inceleyiniz.

 

While I was walking down the street, I found a wallet. (Sokakta yürüyorken bir cüzdan buldum. )

I found a wallet while I was walking down the street. (Sokakta yürüyorken bir cüzdan buldum. )

 

While I was sleeping, the fire alarm rang. ( Ben uyuyorken yangın alarmı çaldı.)

The fire alarm rang while I was sleeping. ( Ben uyuyorken yangın alarmı çaldı.)

 

 

 

 

 

 

 

ÜCRETSİZ EĞİTİM DEMOSU TALEP EDİN!

Eğitim demosu talebi için TIKLAYIN!

YDS için ipuçları, teknikler ve taktikler

Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (YDS) için İpuçları, Teknikler ve Taktikler

Teknik 1: Zaman Uyumuna Göre Eleme Yapmak

Seçenekleri fiillerden oluşan bir soru tense bilgisi sorusudur. İlk önce seçeneklerde verilen tenseleri zaman bakımından sınıflandırınız ve zaman bakımından uyumsuz olanları eleyiniz. Seçeneklere bakarken present, past, future sınıflandırmasını mutlaka yapmalısınız. Eğer bu elemeden sonra karşınızda hala birden fazla seçenek varsa aşağıda belirtilen yöntem uygulanmalıdır.

Yds Teknikleri

Zaman uyumu kuralına göre eleme yapıldıktan sonra elde kalan seçenekler arasından doğru olanı bulmak için cümle anlamına bakmak yerine soruda verilen ipuçları değerlendirilir ve tense özelliklerine göre eleme yapılır.

Örneğin seçeneklerde was verbing / had verb3 eşleşmesi mantıksız olacaktır. Çünkü past continious tense geçmişte aynı anda olan iki olayı anlatırken past perfect tense önce-sonra ilişkisini gösterir.

Verb tense sorularında verilen her iki cümlede de ayrı ayrı zaman belirtilmemiş ve özneleri aynı ise iki cümlenin zaman uyumlu olduğunu düşünmek mantıklıdır.

İki boşluğun doldurulması istendiğinde de boşluğa gelebilecek ifadelerin zaman açısından uyumlu olmasına dikkat etmeliyiz.

Soru kökünde verilen “had verb3” fiil çekiminin mutlaka past tense bir cümle ile tamamlanması gerekmektedir. Bu bir gramer kuralıdır.

Teknik 2: Zaman Cümlecikleri ve Zaman Uyumu

Bu kurala göre önce-sonra ilişkisini gösteren when, once, as soon as,after, before, by the time gibi zaman cümleciği içerisindeki tense yapısı ile ana cümledeki tense yapısı uyumlu olmak zorundadır.

Teknik 3: That ve Zaman Uyumu

That’den önce ve sonra verilen fiil ile that cümleciğinin zamanı genelde uyumludur. Ancak that cümleciği içerisinde farklı tense yapısı kullanmayı gerektiren bir özne veya zaman ifadesi varsa her iki boşluğun zamanı farklı olabilir.

Teknik 4: Duyurma Fiili, That ve Zaman Uyumu

Ana fiil olarak bir duyurma fiili kullanılırsa that cümleciği içindeki fiil 1. Derece past yapılır ve ana fiil ile that cümleciği içerisinde zaman uyumu aranır.

Teknik 5: Ahmet-He

Soruda verilen özneyi şıklarda farklı adlandırmalar ile aramalıyız. Örneğin; Ahmet-he, onlar-they, Betül-she gibi…

Soru kökü olarak verilen he, she, they, we, it, other, such vb. gibi referans ifadelerin doğru cevap olarak verilen cümlede karşılanması gerekir.

Teknik 6: +,+ Metodu

Because, so, for, therefore, nowthat vb. gibi yapılarda cümle içerisinde ters durumlar yer almaz. Anlam ve yapı paraleldir. Çünkü bu ifadeler sebep-sonuç ilişkisini yansıtır.

Teknik 7: +, – Metodu

Eventhough, although ve though yapıları tam zıtlıktan bahsetmeseler de bu ifadeler ile ana cümleler arasında anlam bakımından tersi durumlardan bahsedilir.

Yani;

(+) olumlu olay, though ile (-) olumsuz fikir

(-) olumsuz olay, though ile (+) olumlu fikir

Ayrıca but, yet, however, rather gibi bağlaçların kullanıldığı cümlelerde de bu durum söz konusudur.

Teknik 8: Düzeltme Yapmak

Eventhough, although ve though ile kurulan cümlelerden sonra anlamı pekiştirmek için “actually, in fact, in reality” gibi zarflar da kullanılabiir. “Aslında, aslına bakarsanız, gerçekte” vb. gibi anlamlar veren bu ifadeler, daha önce söylenen sözü düzeltmek için kullanılır.

Bunlara ek olarak zıtlık bağlaçlarından ana cümlelerde can, could, might, may ile ihtimal gösteren cümlelerdeki bilgi de but, yet, though vb. içeren yan cümlelerle düzeltilebilir.

Teknik 9: While ve Whereas

While ve whereas zarfları iki farklı özne, nesne veya durumu karşılaştırmak veya birbirlerine karşı olan üstünlüklerini göstermek için kullanılır. Yani karşılaştırmalar arasında tam zıtlık olmasa da bu ifadeler tıpkı “more …than” yapısındaki gibi farklılıkları sergileyebilirler.

Eğer soru sizi bir okuyuşta doğru cevaba götürememişşe, çözüme seçeneklerde yer alan while veya whereas zarfından başlamanız akıllıca olacaktır. Çünkü bu ifadeler çok keskin anlama sahip olup ya doğrudur ya da kesinlikle yanlıştır.

Teknik 10: Miktar İfadelerinden Yararlanmak

Cümlenin öznesi some, many, most veya few gibi miktar ifadelerini içeriyorsa doğru cevap olan seçenekte de other, others, few gibi ifadeler içeren tamamlayıcılar aramak mantıklı olacaktır.

Teknik 11: So That ve In order That

So that ve in order that’den sonra gelen cümlede mutlaka şu modallar olur; can, could, may, might, will, would.

Teknik 12: Yakın Anlam

İngilizce yakın anlamı bulma sorularında “the more …the more” kalıbı ile “as” cümlecikleri birbirine eş anlam olarak verilebilirler.

Teknik 13: İsim + Sıfat Cümleciği, Tanım + Sıfat Cümleciği, A veya An+ Sıfat Cümleciği

Gramer sorularında bir isimden sonra boşluk bırakılmışsa arayacağımız ilk seçenek sıfat cümleciği olmalıdır. Ayrıca cümle tamamlama sorularında verilen tanım cümlelerine de dikkat etmek gerekir. Ayrıca “a, an, any, somebody, something” gibi belirtisiz isimlerin daha sonra bir sıfat cümleciği ile açıklanması anlamı tamamlar.

Sıfat cümlecikleri; “who, whom, which, where, when, why, that, whose” ile yapılır.

Özel bir isimden sonra iki virgül arasında ne olabileceği soruluyorsa seçeneklerden sıfat cümleciği tercih edilir. Sadece that ile yapılan sıfat cümlecikleri ek bilgi vermez.

Teknik 14: İsim Cümlecikleri

İsim cümlecikleri, cümlenin öznesi ya da nesnesi konumundadır ve kullanılabilmeleri için fiilden önce ya da fiilden sonra gelmeleri gerekir.

It ile başlayan cümleler isim cümlecikleri ile tamamlanırlar.

Bizden fiili nitelememiz isteniyorsa isim cümleciği, ismi nitelememiz isteniyorsa sıfat cümleciği kullanılır.

That, what, whether, how vb. gibi yapılarla oluşturulan isim tümceleri anlam bakımından eksik olan fiilin tamamlanmasını gerektiren cümlelerde ortaya çıkar.

Whether ile kurulan isim cümlecikleri belirsizlik, tartışma, emin olmama gibi durumları karşılar.

Teknik 15: Noktalama İşaretleri

Önünde virgül kullanılanlar;

for (because anlamındayken)

and (iki cümleyi bağlarken)

nor

but ( iki cümleyi bağlarken)

or( iki cümleyi bağlarken

yet

so

where

while

whereas (özneler farklı olmalı)

which

when (Önünde zaman ismi olmak kaydıyla),

Önünde herhangi bir noktalama işareti olanlar: On the other hand, otherwise, however, rather

Önünde virgül kullanılmayanlar: As, if, because, that is, before, since, that, although, eventhough, despite, whether, in case, unless, just as, in that

İsim cümleciklerinden önce virgül kullanılmaz. Ayrıca virgül, özel bir isimden sonra gelen sıfat cümleciklerinde mutlaka kullanılır.

Teknik 16: That Cümleciği

  1. a) That cümleciği içinde özne yoksa ve that yapısından hemen sonra fiil gelmişse önüne isim gelmelidir. Örn; People that live in Ankara suffer from water.
  2. b) Cümle tamamlama sorularında verilen boşluktan sonra virgül kullanılmışsa that cümleciği seçeneklerden elenir.
  3. c) Duyuru cümlelerinde rapor eden fiil yapısı ile that cümleciğinin zamanı uyumlu olmalıdır.
  4. d) Passive yapıların sonuna that getirilemez. Ancak nesnesi belli olmayan ve it gibi baş özne ile başlayan passive cümleler that ile tamamlanabilir.
  5. e) That ile kurulmuş isim cümlecikleri soru olarak verilmiş ise ana fikir that kalıbının içindedir. Bundan dolayı sorunun içindeki cümle olduğunu varsayınız.

Teknik 17: This, That, These, Those

This, that, these, those işaret sıfatlarının bir önceki veya bazen bir sonraki cümlede mutlaka karşılığı olmalıdır.

Teknik 18: Anlam Bakımından Eleme (+-, ++, — )

Olumlu (+) , but olumsuz (-)

Olumlu (+) ; however, olumsuz (-)

Olumlu (+) because olumlu (+)

Olumlu (+) , so olumlu (+)

Olumlu (+) . Nevertheless, olumsuz (-)

Although / but cümleciği + zıt durum

While / Whereas cümleciği + karşılaştırma ve zıtlık

Because / Since / So / Thus cümleciği + parelellik

If / As long as / Only if cümleciği + parelellik

Unless / Evenif / No Matter Cümleciği + Zıtlık

Basitçe anlatmak gerekirse iyi bir şeyden iyi bir sonuç, kötü şeyden ise kötü sonuç çıkacaktır.

Teknik 19: Olumsuz Zarflar ve Yardımcı Fiil

Neither, not only gibi olumsuz zarflarla başlayan cümlelere yardımcı fiil getirilir. Çünkü İngilizcede olumsuz zarflarla başlayan cümleler devrik yapıdadır.

Teknik 20: Would

Would be yapısı görüldüğünde if ya da if anlamı veren ifadeler soruda aranmalıdır.

That cümleciği içinde would kullanılabilmesi için rapor eden ana fiilin past yapısında olması gerekir.

Otherwise, but, or else, without, would yapıları verildiyse would elenmez. Bu bağlaçlar ile kullanılan would bir if cümlesinin ima edilmiş halidir.

Cümlede would be ya da wouldhave verb3 varsa cümlede mutlaka if veya wish olmalı.

Would ifadesi koşul cümlesi + past bir seçeneği tercih etmemiz gerektiğini gösterir.

Teknik 21: Bağlaçların Farklı Anlamları

Just as: -iken; gibi, benzer olarak, tıpkı + just as…as: kadar

Just as benzerliği ifade ederken such as örneklemeyi ifade eder.

Yet: henüz, fakat

Still: hala, fakat

Since: -den beri, çünkü, için

While: -iken, zıtlık

As: -iken, çünkü, olarak, gibi

Once: hemen sonra, bir zamanlar

Teknik 22: Benzer Anlamlı Bağlaçları Elemek

Seçenekleri bağlaçlardan oluşan sorularda benzer anlamlı bağlaçları öteleyerek kalan seçenekler üzerine odaklanırız. Yapısal olarak uygun olmayanlar da hemen elenebilir.

Teknik 23: İkili Bağlaç

Seçenekleri ikili bağlaç veya yapılardan oluşan sorularda yapısal olarak uygun olanlara odaklanırken uygun olmayanlar da hemen elenir. Bu tür yapılarda en kolay tercih edilebilecek olanlar both/and, not only/but also, neither/nor ve either/or yapılarıdır.

Teknik 24: Passive Yapı ve By İlgeci

Passive yapılarda by ilgeci kullanılır.

Teknik 25: Zıtlık ve Beklenmeyen Sonucun Fark Edilmesi

Soru kökünde kullanılan still, nevertheless, actually, in fact, in reality gibi ifadeler zıtlık bağlacını çağrıştırır. Ayrıca only, merely, just, solely gibi azımsama zarfları da ters bir durumun anlatılacağını haber verebilir.

Teknik 26: Zıtlık Bağlaçları ve Zaman

Although, though, eventhough, while gibi zıtlık bağlaçlarının için zaman – dönem ifadeleri verilmişse doğru cevap olarak aramamız gereken seçenekte de yeni bir dönem aranması mantıklı olacaktır.

Teknik 27: Zıtlık Bağlaçları ve Pekiştirme

Although, though, eventhough zarflarının actually, instead, in reality gibi zarflarla tamamlanması anlamı pekiştirir.

Teknik 28: Tarih Uyumu

Bir cümleye zaman belirten bir ifade ile başlanmışsa doğru cevap olan seçenek de buna uygun olmalıdır.

Teknik 29: Koşul ve Would ile Could

Koşul cümlelerinde (if, as if, onlyif vb.) past tenselerin kullanımı devamında could, would gibi çekimli modal ifadeler gerektirir.

Genel olarak baktığımızda ise koşul cümleleri may, might, can, could, will, would modallarını gerektirir.

Teknik 30: Zıtlık + Zaman / Dönem

Although, though, eventhough, while vb. gibi zıtlık bağlaçlarının içinde zaman / dönem ifadeleri verilmişse doğru cevap olarak aramamız gereken seçenekte de yeni bir dönem aranması mantıklı olacaktır.

Teknik 31: Çeviri Sorularında Özne ve Fiil + Keskin İfadelerin Tespit Edilmesi

Eski çeviri sorularının aksine, yeni nesil çeviri soruları daha fazla unsuru düşünerek çözülmektedir. Bu tür sorularda yapılması gereken ilk şey özne ve fiilin tespit edilerek hangi seçenekler üzerine odaklanmamız gerektiğini tespit etmektir. Gerekli elemelerden sonra da verilen soru kökündeki sıfat, zarf, bağlaç, miktar vb. gibi ifadeleri tespit etmek gerekir.

Teknik 32: Diyalog Soruları

  1. a) Bir diyalog sorusunda verilen boşluktan sonra veya seçeneklerde “well, To begin with, on the first side, firstly, let me think” vb. gibi ifadeler ile diyalogda konuşmacının açıklamaya başlayan bir tarzı olduğunu göstermektedir.
  2. b) Eğer diyalogda verilen boşluktan sonra açıklama yapılmış ise bu durumda doğru cevap açıklamaya sevk eden net bir soru olmalıdır.
  3. c) Diyalog sorularının bir diğer türü de sonuç çıkarma sorularıdır. Bu tür sorularda verilen boşluktan sonra then, so, thus, in thatcase, if, so vb. gibi ifadeler kullanılır.
  4. d) Onaylama soruları konuşmacılar arasında fikir birliğinin veya ayrılığının sorgulanmasından ibarettir. Yani yes ile no’nun farklı şekillerde ifade edilmesine dayalıdır.

Yes yerine kullanılabilecek ifadeler: Yes of Course / For sure / Certainly / Right / Exactly / Absolutely / I suppose it / I believe it is / I hope so / I think so vb.

No yerine kullanılabilecek ifadeler: Indeed / I guess so / That may be true / I dont think so / On the contrary / Not really / Actually / As a matter of fact / Unfortunately

Teknik 33: Verilen Cümleye En Yakın Anlamı Bulmak

  1. a) Bu tür sorularda temel prensip kelimelerin veya cümlelerin transfer edilmesi değil; toplam ana fikrin ve söyleyiş üslubunun nakledilmesidir.
  2. b) Okuduğunuz referans bir cümlede en keskin ifadeler ve özne-fiil ilişkisi doğru cevabı bulmak için oldukça kullanışlıdır.
  3. c) Referans ifadede (soru) kullanılan kelimeleri değil, bu ifadenin oluşturduğu anlam bütünlüğünü göz önünde bulundurmalıyız.

Örneğin bir cümlede “not, never, nor…” gibi ifadelerin kullanımı sadece gramer bakımından olumsuz yapar. Ancak anlam olumlu olabilir. Örn; I am not ill.

  1. d) Soruda yerilen miktar belirteçleri verilen ifadenin karşılanmasında önemli rol oynar.
  2. e) Verilen bir referans cümlede olumsuzluk anlamı veren yapılar, cümlede bir problem, mutsuzluk, başarısızlık gibi anlamları daha kolay fark etmemizi sağlar.
  3. f) Soruda yer alan modal ifadeler mutlaka fark edilmelidir. Zira bu tür ifadeler hem anlam hem de üslup üzerinde etkilidirler. Modal ifadeler: can, could, may, might, must, haveto, would, rather, had better, should, vb.
  4. g) Referans ifadede bir karşılaştırma yapılmış ise doğru cevap olan ve anlamı karşılayan seçeneğin de bir şekilde karşılaştırma yapması gerekir. Karşılaştırma için “more, -er than”, “the best, -est”, “while”, “whereas” gibi yapılar kullanılabilir.
  5. h) İki veya daha fazla olay ardışık bir şekilde sıralanmış olabilir. Bu durumda olayların yeniden ifade edileceği bir cümlede de bu olay sıralaması benzer bir şekilde verilmelidir.
  6. i) Referans cümlede sebep sonuç ilişkisi verildiyse, sebep sonuç ilişkisini gösteren bir şık tercih edilmelidir.
  7. j) Referans cümlede zıtlık ifadesi varsa, doğru seçenekte de benzer anlama gelen bir zıtlık ifadesi vardır.
  8. k) Mutlaka özne ve fiiller, miktar belirteçleri, bağlaç kullanımları, zarf ve vurgu yapan ifadeler, modal yapıları veya benzer anlamlı yapılar ile karşılaştırma yapıları eşleştirilmelidir.

Teknik 34: Okuma Soruları

  1. a) Bir paragrafın giriş bölümünde however, nevertheless, but, on the other hand vb. gibi zıtlık yapıları bulunuyorsa ana fikir bu yapıların içerisindedir. Çünkü fakat, ama gibi anlamlara gelen bu bağlaçlardan önce söylenmiş olan her şey çürütülür.
  2. b) Paragrafın zamanı tespit edilir. Zaman uyumu aranır.
  3. c) Paragrafın konusu ve kahramanı tespit edilir.
  4. d) Paragrafın yazılma amacına bakılır.
  5. e) Anlam geçişi sağlayan yapılara dikkat edilmelidir. Bağlaçlar (so, yet, however vb.) , zarf cümlecikleri (because, though, now that vb.), prepositionlar (because of, despite, due to vb.)
  6. f) Paragrafta verilen yorum ögeleri belirlenir. Olumlu-olumsuz sıfat ve zarflar tespit edilir.
  7. g) Genel özel kavramlara dikkat edilir. Daha açık anlatmak gerekirse paragrafta boşluktan önce verilen kavramlar daha genel iken boşluktan sonra verilen kavramlar daha özel ise, arada bu geçişi sağlayan cümle doğru cevap olacaktır.
  8. h) Seçeneklerde verilen bazı sözcüklerin karşılığının olup olmadığına bakmak ve ona göre eleme yapmak da önemli bir tekniktir.
  9. i) Anlam bütünlüğünü bozan cümleyi bulmamız gerektiğinde şu kıstaslara dikkat edilmelidir; konu bütünlüğü olmalı, yorum bütünlüğü olmalı, bağlaç kullanımı doğru ve yerinde olmalı, zaman kavramı doğru kullanılmalı ve uyumlu olmalı, anlam geçişini sağlayan sözcüklerin önceki ve sonraki cümlelerde karşılığı olmalı.
  10. j) Hiçbir bağlaç ve gerekçe olmadan zaman değişikliğine uğramış olan ve paragraftaki tüm cümlelerden farklı zamana sahip olan cümle paragraftan atılmalıdır. Ayrıca cümle içerisinde iki virgül veya başka bir nokta ile ayrılmış yan cümlenin farklı zamana sahip olması paragrafın zaman bütünlüğünü etkilemez. Paragraf içerisinde yer alan tüm cümleler zaman açısından uyumlu ise konu dışına çıkan cümlenin anlatımı bozduğu için paragraftan atılması gerekir.
  11. k) Sınavda verilen paragraflar daima zaman uyumlu değildir. Paragrafta bir konunun geçmişinden, şimdiki durumundan ve geleceğinden de bahsedilebilir. Ancak bu farklı zaman geçişlerinin “but today, however in the past” gibi kullanımlarla verilmesi gereklidir.

Teknik 35: Transition Bağlaçlar ile Anlam Geçişi

İki cümle arasında (+) olumlu, (-) olumsuz ilişkisi kuran bağlaçlar.

Paralel anlam ve sonuç: Therefore, thus, similarly, besides, because, as a consequence, as a result consequently, for this reason, thus, hence, accordingly, this is why

Zıt anlam: however, on the other hand, conversely, in contrast, even so, in spite of his, on the contrary, nevertheless, but, yet

Örneklendirme: For example, to illustrate, for instance

İlave fikir: in addition, furthermore, moreover, more and more, besides

Sıralama: first, second, third, firstly, secondly, thirdly…

Zamana göre sıralama: at first, afterwards, later, then, in the mean time, meanwhie

Benzerlik: similarly, correspondingly, in the same way

Açıklamak, yeniden anlatmak: In other words, put in a different way, that is

Düzeltme: Rather (aslında)

Paragraf Soruları için Çözüm Teknikleri

1) Önce soruları okuyun. Bu sayede sizden istenen bilgiyi daha çabuk fark edebilirsiniz.

2) Temel paragraf analizi yapın. Bu analizi yaparken “paragrafın konusu nedir”, “paragrafın zamanı nedir” sorularına cevap verin.

3) Bir paragrafta anlatım iki zamanlı da olabilir. Böyle bir durumda paragrafı zamanına göre ikiye ayırın ve soruda sizden ne isteniyorsa ona göre paragrafı analiz edin.

4) Paragrafın yazılma amacını tespit edin.

5) Soru köküne dikkat edin. Soruyu cevaplarken paragraf içerisinde verilen bilgilere dayanarak tercih yapın. Kendi dünya görüşünüzü soruya yansıtmayın.

6) Paragrafta yer alan yorumları inceleyin ve +,- olarak işaretleyin. Bu sayede seçeneklerde verilen yorumların uygun olup olmadığı daha kolay ve hızlı bir şekilde tespit edilir.

7) Paragrafın ana fikrini bulun. Ana fikir tüm cümlelerde yer alan anlamı kapsayan bir genellemedir. Ana fikir okuduğunuz metnin iskeletidir ve ana fikri tespit ederek seçenekler arasından tercih yapmak çok daha kolaydır. Genellikle ana fikir metnin ilk bölümünde olsa da kimi zaman metnin ortasında ya da sonunda olabilir. Hatta ana fikir ima edilmiş de olabilir. Ana fikir = Konu (kahraman) + yorum (verilmeyebilir) + limit (konu sınırı)

8) Anlamı daraltan ve vurgu yapan ifadelere dikkat edin. Paragraf içinde dikkati bir noktaya çekmek için kullanılan especially, specificially, essentially gibi zarflar ya da in fact, rather, indeed, moreover gibi bağlaçlar vurgu yapmak için kullanılabilirler.

9) Seçenekler arasında anlamı daraltan sözcüklere dikkat edin. Only, merely, just gibi… Bu ifadeler ile yapılan yorumlar ya kesin doğrudur ya da kesin yanlıştır.

Paragraf Soru Türleri

1) Bilgi Soruları;

Bu soru türünde soru kökünde net bilgiler verilerek adayların parçada geçen özel bir bilgiye bakarak doğru cevabı bulmaları istenmektedir.

Örnek soru kökleri;

It is explicitly / clearly / directly stated in the passage that…

It is stated / emphasized / mentioned in the passage that…

According to the passage (net bir bilgi)

One point made in the passage is that

As it is pointed out in the passage,

Eğer soru kökünde yer, zaman, şahıs, bir olay gibi net bir bilgi verilmişse bu durumda bu bilginin paragrafta karşılık geldiği referans bölüm bulunarak seçenekler arasından doğru cevap bulunmalıdır.

2) Çıkarım Soruları

Bu soru türünde bizden çıkarım yapmamız istenir. Bu durumda seçenekler arasından doğru bilgi aramak yerine bir şekilde ima edilmiş veya verilen bir bilgiye göre farklı şekilde yorum yapan seçenek doğru cevap olacaktır.

Örnek Soru Kökleri;

It is under stood from the passage that…

It can be inferred from the passage

As it is implied in the passage

One can draw from the passage that

Çıkarım sorularında yorum yaparken parçada verilen bilgilere dayanarak yorum yapılmalıdır. Kendi dünya görüşümüzü yorumlarımıza yansıtmamalıyız. Ayrıca kesinlikle yanlış olduğunu düşündüğümüz seçenekleri eledikten sonra kalan seçenekler arasında doğru cevabı bulmaya çalışmalıyız.

Paragraf soruları içinde verilen rakam-oran ifadeleri, modallar (can, must, would), önemli sıfat ve zarflar, varsayım, tahmin ve görüş bildiren ifadeler genellikle çıkarım sorularının dayandığı unsurlardır.

3) Görüş Soruları

Bu soru türünde ya paragraf içinde geçen şahısların görüşleri ya da yazarın durum veya olaylar hakkındaki görüşleri sorulmaktadır. Görüşü sorulmayan tek taraf sizsiniz. Yani kendi görüşlerinizi ve ön yargılarınızı çözüme katmayınız.

Örnek Soru Kökleri;

According to the writer

As far as the author is concerned

The writer implies that

As scholar suggest

As we understand from the passage Henry Smith is of the opinion that

4) Ana Fikir Soruları

Bu soru türü paragrafta verilen detayları değil, paragrafı en iyi özetleyen seçeneği sormaktadır. Bu durumda bir seçenekte verilen bilgi doğru olsa bile paragrafın tümünü kapsayan bir anlam içermedikçe doğru cevap olamaz.

Örnek Soru Kökleri;

The passage is mainly about…

The passage is about…

The main idea of the passage is that…

The main purpose of the writer is that…

The passage as a whole emphasizes…

The passage / writer largely deal swith…

YDS Ders Notları

Tense paralelliği nedir?

İçindekiler:

  1. Tense paralelliği nedir?
  2. Until den sonra hangi Tens gelir?
  3. Until den sonra ne gelir?
  4. After dan sonra ne gelir?
  5. Before nerelerde kullanılır?
  6. Recently hangi tense ile kullanılır?
  7. As soon as den sonra ne gelir?
  8. AS ne anlama gelir ingilizce?
  9. Time Clauses ne demek?
  10. Nowadays hangi tense ile kullanılır?
  11. Just yet nerelerde kullanılır?
  12. Yet cümle başında kullanılır mı?
  13. Yet ne demek TDK?
  14. So Far nerelerde kullanılır?
  15. Milliyet nedir TDK?
  16. Milliyet ne demek?
  17. Rüyet ne demek?
  18. Ru ye ne demek?
  19. Basiret kelimesi ne anlama geliyor?
  20. Basiret duası nedir?
  21. Basireti bağlanan kişinin neyi bağlanmış olur?
  22. Basiretsiz kimdir?
  23. Nasip kısmet bağlılığı nasıl çözülür?

Tense paralelliği nedir?

Adından da anlaşılacağı üzere Tense Paralelliği; bir yapı içinde beraber kullanılan farklı iki fiilin aynı zaman kuşağında blunması esasına dayanır. ya da Futur Tense lerin kullanılması anlamına gelir.

Until den sonra hangi Tens gelir?

Until'li bölümde GENİŞ ZAMAN ( Simple Present Tense ) ve diğer bölümde de GELECEK ZAMAN ( Future Tense ) kullanılmalıdır.

Until den sonra ne gelir?

Until Kullanımı Until'den sonra gelen cümle süreç ifade eden cümledir ve sonuna “- e kadar” eki alır.

After dan sonra ne gelir?

After: Sonra (cümlenin ortasına gelebileceği gibi cümlenin başına da gelebilir. After'dan sonra “isim” ya da “–ing-” gelebilir. We watched TV after the dinner.

Before nerelerde kullanılır?

Before” ise zaman dilimi belirtmediğinde kullanılır. Mesela, “Onu daha önce gördüm.” dediğinde, “I have seen him before.” demelisin. “Before”, geçmişte bir olaydan önce yaşanmış başka bir olayı belirtmek istediğinde de kullanılır.

Recently hangi tense ile kullanılır?

“Son günlerde – son zamanlarda” anlamına gelen recently ve lately Present Perfect Tense ile birlikte kesin bir zaman vermeden yaptığımız işleri anlatmak için kullanılır.

As soon as den sonra ne gelir?

As soon as, ya cümlenin başına, ya da ortasına gelmelidir. Mesela “as soon as you go home, call me”. Az önceki cümleyi başka türlü söyledik. Ya da modal'larla da as soon as'i kullanırsınız.

AS ne anlama gelir ingilizce?

Yalnız başına kullanıldığında 'için, olarak, gibi' gibi anlamlara işaret eden 'as' ifadesi farklı özel kullanım alanlarında ve 'as … as' kalıbı şeklinde de kullanılabilmektedir. ... Örneğin 'as long as' 'olduğu sürece' anlamında kullanılıyorken, 'as much as' cümleye 'onun kadar' gibi bir anlam katmaktadır.

Time Clauses ne demek?

ObnTime Clauses, Türkçede “Zaman Cümlecikleri” anlamına gelir ve aşağıdaki şekillerde kullanılır. 1) Time Clauses cümlenin başında ya da sonunda kullanılabilir. ... Bu iki cümleyi time clause ile şu şekilde kurabiliriz: The moment I saw her, I fell in love with her.

Nowadays hangi tense ile kullanılır?

Present Continuous Tense Zaman İfadeleri at present (şu ara) these days ( bu günlerde) nowadays (bu günlerde) right now (hemen şimdi)

Just yet nerelerde kullanılır?

JUST/YET/ALREADY IN THE PRESENT PERFECT SIMPLE I've just eaten an ice cream. Yet, (henüz, daha) yapılmamış fakat yapılmasında beklenti olan eylemleri ifade eder. Olumsuz ve soru cümlelerinde kullanılır. Cümle sonunda gelir.

Yet cümle başında kullanılır mı?

İngilizce Yet ile Olumlu Cümle Örnekleri Yet, olumlu cümlelerde değil; olumsuz ve soru cümlelerinde kullanılmaktadır.

Yet ne demek TDK?

a. fel. 1. İnsanda bulunan, bir şey yapabilme yeteneği, meleke: “Aklımız fikrimiz hep insanda, yetilerimizi var gücümüzle çoğaltıp onun rahatlığına çalışıyoruz.” -A.

So Far nerelerde kullanılır?

So far, kelime olarak 'şimdiye kadar' anlamındadır. Kesin bir zaman belirtmediği için Present perfect tense cümlelerinde kullanılır. Şimdi bir kaç örnek verelim. How much have you studied so far?( Şimdiye kadar, ne kadar çalıştın?)

Milliyet nedir TDK?

a. 1. Millete özgü olma veya millî olma durumu, ulusallık: Milliyet davası. 2.

Milliyet ne demek?

Milliyet, bir millete veya devlete dahil olma durumudur.

Rüyet ne demek?

RÜYETRÜ'YET 1. Görme, bakış, görüş: Ruhsârı üzre rü'yet-i zülfün ümîd edip / Fark edemem bu şevk ile rûz u leyâlimi (Leskofçalı Gālib). ... Bu yüzden de yabancı diyarlara doğru kendinden uzaklaşan kütlenin rüyet sâhası değişti ve görse de göremez, seçse de seçemez olup kaldı 2.

Ru ye ne demek?

[y] ~ رو [ی] [y] ::: (f. i.) : yüz, çehre.

Basiret kelimesi ne anlama geliyor?

"Görme, idrak etme, bir şeyin iç yüzüne vâkıf olma, sezgi" gibi anlamlara gelen basîret kelimesi Kur'ân-ı Kerîm'de genel olarak "görme" anlamı yanında özellikle "hakikati keşfetme, doğru yolu tanıma, gerçeği yanlıştan ayırma yeteneği" mânalarında kullanılmış ve bu bakımdan mânevî körlük veya dalâletin zıddı olarak ...

Basiret duası nedir?

"Ey (her şeyi gören) Besîr! Salat-ü selam et ve bereket yağdır o zata ki Besîr (olan Allâh-u Zü'l-Celâl)in (verdiği feraset) nuru ile arkasındakini (önündeki gibi) görmektedir."

Basireti bağlanan kişinin neyi bağlanmış olur?

Basiretin bağlanması aslında bir deyim olarak karşımıza çıkmaktadır. Bir olay karşısında mantıklı olarak düşünememek yani karar verememek dolayısıyla karar verilse dahi yanlış karar verme anlamı çıkmaktadır. Örnek olarak basireti bağlanan bir kişi önemli bir olay karşısında öylece kalır ve hiçbir şekilde karar veremez.

Basiretsiz kimdir?

Bu doğrultuda TDK açısından basiretsiz kelimesi, 'Doğru ve yerinde düşünebilmekten yoksun, ölçülülükten uzak' anlamları ile beraber ifade edilmektedir.

Nasip kısmet bağlılığı nasıl çözülür?

Kısmet bağlılığını çözmek için okunacak sure ile yatsı namazından sonra 7 kere okuma yapılarak Allah'ın rızası kazanılıp kişinin üzerindeki olumsuz nazar ve büyü etkisi ortadan kaldırılabilmektedir. Ancak bu duanın Türkçe manasını bilerek gönülden gelecek bir şekilde okunmasına gayret edilmelidir.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası